Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

BarçaDK

Re: Guardiola

Indlæg af BarçaDK »

Visca, ud fra det, som du siger, giver det mening for mig, at Pep tager til Arsenal. Jeg vil godt kunne forstå, hvis han vil prøve sig af i en klub, hvor det ikke kører på skinner, men en klub, der stadig har et godt navn.

Jeg tror mere på United, jeg prøver bare at forklare, at folk generelt undervurderer sandsynligheden for, at Pep tager til Gunners ;-)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:Arsenal vil slet ikke give mening, jeg vil gerne forklare, hvorfor. Det ser ud til, at Arsenals ledelse har droppet at spille med om mesterskabet, de investerer f.eks. ikke særlig mange penge i spillere. De køber i hvert fald sjældent stjerner, selvom de råber højt om, at de har pengene til det (nogle mener så, at de ikke har). Pep derimod er en vindertype, dette skinner især klart igennem, når man læser Graham Hunter's bog om Barca og Pep. Han er kendt for at give store summer for spillere, og han vil helst forstærke holdet hver sommer, helst med stjernespillere.

Jeg har meget svært ved at se, at Arsenals ledelse skulle være villige til at betale så store transfersummer som Barcas ledelse var, og betale de høje lønninger som folk der koster mange penge kræver. Alt tyder på, at den nuværende ledelse i Arsenal har accepteret, at det bedste man kan gøre, med den transferpolitik og lønpolitik man har i klubben, er at kæmpe med om 3.-4. pladsen, det er blandt andet derfor, at Wenger har fået så lang snor i klubben.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor Pep der er meget bevidst og nøgternt i sine valg, skulle sætte hele sit ry på spil, ved at vælge en klub som Arsenal. Han kan altså nemt komme til at befinde sig i samme situation som Wenger, og så er det bedste han kan kæmpe om, 4.pladsen. Arsenal har et ok hold, også en ok midtbane, men så heller ikke mere. Derimod trænger holdet i den grad til at blive forstærket i forsvaret, angrebet og endda målmandsposten.

Af det jeg kender til Pep og har læst mig til, vil Arsenal give mindst mening, men i fodboldens verden kan man selvfølgelig ikke udelukke noget som helst.

Din argumentation og logik taler heller ikke for, at han tager til Manchester United.
Forklar venligst nærmere.

Man Utd har jo flere penge end Arsenal, de har i hvert fald større købekraft end Arsenal, det har man bevist. De er også villlige til at betale høje lønninger (tag f.eks et kig på Rooneys eller RVPs løn), og så har de modsat Arsenal, en trup der er i stand til at kæmpe med om store trofæer. Modsat Arsenal, skal Man Utds trup bare forstærkes med en spiller eller to af verdensklasse hver sommer, for at gøre den endnu mere konkurrencedygtig.

Så jo, jeg vil mene at min argumentation og logik netop taler for, at han vælger Man Utd, hvis han tager til England, især hvis valget står mellem de to klubber.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

BarçaDK skrev:Visca, ud fra det, som du siger, giver det mening for mig, at Pep tager til Arsenal. Jeg vil godt kunne forstå, hvis han vil prøve sig af i en klub, hvor det ikke kører på skinner, men en klub, der stadig har et godt navn.

Jeg tror mere på United, jeg prøver bare at forklare, at folk generelt undervurderer sandsynligheden for, at Pep tager til Gunners ;-)
Som sagt, jeg kan virkelig ikke se, at en mand der i sin tid, som en af verdens bedste spillere, havde sat sig selv i alt der rører omkring en klub som Wigan, fordi de var interesserede i at købe ham, skulle vælge en klub som Arsenal, med så meget risiko der er forbundet med holdet. Det vil i hvert fald gå imod det, man kender til ham. Det er altså ikke tilfældigt at Arsenal nu i over 7 år ikke har vundet et stort trofæ, og det skyldes altså ikke bare Wengers inkompetence, vi snakker trods alt om den mest succesfulde manager i Arsenals historie, hvis jeg ikke tager fejl.

Jeg kan ikke se, hvorfor Pep skulle sætte det hele på spil, ved at tage til en klub der ikke har truppen til at kæmpe med om mere end 3.-4. pladsen, en klub hvis ledelse ikke er klar til at betale store summer for spillere, og endnu mindre klar til at betale høje lønninger.

Han skal altså til at træne et hold udenfor Spaniens grænser for første gang, hele fodbolden verdens fokus vil være på ham, i sådan en situation vil jeg mene at Pep, som er meget grundig i sit arbejde, vælger at se bort fra Arsenal. Tager han over i Arsenal og efter Wenger, vil kravet jo straks være, at vinde et stort trofæ, det kan han ikke med den trup eller den ledelses struktur, der er i klubben. I Man Utd vil kravet om trofæer være den samme, men fundamentet er lagt og klubben er meget bedre rustet til opgaven.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Brombi »

Visca El Barca skrev:
Brombi skrev:
Visca El Barca skrev:Arsenal vil slet ikke give mening, jeg vil gerne forklare, hvorfor. Det ser ud til, at Arsenals ledelse har droppet at spille med om mesterskabet, de investerer f.eks. ikke særlig mange penge i spillere. De køber i hvert fald sjældent stjerner, selvom de råber højt om, at de har pengene til det (nogle mener så, at de ikke har). Pep derimod er en vindertype, dette skinner især klart igennem, når man læser Graham Hunter's bog om Barca og Pep. Han er kendt for at give store summer for spillere, og han vil helst forstærke holdet hver sommer, helst med stjernespillere.

Jeg har meget svært ved at se, at Arsenals ledelse skulle være villige til at betale så store transfersummer som Barcas ledelse var, og betale de høje lønninger som folk der koster mange penge kræver. Alt tyder på, at den nuværende ledelse i Arsenal har accepteret, at det bedste man kan gøre, med den transferpolitik og lønpolitik man har i klubben, er at kæmpe med om 3.-4. pladsen, det er blandt andet derfor, at Wenger har fået så lang snor i klubben.

Jeg kan slet ikke se, hvorfor Pep der er meget bevidst og nøgternt i sine valg, skulle sætte hele sit ry på spil, ved at vælge en klub som Arsenal. Han kan altså nemt komme til at befinde sig i samme situation som Wenger, og så er det bedste han kan kæmpe om, 4.pladsen. Arsenal har et ok hold, også en ok midtbane, men så heller ikke mere. Derimod trænger holdet i den grad til at blive forstærket i forsvaret, angrebet og endda målmandsposten.

Af det jeg kender til Pep og har læst mig til, vil Arsenal give mindst mening, men i fodboldens verden kan man selvfølgelig ikke udelukke noget som helst.

Din argumentation og logik taler heller ikke for, at han tager til Manchester United.
Forklar venligst nærmere.

Man Utd har jo flere penge end Arsenal, de har i hvert fald større købekraft end Arsenal, det har man bevist. De er også villlige til at betale høje lønninger (tag f.eks et kig på Rooneys eller RVPs løn), og så har de modsat Arsenal, en trup der er i stand til at kæmpe med om store trofæer. Modsat Arsenal, skal Man Utds trup bare forstærkes med en spiller eller to af verdensklasse hver sommer, for at gøre den endnu mere konkurrencedygtig.

Så jo, jeg vil mene at min argumentation og logik netop taler for, at han vælger Man Utd, hvis han tager til England, især hvis valget står mellem de to klubber.
Jamen det er meget simpelt: Manchester United og Arsenal minder meget om hinanden på transfermarkedet, der er blot en lille forskel i spillerlønninger.

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Hvis Pep går op i stjernespillere hver sæson, er den bedste mulighed for det vel City eller CFC.

I arsenal ville presset på ham være mindst, han ville kunne blande sig i meget. Kommer han til United, Cfc, City så kræver de mesterskabet med det samme.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Det er de ikke, som sagt. Først og fremmest har Man Utd et fundament på plads i klubben, de har holdet der kan kæmpe med om mesterskaber, modsat Arsenal. Dernæst, hvis der er behov for forstærkninger, er de klar til at smide det beløb påå bordet, som det kræver. Det samme gør Arsenal altså ikke, og det er ikke kun fordi Wenger er nærig.

Dernæst, den blot lille forskel du snakker om, betyder at Arsenal operer efter en slags lønloft, hvor man højst vil betale 110.000 om ugen til en spiller (hvis jeg ikke tager alt for meget fejl), i Man Utd er man altså villige til at betale over det dobbelte, hvis man mener det er det rigtige at gøre. Det er ikke blot en lille forskel, det er derimod en kæmpe forskel. Det er foskellen mellem at kunne tiltrække gode spillere og så absolut største spillere.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Hvis Pep går op i stjernespillere hver sæson, er den bedste mulighed for det vel City eller CFC.

I arsenal ville presset på ham være mindst, han ville kunne blande sig i meget. Kommer han til United, Cfc, City så kræver de mesterskabet med det samme.
Men du glemmer jo at tage det andet med i ligningen, nemlig at en klub som CFC og tildels City er utrolig ustabile. Der skal ikke meget til, før ejeren blander sig i tingene, de gør det dagligt endda, især i Chelsea. Men jeg vil da mene at chancen for at han tager til Chelsi eller især City, er større end at han skulle vælge Arsenal.

Hvem siger at han vil kunne blande sig i meget hos Arsenal? Det ved vi jo netop ikke, en af årsagerne til at Wenger har mistet sine største spillere er netop, at ledelsen ikke har været villige til at betale det, de kræver. Det er altså ikke særlig meget magt, man har i klubben. Bare spørg Arsenal fans om det.

Dernæst, Arsenal vil jo også kræve mesterskaber og trofæer med det samme, for ellers, hvorfor skulle de så skille sig ad med Wenger, deres mest succesfulde manager, hvis det er 3.-4. pladser man skal spille om. Han er jo garant for det, de er altid med i C.L. Den trup de har, er ikke til at vinde mesterskaber eller C.L titler, det er blevet bevist mange gange før, hvorfor skulle en mand som Pep så vælge at tage til sådan en klub, hvor der til tider er urealistiske høje forventninger?

Det giver endnu mindre mening, synes jeg, når man tænker på at Pep skriver kontrakter på 1 eller højst 2 årig perioder. Hvorfor skulle han vælge Arsenal, hvis han mener at han skal videre efter 4 år i klubben? Arsenal er et projekt der kræver mindst 2-3 år, bakket op med stor pose penge samt høje lønninger, for at tage dem tilbage til den absolutte top i både engelsk og europæisk fodbold.

EDIT: Jeg har heller ikke sagt, at han kun går op i stjernespillere, kan derfor ikke forstår at du nævner det. Jeg skriver derimod, at chancen for at han ryger til Arsenal er ret lille fordi, især sammenlignet med Man Utd, fordi Arsenal ikke har midler til at købe de rette spillere, plus de ikke har fundamentet på plads til at kæmpe med om trofæer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Guardiola

Indlæg af Elbarca »

Jeg tror ikke det er Arsenal, der vil komme med krav til Pep, hvis de har planer om at han skal afløse Wenger. Hvis de erstatter Wenger, så er det vel fordi de ikke helt tror på franskmandens opskrift længere. Wenger selv virker som om han vil holde sig på sin titel lige så længe som den engelske dronning.

Hvis Pep skal sige ja til Arsenal, så må der selvsagt nye boller på suppen. Arsenal vil lægge et tilbud på bordet, som de mener vil kunne lokke Pep, men der vil nok være en hel del krav fra Peps side. Hvis det ellers passer at Arsenal har penge, så kunne de med de rigtige forstærkninger godt blive titelaspiranter efter et par år med Pep.

Men jeg tror selv mere på United, da dét projekt at blive fergusons længe ventede efterfølger, kunne blive for stor en fristelse for Pep.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Jeg tror ikke det er Arsenal, der vil komme med krav til Pep, hvis de har planer om at han skal afløse Wenger. Hvis de erstatter Wenger, så er det vel fordi de ikke helt tror på franskmandens opskrift længere. Wenger selv virker som om han vil holde sig på sin titel lige så længe som den engelske dronning.

Hvis Pep skal sige ja til Arsenal, så må der selvsagt nye boller på suppen. Arsenal vil lægge et tilbud på bordet, som de mener vil kunne lokke Pep, men der vil nok være en hel del krav fra Peps side. Hvis det ellers passer at Arsenal har penge, så kunne de med de rigtige forstærkninger godt blive titelaspiranter efter et par år med Pep.

Men jeg tror selv mere på United, da dét projekt at blive fergusons længe ventede efterfølger, kunne blive for stor en fristelse for Pep.

Exactly, hvis Arsenal skal ansætte ham, så skal der netop andre boller på suppen. Ledelsen skal ændre deres lønpolitik og deres ageren på transfermarkedet. Jeg har så bare svært ved at se, at de skulle være villige til at gøre det, fordi de ellers virker ret tilfredse med Wenger. Han skaffer dem C.L givende placeringer, han accepterer at man mister sine stjernespillere hver sommer, og han accepterer at man tilsyneladende ikke har lyst til at bruge mange penge på spillerkøb, eller simpelthen ikke har mange penge. Ledelsen kan så få sine penge, blandt ved at forhøje billetpriser, uden at være titelaspirant. De har det fint og virker tilfredse med det hele, hvorfor ændre på det?

Jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var Kroenke.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Guardiola

Indlæg af # 23 »

Bliver nødt til at hade Pep, hvis han tager plastikklubben, City, som sin næste trænergerning.

Håber han har mere ære og stil end at lede den lorte klub. Men det må være svært for ham, siden Serrano og Txixi kimer ham ned. Men igen, håber hans ære spiller ind, så han tager United. Så kan han endelig bevise kritikerne, at det ikke var det Barcas trup, der vandt ham trofæer på samlebånd, men Pep, der skabte et vinderhold.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Skydefinten »

Ja, der spekuleres i flere klubber må man sige. Jeg tror på Man United. Pep er jf. Guillem klar på at forlænge sit sabbat, hvis SAF tager en tur mere.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Blach »

Skydefinten skrev:Ja, der spekuleres i flere klubber må man sige. Jeg tror på Man United. Pep er jf. Guillem klar på at forlænge sit sabbat, hvis SAF tager en tur mere.
Jeg har så hørt at han har det svært med at være væk fra fodbolden. Kan ikke helt huske kilder, men jeg tror det står i tråden her, så hvis du har god tid kan du finde det...
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Guardiola

Indlæg af emo »

Han bekræftede i dag at han helt sikker vender tilbage til sommer.

Pt., ser jeg City og Bayern som de største kandidater til at overtage ham. Læser at Berlusconi har udtalt at han kontaktede Pep, men at City begyndte at blande sig, fordi de ifølge ham har ansat nogle af Peps venner.

Dumt, Berlusconi at snakke så åbent når du har en træner.
Allez...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Guardiola

Indlæg af zqa »

Bayern ville faktisk være en fantastisk klub at komme til. De har uden tvivl materialet til at spille som Guardiola gerne vil. Føj de ville blive farlige.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Sv: Guardiola

Indlæg af Bager »

emo skrev:Dumt, Berlusconi at snakke så åbent når du har en træner.
Berlusconi er jo også bare en omvandrende katastrofe og gennemsyret forfærdelig. Uforståeligt hvad han har formået i Italien og i Milan.

Jeg kunne godt forestille mig at Pep ville passe godt til den italienske liga. Selvom hans koncept er at angribe, så har han altid haft en god fornemmelse for organisation. Manden spillede jo trods alt defensiv midtbane.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster