Luis Suárez

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Det er f.eks. udelukkende i Suarez' hoved, at Evras forsøg på at give hånd - selvom det var Evra som var blevet udsat for racistiske gloser - kan betegnes som "en fælde."
Jeg ønsker ikke at tage Suárez' parti i nogen af sagerne - hverken de tre bid eller sagen med Evra - men når jeg ser klippet med håndsrækningen inden kampen, er jeg alt andet end overbevist om at Evra stod med en fremstrakt hånd. Når jeg ser det, ser det tværtimod ud til at han trækker hånden til sig, og ikke indbyder til et håndtryk.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Seriøst?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja. Det er i hvert fald ikke sådan jeg står når jeg skal give hånd med en anden. Men det kan selvfølgelig være at jeg er mærkelig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Selv Liverpool måtte jo indrømme efter kampen, at Suarez havde bragt skam over klubben ved at nægte håndtrykket. At hævde, at det hele var planlagt af Evra og Ferguson er en bizar og småparanoid konspirationsteori som kun Suarez har klamret sig til. Fordi han tydeligvis er dårlig til at indrømme sine fejl (se også sidste VM).

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Ja. Det er i hvert fald ikke sådan jeg står når jeg skal give hånd med en anden. Men det kan selvfølgelig være at jeg er mærkelig.
Måske hvis du skulle give hånd til én som havde svinet dig. Det er jo heller ikke fordi deres efterfølgende håndtryk har set naturlige ud.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Flax_Generous skrev:Selv Liverpool måtte jo indrømme efter kampen, at Suarez havde bragt skam over klubben ved at nægte håndtrykket. At hævde, at det hele var planlagt af Evra og Ferguson er en bizar og småparanoid konspirationsteori som kun Suarez har klamret sig til. Fordi han tydeligvis er dårlig til at indrømme sine fejl (se også sidste VM).
Jeg har heller aldrig nogensinde hævdet at der var tale om en skummel plan lagt af Evra og Sir Alex. Det kunne jeg aldrig finde på.

Selvfølgelig sagde Liverpool som de gjorde. Alt andet havde været hovedløst dumt og uigennemtænkt. Det er vist det man kalder damage control.

Men jeg kan som sagt ikke sige det med sikkerhed, og det tror jeg ærligt talt heller ikke at du kan. Jeg ser et afvisende kropssprog og en tilbagetrukket hånd fra Evra, og det er måske også fair nok, hvis han ikke havde lyst til at trykke Suárez' hånd.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Storken »

Det er ret tydeligt, at Suarez bevidst undgår Evras hånd. Han ignorerer ham fuldstændig.

Man behøver ikke tage Barcas spillere i forsvar, når de helt åbenlyst er forkert på den. Suarez har gjort så mange dumme ting, at man ikke bare kan vifte det hen med "få isolerede hændelser". Der er et mønster i hans opførsel. Han koger over, når tingene går ham imod. Det går fantastisk for Barca i øjeblikket, men jeg tror han vil falde tilbage i sit gamle mønster igen, når de gode tider skifter.

Suarez har en lille dæmon gemt i sig, der dukker op ved specielle lejligheder. I mellemtiden opbygger den en appetit :)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

Spekulationer.

Suarez har opført sig som han skulle siden han kom til barca hvilket er det vigtigste. Og vi har ingen anelse om hvordan han vil opfører sig hvis han blev ramt af modgang i barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis du læste hvad jeg har skrevet, vil du også vide at jeg på ingen måde ønsker at tage Suárez' parti - hvilket faktisk var præcis var jeg skrev, fuldkommen ordret. Jeg er personligt bare i tvivl om situationen med håndsrækningen. For mig er det overhovedet ikke tydeligt, at det kun er Suárez, der forsøger at undvige et håndtryk, hvilket jeg øvrigt aldrig har stillet spørgsmålstegn ved om han gjorde.

Det handler som sagt mere om kropssprog og attitude, og jeg ser ærligt talt en Evra der ikke er interesseret i Suárez. Som jeg også allerede har skrevet, er det måske også helt fair, hvis han ikke havde lyst til at give Suárez hånden.

Og så gider jeg ikke den diskussion længere. Punktum.

Brugeravatar
soul_pitcher
Indlæg: 306
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 12:25 pm
Geografisk sted: Exploding Minds
Blevet takket: 33 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af soul_pitcher »

Kids kids, you are both right!

Jeg er stadig høj fra Dizzy i går og har endda fået en sun-lolly til frokost.
Skal vi ikke lige trække vejret :)
"It lasted for a million years and for a split-second. But it's over and
now it's your turn." -Timothy Leary

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

Blaugrana92 skrev:Selvfølgelig sagde Liverpool som de gjorde. Alt andet havde været hovedløst dumt og uigennemtænkt. Det er vist det man kalder damage control.
Liverpool havde da tidligere i sagen ikke ligefrem udøvet damage control. De rendte f.eks. rundt med Suarez t-shirts efter han var blevet dømt. Efter ikke-håndtrykket tror jeg bare, at det endelig gik op for dem, at Suarez ikke rigtig opførte sig ordentligt (hvilket jo hverken var første eller sidste gang i hans karriere, at det skete).
Blaugrana92 skrev:Men jeg kan som sagt ikke sige det med sikkerhed, og det tror jeg ærligt talt heller ikke at du kan. Jeg ser et afvisende kropssprog og en tilbagetrukket hånd fra Evra, og det er måske også fair nok, hvis han ikke havde lyst til at trykke Suárez' hånd.
Okay, fair nok, det kan jeg ikke være uenig i.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Flax_Generous »

soul_pitcher skrev:Jeg er stadig høj fra Dizzy i går og har endda fået en sun-lolly til frokost.
Skal vi ikke lige trække vejret :)
Off-topic, men jeg kunne seriøst høre hele Dizzys koncert to-tre kilometer væk fra Østerbro Stadion. Endda med lukkede vinduer. De må jo have spillet historiens højeste koncert. Det giver pluspoint på min konto.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af zqa »

De spillede åndssvagt højt. Det var godt!
#jesuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1609 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 9 - Luis Suárez

Indlæg af Brombi »

Suarez: "My example as a kid? Batistuta, for his way of being and his character. He was a complete a striker." [lv]
Suarez: "Worried about refs? No, human beings can make mistakes. It's normal you protest when it happens, but then it's over." [lv]
Suarez: "I won't start dribbling four players, that's not my thing. To do that, we have Leo, Ney, Andres... I'm here to help the team."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster