5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Mander skrev:Mon ikke alle er enige om, at han filmer for meget? Det samme med Alves.

Han er dog ren sex mht. alt andet.
Mht skuespillet. Ok, der er ÉT eksempel hvor han kører den ALT for langt i en ond clasico (eksemplet som alle bedømmer ham på), men han er nok den Barca spiller efter Messi som bliver sparket ned oftest.

Er der nogen som har en masse eksempler foruden den famøse Clasico (sidste forår) hvor han direkte filmer. Ja han markere lidt teatralsk at han er losset ned (ikke lige så teatralsk som Alves og slet ikke som Pepe, Ramos, Di Maria, Gustav, Ramos etc).

Han er den spiller som er i krydsilden mest og måske lidt naivt lægger sig ud i en masse slåskampe, men ALLE er på et eller andet lidt teatralske, ja selv integritetens eget barn Iniesta er faldet lidt tungere for at markere modstanderens hårde spil.

Når du er et hold der har bolden 60-70% af tiden og modstanderen går efter at sparke dig ned ifht at spille sit eget spil ja så kan jeg godt forstå man vil markere det, ligespm spillere på alle andre hold gør det.

At medierne fokuserer ekstra meget på Barca er jo fordi det er verdens bedste hold med størst fokus på sig så det må man leve med.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

rummenigge skrev:
Mander skrev:Mon ikke alle er enige om, at han filmer for meget? Det samme med Alves.

Han er dog ren sex mht. alt andet.
Mht skuespillet. Ok, der er ÉT eksempel hvor han kører den ALT for langt i en ond clasico (eksemplet som alle bedømmer ham på)
Der er også lige det berømte eksempel fra Inter-kampen i CL:
Billede

Men er helt enig i at det image han har fået er blæst fuldstændig ud af proportioner. Det største problem er måske at han ikke er så iøjenfaldende på en fodboldbane - på trods af at han er så vigtig for vores hold og spilkoncept - og derfor har folk en tendens til udelukkende at fokusere på de negative sider, og dermed give dem langt større plads i det samlede billede end de burde.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Det er netop det imod Inter der har stemplet ham som skuespiller og alle, virkelig alle referer kun til den episode. Hvis man kigger youtube igennem, kan man nok finde mange mange spillere der på et eller andet tidspunkt har "overdrevet" i deres fald og dermed spillet skuespil, men kun Busquets skal høre for det gang efter gang.

Har jeg intet til overs for, det er folk der ikke anerkender ham som den spiller han er og folk der er misundelige over at de ikke har en spiller ala hans kaliber og i hans alder på deres hold. Han er guld værd.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Fuldstændig enig med dig, emo. Og han er én af de aller vigtigste på vores hold.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

For nu at være fair - der er mange, der anerkender hans talent og evner, men ikke kan lide, at han overdriver tacklinger. Hvilket han gør; dét plus episoden mod Inter har desværre gjort, at der er noget "drengen, der råbte ulv" over ham, også når tacklingen rent faktisk er hård. Det er pisseærgerligt.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Han havde en slem tendens til at overdrive det hele, det samme kan siges og Dani. Jeg synes dog det er blevet meget bedre på den fron, fra begge. Jeg kan ikke huske en kamp fra denne söson, hvor de to har lavet decideret skuespil, kan andre det?.

Jeg tror medierne er med til at stemple ham som en skuespiller, forstået på den måde, at selvom han bliver tacklet, og man kan se han bliver tacklet så hører jeg tit kommentatoren eller ekspert sige, det er også Busquets, han overdriver altid tingene. Jeg synes de er latterligt, da de samme eksperter ikke siger det samme når andre spillere er involveret i lignende situationer. Der var f.eks i går en episode, hvor Atletico spilleren direkte stempler ham på anklen, men kommentatorens første kommentar var, here we go again ( altså at Busi laver skuespil). Det var ret tydeligt at se, han faktisk blev stemplet og tacklingen var farlig.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Mander skrev:For nu at være fair - der er mange, der anerkender hans talent og evner, men ikke kan lide, at han overdriver tacklinger.
Helt klart at der er det. Men igen, hvem overdriver ikke tacklinger i nutidens fodbold, nu må man snart se lidt forbi det, og acceptere den del af fodbolden, desværre. Det er ikke kønt, og det skal ikke være ekstremt, men de fleste, især spillere der ofte er i tæt kamp med modstanderen overdriver.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Sergio Busquets completed 96% of his passes against Bayer Leverkusen last night #fcblive 118 out of 123 [via @castrolfootball]

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

JonasV skrev:
rummenigge skrev:
Mander skrev:Mon ikke alle er enige om, at han filmer for meget? Det samme med Alves.

Han er dog ren sex mht. alt andet.
Mht skuespillet. Ok, der er ÉT eksempel hvor han kører den ALT for langt i en ond clasico (eksemplet som alle bedømmer ham på)
Der er også lige det berømte eksempel fra Inter-kampen i CL:
Billede

Men er helt enig i at det image han har fået er blæst fuldstændig ud af proportioner. Det største problem er måske at han ikke er så iøjenfaldende på en fodboldbane - på trods af at han er så vigtig for vores hold og spilkoncept - og derfor har folk en tendens til udelukkende at fokusere på de negative sider, og dermed give dem langt større plads i det samlede billede end de burde.
Det var faktisk dét eksempel jeg refererede til. Huskede det som en Clasico, men my bad.

I clasicos var stemningen også ond, men vi har ikke et så uheldigt eksempel. Nu er Mourinhos hold mestre til at skabe en ond stemning så dét der foregår i clasicos fra Barcas side er exceptionelle tilfælde, hvor Bussen osv spiller ekstra meget på den er en naturlig konkskvens i mine øjne at man ser Barca spillerne giver igen på hver deres måde. Ja, selv Iniesta har fået vredesudbrud i clasicos så er situationen også ekstrem IMO.

Tænk hvis Ramos havde givet en albue til en Barca spiller på Camp Nou på samme måde som han gjorde det imod Vallecano-spilleren, jeg tror at manden ville ha blevet lynchet på vej ud af Katalonien. Kort sagt, vi ser aldrig AKTIONER fra Busi et al. som man gør med oversætterens lejesoldater, tilgengæld ser vi REAKTIONER, hvilket nærmest er umuligt at topatleter vil være blottet for temperament i kampens hede og ikke reagere på taktisk nedslagtning.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Nu havde man lige fået ondt af manden og kunne lide at se hans hold spille, før han igen kommer med en skyd-mig-NU bemærkning:
Arsene Wenger: "Busquets knows how to force the referees to give yellow cards. He pretends to be hurt, when he really isn't" [eurosport]
Gud hvor må han være irriterende for personer han ikke kan lide. De må ha helt vildt lyst til at nive ham hårdt i hans rynker.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Busquets, verdens mest undervurderede spiller?

[youtube]ijDdpNxPyPU[/youtube]

Håber han får en storkamp imod Milan, og ja, i alle de resterende kampe nu vi er igang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

Sammen med Mascherano synes jeg han var kampens bedste spiller forleden:

[youtube]uRLJE_6Pok0[/youtube]

Vildt så meget af vores kombinationsspil der går gennem ham.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

rummenigge skrev:Nu havde man lige fået ondt af manden og kunne lide at se hans hold spille, før han igen kommer med en skyd-mig-NU bemærkning:
Arsene Wenger: "Busquets knows how to force the referees to give yellow cards. He pretends to be hurt, when he really isn't" [eurosport]
Gud hvor må han være irriterende for personer han ikke kan lide. De må ha helt vildt lyst til at nive ham hårdt i hans rynker.
Folk der siger som Wenger gør der, pisser mig så meget af. Der er fandeme ikke andre end mig selv, der skal komme og fortælle mig hvornår jeg har ondt og hvornår jeg ikke har. Når folk siger sådan noget til mig, plejer jeg gerne at losse dem over skinnebenet og så sige til dem at de ikke har ondt. Okay ... det er måske løgn, men det burde man altså. Der er sgu kun én der kan vide om man har ondt, og det er en selv.

Brugeravatar
Siempre Barca
Indlæg: 668
Tilmeldt: ons maj 11, 2011 2:53 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Siempre Barca »

Del Bosque (coach ESP): "Busquets insists on taking part in the Olympic Games. He really wants to play for the national team."
Fast mand for A- og U23-landsholdet. Det bliver en yderst udmattende sommer for Sergio.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Tja, man skal huske på at han ikke løber voldsomt meget. På det punkt er han klog, for han sørger for altid at positionere sig således at han ikke skal løbe særligt langt for at være spilbar. Messi var igennem det for nogle år siden, så mon ikke også Busquets kan klar det? Han tager trods alt ikke lige så mange slag som Messi gør! ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster