10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Jeg synes egentlig også at timingen er skør. Hvordan kan man give ham en enorm kontrakt forbedring i en tid, hvor han reelt ikke spiller godt? Det er fint at laver mange mål og assists, men han bidrager praktisk talt ikke til spillet for tiden. Der er ingen der ved om han nogensinde finder sit gamle niveau igen. Jeg tror sagtens en kæmpe VM skuffelse kan have negativ betydning fremover.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Tja måske er det tænkt som et boost til klubben samt fansene dagen inden sæsonens vigtigste kamp? Jeg tilskriver hans mange skader samt det kommende vm skylden for hans lidt sløve sæson. Fra marts sidste sidste år og så til start 14 var han skadet konstant. Og for mig har det virket som om at han har været bange for at blive skadet her i 14 da det muligvis ville påvirke hans vm.

Tror forresten ikke at vi skal undervurdere vm's betydning for messi. Der er ingen tvivl om at han brænder for at bevise sig for sit land og det kan derfor sagtens tænkes at han har fokuseret ekstremt meget på at "toppe" til vm. Det er ikke videre sympatisk overfor barca men kan sagtens forstå ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Piquénbauer skrev:Tja måske er det tænkt som et boost til klubben samt fansene dagen inden sæsonens vigtigste kamp?
Jeg gad godt høre en forklaring på, hvordan en lønforhøjelse til den allerede bedst betalte spiller på holdet kan ses som et boost til klubben og fansene, når der ikke engang er tale om en kontraktforlængelse...? Det eneste boost er for mig at se til spillerens konto og ego.
Det lugter stadig af forfængelighed/mindreværd - det har sågar været ren Perez-retorik fra ledelsens side: "Den bedste spiller i verden skal også være den bedst betalte". Øv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Måske fordi der har været så meget uro omkring messi? En forlængelse må immervæk betyde at forholdet mellem ham og ledelsen ikke er så ringe som flere medier har fået det til at fremstå. Og er det desuden ikke pisse ligegyldigt? Ledelsen er glade, messi er glade så hvorfor skal vi ikke også være glade? Lidt flere penge til messi - who cares?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Måske fordi der har været så meget uro omkring messi? En forlængelse må immervæk betyde at forholdet mellem ham og ledelsen ikke er så ringe som flere medier har fået det til at fremstå. Og er det desuden ikke pisse ligegyldigt? Ledelsen er glade, messi er glade så hvorfor skal vi ikke også være glade? Lidt flere penge til messi - who cares?
Det er ikke en forlængelse! Det er en kontraktforbedring. Uanset hvor ringe ens forhold er til en ledelse vil man altid tage imod en lønforhøjelse.

Den sidste del af dit indlæg er decideret idioti, så det gider jeg ikke engang kommentere på.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ok så en kontraktforbedring. Kan virkelig ikke se hvad problemet er. Jamen så kan alle jo bare kræve en kontraktforbedring? Nej det kan de ikke da de ikke har samme betydning som messi.

Vi går ikke fallit ved at give messi flere penge. Vi går fallit hvis vi ikke vinder noget og messi er trods alt den vigtigste spiller når det kommer til vores fremtidig succes.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ok så en kontraktforbedring. Kan virkelig ikke se hvad problemet er. Jamen så kan alle jo bare kræve en kontraktforbedring? Nej det kan de ikke da de ikke har samme betydning som messi.

Vi går ikke fallit ved at give messi flere penge. Vi går fallit hvis vi ikke vinder noget og messi er trods alt den vigtigste spiller når det kommer til vores fremtidig succes.
Vi har et budget, hvortil vi skal holde os indenfor. Når ledelsen bruger €15 mio om året på en lønforhøjelse til Messi, så betyder det færre penge til indkøb og talentudvikling. Vi havde Messi fastlåst til 2018, hvor han blev betalt €13 mio om året efter skat. Hvis han spillede dårligere, fordi han ikke var verdens bedst betalte, så er det Messi den er gal med. Ledelsen skal være klubbens sunde fornuft, men i dette tilfælde har de været desperate efter lidt god PR.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Da jeg fik lønforhøjelse, gik jeg gladere på arbejde. Ærlig talt, fordi jeg syntes jeg havde fotjent det. Du er normalt en fornuftig stork, men dit argument "vi havde Messi fastlåst til 2018", ville jeg ikke have troet kom fra dig

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det har vi. Men kender du til budgettet? Ved du om messi forbedrede løn kommer til at betyde "færre penge til indkøb og talentudvikling"? Som jeg ser det så røg der sidste år nogle meget løntunge spillere. Og i år er der ligeledes nogle der smutter hvilket må skabe lidt ekstra økonomi til lønninger. Desuden har vores ledelse gennem hele deres periode været ekstremt fokuseret på lige netop vores økonomi og kan simpelthen ikke se hvorfor de skulle smide det hele væk pga en højere løn til messi.

Vi står bedre med en glad messi så lad os da for alt i verden holde ham glad.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

@Guardiola
Synes du da Messi har fortjent en lønforhøjelse på det seneste? Jeg er enig i, at spillere skal belønnes når de gør det godt, men siden Messis sidste kontraktforlængelse (februar 2013) er det reelt gået ned ad bakke. Skader bærer en del af skylden, men det giver ham stadig ikke ret til lønforhøjelse.

Af ren nysgerrighed:
Hvad skal klubben gøre når Real Madrid giver Ronaldo en lønforhøjelse, der overstiger Messis?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis man mener der er plads i budgettet - give ham en forbedret kontrakt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Objektivt set ja, så synes jeg Messi fortjener at være den bedst betalte spiller i verden.

Hvis Real vil overgå det, så dem om det.

Jf. Hvad jeg skrev tidligere, så er det mit indtryk at der er plads til lønstigning i barcas budget.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Ja, alt andet lige betyder en lønstigning til Messi, at der er færre penge til indkøb og talentudvikling. Hvis han ikke havde fået den lønstigning, kunne de samme penge bruges på indkøb, talentudvikling osv. Det er ganske simpel matematik.

Det er iøvrigt ikke lønniveauet i sig selv, jeg ryster på hovedet over - det er beslutningen om at hæve hans løn på nuværende tidspunkt. Hvad er grundlaget for den lønstigning? Vurderet ud fra indeværende sæson har han IKKE fortjent en lønstigning i forhold til forrige sæson - og jeg er relativt sikker på, at lønstigningen (hvad den end måtte være i kroner og øre) rent procentmæssigt ligger et godt stykke over inflationen. ;-)

Hvad er der så tilbage af mulige årsager til en forbedret kontrakt uden forlængelse?

Messi har så ofte tidligere udtalt, at det ikke er pengene, der driver værket hos ham. Lyver han? Eller er det bare ledelsens panikløsning for at fjerne fokus fra de dårlige nyheder/rygter omkring Messi - eller endnu værre: en erklæring om, at Messi er en bedre spiller end Ronaldo, så derfor må man partout overtrumfe Ronaldos løn?

Er der nogen, der kan komme med en mere plausibel forklaring end en af ovenstående? De giver mig alle en dårlig smag i munden...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Vi kunne også bare sælge messi og få en rigtig masse penge til indkøb og talentudvikling. Jeg tror det er en rigtig rigtig god ide, at holde på verdens utvivlsomt bedste spiller set over de seneste år

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ja, alt andet lige betyder en lønstigning til Messi, at der er færre penge til indkøb og talentudvikling. Hvis han ikke havde fået den lønstigning, kunne de samme penge bruges på indkøb, talentudvikling osv. Det er ganske simpel matematik.
Men så er det vel også ganske simpel matematik at der er mere plads på lønbudgettet efter at valdes, puyol, abidal og villa er solgt/smuttet? Ydermere kunne det tyde på at løntunge spillere som masche og alves også er på vej væk.
Hvad er grundlaget for den lønstigning?
At man i ledelsen mener at han er verdens bedste spiller og derfor skal være verdens bedst betalte.
Messi har så ofte tidligere udtalt, at det ikke er pengene, der driver værket hos ham. Lyver han?
Ja! Man bliver ikke så god som messi uden et kæmpe ego og præcis som han vil være verdens bedste spiller så vil han også være den bedst betalte.

Alt i alt er det nok både ledelsen og messi ønske at forhøje hans løn. Som sagt er en glad messi god for barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster