10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Luis Enrique skrev:
zqa skrev: Du synes ikke, at det er absurd at én fodboldspiller tjener 300 mil dkk i løn om året?
Nej, lønnen bliver jo fastlagt under fuld aftalefrihed. Hvem skal bestemme hvor meget en fodboldspiller må tjene?

Der er utallige relevante sammenligninger, men jeg plukker en: Ikke så få skuespillere har tjent noget tilsvarende ved at indspille én (1) film.

Læs hans indlæg igen. Desuden er det groteskt i ordets fineste forstand, taget Spaniens arbejdsløshed og økonomi i betragtning. At spilleren så er det værd er en anden snak.

Ok Zqa var før mig, her er hans indlæg.
zqa skrev:
Luis Enrique skrev:
zqa skrev: Du synes ikke, at det er absurd at én fodboldspiller tjener 300 mil dkk i løn om året?
Nej, lønnen bliver jo fastlagt under fuld aftalefrihed. Hvem skal bestemme hvor meget en fodboldspiller må tjene?

Der er utallige relevante sammenligninger, men jeg plukker en: Ikke så få skuespillere har tjent noget tilsvarende ved at indspille én (1) film.
Tag lige i mente hvad Guardiola nævnte (-tanke på økonomisk frihed).
Jeg mener også at det er absurd at tjene 100+ mil på én film. Fuldstændig sindssygt ift hvad de penge ellers kunne bruges til af gode tiltag.
Men jeg er generelt imod moderne fodbold. Det har dræbt mere end det har gavnet imo.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Han er vores stjerne og har kontrakt til 2018, fordi vi vil have ham som en del af vores fremtid, men det er også et ønske i klubben, at han bliver den bedst betalte spiller i verden. Han er verdens bedste, og som vi tidligere har sagt, fortjener han også at blive den bedste betalte spiller i verden.

Budgettet er på 900 millioner kroner, og normalt går halvdelen til betaling af gæld. Men vi kan bruge alle 900 millioner kroner på transfers et år, hvis vi vil.

- Barcelona-præsident Josep Bartomeu
Dejligt ansvarligt.

Kilde:
http://www.bold.dk/nyt/Barca-boss-Messi ... dst-betalt

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

zqa skrev: Tag lige i mente hvad Guardiola nævnte (-tanke på økonomisk frihed).
Det kan jeg sagtens, men det er ikke så meget mig der har et forklaringsproblem. Hvis man mener, at fodboldspillere ikke må aftale sig frit frem til deres løn, må mene at (1) andre objektivt kan fastslå, hvor meget en fodboldspiller må tjene, (2) en udeforstående instans så skal fastlægge, hvor meget en fodboldspiller må tjene.

Folk må hjertens gerne frit afstå fra lønninger af en bestemt størrelse, en klub kan aktivt profilere sig på, at dens spillere ikke får så-og-så meget i løn osv. osv. Folk der mener, at lavere lønninger er et gode for sporten, må også hjertens gerne holde med og understøtte klubber, der systematisk følger denne politik.
zqa skrev: Men jeg er generelt imod moderne fodbold. Det har dræbt mere end det har gavnet imo.
Kan du ikke skrive lidt om, hvad moderne fodbold er? Det er et udbredt statement, at folk er "mod moderne fodbold". Allerede George Best og Johan Cruyff tjente uendelig mange gange mere end en samlebåndsarbejder gjorde dengang; det samme gjaldt også for Gunnar Gren, Gunnar Nordahl og Niels Liedholm. I hvert fald siden midten af 1980'erne har der også optrådt såkaldte rigmænd i fodbold, der med meget blandede resultater har forsøgt at stable en succesrig klub på benene vha. betydelige investeringer. Racing Paris, Parma, Lazio, Inter, AC Milan, Olympique Marseille, Blackburn og Newcastle er løsrevne eksempler, der alle er fra før 2000.

Hvad vil man også ofre på den konto? TV-transmissionernes uendeligt bedre kvalitet og variation, bedre og systematisk talentudvikling hos akademier i mange klubber, forbedrede stadionforhold, etableringen af store, medrivende transeuropæiske turneringer osv. er også resultater af øgede investeringer og "flere penge" i fodbold.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Luis Enrique skrev:Hvis man mener, at fodboldspillere ikke må aftale sig frit frem til deres løn, må mene at (1) andre objektivt kan fastslå, hvor meget en fodboldspiller må tjene, (2) en udeforstående instans så skal fastlægge, hvor meget en fodboldspiller må tjene.
Man kan vel sagtens mene, at løn bør aftales frit, samtidig med, at man mener, at det nuværende lønniveau er vulgært og en smule frastødende. Det handler ikke nødvendigvis om at ville bestemme et eller andet. Det handler vel snarere om ens personlige holdninger.

Jeg vil eksempelvis heller ikke forhindre rigmænd i at bygge badeværelser af guld, men jeg synes stadigvæk, at det ville være en absurd måde at bruge sine penge, og jeg mener, at det ville være bedre og mere rigtigt, hvis de i stedet for investerede eller gav til velgørenhed.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Flax_Generous skrev: Man kan vel sagtens mene, at løn bør aftales frit, samtidig med, at man mener, at det nuværende lønniveau er vulgært og en smule frastødende.
Bestemt. Værdidomme er da ganske velkomne:
Jeg skrev: Folk må hjertens gerne frit afstå fra lønninger af en bestemt størrelse, en klub kan aktivt profilere sig på, at dens spillere ikke får så-og-så meget i løn osv. osv. Folk der mener, at lavere lønninger er et gode for sporten, må også hjertens gerne holde med og understøtte klubber, der systematisk følger denne politik.
Jeg har det selv udmærket med, at jeg i mange år konsekvent har støttet en fodboldklub, der har et værdigrundlag og et fundament af historie og tradition at hvile på. Men lige som andre klubber skal holde sig væk fra min klubs model og indre anliggender, ligeså skal jeg meget gerne afstå fra at blande mig i andre klubbers model og indre anliggender.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

@ Blau.
Mange tak. Interessant. Vil kigge på den artikel du linker til, ved lejlighed.

@ Luis.
Et forklaringsproblem- lettere flabet, særligt set i sammenhæng med, at du skærer vigtige dele af min sætning ud (og undlader resten af min indlæg) ;-) :mrgreen: . Anyway, er blevet sagt allerede i tråden her meget fint af Flax, Zqa og Brombi.
Lavpraktisk; det absurde for mig er, at der bliver gået så meget op i 22 mand og oppustet læder. En hjernekirurgs indkomst, den tyske forbundskanslers, eller [indsæt folk med andres ve og vel og skæbne som ansvarsområde] står i skarp kontrast...

Aftalefriheden kan selvfølgelig sættes i forhold til generel holdning til et (verdens)samfunds fordeling af goder. Men gider ærlig talt ikke diskussionen. Jeg hørt argumentet om aftalefrihed så mange gange (også fra dem som dyrker ekstrem økonomisk libertinisme). Dertil vil jeg blot tilføje, at jeg arbejder som jurist fuldtid med kontrakter og aftaler. Og der er altid en kontekst når aftaler indgås. Baggrundsret, men dertil også - efter min mening - etik og moral. At klubber bliver lidt for kreative som konsekvens af, at yde konkurrencedygtige lønninger, er set før. Hvor om alting er, diskussionen hører ikke til her. Skal den dyrkes videre, må det blive i off-topic tråd.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Måske skulle 'before injury' i virkeligheden bare være 'during injury'?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det ville nok passe lidt bedre :)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

Ronaldo var vist også ude i 2-3 kampe med skader osv :)

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Fandt lige Guillem Ballagues bog om Messi på tilbud til £9 i hardback - haps! Så er aftenlæsningen sikret.

amirjanzel

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af amirjanzel »

Heheheh, little ego on this one

Se fra 25:00

phpBB [video]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20897
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Since Guardiola became coach in 2008, Messi has scored 306 goals in 305 Barcelona games. Before, 42 goals in 110 games. [via @fcb_datos]

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Culé »

Messi can today play his 500th game at senior level #fcblive Record in 499: 386 goals 152 assists, Barcelona 415 ARG 84 [via @barcastat]

BarçaDK

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af BarçaDK »

Han kan vist også score sit Barça-mål nummer 350 :)

Well, han kan også score sit 1000., hvis han går amok, men I ved, hvad jeg mener... Han har lavet 349.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster