10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Evighedsspiller ! :D
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Storken »

Culé skrev:
Barcelona will offer Lionel Messi (26) to renew for an extra year, until 2019. The club thinks a deal can be reached in two months. [ara]
Lækker nyhed her dagen derpå. Nok også lige en måde at få presset den lønforhøjelse ind. :glad:
Fuldstændig unødvendigt. Vi har kontrakt på Messi indtil sommeren 2018. Det er altså 4 år frem. Pengene kunne bruges langt mere fornuftigt. Desværre har vores kontraktpolitik været amatøragtig igennem et længere stykke tid. Vores lønninger er helt vanvittige sammenlignet med f.eks Bayern Münchens.

Det er muligvis et par år tilbage, men det er trods alt meget sigende:
Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Nu tror jeg altså godt, at du kan regne med at Bayern bruger markant flere penge på lønninger i dag. Det er rent faktisk kun på angrebsposten, at jeg ikke tror de bruger specielt mange penge. For eksempel må man bruge langt, langt flere penge på målmandsposten, hvor man i 2011 havde Hans-Jörg Butt, Thomas Kraft og Rouven Sattelmaier (aldrig hørt om ham). I dag betaler man sikkert en rigtig fin løn til Neuer, for der var trods alt stor interesse fra Premier League, der nok har presset Bayern op i sine bud. Jeg tror næppe at Ribéry, Robben, Schweinsteiger, Lahm og Müller er faldet i løn, tværtimod, mens man må formode at en spiller som Javi Martínez får markant mere end både Anatoliy Tymoshchuk og Luiz Gustavo fik. At have Mario Götze og Thiago rendende er nok også noget dyrere end at have Hamit Altintop og Danijel Pranjic i stalden. Jeg kan også levende forestille mig at Xherdan Shaqiri er noget mere løntung, end den hjemmeavlede Andreas Ottl var. Til sommer bliver det næppe billigere at hedde Bayern München for så vidt angår lønninger, når nu man henter Robert Lewandowski ind.

Grundlæggende tror jeg slet ikke at de der tal, er retvisende i forhold til, hvor meget Bayern punger ud for sine spillere i dag. De betaler meget mere i dag og nyder godt af det i form af resultater; i 2010-2011 blev de altså nummer 3 i Bundesligaen, røg ud i semifinalen af DFB Pokal og kom ikke engang videre fra første knockoutrunde i Champions League, hvor man røg ud til Inter.

Siden da har Bayern altså også brugt flere penge på transfers end vi har (jeg har taget 57 millioner for Neymar, jeg magter ikke at skøjte rundt i alle mulige andre tal). For Neuer, Rafinha, Petersen, Boateng, Shaqiri, Dante, Mandzukic, Weiser, Martínez, Götze og Thiago har Bayern altså givet 173 millioner Euro. I samme periode har de solgt for 28,5 millioner Euro. Til sammenligning har vi givet 150 millioner Euro for Cesc, Alexis, Alba, Song og Neymar, mens vi har solgt for 77,75 millioner Euro. Så det er altså ikke fordi at Bayern ikke bruger penge. Ellers ville de ikke være så dominerende som de er.

Men grundlæggende er jeg faktisk mere interesseret i at se hvordan vores wages to turnover ser ud i dag. Hvis den er på de der 45-55%, selvfølgelig helst nærmere de 45%, vil jeg egentlig skide hul i hvad det samlede tal er, for så er der skam en fin balance (for en fodboldklub vel at mærke).

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ray-Messi-highlights:

phpBB [video]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Lionel Messi scored his record 21 clasico goals in 26 games. Previous record holder Di Stefano scored 18 in 30 clasicos. #elclasico [via as]

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Messi's 21 kasser mod Real Madrid:

phpBB [video]

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

Der mangler godt nok den han lavede til Iniesta i forgårs, men manden er genial!

phpBB [video]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Most goals for club and country in the year 2014: Messi 20 - Ibrahimovic 17 - Ronaldo 17 - Benzema 14 #fcblive [via @barcastat]

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

Ud fra forholdet mellem lønninger og turnover, så ja - så ser vores brug på lønninger, da absolut sundt ud, set i forhold til de fleste andre af de store klubber. Hvor pålidelig er den kilde, der er linket til der? Messis økonomiske værdi for Barca, er vel heller ikke rigtig mulig at prisfastsætte. Det er nok ikke på ham, man skal vælge at spare. Logisk set, burde han vel være den bedst betalte fodboldspiller i verden. At det så er grotesk, hvad dygtige fodboldspillere tjener (hvis vi ligger alle tanker om de frie økonomiske kræfter til side), er så en anden snak.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Den der opgørelse er fra The Swiss Ramble. Han skriver om økonomi i fodbold, men jeg har ikke set noget aktivitet på bloggen i lang tid. Jeg har så godt nok heller ikke tjekket, så det kan selvfølgelig godt være derfor. Men han tager mig bekendt alle sine tal fra klubbernes egne regnskaber, så de burde absolut være gode nok, de tal der.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, nu tjekkede jeg lige. Det er fra denne artikel. I øvrigt fantastisk spændende læsning. Har læst den et par gange før, nu jeg lige tænker nærmere over det.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

Guardiola skrev: At det så er grotesk, hvad dygtige fodboldspillere tjener (...)
Hvorfor?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Luis Enrique skrev:
Guardiola skrev: At det så er grotesk, hvad dygtige fodboldspillere tjener (...)
Hvorfor?
Du synes ikke, at det er absurd at én fodboldspiller tjener 300 mil dkk i løn om året?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Luis Enrique »

zqa skrev: Du synes ikke, at det er absurd at én fodboldspiller tjener 300 mil dkk i løn om året?
Nej, lønnen bliver jo fastlagt under fuld aftalefrihed. Hvem skal bestemme hvor meget en fodboldspiller må tjene?

Der er utallige relevante sammenligninger, men jeg plukker en: Ikke så få skuespillere har tjent noget tilsvarende ved at indspille én (1) film.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af zqa »

Luis Enrique skrev:
zqa skrev: Du synes ikke, at det er absurd at én fodboldspiller tjener 300 mil dkk i løn om året?
Nej, lønnen bliver jo fastlagt under fuld aftalefrihed. Hvem skal bestemme hvor meget en fodboldspiller må tjene?

Der er utallige relevante sammenligninger, men jeg plukker en: Ikke så få skuespillere har tjent noget tilsvarende ved at indspille én (1) film.
Tag lige i mente hvad Guardiola nævnte (-tanke på økonomisk frihed).
Jeg mener også at det er absurd at tjene 100+ mil på én film. Fuldstændig sindssygt ift hvad de penge ellers kunne bruges til af gode tiltag.
Men jeg er generelt imod moderne fodbold. Det har dræbt mere end det har gavnet imo.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster