Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Og pepe er ikke en vaneforbryder?
Hvad har det med sagen at gøre?

Synes du virkelig, at Suarez' straf - som formentlig bliver på 13 klubkampe og 9 landskampe - er dybt urimelig? Og hvad havde i så fald været mere rimeligt?
At han også har vist sig fra sin klamme side til dette vm men ikke er blevet straffet nær så hårdt. 4-8 dage hvad imo været fair. Jeg synes ikke at det er værre at bide end at smække en albue i hovedet på en eller spytte. Derfor bliver det også spændende at se hvad fifa gør ved sakho efter hans episode i går.

Og ja han er en vaneforbryder ligesom som mange andre som dog gør andet end at bide.
Senest rettet af Piquénbauer tors jun 26, 2014 5:18 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Flax_Generous skrev:Og min tilstedeværelse herinde.
Du behøver ikke være grov. En undskyldning til Daluigi er på sin plads. Han vil uden tvivl føle sig stødt af din kommentar :-)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Fifa er en flok kællinger, der lader sig rive med af hysteriet. Det er flokdyret, som frastøder den adfærd, der findes socialt frastødende. Det er det groteske i handlingen, der straffes så hårdt - ikke hårdheden i forhold til, at sætte hensynet til modspillerens helbred til side. Fifa viser sig igen som havende en højere end gennemsnitlig koncentration af idioter tilknyttet

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Guardiola skrev:Det er det groteske i handlingen, der straffes så hårdt - ikke hårdheden i forhold til, at sætte hensynet til modspillerens helbred til side.
Det handler jo ikke kun om modstanderens helbred. I så fald kunne man vel dårligt argumentere for at straffe spillere, der spytter på andre spillere. Eller give 8 måneders karantæne, hvis man glemmer en dopingtest. Osv.

I det hele taget er det en fejltagelse at sammenligne karantæner på den måde. Det går ikke. Ja, det er måske ikke farligt at bide, men Suarez' karantæne er alligevel efter bogen og i fin tråd med hans foregående straffe. At man så samtidig kunne ønske sig, at der også blev slået hårdt ned på voldeligt spil, er en anden sag.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:At han også har vist sig fra sin klamme side til dette vm men ikke er blevet straffet nær så hårdt. 4-8 dage hvad imo været fair. Jeg synes ikke at det er værre at bide end at smække en albue i hovedet på en eller spytte. Derfor bliver det også spændende at se hvad fifa gør ved sakho efter hans episode i går.

Og ja han er en vaneforbryder ligesom som mange andre som dog gør andet end at bide.
4-8 spilledages karantæne var hvad han fik første gang. Nu er det tredje gang (plus en masse andet lort). Jeg synes, at det er helt rimeligt.

Jeg giver i øvrigt også gerne skærpede straffe til Pepe, som er en af de få spillere, der kan måle sig med Suarez.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Helt i orden. Så ser vi bare meget forskelligt på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Helt i orden. Så ser vi bare meget forskelligt på det.
Jep, det skal der jo også være plads til.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Det er lidt sjovt at når man snakker om suarez som den her fremragende spiller som har en tendens til at gå amok at man overhovedet ikke nævner en mand som zidane. Han var ikke ligeså slem som suarez men det slog sgu også klik for ham:

phpBB [video]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har nævnt ham. :-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Stærkt mayn!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4334
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af kklaus »

UberFactsMinus ‏@UberFactsMinus
Uruguay's Luis Suarez not only bit 3 other football players, he was also the guy who took the bite out of Apple's logo.
True story.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af B-Freak »

Han kan tilsyneladende godt skifte selvom han har fået karantæne, ifølge The Mirror:
FIFA spokeswoman Delia Fischer added that Suarez's "administration" ban would not prevent a transfer. She added: "A transfer is possible."
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ed-3768389
Senest rettet af B-Freak tors jun 26, 2014 8:06 pm, rettet i alt 3 gange.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Guardiola »

Flax_Generous skrev:
Guardiola skrev:Det er det groteske i handlingen, der straffes så hårdt - ikke hårdheden i forhold til, at sætte hensynet til modspillerens helbred til side.
Det handler jo ikke kun om modstanderens helbred. I så fald kunne man vel dårligt argumentere for at straffe spillere, der spytter på andre spillere. Eller give 8 måneders karantæne, hvis man glemmer en dopingtest. Osv.

I det hele taget er det en fejltagelse at sammenligne karantæner på den måde. Det går ikke. Ja, det er måske ikke farligt at bide, men Suarez' karantæne er alligevel efter bogen og i fin tråd med hans foregående straffe. At man så samtidig kunne ønske sig, at der også blev slået hårdt ned på voldeligt spil, er en anden sag.
Har jeg sagt, at det kun handler om modspillerens helbred? Lad være med at lægge ord i min mund, tak. Læs det igennem igen, hvis du stadig er i tvivl om, hvad jeg skriver. Selvfølgelig skal Suarez straffes, det er hårdheden jeg finder uproportionel og udtryk for hysterisk kællingementalitet.

At du ikke mener, at man kan sammenligne med andre karantænedomme, må stå for din regning. Jeg mener netop, at det er et vigtigt moment og helt afgørende. Hvor slemt det Suarez så har gjort er, kan selvfølgelig diskuteres - og der har vi åbenlyst forskellige holdninger. Det er utroligt retarderet, men det er du vel enig i, ikke bør vægte.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Luis Suárez

Indlæg af Quaresma »

B-Freak skrev:http://www.bt.dk/vm/bare-rolig-barcelon ... n-mulighed

Han kan tilsyneladende godt skifte selvom han har fået karantæne, ifølge The Mirror
De skal fandeme ikke prøve at prakke Suárez på os.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster