Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lasse N skrev:Jovist han har gjort det udemærket som afløser i forsvaret.... Men hvad når når Pique og Puyol er spillet sammen igen og en evt. Thiago Silvia er stødt til truppen? Vil i da mene, han stadig bør have en chance for at spille? Efter min mening med dette scenarie, hører han ikke til i Barcelona. Manden er simpelthen ikke god nok til midtbanen, alt for defensiv orienteret og spiller ofte bare bolden tilbage eller til siden... Hvis united byder det der rygtes, er der ikke engang nogen grund til at have ham på bænken.....

Som i kan høre er jeg, som nok den eneste herinde, ret skeptisk omkring ham.. Syntes helt klart han er vores svageste kort på hånden
Stærkt uenig! Han er klasse def. midtbane + ok midterforsvarer.

Den eneste spiller jeg gerne vil af med p.t. (også fordi vore midtbane er godt besat) er Keita. Sælg ham, han er en arbejdshest, men dårlig teknik, boldomgang, kreativitet osv...

Ønskes: en erstatning for Villa efter sæsonen...
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

SpillerSomMESSI skrev:
Lasse N skrev:Jovist han har gjort det udemærket som afløser i forsvaret.... Men hvad når når Pique og Puyol er spillet sammen igen og en evt. Thiago Silvia er stødt til truppen? Vil i da mene, han stadig bør have en chance for at spille? Efter min mening med dette scenarie, hører han ikke til i Barcelona. Manden er simpelthen ikke god nok til midtbanen, alt for defensiv orienteret og spiller ofte bare bolden tilbage eller til siden... Hvis united byder det der rygtes, er der ikke engang nogen grund til at have ham på bænken.....

Som i kan høre er jeg, som nok den eneste herinde, ret skeptisk omkring ham.. Syntes helt klart han er vores svageste kort på hånden
Stærkt uenig! Han er klasse def. midtbane + ok midterforsvarer.

Den eneste spiller jeg gerne vil af med p.t. (også fordi vore midtbane er godt besat) er Keita. Sælg ham, han er en arbejdshest, men dårlig teknik, boldomgang, kreativitet osv...

Ønskes: en erstatning for Villa efter sæsonen...
Fair nok. . Men mener du helt seriøst Macherano besidder nogle af de kvaliteter du mener Keita mangler?

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5539
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Lasse N skrev:
SpillerSomMESSI skrev:
Lasse N skrev:Jovist han har gjort det udemærket som afløser i forsvaret.... Men hvad når når Pique og Puyol er spillet sammen igen og en evt. Thiago Silvia er stødt til truppen? Vil i da mene, han stadig bør have en chance for at spille? Efter min mening med dette scenarie, hører han ikke til i Barcelona. Manden er simpelthen ikke god nok til midtbanen, alt for defensiv orienteret og spiller ofte bare bolden tilbage eller til siden... Hvis united byder det der rygtes, er der ikke engang nogen grund til at have ham på bænken.....

Som i kan høre er jeg, som nok den eneste herinde, ret skeptisk omkring ham.. Syntes helt klart han er vores svageste kort på hånden
Stærkt uenig! Han er klasse def. midtbane + ok midterforsvarer.

Den eneste spiller jeg gerne vil af med p.t. (også fordi vore midtbane er godt besat) er Keita. Sælg ham, han er en arbejdshest, men dårlig teknik, boldomgang, kreativitet osv...

Ønskes: en erstatning for Villa efter sæsonen...
Fair nok. . Men mener du helt seriøst Macherano besidder nogle af de kvaliteter du mener Keita mangler?
Njaaahh, til dels.. jeg mener at Mash er bedre til pasningsspillet i (lidt højere tempo) end Keita, men ingen af dem er på resten af holdets niveau generelt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af JonasV »

Måske kan man også sige, at de fælles svagheder de har, er en anelse mere acceptable for en defensiv midtbane spiller, end en offensiv én af slagsen.

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

JonasV skrev:Måske kan man også sige, at de fælles svagheder de har, er en anelse mere acceptable for en defensiv midtbane spiller, end en offensiv én af slagsen.
Bestemt, men det fungere bare ikke i måden Barca spiller på... Bussy er skabt til den rolle

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Jeg ser lidt Mascherano som i familie med Puyol uden at han blev købt til at afløse ham på nogen måde.

Puyol er heller ikke en af de mest talentfulde forsvarsspillere, men hans vilje, mentale styrke og lederevne gør ham til en af verdens bedste forsvarsspillere gennem tiderne.

Mascherano er måske heller ikke den fødte midterforsvarer men han indgyder respekt og er SINDSYGT disciplineret og hårdtarbejdende, sådanne spillere er guld værd for ethvert hold. Sålænge han spiller som om han er klar til at dø for Barca lige så længe skal han blive!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Masch skal bestemt ikke saelges, ogsaa selvom vi skulle gaa hen og koebe Silva eller en anden midterforsvarer. Han har gjort det fremragende i Barca, paa den defensiv midtbane plus i forsvaret. Han havde nogle vanskeligheder i starten, men jeg kan da huske, at folk foretraek ham fremfor Busi paa den defensiv midttbane, saa meget for hans daarlige teknik.

Dem der skriver, at Masch ikke er god nok til den defensiv midtbane plads i Barca, de kender ikke nok til manden. Hans afleveringer og hans teknik er fint, det har jeg alle dage ment. Han lavede de simple ting i sin tid hos Fools, fordi han blev bedt om det. I Corinthians og ogsaa i sin tid hos River Plate, noget som Pep ogsaa har kommenteret. Hans diagonale pasninger er noget, som Busi ikke har i sit spil, hans haardhed og tacklinger er ogsaa noget, som mangler i Busis spil. Det er derfor perfekt at have to saa forskellige typer til den defensiv midtbaneplads, det betyder at vi kan variere vores spil, alt efter hvem vi moeder. Der bliver skrevet, at han tit afleverer til side eller bagud, det er jo hans opgave. Man ser jo heller ikke Busi tage den ene dribletur efter den anden, eller lave den ene frispilning efter den anden, han goer bare det simple, som han skal, nemlig at give bolden hurtigt til enten Xavi eller Ini. Det kan Masch ogsaa.

En anden kaempe fordel med Masch er, at han ogsaa kan spille i forsvaret, og han goer det faktisk ret godt, oftest er han vores bedste mand dernede. Hans alsidighed, hans lederevner og hans spillestil goer, at han bestemt ikke skal saelges.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lasse N
Indlæg: 212
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 12:29 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Lasse N »

Visca El Barca skrev: Man ser jo heller ikke Busi tage den ene dribletur efter den anden, eller lave den ene frispilning efter den anden, han goer bare det simple, som han skal, nemlig at give bolden hurtigt til enten Xavi eller Ini. Det kan Masch ogsaa.
Det vil jeg nu mene, ikke er helt rigtigt. Busi har ofte evnen til at sætte 1 eller 2 spillere af, og give de andre medspillere mere plads og flere muligheder i det opbyggende fremadrettet spil. Det kan godt være han ikke gør det i messi stil, men hans kropsfinter og måden han formår at vende og gøre det modsatte af hvad modstanderen forventer er genialt, det er sådan noget der er med til at åbne en hver modstander op.

Hvis du er komplet uenig i det, så syntes jeg du skal prøve at lægge mærke til hvad jeg mener i de kommende kampe...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Lasse N skrev:
Visca El Barca skrev: Man ser jo heller ikke Busi tage den ene dribletur efter den anden, eller lave den ene frispilning efter den anden, han goer bare det simple, som han skal, nemlig at give bolden hurtigt til enten Xavi eller Ini. Det kan Masch ogsaa.
Det vil jeg nu mene, ikke er helt rigtigt. Busi har ofte evnen til at sætte 1 eller 2 spillere af, og give de andre medspillere mere plads og flere muligheder i det opbyggende fremadrettet spil. Det kan godt være han ikke gør det i messi stil, men hans kropsfinter og måden han formår at vende og gøre det modsatte af hvad modstanderen forventer er genialt, det er sådan noget der er med til at åbne en hver modstander op.

Hvis du er komplet uenig i det, så syntes jeg du skal prøve at lægge mærke til hvad jeg mener i de kommende kampe...
Her er jeg helt enig med dig Lasse N. Busi er i mine øjne klart at foretrække på den defensive midt, men Masch er tilgengæld en klasse alternativ.

Jeg vil sige at Masch er hurtigere og har måske et hårdere skud end Busi på andre væsentlige parametre på midtbanen er Busi bedre, især på driblinger, kropsfinter og måske endda på 'lavrisiko' tacklinger hvor de lange ben lige redder os ud af en kontra under opsejling fra modstanderens side.

Busi er en sindsyg intelligent spiller der har den der sjette sans a la Xavi og Ini. Uvurderligt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Lasse N skrev:
Visca El Barca skrev: Man ser jo heller ikke Busi tage den ene dribletur efter den anden, eller lave den ene frispilning efter den anden, han goer bare det simple, som han skal, nemlig at give bolden hurtigt til enten Xavi eller Ini. Det kan Masch ogsaa.
Det vil jeg nu mene, ikke er helt rigtigt. Busi har ofte evnen til at sætte 1 eller 2 spillere af, og give de andre medspillere mere plads og flere muligheder i det opbyggende fremadrettet spil. Det kan godt være han ikke gør det i messi stil, men hans kropsfinter og måden han formår at vende og gøre det modsatte af hvad modstanderen forventer er genialt, det er sådan noget der er med til at åbne en hver modstander op.

Hvis du er komplet uenig i det, så syntes jeg du skal prøve at lægge mærke til hvad jeg mener i de kommende kampe...
Han kan lave kropfinter, men vi er vel enige om, at hans primaere opgave er, at aflevere bolden til Xavi/Ini, Cesc/Thiago. Den def. midt skal bryde spillet og saa saette det hurtigt i gang. Her har Busi sine forcer og Masch har sine. Det er derfor forkert at sige, man skal af med Masch, fordi han ikke er god nok til Barca. Han er nemlig god nok til Barca, det har han bevist, og mod de mere fysiske hold, er han guldvaerd, ogsaa paa den def midtbane.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Hvad er det også for en attitude at vise Masch. Han har været uundværlig for os de sidste par måneder. Han er trådt ind hvor det var nødvendigt og har gjort sit arbejde til ug. Desuden har han haft den indstilling og profil, som vi længe har ledt efter; han var indstillet på at være reserve og kæmpe sig op.

Derudover er det jo kun et luksusproblem hvis Thiago Silva måske skifter til Barca, og siden hvornår har det været et problem med en lidt bredere trup :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Blaugrana92 »

Mascherano skal slet ingen steder. Han er vokset med opgaven siden han kom til. Først fik han lidt tid på den defensive midt, hvor han faktisk blev åbenlyst bedre kamp for kamp. Tag ikke fejl af ham. Blot fordi han har ry for at være en bulldog der er bedst til at lave glidende tacklinger, betyder det ikke at manden ingen teknik besidder. Han er eksempelvis rigtig, rigtig dygtig til at slå diagonalbolde og få bredt spillet ud til kanterne. Det er noget Busquets sjældent gør - forståeligt nok, for han vælger som hovedregel at overlade denne opgave til Xavi og Iniesta - så på den led synes jeg egentlig at der er mere 'styrmand' over Mascherano end der er over Busquets. Derudover har Mascherano bare et hjerte der næsten er på størrelse med Puyol's. Det er altid, altid, 100% når han spiller. Han tager med glæde 'en for holdet'. Misforstå mig nu ikke, det gør Busquets skam også, og dette indlæg skal ikke betragtes som argumentation for at have Mascherano i start opstillingen. Jeg synes Busquets er en klart bedre fodboldspiller end Mascherano, qua hans intelligens, taktiske forståelse og allerede omtalte 'sjette sans', men Mascherano kan i mine øjne blive en yderst vigtig breddespiller. Dels til midterforsvaret, som stadig må siges at være noget skrøbeligt, selv hvis Thiago Silva kommer til, dels som aflastning for Busquets på den defensive midtbane, hvor jeg ikke mener Keita skal benyttes. Keita's spidskompetence, det der adskiller ham fra de andre midtbanespillere, med undtagelse af Cesc, er dybdeløbene. Det giver vores spil en ekstra dimension, især fordi han er så stærk i luften som han er. Nuvel, ikke Vidic-stærk, men han er da stærk nok til at vinde langt størstedelen af sine hovedstødsdueller. Så jeg må være helt ærlig og sige at jeg slet ikke forstår hvorfor dette bliver diskuteret? At Mascherano ikke er i den foretrukne startopstilling er jo hverken lig med at han ingen spilletid får, eller at han nødvendigvis må sælges.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Elbarca »

Mascherano er en klasse spiller. Ærligt talt er det lidt morsomt at læse kommentareren omkring at han ikke hører til i klubben. Da han ankom var der mange skeptikere, men manden blev bare bedre og bedre på den defensive midt. Og da man havde brug for ham i forsvaret gjorde han det så godt at man ikke rigtig bemærkede savnet af Puyol. Den kamp jeg så på stadion forrige sæson var han helt klart banens bedste.

Barca fan25

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Barca fan25 »

Synes Mascherano har skuffet en hel del her på det sidste, hvis du sprørger mig skal Mascherano sælges, og Guardiola skal på udkig efter nogen nye og bedre kræftere.
Synes ikke at Mascherano hører hjemme i Fc Barcelona.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af emo »

Udover en svag kamp i Valencia hvor han spillede som den yderste i et tre-mands forsvar, så har han været en fremragende spiller, sindsyg vigtig i forsvaret i den periode hvor Pique og Puyol har været ude. Han har ikke været brugt på midten så meget, men har gjort det godt på en helt uvant position. En dejlig spiller. :)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster