Guardiola

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

vamosbarca

Re: Guardiola

Indlæg af vamosbarca »

messi er knust uden tvivl :cry: ligesom os
det får kampen på søndag til at virke helt mærkelig tror jeg tuder under hele kampen
jeg har ikke tudet i årevis men indrømmer jeg gjorde det i dag,det er ligesom om hele barca æren er slut,hvad jeg dog ikke håber den er,hele den her uge er bare så uvirkelig. :sørgelig: er virkelig trist
og nu går jeg ind og ser 5-0 kampen som jeg har gemt på min yousee boks.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Guardiola

Indlæg af emo »

@ Visca

Enig... vi kan ikke forvente at han går ind og rydder alle kampene. Det er på ingen måde fair at forvente af ham det Pep og han har leveret, for for mig har det være umenneskeligt og ikke normalt det de to har skabt. Derfor skal små bølge-dale hellere ikke være med til at man maler fanden på vægen.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:@ Visca

Enig... vi kan ikke forvente at han går ind og rydder alle kampene. Det er på ingen måde fair at forvente af ham det Pep og han har leveret, for for mig har det være umenneskeligt og ikke normalt det de to har skabt. Derfor skal små bølge-dale hellere ikke være med til at man maler fanden på vægen.
Jep exactly!.

Jeg håber at man er tålmodige når sæsonen starter. Jeg har det sådan, at jeg på ingen måde forventer at vi smadrer alle hold fra dag et. Jeg har forberedt mig på, at vi kommer til at spille under niveau, eller under Pep Guardiola niveau i starten, det havde jeg allerede gjort da det gik op for mig at Pep ville smutte. Jeg tror der vi gå noget tid, før vi ser hvad Tito bringer til Barca. Indtil da håber jeg at man ikke hele tiden skal refere til Pep, det Pep har præsteret er på alle mulige måder unikt, ikke kun i Barca og dens historie men i fodbolden generelt.

Sådan noget kan man ikke bare gentage synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Luis Enrique »

fidanho skrev: Tito bliver en ny Pep, 100%
Ja, lad os ikke håbe han bliver en ny Serra Ferrer (00-01). Eller en ny Rexach (01-02).

Eller laver "en" Joan Gaspart, der som bekendt også efterfulgte en succesrig forgænger, og "kendte klubben ud og ind". Det er ikke altid en fordel, at være internt rekrutteret, heller ikke i FC Barcelona.

Qwade
Indlæg: 198
Tilmeldt: man jan 16, 2012 5:56 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Qwade »

Luis Enrique skrev:
fidanho skrev: Tito bliver en ny Pep, 100%
Ja, lad os ikke håbe han bliver en ny Serra Ferrer (00-01). Eller en ny Rexach (01-02).

Eller laver "en" Joan Gaspart, der som bekendt også efterfulgte en succesrig forgænger, og "kendte klubben ud og ind". Det er ikke altid en fordel, at være internt rekrutteret, heller ikke i FC Barcelona.
Enig, helt enig. Jeg har personligt selv håbet på Bielsa - netop for at tilføre nogle nye kvaliteter/variationer i spillet. Dermed ikke sagt at Tito ikke kan klare det, men jeg tror næppe han er en træner der holder i mere end 3 år!
Måske er han ment som en overgangs-træner, således at Bielsa kan træde til næste år. På den måde tror jeg man undgår at spillerne savner Pep vildt meget.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:
fidanho skrev: Tito bliver en ny Pep, 100%
Ja, lad os ikke håbe han bliver en ny Serra Ferrer (00-01). Eller en ny Rexach (01-02).

Eller laver "en" Joan Gaspart, der som bekendt også efterfulgte en succesrig forgænger, og "kendte klubben ud og ind". Det er ikke altid en fordel, at være internt rekrutteret, heller ikke i FC Barcelona.
Jeg tror også det er lidt naivt at sige, han bliver den nye Pep. Den nye Pep får vi aldrig igen, sådan er det bare. Det er jo ikke kun resultater, men måden de opnås på, hans personlighed, hans karisma, alt det der. Tito skal nu bevise, hvad han står for, og hvordan han er som person.

Jeg synes dog også du er lidt for hård Luis Enrique. Selvfølgelig trækker du skrækeksempler, men der er også masser af succeshistorier om folk, som var ukendte og måske ikke så "sexet", men som har ført os til store triumfer.

Det åbenlyse er at tage Pep som eksempel. Læs bare denne tråd igennem, folk var virkelig sur over at man ansætte ham, fremfor oversætteren eller et andet stort navn, og se hvad der skete. Derudover kan jeg så fortælle, at vi har haft stor succes med trænere fra egne rækker, eller folk fra klubben. Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre denne gang.

Det er ikke enten eller situation. Det er selvfølgelig ikke altid en fordel at være internt rekrutteret, men hvis ledelsen mener han er den bedste løsning, så må man sætte sin lid til, at de ved hvad de snakker om. De har alligevel haft god tid til at finde alternativer, i så fald de ikke kunne få Pep til at ændre mening, da han i oktober måned havde fortalt dem, at han smutter efter denne sæson.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Qwade skrev:
Luis Enrique skrev:
fidanho skrev: Tito bliver en ny Pep, 100%
Ja, lad os ikke håbe han bliver en ny Serra Ferrer (00-01). Eller en ny Rexach (01-02).

Eller laver "en" Joan Gaspart, der som bekendt også efterfulgte en succesrig forgænger, og "kendte klubben ud og ind". Det er ikke altid en fordel, at være internt rekrutteret, heller ikke i FC Barcelona.
Enig, helt enig. Jeg har personligt selv håbet på Bielsa - netop for at tilføre nogle nye kvaliteter/variationer i spillet. Dermed ikke sagt at Tito ikke kan klare det, men jeg tror næppe han er en træner der holder i mere end 3 år!
Måske er han ment som en overgangs-træner, således at Bielsa kan træde til næste år. På den måde tror jeg man undgår at spillerne savner Pep vildt meget.
Vi skal vel tro på, hvad ledelsen siger på pressemødet og der sagde Zubi, at Tito er en langsigtet løsning og ikke en overgangs figur.

Jeg kan slet ikke se ideen i en Bielsa som Barca træner. Jeg har stor respekt for manden, og han står for noget underholdende fodbold, men som sagt, hans meget intens stil og træningssessioner trætter spillerene, det har vi ikke råd til i Barca, hvor vi hvert år skal kæmpe om 3 store trofæer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Thiago

Re: Guardiola

Indlæg af Thiago »

Jeg har til deles mest hældt til enten Vilanova, Luis Enrique eller Villas-Boas. Nu efter valget er faldt på Vilanova, og man har tænkt over det, synes jeg Vilanova er det bedste valg til trænerposten.

Det er en trist nyhed, at miste Pep. :cry: Han har gjort så meget for FC Barcelona, og har opnået kæmpe succes med klubben.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: Selvfølgelig trækker du skrækeksempler, men der er også masser af succeshistorier om folk, som var ukendte og måske ikke så "sexet", men som har ført os til store triumfer.

Det åbenlyse er at tage Pep som eksempel.
Ja, for i moderne tid er der vel ikke andre? Før Guardiola, på hukommeren: Rijkaard - van Gaal - Rexach (!!) - Serra Ferrer (!!) - van Gaal - Robson - Cruyff - Aragones - Venables - Menotti - Lattek - Herrera (et par stedfortrædere imellem, og så det halve år med Antic). Så er vi tilbage til 1980 - dem før ved jeg ærlig talt ikke meget om, måske bortset fra Weisweiler og Michels.

Udelukkende eksempler, de to sidstnævnte inkluderet, på eksterne, i hvert fald velmeriterede folk, der alle havde prøvet kræfter med andet, før de blev trænere i Barcelona, nogle af dem endog meget store opgaver. Husk på, at Cruyff havde trænet Ajax et par år, før han kom til Barca.

Der bliver sat meget på et bræt, ved at hævde Guardiola så stærkt som eksempel - jeg gentager gerne mig selv og siger, at han var helt, helt unik, i og med han kunne udrette det han gjorde, med så beskeden erfaring. Det er kernen af min bekymring.

Jeg siger ikke, at den højtprofilerede mand med meritterne i orden havde været garanti for succes. Löw eller Blanc kunne lige så godt have skuffet, men isen er altså noget tynd under den antagelse, at den udpræget interne mand med den beskedne erfaring er en god idé.

Om Bielsa synes jeg ikke, at der er ret meget andet at sige, end at han er alt for gammel, og at hans hidtidige præstationer har været alt for ujævne. Der er altså for mange kiksere i blandt - nøjagtigt som med Laudrup, som vi gudskelov slap for.
Senest rettet af Luis Enrique fre apr 27, 2012 4:00 pm, rettet i alt 2 gange.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Guardiola

Indlæg af JonasV »

Guardiola and Messi at training this morning, after the coach announced he would leave
Billede

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Heartbreaker »

Guardiola bør udgive en bog, så vi fortsat kan blive velsignet af hans kloge ord og imponerende måde at se på tingene.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re:

Indlæg af Jurij »

Daluigi skrev:jamen jeg er simpelthen blæst væk af vrede.. nu har jeg satme fulgt med på tv-skærmen og sågar på stadion i hele denne rædselsfulde sæson.. det eneste fuucking lys jeg så forude var en klassetræner i form af Mourinho eller Laudrup.. og al snakken om guardiola var HELDIGVIS forduftet... nu læser jeg så dette.. amen forsatan ledelse, tag jer dog sammen!!

Undskyld mit raseri udbrud, men dette er bare kulminationen på den værste sæson i min tid som barcafan... jeg elsker barca og er sikker på vi nok skal rejse os.. men forsatan.. er utrolig skeptisk overfor dette trænervalg! manden er uerfaren... men jaja en barcalegende og leder trodssalt.... lad mig sige, jeg er skeptiker med et brændende håb i hjertet... :roll:
Jeg er uening! :lol:
Genopbygning status: færdig.

Thiago

Re: Guardiola

Indlæg af Thiago »

Heartbreaker skrev:Guardiola bør udgive en bog, så vi fortsat kan blive velsignet af hans kloge ord og imponerende måde at se på tingene.
+1!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Tw Thiago: "You reached the highest in football and you'll stay there forever! We're eternally grateful. THANK YOU PEP!"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Guardiola

Indlæg af Visca El Barca »

Tw Cesc: "Pep, my childhood idol and my inspiration as coach. Thanks for the time we spent together, I'll value it forever." #fcblive


Tw Cesc: "Although we've only been together for a year, it feels as it has been much longer."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 27 gæster