5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Heartbreaker »

Tror det er pga. hans diving, at folk udefra ikke kan tage ham. Det var også ærgerligt at han skulle lave de scener, men han er guld værd.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Heartbreaker skrev:Tror det er pga. hans diving, at folk udefra ikke kan tage ham. Det var også ærgerligt at han skulle lave de scener, men han er guld værd.
Han har en tendens til at falde alt for let, desvaerre. Den del af hans spil irriterer mig ufattelig meget, men det er ikke pga. det, at folk udefra hader ham. De fleste fans jeg diskuterer med, bruger ofte Spanien og Barcas styrke, kort og siger at fremstaar som en bedre spiller end han reelt er, fordi han spiller paa et staerkt hold og med virkelig verdensklassespillere. Det er lidt ligesom med Pep, hvor folk mener, at en abe kunne ogsaa have vundet alle de trofaer med det spillermateriale.

Mit argument er tit og ofte, at for at kunne spille paa saa staerkt landshold og klubhold ( begge bliver betegnet som nogle af de staerkeste hold, nogensinde), og med verdensklassespillere, saa skal man selv vaere en verdensklassespiller, og det mener jeg Bussi er. Ja han er ikke typisk DM, altsaa en der kaster sig i tacklinger, er 90 kg, og ligner en udsmider. Han er elegent, han har teknik i orden, hans overblik er bedre end de fleste DMs i moderne fodbold, han kan godt finde ud af at tackle, men tit og ofte forudseer han ting der skal ske, og hans evne til at place sig rigtigt goer, at han sjaeldent er noedt til at kaste sig i en tackling. Husk, glidende tacklinger er sidste udvej, glidende tackling bliver ofte brugt, fordi man er slaaet og det er den sidste udvej for at faa bolden eller standse modstanderen. Saadan noget har Bussi ikke brug for, men det betyder ikke, at han af den grun ikke er en DM, eller ikke en af de bedste DMs i dagens fodbold.

Udover sammenligning med Pep ( ja han minder utrolig meget om ham, i hans spillestil, hans teknik, hans overblik), saa vil jeg sammenligne Bussi med Michael Carrick da denne var i absolut topform, dog har Bussi lidt bedre teknik, bedre pasningsspil og bedre placeringsevne, mener jeg. Men ja, han minder om Michael Carrick anno 2006-2008, og her var Carrick en af de allerbedste paa sin plads, ligesom Bussi ogsaa er en af de allerbedste paa sin plads lige nu, og har vaeret det i mindst 2 saesoner.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Er jeg den eneste der synes, at han faktisk har lagt det lidt fra sig?
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1167 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Du er skam ikke den eneste, zqa. Selvfølgelig overspiller han nogle situationer fra tid til anden, men slet ikke så slemt som det var før.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

zqa skrev:Er jeg den eneste der synes, at han faktisk har lagt det lidt fra sig?
Jeg synes det er blevet hypet lige rigeligt.

Har har haft nogle uheldige episoder i nogle onde clasico kampe, og muligvis onde CHL kampe mod Arsenal og Inter.

Generelt går han ind i mange nærkampe og er en helvedes irriterende spiller da han altid kommer hurtigt af med bolden eller laver nogle kropsfinter som modstandern hopper på. Det betyder at modstanderen mange gange kommer for sent ind i tacklingerne.

Bussen har vel udviklet en forsvarsmekanisme der gør at han er lige lovlig letbenet. Problemet er at han ikke er typen som får noget ud af at give igen og sætte sig i respekt på den måde idet modstanderen har bolden for sjældent (!)

Dunno, jeg har altid været vild med ham som spiller og er måske lidt farvet, det ku være spændende at analysere på om han virkelig er så unfair som mange gør ham til.

Jeg synes bare hans kvaliteter klart overstråler alt det som han er kendt for i "onde" medier. Det Bussen, Xavi, Iniesta og Messi laver på midtbanen er mindblowing. Det ligger i detaljen og er for nogen ikke så flashy, men FOCK hvor er de effektive. I mine øjne verdens fire bedste midtbane spillere! ...hvor Cesc og Thiago er godt på vej.

...ja og Messi er så også verdens bedste angriber ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:
zqa skrev:Er jeg den eneste der synes, at han faktisk har lagt det lidt fra sig?
Jeg synes det er blevet hypet lige rigeligt.

Har har haft nogle uheldige episoder i nogle onde clasico kampe, og muligvis onde CHL kampe mod Arsenal og Inter.

Generelt går han ind i mange nærkampe og er en helvedes irriterende spiller da han altid kommer hurtigt af med bolden eller laver nogle kropsfinter som modstandern hopper på. Det betyder at modstanderen mange gange kommer for sent ind i tacklingerne.

Bussen har vel udviklet en forsvarsmekanisme der gør at han er lige lovlig letbenet. Problemet er at han ikke er typen som får noget ud af at give igen og sætte sig i respekt på den måde idet modstanderen har bolden for sjældent (!)

Dunno, jeg har altid været vild med ham som spiller og er måske lidt farvet, det ku være spændende at analysere på om han virkelig er så unfair som mange gør ham til.

Jeg synes bare hans kvaliteter klart overstråler alt det som han er kendt for i "onde" medier. Det Bussen, Xavi, Iniesta og Messi laver på midtbanen er mindblowing. Det ligger i detaljen og er for nogen ikke så flashy, men FOCK hvor er de effektive. I mine øjne verdens fire bedste midtbane spillere! ...hvor Cesc og Thiago er godt på vej.

...ja og Messi er så også verdens bedste angriber ;-)
Jep det er ret vildt, og hvis man spoerger Pep, saa er Bussi den bedste midtbanespiller i verden. Det sagde han saa sent som i soendags, efter finalesejren mod Santos. Jeg har ogsaa set utallige interviews med Ini, Xavi og Leo, hvor de kalder Bussi for verdens bedste og sikreste pasningsspiller, det er noget af et rygklap at faa, isaer fra disse herrer.

Generelt, jeg mener ogsaa han er blevet bedre til ikke at overdrive tingene, men der skal stadig arbejdes paa den front fra hans side. Han har tendenser til at falde for let, men jeg er enig med Zqa, det er blevet bedre. Ligesom Rumme, mener jeg ogsaa at kommentatorerne overdriver tingene, bare fordi det er Bussi. Jeg har tit hoert kommentatorer komme ind paa Bussis filmeri, selvom det er tydeligt at se, han er blevet ramt, ogsaa hardt. Men der skal stadig falde den ekstra bemaerkning med, at han har haft eller har tendens til at overdrive, og det tror jeg er med til, at folk danner sig et negativ billede af ham.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

@Visca - Ja, jeg mener Xavi gang på gang har sagt at Bussen er verdens bedste til one touch pasninger ;-)

Her roser Xavi ham igen så sent som efter CWC finalen:
http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... o-busquets

Bussen havde 66 pasninger ialt i CWC finalen....og han lavede 66 successfulde pasninger (!) Det må man sige er en perfekt kamp fra hans side i den rolle han har på holdet.

...og lad os da lige gense Allas super fede analyse video af Busquets spil:
[youtube]m3MK2Noub9Y[/youtube]

Så skal vi også tænke på at der er meget potentiale i ham. Han er kun 23 år og ku i princippet rykkes op i en rolle hvor han skal score mål også, så tror jeg for alvor det kan blive stort.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1167 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Man kan ikke rigtig tro sine egne øjne når man ser Busquets spille. Han spiller jo med en sådan sikkerhed og har øje for den geniale aflevering, at man skulle tro at han var et stykke over de 30, men han er kun 23 år. Verdens bedste defensive midtbanespiller, det er hvad han er. Og det bliver han ved med at være i lang tid fremover.
At man kan være så dominerende i så en ung alder er intet andet end imponerende. Han er fænomenal.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5534
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 573 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg kan huske hans første sæson på 1. holdet hvor jeg var nervøs HVER gang han rørte bolden... fordi han llliiiiiiiii skulle drible lidt for meget.

At han så lidt efter lidt blev bedre end selveste Yaya siger ikke så lidt. I Yaya's sidste sæson var Bussen bare bedre og i dag udvikler han sig stadig og bliver bare bedre og bedre. Han er blevet en af de spillere jeg er allermest tryg ved at der har bolden i de bageste rækker.

Jeg synes faktisk han minder en anelse om Xavi i overblik og pasningsspil, og laver tit en chanceskabende aflevering.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1167 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja kan huske jeg havde det lidt på samme måde som dig.
Men nu ved han hvornår han skal drible og hvornår han skal aflevere.
Billede
Busquets!♥

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

I starten af hans foersteholds karriere blev jeg ogsaa nervoes, hver gang han havde bolden, da jeg, ligesom jer, mente at lige driblet eller lavede en finte ekstra. Med tiden har jeg dog vaennet mig til, at det er saadan han spiller, det er hans maade at snyde sin modstander paa, og skabe plads for sig selv, men i saerdeleshed for Xavi og Ini. Han er saa boldsikker, at han ofte lader modstander komme taet paa, selv naar ham er naestsidste mand, for derefter at lave en kropfinte eller en lille dribling og slippe bolden. Han gjorde det med Rooney et par gange i C.L finale, og han goer det tit i loebet af en kamp.

Og ja, saa er han virkelig en pasningstaerk spiller, og i foelge Pep, xavi og CO. er han verdens bedste paa det punkt.

P.S, det er virkelig fedt at se, han har udviklet sig til en af de bedste DMs i fodbold. Der var en hel masse herinde, som ikke havde den store tiltro til ham, og svinede baade Pep og Bussi for, at Yaya blev henvist til baenken og senere hen soldt. Bussi har dog bevist, hvorfor det var det rigtige at goere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Viggo

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Viggo »

Mener selv at han måske er en af de mest undervuderede spiller i verden :)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Han er nr otte som mest overvurderede spiller i verden i det nye Goal..

Zlatan er nr. 15.. :roll:

Seriøst et håbløst blad.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

zqa skrev: Zlatan er nr. 15.. :roll:
What? Det er godt nok sort.

Blaugrana97

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana97 »

Hvem er så nr. 1? :smile:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster