18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Visca El Barca »

Official: Barcelona announce that there's a deal on the renewal of left back Jordi Alba (26) until 2020 #fcblive
[iOfficial: Jordi Alba (26) will sign his new contract until 2020 in the coming days, buyout fee is 150M #fcblive][/i]
Fantastisk! Nu skal de bare nå til enighed med Dani på en eller anden måde, og så ser det godt ud!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Nå, nu endte jeg sgu med at se hele videoen, selvom det egentlig bare var for at spamme Alba-tråden.

Hold nu op, hvor har Alba egentlig været fantastisk i den her sæson. I min bog er han verdens bedste venstreback. Bedre end Marcelo, som ellers ofte bliver nævnt i den sammenhæng. Det samarbejde han har med Leo er simpelthen bare guld værd. Og hvor er han dog bare latterligt hurtig. På de første 15 meter er han jo decideret uhyggelig og formentlig endnu hurtigere end spillere som Messi og Neymar. Hans acceleration er bare til grin.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Nå, nu endte jeg sgu med at se hele videoen, selvom det egentlig bare var for at spamme Alba-tråden.

Hold nu op, hvor har Alba egentlig været fantastisk i den her sæson. I min bog er han verdens bedste venstreback. Bedre end Marcelo, som ellers ofte bliver nævnt i den sammenhæng. Det samarbejde han har med Leo er simpelthen bare guld værd. Og hvor er han dog bare latterligt hurtig. På de første 15 meter er han jo decideret uhyggelig og formentlig endnu hurtigere end spillere som Messi og Neymar. Hans acceleration er bare til grin.
Han er ikke bedre end Marcelo. Det piner mig, men det er han altså ikke. Dertil mangler han lige det sidste rent offensivt. Jeg vil mene han er bedre defensivt faktisk, men tager man hele pakken i betragtning, så tror jeg sQ ikke du kan overbevise ret mange om, at Alba skulle være bedre end Marcelo.
Forumlegende

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig. Det er tit marcelo og alaba som der bliver fremhævet men alba er sgu bedre. Han har været voldsom i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Nå, nu endte jeg sgu med at se hele videoen, selvom det egentlig bare var for at spamme Alba-tråden.

Hold nu op, hvor har Alba egentlig været fantastisk i den her sæson. I min bog er han verdens bedste venstreback. Bedre end Marcelo, som ellers ofte bliver nævnt i den sammenhæng. Det samarbejde han har med Leo er simpelthen bare guld værd. Og hvor er han dog bare latterligt hurtig. På de første 15 meter er han jo decideret uhyggelig og formentlig endnu hurtigere end spillere som Messi og Neymar. Hans acceleration er bare til grin.
Han er ikke bedre end Marcelo. Det piner mig, men det er han altså ikke. Dertil mangler han lige det sidste rent offensivt. Jeg vil mene han er bedre defensivt faktisk, men tager man hele pakken i betragtning, så tror jeg sQ ikke du kan overbevise ret mange om, at Alba skulle være bedre end Marcelo.
Det synes jeg han er. Jeg synes ikke at der er ret stor forskel på Marcelo og Alba i offensiven. Marcelo er helt sikkert mere flashy, men Alba er utrolig solid i sine offensive aktioner. Løbene kan man altid regne med og hans berøringer er måske ikke ligeså kønne som Marcelos, men de fungerer altså rigtig, rigtig godt. Se bare på de indlæg som han slår med sin første berøring, selv når bolden ligger højt og svært for ham. Han formår endda ofte at slå dem med stor præcision.

Som sagt synes jeg ikke der er stor forskel på dem offensivt, men vi kan godt give Marcelona en lille fordel her. Til gengæld synes jeg at Alba er langt bedre defensivt end Marcelo. Han læser spillet bedre og er langt bedre til at positionere sig. Jeg synes ofte at Real Madrids backs bliver overspillet, både i højre og i venstre siden. Når det sker for os, så synes jeg som regel at det er i Alves' side at det sker, fordi han er endnu mere offensivt indstillet - og lidt mindre disciplineret - end Alba er.

Men det er selvfølgelig ikke for at påstå at Alba er langt bedre end Marcelo. Der er ikke meget imellem dem, men jeg synes alligevel at Alba er den bedre af de to.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Storken »

Alaba vil nok være mit foretrukne valg, men Alba er en tæt runner-up.

Alaba bliver meget sjældent udstillet defensivt. Han bliver i hvert fald sjældent overlistet i bagrummet, selvom Bayern står rigtig højt i banen.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Marcelo som den bedste back? Arh vel, altså han er temmelig overvurderet, imo. Hvis man skulle sammenligne Alba med nogen, så var det mere Alaba.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Storken skrev:Alaba vil nok være mit foretrukne valg, men Alba er en tæt runner-up.

Alaba bliver meget sjældent udstillet defensivt. Han bliver i hvert fald sjældent overlistet i bagrummet, selvom Bayern står rigtig højt i banen.
Ja, jeg har dog bare svært ved at vurdere Alabas nuværende niveau. Han var en del skadet i den her sæson og når han var klar, blev han vel egentlig oftere brugt som en af de tre bageste eller som central midtbane, mens det primært var Juan Bernat der sad på positionen som venstre wingback. Det er i hvert fald klart det billede jeg har. Men hvis Alaba spiller som han gjorde for et par sæsoner siden, så kan man sagtens argumentere for at han er en anelse foran Alba.

Men jeg synes nu heller ikke at Alba bliver overlistet i bagrummet specielt ofte. Hans hurtighed plejer som regel at redde ham, hvis bolden endelig bliver spillet indenom ham og han skal jagte sin modspiller.

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Hvis den står mellem Marcelo og Alba, så er Alba jo klart bedre. Og enig, Blau, omkring Alaba. Alaba er flyttet derfra og har ageret mere som midt, men kigger man tilbage, hvor han spillede back, så vil jeg sige, at den stod mellem ham og Alba om at være den bedste back.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Daluigi »

Kubala skrev:Hvis den står mellem Marcelo og Alba, så er Alba jo klart bedre. Og enig, Blau, omkring Alaba. Alaba er flyttet derfra og har ageret mere som midt, men kigger man tilbage, hvor han spillede back, så vil jeg sige, at den stod mellem ham og Alba om at være den bedste back.
For det første er ovenstående en ekstrem konstatering, som jeg i dén grad gerne vil have argumentation for!

For det andet så vil jeg vove at påstå, at hvis man har fulgt Real og set Marcelo spille, så vil man vide, at han alene kan gøre forskellen - især pga sine offensive kvaliteter, som er betragteligt bedre end Albas. Han scorer flere mål, og er generelt mere farlig når han er med fremme.

Det tror jeg end ikke at Blau kan finde en eller anden statistik som vil modbevise.... Selv om han nok skal prøve ;-)
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Kubala »

Daluigi skrev:
Kubala skrev:Hvis den står mellem Marcelo og Alba, så er Alba jo klart bedre. Og enig, Blau, omkring Alaba. Alaba er flyttet derfra og har ageret mere som midt, men kigger man tilbage, hvor han spillede back, så vil jeg sige, at den stod mellem ham og Alba om at være den bedste back.
For det første er ovenstående en ekstrem konstatering, som jeg i dén grad gerne vil have argumentation for!

For det andet så vil jeg vove at påstå, at hvis man har fulgt Real og set Marcelo spille, så vil man vide, at han alene kan gøre forskellen - især pga sine offensive kvaliteter, som er betragteligt bedre end Albas. Han scorer flere mål, og er generelt mere farlig når han er med fremme.

Det tror jeg end ikke at Blau kan finde en eller anden statistik som vil modbevise.... Selv om han nok skal prøve ;-)
Blau har jo været inde på det. Jeg behøver ikke at gentage det. Jep, han har scoret mål, men han koster også konstant i den anden ende. Og Alba bidrager også med sit, når han er fremme, er en trussel (især i denne sæson, hvor Luis Enrique har benyttet sig flittigt af backs, for Alves og Alba var vitale for succesen).

Jeg ser stort set de fleste af Real-kampene også, men at sige: "at han alene kan gøre forskellen,"... så ved jeg, at han er blevet hyped meget.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:
Kubala skrev:Hvis den står mellem Marcelo og Alba, så er Alba jo klart bedre. Og enig, Blau, omkring Alaba. Alaba er flyttet derfra og har ageret mere som midt, men kigger man tilbage, hvor han spillede back, så vil jeg sige, at den stod mellem ham og Alba om at være den bedste back.
For det første er ovenstående en ekstrem konstatering, som jeg i dén grad gerne vil have argumentation for!

For det andet så vil jeg vove at påstå, at hvis man har fulgt Real og set Marcelo spille, så vil man vide, at han alene kan gøre forskellen - især pga sine offensive kvaliteter, som er betragteligt bedre end Albas. Han scorer flere mål, og er generelt mere farlig når han er med fremme.

Det tror jeg end ikke at Blau kan finde en eller anden statistik som vil modbevise.... Selv om han nok skal prøve ;-)
Nej, det gider jeg ikke til lige nu. Ikke andet end jeg lige hurtigt på Wiki kan se, at Marcelo har scoret 23 mål i 320 kampe for Real Madrid (0,07 per kamp), mens Alba har scoret 7 mål i 114 kampe for os (0,06 per kamp), så der er der altså ikke ret stor forskel, men det afspejler vel meget fint hvad jeg skrev tidligere, nemlig at forskellen på de to rent offensivt ikke er ret stor, men at Marcelo formentlig er en smule bedre end Alba i den fase af spillet.

Jeg synes dog ikke at antallet af scorede mål skal vægte ret højt, hvis da overhovedet, når man snakker om en venstreback. For mig er det vigtigere at hans offensive bidrag er konsistente og solide, således at han kan give bredde og komme i overlaps og assistere sine angribere. Den fase af spillet synes jeg at Alba mestrer nærmest til perfektion. Han virker langt mere gennemtænkt i sine indlæg end en Dani Alves. Ofte lader det til at Dani Alves bare slår den ind, uden rigtig at se hvad han sigter efter. Alba er rigtig god til at kigge op og få øje på sine medspillere, og har også overblikket til nogle gange bare at slå en flad bold lidt bagud i banen, til en Messi eller en Neymar der ligger lige udenfor feltet.

Men det er da helt fair, hvis du mener Marcelo er bedre. Som jeg har sagt før, så synes jeg ikke at forskellen på de to er ret stor, men for mig falder den duel altså ud til Albas fordel.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af zqa »

Selvfølgelig gør den det ;-)
#jesuisSheep

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 18 - Jordi Alba

Indlæg af Jesni »

Var det ikke noget mere relevant at snakke om assists fra en moderne venstreback? Eller i hvert fald nævne det i diskussionen om hvem af dem, der performer bedst rent offensivt?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster