5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Ja han filmer, og håber han får lagt den grimme uvane lidt på hylden. Ellers er det altså meget få fejl manden laver, og det kan man jo se på disse sider, hvor der bliver gjort et stort nummer ud af hver eneste boldtab han har.

Det bliver jo hurtigt en hønen og ægget diskussion, om Toure underpræsterer fordi han er bænket, eller blevet bænket fordi han underpræsterer. Det er vel kun Pep og folk helt inde om holdet, der kan svare på dette. Vi bør vel vurdere spillerne udfra deres nuværende form kurve.

I denne halv-sæson har Busquets bare haft et ret højt bundniveau, og Toure har haft et par rigtig store udfald i et par kampe. Så er det vel fair nok, at Busquets spiller de store kampe, nu hvor man ikke vil risikere noget. Ligesom Toure startede sæsonen med de store kampe.

edit: Er iøvrigt enig mht. Espanyol kampen, der kostede Peps lærepenge altså. Det betaler vi naturligvis gerne pga alt hvad han ellers formår, men det var sgu en skidt strategi.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jamial skrev:Forstår slet ikke at det kan være til diskussion. Busquets er en kæmpeklovn, han filmer minimum ti gange per kamp, og det smitter fandme af på de andre. Han får dumme advarsler, og laver en del graverende fejl.

Touré derimod, er en langt mere komplet spiller, har bedre fat når det kommer til det defensive, og bringer en fysik med sig, som vores midtbane har ekstremt meget brug for i de store kampe - efter min mening.

Jo flere kampe han får, jo mere selvtillid får han, jo bedre spiller han. Touré er KLART at foretrække frem for Busquets, og jeg forstår ikke Peps disposition på det område. Han må se noget som vi andre absolut ikke kan se.
helt enig.
Forumlegende

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jønde »

Jeg syntes nu at Busquets har spillet en kanon sæson. Toure er også en spiller jeg virkelig godt kan li så valget er svært. men set over denne sæson syntes jeg at Busquets har været klart bedst af de to.
Jeg syntes at han er utrolig placeringsstærk, har gode vendinger med bold, er kølig i hårdt pressede situationer og forfalder næsten aldrig til lange bolde, desuden indgår han rigtig godt i pasningsspillet med xavi og iniesta.
Det er muligt at hvis Toure fik mere spilletid og der i gennem mere selvtillid at han ville spille bedre, men for mig at se har han ikke taget sine chancer. Et eksempel er sidste kamp mod Tenerife, hvor han i mine øjne faldt helt igennem og virkede tung, langsom både i tanke og handling...
Men jeg er vild med den situation vi har med to så gode spillere til den vigtige position, så de konstant kan presse hinanden til at yde mere og mere...

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Det er vel klart at Busse vil fremstå som den med den stærkeste sæson når han har spillet så meget mere. Alt andet ville være underligt. Jeg husker dog at jeg i de første par kampe var ved at rive håret af mig selv, fordi han 2 kampe i træk lavede fæle fejl med tilbageafleveringer til Valdes med hovedet... :) Han har dog løftet sit niveau støt og roligt over sæsonen, og han er blevet rigtig pasningsstærk samtidig med at han bringer god balance på barcas hold.

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Another reason for the defensive excellence has been Sergio Busquets, now regarded as Barcelona’s first-choice holding midfielder, ahead of Yaya Toure. Busquets hasn’t yet got the recognition he deserves – maybe because casual observers struggle to understand what sort of player he is. He is not as powerful and fearsome as Toure, but is more disciplined than the Ivorian and more reliable in possession.

http://www.zonalmarking.net/2010/05/18/ ... 0-tactics/

AI8

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af AI8 »

Årets hold fra La Liga
Soccernet har lavet et hold, der spiller 4-2-3-1 og der er kun blevet plads til en spiller, der ikke er fra Barcelona eller Real Madrid.

Målmand:
VICTOR VALDES - BARCELONA

Forsvar:
DANIEL ALVES - BARCELONA
GERARD PIQUE - BARCELONA
RAUL ALBIOL - REAL MADRID
FILIPE LUIS - DEPORTIVO LA CORUNA

Defensiv midtbane:
XABI ALONSO - REAL MADRID
SERGIO BUSQUETS - BARCELONA

Offensiv midtbane:
XAVI - BARCELONA
LIONEL MESSI - BARCELONA
CRISTIANO RONALDO - REAL MADRID

Angreb:
GONZALO HIGUAIN - REAL MADRID

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan Sergio kan komme på årets hold ?

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Fast mand på et barcahold der scorer 99 point.. Nej det er godt nok uforståeligt..

AI8

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af AI8 »

ja jeg fatter det heller ikke, jeg ser ham ikk som værende god nok til en start ellever, men Pep må se noget som vi andre ikke ser :roll:

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Tjae, måske ser i ikke nok efter, for soccernet og zonalmarking ser det jo åbenbart. Del Bosque også for den sags skyld.

AI8

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af AI8 »

hver sin mening :-)

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Jamial »

mathi skrev:Fast mand på et barcahold der scorer 99 point.. Nej det er godt nok uforståeligt..
Det er jo Busquets der alene har skaffet os de 99 point... han dribler fra felt til felt og sætter den lige i krydset tre gange hver kamp.......

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Jamial skrev:
mathi skrev:Fast mand på et barcahold der scorer 99 point.. Nej det er godt nok uforståeligt..
Det er jo Busquets der alene har skaffet os de 99 point... han dribler fra felt til felt og sætter den lige i krydset tre gange hver kamp.......
Nej det er de 10 andre. Busquets er faktisk bare en idiot som de ikke gider spille, og som ikke bidrager med noget. Guardiola udtager ham også kun fordi Busquets har truet ham til at gøre det.............................................

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Jamial skrev:
mathi skrev:Fast mand på et barcahold der scorer 99 point.. Nej det er godt nok uforståeligt..
Det er jo Busquets der alene har skaffet os de 99 point... han dribler fra felt til felt og sætter den lige i krydset tre gange hver kamp.......
Du forveksler ham med Toure tror jeg.. Busquets er den lyse af dem.

Ej, jeg forstår det heller ikke. Men fedt for Busquets, må være dejligt at man kan kegle rundt og så stadig blive overvurderet.
Senest rettet af Daluigi ons maj 19, 2010 5:46 pm, rettet i alt 1 gang.
Forumlegende

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af mathi »

Daluigi skrev:
Jamial skrev:
mathi skrev:Fast mand på et barcahold der scorer 99 point.. Nej det er godt nok uforståeligt..
Det er jo Busquets der alene har skaffet os de 99 point... han dribler fra felt til felt og sætter den lige i krydset tre gange hver kamp.......
Du forveksler ham med Toure tror jeg.. Busquets er den lyse af dem.
:-D

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Tjae, måske ser i ikke nok efter, for soccernet og zonalmarking ser det jo åbenbart. Del Bosque også for den sags skyld.
Du har ret, typer som Bussi og Keita bliver sjældent tiljublet men man indser deres værd når de er væk en dag. Her er Toure mere publikumsvenlig idet han i ny og næ går amok med overjordiske detaljer som finale målet i copaen imod Bilbao eller bare sidste kamp.

Personligt fik jeg øjnene op for Bussi i sidste års CHL finale.

Og når nogen foreslår at vi i stedet skal stille med en Ini --- Xavi --- Cesc midtbane så er det dér hårene rejser på ryggen...neeeeeej, hvem er så tilbage på holdet som kan sætte hovedet på en bold?!?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster