10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

http://www.sporten.dk/fodbold/debat-er- ... -glemt#new

Nu kan man diskutere og irettesætte tosserne fra sporten.dk.

Jeg har i øvrigt skrevet mail til Aleksander drengen, og han svarede med en one-liner, hvor han skriver, at de selvfølgelig tog fejl, og så har han fjernet den del med guardiola og Messi som kom til Barca som 15 årig. Det er for mig rystende at han bare trækker nærmest på skulderen af det, gemmer det faktum at hans ekspert måske ikke har så meget viden, og så ellers bare lader artiklen stå. Det er virkelig til grin. Jeg har derfor sendt endnu en e-mail til ham. og venter spændt på hans svar, hvis der kommer et, ellers poster jeg bare det, vi har skrevet til hinanden herinde.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

At skrive derinde er som at skrive inde på bold.dk. Det er jo latterligt og folk kommer bare forbi og smider arrogante og provokerende kommentar, bare fordi det er sjovt og de kan. Du har smidt en kæmpe smøre derinde, men næppe meget konstruktivt respons du vil få på den, de er så lamme. Men man kan sq hellere aldrig holde sig tilbage, og man håber at der altid er en der er smart nok til at svare og køre en ordenlig debat gående.
Allez...

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ulrich »

emo skrev:At skrive derinde er som at skrive inde på bold.dk. Det er jo latterligt og folk kommer bare forbi og smider arrogante og provokerende kommentar, bare fordi det er sjovt og de kan. Du har smidt en kæmpe smøre derinde, men næppe meget konstruktivt respons du vil få på den, de er så lamme. Men man kan sq hellere aldrig holde sig tilbage, og man håber at der altid er en der er smart nok til at svare og køre en ordenlig debat gående.
Jow jow:
Skrevet af Anonym, tor, 03/22/2012 - 14:37
Vundne VM?
Hvor mange VM har Messi medvirket til at vinde for Argentina? 0
Messi er kun stjernen på Barca hold. p.gr.a deres koncept og Pepsi.
Andre stjerner, der kommer til Barca for at spille fodbold og score mål,
bliver kasseret, fordi Pepsi siger: Messi score målene.
Selv i Spanien er fodboldfanatikerne trætte af Barca og Messi, han blr hurtigt glemt!
Michael Lasudrup er en større stjerne i Barcelona end Messi
Hvordan kan man tænke sådan? Er det idioti eller bare dårlig trolling? :/

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

If he keeps scoring at his current season average of 1.2 goals/game, Messi could have scored 73 goals at the end of the season
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Sergenten
Indlæg: 170
Tilmeldt: ons feb 01, 2012 3:51 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Sergenten »

Flax_Generous skrev:
Sergenten skrev:Hvad er rekorden for flest scoringer sammenlagt over en sæson, alle turneringer inkluderet, for en spiller i europæisk liga?
66, ifølge den her liste. Det burde Messi kunne overgå i denne sæson.
Heftigt nok at Messi er noteret 4 gange på listen allerede - og formentlig bliver det for 5. gang efter denne sæson som nr.1.

24 år...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Flax_Generous »

Sergenten skrev:
Flax_Generous skrev:
Sergenten skrev:Hvad er rekorden for flest scoringer sammenlagt over en sæson, alle turneringer inkluderet, for en spiller i europæisk liga?
66, ifølge den her liste. Det burde Messi kunne overgå i denne sæson.
Heftigt nok at Messi er noteret 4 gange på listen allerede - og formentlig bliver det for 5. gang efter denne sæson som nr.1.

24 år...
Er det ikke kun 2 gange? På en 9. plads og 14. plads. Men ja, det er imponerende. Og denne sæson er allerede bedre end de foregående!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:At skrive derinde er som at skrive inde på bold.dk. Det er jo latterligt og folk kommer bare forbi og smider arrogante og provokerende kommentar, bare fordi det er sjovt og de kan. Du har smidt en kæmpe smøre derinde, men næppe meget konstruktivt respons du vil få på den, de er så lamme. Men man kan sq hellere aldrig holde sig tilbage, og man håber at der altid er en der er smart nok til at svare og køre en ordenlig debat gående.
Jeg forventer heller ikke at få en nogenlunde saglig indlög som respons fra de almindelig brugere. Mit formål var, at ham journalisten eller en anden repræsentant fra sporten.dk eller Jakob Jakobsen skulle svare på mit indlæg. Jeg er oprigtigt interesseret i at vide, hvad deres formål med denne artikel er. Altså, vil de gerne bringe noget kontroversielt dagen efter han er blevet den mest scorende spiller for sit klubhold, eller var deres formål at få Jakobsen til at fremstå som en idiot eller hvad var mening med denne meget usaglig artikel.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Det her er indtil videre en "dialog" vi har haft, altså journalisten og jeg, over mail. Jeg synes hans svar er til grin og så er det mærkeligt, at han bare fjerner de åbenlyse fejl, som Jakob Jakobsen laver, indrømmer at han har lavet fejl, men giver ikke udtryk for det i selve artiklen. Hvis han kan se, at eksperten ikke har styr på facts, så skal han nævne det i selve artiklen, da det er et spørgsmål m troværdighed.
Hej igen

Jeg bliver altså nødt til at skrive igen, fordi jeres niveau ryster mig. Nu kan jeg nemlig se, at i helt og aldeles har fjernet det afsnit fra artiklen, det giver jo ikke rigtig nogen mening at i prøver på at skjule det faktum, at jeres ekspert nok ikke er en ekspert, når han tager så meget fejl?. Helt ærligt, er dansk sportsjournalistik gået hen og blevet så stor en joke, at i ikke har andet at skrive end at viderebringe idiotiske påstande og løgne?.

Du har som journalist til opgave, at tjekke om den ekspert som du skal bruge din tid og din arbejdsgivers ressourcer på at interviewe, er en der har en lille smule forstand på det, han skal snakke om. Når det er tydeligt at se, at denne Joakim Jakobsen slet ikke aner, hvad han snakker om, og du bliver gjort opmærksom på det af en almindelig borger, hvad gør du så, du retter bare artiklen til, for at dække hans fejl?. Det er ærlig talt rystende journalistik. Du skriver en ligegyldig one-liner som svar til min e-mail, hvor du skriver at jeg har ret og vi skulle have tjekket det, men det giver i og for sig ingen mening. I skulle have tjekket det, og så skulle i have sagt til jer selv, vil vi virkelig have en artikel på vores hjemmeside, hvor vi citerer en mand, som tydeligvis ingen forstand har på Lionel Messi eller Barcelona, og stadig fremstå som et seriøs sportsmedie? Det er jo rystende, hvor lidt der skal til, før man kan få prædikatet "Ekspert" hos jer.


Jeg er som sagt rystet over, at du bare trækker på skulderen af det, retter fejlen, men stadig prøver på at give læseren et indryk af, at Joakim Jakobsen ved hvad han snakker om, når det er tydeligt at han ikke aner hvad han snakker om.


Date: Thu, 22 Mar 2012 07:51:54 +0100
Subject: Re: Angående den meget pinlig artikel du har skrevet på sporten.dk, som handler om Lionel Messi.
From: jos@sporten.dk


Hej Gabriel

Tak for din mail. Du har naturligvis ret at Jakobsen tager fejl og at vi burde have tjekket det. Det er blevet rettet.

Venlige hilsner
Aleksandar
Date: Wed, 21 Mar 2012 13:41:27 +0100

Hej Aleksandar Josevski

Jeg skriver til dig angående en artikel du har skrevet på sporten.dk. Artiklen der er tale om, handler om Lionel Messi, hvor du har brugt din tid på interviewe en såkaldt ekspert, en mand som kalder sig selv for Spanien-kender. For at gøre det mere klart, det er denne artikel jeg snakker omhttp://www.sporten.dk/fodbold/ekspert-messi-er ... skoledreng. Jeg går ud fra at du har en journalistisk uddannelse siden du er ansat på sporten.dk, som vel er netversion af B.Ts sportsektion?. Mit spørgsmål og undren er, hvordan kan det være at en journalist bruger sin tid på en mand som Joakim Jakobsen, bringer en artikel om verdens nok mest profileret idrtætsudøver, en mand som måske er overeksponeret, uden at man tjekker fakta?. En ting er, at jeres ekspert måske vrøvler, for at sige det mildt, når han siger at Messi ikke tager ansvar. Man kan forsvare det med, at det er mandens egen mening, og det er jo fint nok.

Der hvor jeg virkelig bliver pinlig berørt, ikke kun på Joakim Jakobsens vegne, men også B.Ts og dine vegne er, at i skriver ting om Messi, som er direkte forkert. Har du f.eks. som journalist ikke et ansvar for, at i det mindste tjekke om den mand du har brugt tid på at få et interview i stand med, har sine facts på plads? Har du f.eks. ikke et ansvar for at tjekke om du viderebringer løgne eller ej?. Som sagt, Lionel Messi er nok verdens mest eksponeret idrætsudøver, hans historie bliver fortalt gang på gang. Folk har endda lavet utallige dokumentarer om hans opvækst, og hans begyndelse i Barcelona. Så sent som for ca. to uger siden viste ITV4 ( en engelsk kanal) en dokumentar om Lionel Messis liv, en dokumentar som er gengivet igen og igen og på næsten alle sports-relateret internet sider. Du gør dig alligevel ikke denne ulejlighed, at tjekke om de ting, som jeres ekspert rent faktuelt siger om Lionel Messis liv, rent faktisk passer eller ej?.

Du citerer ham f.eks. for det her.

"Han har været i Barcelona, siden han var 15 år, og dengang var Guardiola jo ungdomstræner. Han bliver holdt i hånden af Guardiola, og det er en form for tryghed, der ikke er videre befordrende for hans udvikling, siger Jakobsen og fortsætter:"

Det er direkte løgn, og faktuelt forkert. Lionel Messi kom til Barcelona som 13 årig, ikke som 15 årig. Du behøver ikke engang at se et dokumentar for at finde ud af det, bare google hans navn, og du vil se at det, jeres ekspert siger er forkert. Jeres såkaldt "Spanien-kender" vrøvler altså. Næste vrøvl er, at Guardiola skulle være hans ungdomstræner og en mand som har taget sig af ham, lige siden han var 15, hvilket er 9 år siden, snart 10. Hvorfor gør du dig selv ikke denne ulejlighed at tjekke, hvad Guardiola lavede for 9 år siden, jeg kan fortælle dig, at han var stadig aktiv fodboldsspiller og altså ikke en ungdomstræner i FC Barcelona. Igen, her er der altså tale om endnu en meget profileret træner, og i laver denne fejl?. Barcelona og Guardiola er så meget i fokus i sportens verden, at det nærmest er et mirakel, at i viser denne mangel på kompetence. Den næste er, at Guardiola ALDRIG har været ungdomstræner i klubben, han var b-holds træner, men aldrig ungdomstræner i FC Barcelona. Da Guardiola var træner for b-holdet, var Lionel Messi allerede en etableret spiller på førsteholdet, altså Guardiola og Messi havde aldrig arbejdet sammen, før Guardiola blev ansat som førsteholdstræner i sæsonen 08/09.

Det undrer mig derfor, hvordan i kan have så lavt et niveau på B.Ts sportssektion, men samtidig kræver at man skal tage jer seriøst?. Jeg håber da, at du svarer på min mail, for jeg vil da gerne høre, hvordan en uddannet journalist ( jeg går stærkt ud fra at du er det), bruger sin tid og ressourcer på at få et interview i stand med en mand, som direkte vrøvler. Ikke bare hans mening, den kan forsvarer, da det jo er hans mening, men rent faktuelt vrøvler han?. Jeg tror og håber i kan gøre det bedre end det her.

Med venlig Hilsen
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Billede
I SAW MESSI PLAY

Exclusive MD feature: 78 barcelonista figures who honor Leo.

Barça, only 6 points behind! The blaugranas have reduced 4 points the points-difference between them and Madrid in two weeks.

Madrid lost their temple, ended the match with only 9 players on the field and Mourinho and Faría were sent off
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ulrich »

[youtube]BSjWQBZ2blo[/youtube]

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Messi the most undervalued player in football, claims Moneyball author Billy Beane
The man who discovered 'sabermetrics' believes that it is impossible to overestimate the worth of a talent capable of scoring five goals in a single Champions League match

Mar 22, 2012 8:21:00 PM
By Mark Doyle

Lionel Messi may be widely regarded as one of the greatest players of all time, but Moneyball author Billy Beane actually believes that the Barcelona forward is actually the most undervalued player in the game.


In the past fortnight alone, the Argentina international has become the first man to score five goals in a single Champions League game and broken his club's all-time goalscoring record, all at the tender age of 24.

Consequently, Beane, the man behind 'sabermetrics', is of the opinion that Messi is effectively priceless and therefore his value is impossible to quantify.

Indeed, when asked during an interview with The Guardian to name the most underrated player in the game, the American replied: "I'd actually say Lionel Messi. He's so remarkable, watching him play he's probably still undervalued.

"When you're scoring five goals in one Champions League match, there's no value that's too high."

Messi's treble against Granada on Tuesday night means that he has now netted 234 times for the Blaugrana, twice more than previous record goalscorer Cesar Rodriguez.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg har skrevet et ret fyldestgørende svar til Josevski og Jakobsen, men i stedet for bare at smide det som en kommentar på sporten.dk der går uset hen, eller en mail som bare bliver besvaret med et par linjer, tænker jeg at jeg vil smide den op som en blog. Er der nogen der har forstand på hvor og hvordan man kan oprette sådan en? Så kan budskabet spredes på en lidt anderledes måde, i stedet for at jeg bare får 3 svar på en 12-årig Madrid-fan. Og, ja. Du hørte rigtigt. 3 svar fra én ... :razz:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

... i øvrigt vil jeg gerne poste det herinde først. Så kan jeg lige få noget kritik indover og så kan I eventuelt tilføje noget. Så kan vi sætte de to idioter på plads! :glad:

(PS. Jeg keder mig i aften)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Blaugrana92 skrev:... i øvrigt vil jeg gerne poste det herinde først. Så kan jeg lige få noget kritik indover og så kan I eventuelt tilføje noget. Så kan vi sætte de to idioter på plads! :glad:

(PS. Jeg keder mig i aften)

Det lyder som en god ide.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad blev der af dit blog-indlæg blau?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster