5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Jeg kan ikke umiddelbart se, hvem vi skulle købe til DM, der ville passe lige så godt ind - dvs. samme boldomgang og teknik (som jeg nu også mener, er ganske god; han træffer bare ikke altid de bedste beslutninger, men det kommer med alderen), kombineret med spilforståelsen. Der en grund til, at Zonal Marking er helt vild med ham, både på landsholdet og i Barca. Om ikke andet ville en evt. bedre kandidat snildt koste os mere, end vi kunne få for Busquets.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke en skid på rygtet - hvad skulle Chelsea dog med ham, og så til så mange penge (hvilket han ikke er værd for andre klubber)? Han passer perfekt ind i vores system, passer perfekt ind i Spaniens system, men han passer ikke perfekt ind i alle mulige andre storklubbers systemer.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Puha, tilgiv mig, men som mange af jer ved, så har jeg alt for mange gange argumenteret for hvad jeg kan godt kan li' og hvad jeg ikke kan li' ved manden. Holder mig langt væk fra denne tråd fremover, da jeg nægter at lade mig overbevise gennem youtube.
Forumlegende

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

Daluigi skrev:Puha, tilgiv mig, men som mange af jer ved, så har jeg alt for mange gange argumenteret for hvad jeg kan godt kan li' og hvad jeg ikke kan li' ved manden. Holder mig langt væk fra denne tråd fremover, da jeg nægter at lade mig overbevise gennem youtube.
Jeg var en af de mest kritiske når det gjaldt Busquets i hans første sæson. Han var decideret elendig. Men han er blevet rigtig, rigtig god, accepterer sin rolle og spiller sin plads utroligt dedikeret, koncentreret og flot. Han har stadig nogle hjerneblødninger engang imellem, men hvilke unge spillere har ikke det?

Dog synes jeg stadig at Touré er bedre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:Puha, tilgiv mig, men som mange af jer ved, så har jeg alt for mange gange argumenteret for hvad jeg kan godt kan li' og hvad jeg ikke kan li' ved manden. Holder mig langt væk fra denne tråd fremover, da jeg nægter at lade mig overbevise gennem youtube.
Så læs hvad jeg skriver i stedet og hold øje med ham næste gang han spiller.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jamial skrev:
Daluigi skrev:Puha, tilgiv mig, men som mange af jer ved, så har jeg alt for mange gange argumenteret for hvad jeg kan godt kan li' og hvad jeg ikke kan li' ved manden. Holder mig langt væk fra denne tråd fremover, da jeg nægter at lade mig overbevise gennem youtube.
Jeg var en af de mest kritiske når det gjaldt Busquets i hans første sæson. Han var decideret elendig. Men han er blevet rigtig, rigtig god, accepterer sin rolle og spiller sin plads utroligt dedikeret, koncentreret og flot. Han har stadig nogle hjerneblødninger engang imellem, men hvilke unge spillere har ikke det?

Dog synes jeg stadig at Touré er bedre.
Den tilslutter jeg mig!
Forumlegende

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

"Handlen menes at være mulig fordi Barcelona har brug for penge"... kæft hvor er det sørgelig journalistik
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Det kan da godt være at Sandro og Zubi gerne vil sælge ham, men nu er det jo bare sådan at han også selv skal være med på idéen. Og det er jo ikke voldsomt lang tid siden at dette blev sagt af Sergi.

LuisEnrique

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af LuisEnrique »

Nu skulle både arsenal og manchester city være interesserede i ham..
jeg er dog lidt splittet her, må jeg sige..det er jo interessant om man måske kunne få fabregas og bruge sergio som noget af betalingen. dog ved jeg ikke rigtig om jeg syns vi skal af med ham, da han jo gør det godt og så skal vi i så fald ud og finde en afløser på den defensive midtbane.. vi vil reelt stå med kun mascherano, i så fald han rejser..
så hvis det vil gøre fabregas´komme nemmere, er det så noget vi skal gøre, hvad syns I ??

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Raman93 »

Hellere Busquest end Cesc!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Raman93 skrev:Hellere Busquest end Cesc!
+1!

Sergio er fantastisk! Han er super pasningssikker, er god med bolden, kan sågar sætte modspillere af og måske allervigtigst så slipper han bolden rigtig hurtigt og næsten også altid fornuftigt. Det gør at han er med til at bringe det flow der skal være i vores spil. Selvom han er super ranglet er han alligevel ret kropsstærk - når man er høj og ranglet har man trods alt flere kilo at lægge i end når man er lav og ranglet. Hans defensive styrke lægger dog ikke i denne kropsstyrke eller i hans tacklinger, men til gengæld i hans forudseenhed. Han er ikke tonsertypen af den defensive midtbane, men den intelligente. Han kan læse spillet og komme i mellem afsenderen og modtageren af afleveringen. Alle disse kvaliteter gør at han passer som fod i hose på vores hold. At bytte Busquets lige over med Cesc ville jeg faktisk ikke. Cesc er en fantastisk spiller, men som sagt så passer Busquets bare så perfekt ind.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:
Raman93 skrev:Hellere Busquest end Cesc!
+1!

Sergio er fantastisk! Han er super pasningssikker, er god med bolden, kan sågar sætte modspillere af og måske allervigtigst så slipper han bolden rigtig hurtigt og næsten også altid fornuftigt. Det gør at han er med til at bringe det flow der skal være i vores spil. Selvom han er super ranglet er han alligevel ret kropsstærk - når man er høj og ranglet har man trods alt flere kilo at lægge i end når man er lav og ranglet. Hans defensive styrke lægger dog ikke i denne kropsstyrke eller i hans tacklinger, men til gengæld i hans forudseenhed. Han er ikke tonsertypen af den defensive midtbane, men den intelligente. Han kan læse spillet og komme i mellem afsenderen og modtageren af afleveringen. Alle disse kvaliteter gør at han passer som fod i hose på vores hold. At bytte Busquets lige over med Cesc ville jeg faktisk ikke. Cesc er en fantastisk spiller, men som sagt så passer Busquets bare så perfekt ind.
Hmm, selvom det nok er hypotetisk, så ville jeg da være fristet af at bytte Bussi lige over med Cesc.

Det der ligger i det er at vi som du selv siger har Masch, så har vi et kæmpe talent i Oriol Romeu som kan træde frem. Til nød vil Keita også kunne bruges. Med Thiago bankene på 1. holds døren bliver det ikke midtbanespillere vi kommer til at mangle foreløbigt. Cesc er bare for unik til at man skal lade ham være synes jeg.

Jeg håber selvfølgelig på at vi både beholder Biscuit og køber Cesc til sommer.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Elbarca »

Jeg ville heller ikke bytte Busquets med Fabregas. Busquets blir bare bedre og bedre som tiden går. Selvom Fabregas er mere værd på papiret, så er vi ikke Real Madrid. Som jeg ser det er Fabregas først nødvendigt når Xavi er ved at løbe træt i det. Specielt hvis Thiago gør fremsktidt kan jeg ikke se nogen plads til Fabregas, når man også tænker på at Affellay kan spille positionen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

rummenigge skrev:Hmm, selvom det nok er hypotetisk, så ville jeg da være fristet af at bytte Bussi lige over med Cesc.

Det der ligger i det er at vi som du selv siger har Masch, så har vi et kæmpe talent i Oriol Romeu som kan træde frem. Til nød vil Keita også kunne bruges. Med Thiago bankene på 1. holds døren bliver det ikke midtbanespillere vi kommer til at mangle foreløbigt. Cesc er bare for unik til at man skal lade ham være synes jeg.

Jeg håber selvfølgelig på at vi både beholder Biscuit og køber Cesc til sommer.
Jeg sagde da ikke noget om at vi har Masch? :P

Med hensyn til Romeu så kan jeg simpelthen ikke finde ud af om han er værd at satse på. Han er ikke den spiller der har imponeret mig mest når jeg har set B-holdet spille. Jeg synes bare det er vigtigt at holde fast i at have den her balancespiller som Busquets eller Mascherano. Keita vil jeg ikke så gerne have dernede - ikke at han er ringe defensiv, hans spids-kompetencer gør ham bare så meget mere egnet til en af de lidt mere fremskudte pladser på midtbanen, hvor han kan tage sine dybdeløb, uden pludselig at skulle få store problemer med at komme ned i den anden ende - for jeg tror nemlig ikke at du bare lige sådan får ham til at lade være med at tage dybdeløbene.

Le Roi Soleil

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Le Roi Soleil »

Nu må folk efterhånden snart være overbeviste om Busquets fantastiske evner og spil og ikke mindst STABILITET. Ingen glemt eller nævnt :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster