18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af JonasV »

Hurra!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af # 23 »

Fantastisk forstærkning. I tilfælde af Abi magter at genoptage karrieren og overhovedet er i stand til det, så er det en stærk duo at have. En defensivt orienteret og bomstærk Abidal og en offensiv Alba, der vil være perfekte mod bundhold og andre hold, der pakker sig meget ned.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

BarçaDK

Re: Jordi Alba

Indlæg af BarçaDK »

Ærligt talt synes jeg ikke, han har niveauet til Barça, men jeg håber, jeg tager fejl og resten af dette forum har ret ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:En defensivt orienteret og bomstærk Abidal.
Det er nok desværre det primære problem. Lige nu er han i hvert fald alt andet end bomstærk, med tanke på hvor meget muskelmasse der er gået tabt. Jeg håber og beder stadig til at han kommer tilbage, men jeg må også være ærlig og indrømme at pessimismen så småt er begyndt at melde sig hos mig. Det er en meget lang og meget hård genoptræning han skal igennem, hvis han skal nå samme fysiske niveau som han var på inden transplantationen. Men som sagt; jeg håber og beder stadig!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:En defensivt orienteret og bomstærk Abidal.
Det er nok desværre det primære problem. Lige nu er han i hvert fald alt andet end bomstærk, med tanke på hvor meget muskelmasse der er gået tabt. Jeg håber og beder stadig til at han kommer tilbage, men jeg må også være ærlig og indrømme at pessimismen så småt er begyndt at melde sig hos mig. Det er en meget lang og meget hård genoptræning han skal igennem, hvis han skal nå samme fysiske niveau som han var på inden transplantationen. Men som sagt; jeg håber og beder stadig!
Med nutidens kostvejledere og alt det fis der, så tror jeg sgu godt, at hvis Abidal erklæres 100 % rask og kroppen arbejder problemfrit med leveren, så tror jeg ikke, det vil tage så lang tid for dem at propfoder Abidal til fuld styrke. Spørgsmålet er bare, om Abidal magter det, eller han bare vil være pensioneret fodboldspiller og leve sit liv uden risicier med familien.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Visca El Barca »

Velkommen til Alba, virker som en god handel. 14 millioner euro for en af EMs bedste venstrebacks, hvis ikke den bedste, er godt givet ud.

Lad os se om han kan tage skridtet op, han skal uden tvivl et niveau op i Barca. Han er dog talentfuld nok til, at jeg tror han vil blive en rigtig god spiller for os.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:En defensivt orienteret og bomstærk Abidal.
Det er nok desværre det primære problem. Lige nu er han i hvert fald alt andet end bomstærk, med tanke på hvor meget muskelmasse der er gået tabt. Jeg håber og beder stadig til at han kommer tilbage, men jeg må også være ærlig og indrømme at pessimismen så småt er begyndt at melde sig hos mig. Det er en meget lang og meget hård genoptræning han skal igennem, hvis han skal nå samme fysiske niveau som han var på inden transplantationen. Men som sagt; jeg håber og beder stadig!
Med nutidens kostvejledere og alt det fis der, så tror jeg sgu godt, at hvis Abidal erklæres 100 % rask og kroppen arbejder problemfrit med leveren, så tror jeg ikke, det vil tage så lang tid for dem at propfoder Abidal til fuld styrke. Spørgsmålet er bare, om Abidal magter det, eller han bare vil være pensioneret fodboldspiller og leve sit liv uden risicier med familien.
Du rammer rigtig her synes jeg. Hans muskelmasse er ikke noget problem tror jeg, ligesom du skriver. Men gider risikere noget for at spille, nu hvor han har var taet paa at miste det hele, det tror jeg desvaerre ikke paa. Jeg forstaar ham godt, jeg har indstillet mig paa at vi aldrig kommer til at se ham som aktiv spiller for Barca igen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af emo »

Abi, 33 år til september, hvis han skulle komme tilbage så vil han være tæt på de 34, en fin reserve i et års tid at have, men tror desværre at hans karriere som fast back i Barcelona eller på så højt plan er over, ikke på grund af sygdommen, men mest grundet hans alder på det tidspunkt han først kunne vende tilbage på.
Allez...

vamosbarca

Re: Jordi Alba

Indlæg af vamosbarca »

jeg så ham ihvertfald løbe ronaldo op i går og flere andre af portugals spillere,jeg tror vi har gjort et rigtig godt køb med alba.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Jordi Alba

Indlæg af Elbarca »

Jeg håber næsten Abi for hans egen skyld ikke kommer tilbage. Her er det kun hans helbred der betyder noget. Sportsligt har han givet os mere end vi kunne forvente.

Mht Alba så syntes jeg han virker spændende. I går holdte han et højt niveau og hans aflevering til iniestas store chance var genialt lavet. Han er kun 23 år og der er masser af plads til at udvikle sig yderligere i en så stærk trup som vores. Han er bedre defensivt end jeg turde håbe på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Blaugrana92 »

Elbarca skrev:Han er bedre defensivt end jeg turde håbe på.
Han er faktisk fantastisk defensivt! Den eneste spiller fra Spanien der har erobret flere bolde end Alba (22) her ved EM er Busquets (24)!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

rummenigge skrev:
Quaresma skrev:
EDIT: Truppen i 2005/2006-sæsonen var (minus Van Bommel, Ezquerro og solgte spillere) jo præcis den samme som i 2004/2005, så man må gå ud fra, at truppen heller ikke var helt lav dengang.
Du flueknepper bare fordi du tænder på at gøre det. Bussen er markant højere end Van Bommel og Ezquerro var ikke defensiv spiller for ikke at sige at han knapt nok fik spilletid, så mærkelige eksempler at tage med. I defensiven er gennemsnitshøjden hverken blevet markant større eller mindre og de sidste mange år, og Barca har i mange år ikke været afhængige af højden af deres spillere heller, så forstår jeg slet ikke den store nervøsitet over at Alba ikke er høj nok da dette normalt ikke er et krav til en back. Hvis vi snakkede om en midtstopper, ja, så spiller højden eller styrken i luftspillet en stor rolle.
"Du flueknepper bare fordi du tænder på at gøre det." Shit, du er psykiater, right? Du analyserer i hvert fald mesterligt via internettet - Freud go home. Busquets er sølle to centimeter højere end Van Bommel, så det argument holder ikke. Det er ganske åbenlyst, hvorfor jeg nævnte Ezquerro - netop for at illustrere, at der ingen vigtige tilgange var til truppen det år, hvorfor man må gå ud fra at gennemsnitshøjden ikke blev specielt forhøjet i forhold til den foregående sæson.

Gennemsnitshøjden er blevet formindsket gennem de seneste par år. Det er et fact. Men siden du snakker Rijkaard-æraen, og tydeligvis ikke køber mine postulater, kan jeg da godt fremmane nogle tørre tal:

Juliano Belletti: 179 cm.
Thiago Motta: 187 cm.
Rafael Márquez: 182 cm.
Henrik Larsson: 178 cm.
Samuel Eto'o: 180 cm.
Ronaldinho: 181 cm.
Maxi López: 188 cm.
Giovanni van Bronckhorst: 178 cm.
Edmílson: 186 cm.
Mark Van Bommen: 187 cm.
Oleguer Presas: 187 cm.


Hovedparten af disse spillere blev brugt regelmæssigt, og er sidenhen blevet erstattet af lavere spillere (Piqué som undtagelse). Nu tænker du måske; "jamen, de er jo ikke allesammen defensivt orienterede!", nej men på dødbolde er offensiven og defensiven ét - høje offensive spillere forsvarer, og høje defensive spillere angriber.

Barca har efterhånden kun Piqué og Puyol (Busquets) tilbage, som egentlige trusler i luftrummet - det bliver straffet mod hold som Chelsea, City, United, Bayern etc. At Abidal på 186 cm. (sandsynligvis permanent) bliver erstattet af Jordi Alba på 170 cm., er ikke optimalt i henhold til dødbolde - offensivt såvel som defensivt. At vi får en bedre fodboldspiller er en anden sag.
Blaugrana92 skrev:
Elbarca skrev:Han er bedre defensivt end jeg turde håbe på.
Han er faktisk fantastisk defensivt! Den eneste spiller fra Spanien der har erobret flere bolde end Alba (22) her ved EM er Busquets (24)!
Og selv de tilfælde hvor han mistimer tacklingen, har han hurtigeden til at løbe fejlen op.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Bager »

Fremragende køb! Er også en smule bekymret for hans manglende højde, men man skal huske på at der er andre ting end éns højde der er afgørende for hvor god man er i luftspillet. Puyol er jo heller ikke specielt høj, men han er dominerende her alligevel i kraft af hans forudsigelighed, springkræft, placeringsevne, styrke og indstilling. Alba har bekræftet mig positivt ved EM. Han indgår i et naturligt samarbejde. Hans sammenspil med især Iniesta er fremragende. Alba kommer til at supplere vores spil fantastisk. Han er så hurtig, løbestærk og teknisk god. Han kommer til at bringe dynamik til denne side. Gad vide om ikke også Vilanova ser ham som en mulighed på venstre kant? Så er han kun 23.

Interessant er det dog med betalingsordningen. 7 mio euro nu, og 7 mio euro næste år. Hvorfor ikke 14/0 eller 12/2? Det er som om man vil bruge få penge på Alba nu, fordi man gør plads til en (eller flere) større handler i dette transfervindue. Hvad er folks opfattelse af dette?
Visca el Barca

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

Quaresma skrev:...

Gennemsnitshøjden er blevet formindsket gennem de seneste par år. Det er et fact. Men siden du snakker Rijkaard-æraen, og tydeligvis ikke køber mine postulater, kan jeg da godt fremmane nogle tørre tal:

Juliano Belletti: 179 cm.
Thiago Motta: 187 cm.
Rafael Márquez: 182 cm.
Henrik Larsson: 178 cm.
Samuel Eto'o: 180 cm.
Ronaldinho: 181 cm.
Maxi López: 188 cm.
Giovanni van Bronckhorst: 178 cm.
Edmílson: 186 cm.
Mark Van Bommen: 187 cm.
Oleguer Presas: 187 cm.


Hovedparten af disse spillere blev brugt regelmæssigt, og er sidenhen blevet erstattet af lavere spillere (Piqué som undtagelse). Nu tænker du måske; "jamen, de er jo ikke allesammen defensivt orienterede!", nej men på dødbolde er offensiven og defensiven ét - høje offensive spillere forsvarer, og høje defensive spillere angriber.

Barca har efterhånden kun Piqué og Puyol (Busquets) tilbage, som egentlige trusler i luftrummet - det bliver straffet mod hold som Chelsea, City, United, Bayern etc. At Abidal på 186 cm. (sandsynligvis permanent) bliver erstattet af Jordi Alba på 170 cm., er ikke optimalt i henhold til dødbolde - offensivt såvel som defensivt. At vi får en bedre fodboldspiller er en anden sag.
Blaugrana92 skrev:
Elbarca skrev:Han er bedre defensivt end jeg turde håbe på.
Han er faktisk fantastisk defensivt! Den eneste spiller fra Spanien der har erobret flere bolde end Alba (22) her ved EM er Busquets (24)!
Og selv de tilfælde hvor han mistimer tacklingen, har han hurtigeden til at løbe fejlen op.
Hehe og tsk tsk Quaresma, Ronaldinho forsvare?! ..og så et par spillere der knapt fik spilletid, det er næsten komisk det her. Nu har du taget diskussionen et sted hen hvor vi er væk fra pointen og jeg har iøvrigt snakket om defensive spiller hele tiden. ...men nu du har taget de lamme eksempler op, kan du se den MARKANTE og SIGNIFIKANT højdeforskel hvis man sammenligner din og min formålsløse liste (din liste 183cm gennemsnit og min 184cm når man tager Abidal med ;-) :cool: ;-) )??

Bartra 183cm
Deulofeu 179cm
Rodri 185cm
Bussen 189cm
Pique 192cm
Sergi Gómez 185cm
Tello 178cm
Fontas 186cm
Keita 183cm
Afellay 180cm

Og mon ikke at vi får en afløser til Abidal (186cm), altså en midterforsvarer som er god i luften og har højden?! Og så skal vi ikke glemme at Mascherano er god i luften selvom han ikke er det på papiret grundet sin beskedne højde.

Så nej, så længe vi får en midtstopper mere som er god i luften så bliver højden nok ikke noget stort problem ligesom det ikke har været det i efterhånden mange år. Barca lever på den gode teknik og hurtigheden, og her er Alba ret ideel. Det er iøvrigt lidt atypisk at en god fullback er høj, da acceleration på de første meter som og hurtige retningsskift bl.a. vigtige egenskaber og som meget høje spillere i sjældnere grad besidder. Abidal er f.eks. ret unik her.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Daluigi »

Jeg køber heller ikke din påstand her, Quaresma.

Alba er en fornem signing, der giver den speed og offensive kvalitet der er brug for. Defensivt er han også dygtig, og hans højde er langt fra udslagsgivende for hvorledes vi står på dødbolde den kommende sæson.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster