18 - Jordi Alba

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

Rygtet siger, at han tager 10'eren.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

Vi bliver smadret på dødbolde - af de faste startere har vi to, der er brugbare i luften; Puyol og Piqué. Busquets er høj, men foretrækker at bruge hovedet på en anden måde.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

Niiiiice....Velkommen til Alba! Lidt dyr, men intet ifht hvad Alves kostede i sin tid og så har ALba også en perfekt alder, er lige fyldt 23 i foråret.

Kanon dækning vi har på backpladserne nu, superkøb(!!):

Alves/Montoya --- Pique --- Masch/Puyi --- Adriano/Alba

Nu mangler vi bare en midtstopper til forsvaret...
fidanho skrev:Ville blive overrasket, hvis han ikke får nr. 18. Ellers er Gio's gamle 12'er altid en mulighed.
Det er rigtigt, nummer 18 ku være fedt...og 12 er også et godt bud.

Det eneste minus ved Alba synes jeg er at han ser ud til at koge over nogle gange, men ok han er ung og temperament er en fordel hvis det tøjles rigtigt.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Thiago

Re: Jordi Alba

Indlæg af Thiago »

Velkommen Alba. Klassekøb! Nr. 12 kunne være en mulighed som hans spillernummer? :smile:

iStokholm

Re: Jordi Alba

Indlæg af iStokholm »

Hvad med 19?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

iStokholm skrev:Hvad med 19?
12 fordi Gio spillede med det og 18 så han spiller med landsholdsnummeret. No?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

rummenigge skrev:
iStokholm skrev:Hvad med 19?
12 fordi Gio spillede med det og 18 så han spiller med landsholdsnummeret. No?
Hvad har Gio med Alba at gøre? Så kunne man vel lige så godt sige, at han skulle have nummer 19, eftersom Maxwell spillede med det.

Han får sandsynligvis 18 som på landsholdet.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

Quaresma skrev:Vi bliver smadret på dødbolde - af de faste startere har vi to, der er brugbare i luften; Puyol og Piqué. Busquets er høj, men foretrækker at bruge hovedet på en anden måde.
Vi er ikke blevet smadret pga højden i snart mange år, hvorfor nu?
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

Fordi vores gennemsnitshøjde bliver formindsket år for år.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

Quaresma skrev:
rummenigge skrev:
iStokholm skrev:Hvad med 19?
12 fordi Gio spillede med det og 18 så han spiller med landsholdsnummeret. No?
Hvad har Gio med Alba at gøre? Så kunne man vel lige så godt sige, at han skulle have nummer 19, eftersom Maxwell spillede med det.

Han får sandsynligvis 18 som på landsholdet.
Det er du velkommen til at mene, det er jo et spørgsmål om præference. Jeg synes bare det er federe at arve et rygnummer fra en kæmpe eller spille med det samme nummer som på landsholdet hvis man er i den priviligerede situation.

Så er det iøvrigt godt at se at du er sprunget ud af Madridistaskabet (jvf. din signatur), good for you ;-)

EDIT: Mht gennemsnitshøjden, så tror jeg ikke at denne var større under Rijkaard under de gyldne år for de defensivt orienterede spillere. Sidenhen har Bussen og Pique vel skubbet den op, og hvem ved, mpske vi får en midtstopper til sommer som skubber gennemsnitshøjden op.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af Quaresma »

Det er du velkommen til at mene, det er jo et spørgsmål om præference. Jeg synes bare det er federe at arve et rygnummer fra en kæmpe eller spille med det samme nummer som på landsholdet hvis man er i den priviligerede situation.
What? Læs mit indlæg, jeg medgiver jo netop, at han nupper nummer 18 som på landsholdet.
Så er det iøvrigt godt at se at du er sprunget ud af Madridistaskabet (jvf. din signatur), good for you ;-)
Oh, you got me.
EDIT: Mht gennemsnitshøjden, så tror jeg ikke at denne var større under Rijkaard under de gyldne år for de defensivt orienterede spillere. Sidenhen har Bussen og Pique vel skubbet den op, og hvem ved, mpske vi får en midtstopper til sommer som skubber gennemsnitshøjden op.
Det var den desværre. I hvert fald under 2005/2006-sæsonen - de resterende Rijkaard år var jo i virkeligheden ikke så gyldne.

EDIT: Truppen i 2005/2006-sæsonen var (minus Van Bommel, Ezquerro og solgte spillere) jo præcis den samme som i 2004/2005, så man må gå ud fra, at truppen heller ikke var helt lav dengang.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

mathi
Indlæg: 336
Tilmeldt: søn maj 02, 2010 3:48 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af mathi »

Nogen der ved, hvor det billede fra forsiden er fra? Han bærer VM-trøjen med Quatarfoundation.. Er det bare en redigeret billede eller?

vamosbarca

Re: Jordi Alba

Indlæg af vamosbarca »

efter det jeg så til alba i går har jeg kun en komentar SUPERMEGAHAMRENDEGODTKØB :glad:

vamosbarca

Re: Jordi Alba

Indlæg af vamosbarca »

PS:skal vi ikke lige få rykket ham op under barca spillere :smile:

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Jordi Alba

Indlæg af rummenigge »

Quaresma skrev:
EDIT: Truppen i 2005/2006-sæsonen var (minus Van Bommel, Ezquerro og solgte spillere) jo præcis den samme som i 2004/2005, så man må gå ud fra, at truppen heller ikke var helt lav dengang.
Du flueknepper bare fordi du tænder på at gøre det. Bussen er markant højere end Van Bommel og Ezquerro var ikke defensiv spiller for ikke at sige at han knapt nok fik spilletid, så mærkelige eksempler at tage med. I defensiven er gennemsnitshøjden hverken blevet markant større eller mindre og de sidste mange år, og Barca har i mange år ikke været afhængige af højden af deres spillere heller, så forstår jeg slet ikke den store nervøsitet over at Alba ikke er høj nok da dette normalt ikke er et krav til en back. Hvis vi snakkede om en midtstopper, ja, så spiller højden eller styrken i luftspillet en stor rolle.

Den eneste ulempe er at vi mister den fleksibilitet Abidal kunne give, da han var superb både på backpladsen og i midten...men en legende som ham kan alligevel ikke afløses helt tabsfrit. Så må vi håbe Alba kan kompensere ved at være med i flere mål end Rey-Abi var det.

Jeg vil jeg bare glæde mig over Alba-købet, så kan du være nervøs over at han ikke er høj nok.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster