5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Drake skrev:http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/sergi ... -igen.html

Hvordan kan man overse verdensklasse!!!??? :-o
Det er til grin. Selv Preben Elkjær roser ham. Busquets er for mig verdens bedste midtbanespiller, hvad eksperter mener er jeg fuldstændig ligeglad med, de fatter alligevel hat. Han er god for os, det er det vigtigste. Og så knepper han samtlige midtbaner midtover.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Han er verdens bedste cm! Og nej jeg mener ikke kun dm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Drake skrev:http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/sergi ... -igen.html

Hvordan kan man overse verdensklasse!!!??? :-o
Overset ligefrem.... Men fint at se, at omverden trods alt ikke hyper ham ligeså meget som herinde.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Hey, Blau hvem er de 12 andre cmere som er med istedet?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Havde faktisk ikke engang set de nominerede før nu, men når nu du spørger mig specifikt:

- Kevin De Bruyne
- Eden Hazard
- James Rodríguez
- Yevhen Konoplyanka
- Hakan Calhanoglu
- Arturo Vidal
- Paul Pogba
- Ivan Rakitic
- Grzegorz Krychowiak
- Andrés Iniesta
- Claudio Marchisio
- Marco Verratti

De fleste af dem er jo fair nok. De Bruyne, fair. Hazard, fair. James, fair. Vidal, fair. Pogba, fair. Andrés, fair. Rakitic, fair. Marchisio, fair. Verratti, fair. Men fucking Calhanoglu og Krychowiak over Busquets? For fucks sake altså. Konoplyanka kan lige gå an.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af emo »

Selv Rakitic burde og har været bag Bussi, wtf!

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Men som CM?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

De er ikke kategoriseret som CM. Alle spillerne jeg har listet er i samme kategori. Bare som midtbanespillere. Uanset hvad er det en joke at Krychowiak er med når Busquets ikke er.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af A$AP »

Busi skal på før nogen af dem, ingen af dem er lige så konsistente i deres spil, han er stadig undervurderet. Dominerede spillet som 23-årig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

KongenINord
Indlæg: 51
Tilmeldt: tirs mar 17, 2015 4:12 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af KongenINord »

Piquénbauer skrev:http://www.espnfc.com/spanish-primera-d ... -barcelona

Fin artikel om kong Busi.
Nu vi taler om artikler om Busquets, så har jeg i dag skrevet en om ham. I kan give den et læs, hvis I har lyst: http://www.sambabold.dk/portraetter/ser ... atalonien/

Jeg har også skrevet et spillerportræt om vores allesammens gamle kaptajn, Carles Puyol, som I kan finde derinde, hvis I er interesserede :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Fortsat fra kamp-tråd:
Daluigi skrev:Tag Busquets og sæt ham ind på et hvilket som helst andet hold, udover Bayern, og han vil dale betragteligt i jeres opfattelse af ham. Han ville nemlig ikke kunne fungere på samme måde, som eksempelvis Mascherano.
Det er den fuldstændig samme smøre vi plejede at lægge øre til når snakken faldt på Messi. At Messi kun kunne levere i de trygge omstændigheder og rammer han har i Barcelona. At han ikke ville være ligeså god i Premier League. At han skulle bevise sig i en anden liga, før end han kunne sammenlignes med Cristiano Ronaldo. Alt sammen er nonsens. Det er fuldkommen irrelevante hypoteser. Det er en påstand du kun vil kunne bevise, hvis Busquets rent faktisk skifter til en anden klub. Indtil da er det en ubrugelig påstand at komme med og du kan under ingen omstændigheder med sikkerhed sige, at han ikke ville kunne fungere på samme måde som eksempelvis Mascherano. Det kan du selvfølgelig sagtens sidde at gætte på, men det er intet mere end rene gætterier. Jeg vil i den forbindelse gerne påpege, at Masch jo på ingen måde har fået nok tid til at spille sig ind på den position og rolle, til at I kan konkludere han ikke fungerer.
Daluigi skrev:Det er korrekt. Men der må man så bare se konkret på spillernes generelle færdigheder, hvor Masch altså unægteligt ligger skarpere overall end Bussi, folkens. Det samme må siges om Matuidi, Vidal, Cazorla og Toure. For bare at nævne de første 4 jeg kan finde frem.
På hvilke områder er Mascherano nævneværdigt skarpere end Busquets? Jeg kan umiddelbart kun komme i tanker om glidende tacklinger og hurtighed. Busquets slår ham for så vidt angår positionering, som velsagtens er den absolut vigtigste egenskab når man spiller pivote i Barcelona, afleveringer - korte såvel som lange, diagonale såvel som fremadrettede - og generel teknik. Busquets har i det hele taget en fænomenal teknik. Faktisk så slår Busquets sågar også Mascherano for så vidt angår assists og målscoring, som jeg ellers troede var noget du vægtede relativt højt, selv for en defensivt midtbane? Er det ikke netop derfor at du savner Touré så meget?

Jeg synes det mest utrolige er, hvordan vi gang på gang på gang hører spillere, trænere, tidligere spillere, tilmed også legender indenfor sporten, udtale sig om hvor fantastisk Busquets er og alligevel bliver folk som dig ved med at ignorere det, og sammenligne ham med spillere som Matuidi og Cazorla (?!?). Her er et mindre udpluk af udtalelser, hvor selveste Mascherano endda giver sit besyv med, og mere eller mindre siger at han er vigtigere end både Xavi og Iniesta:

Billede

Det er altid interessant at se hvordan folk som Cruyff, Mascherano, Xavi, del Bosque, Guardiola og ingen ringere end Menotti åbenbart er helt forkert på den.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Daluigi skrev:
Med balance mener jeg ganske enkelt, at han binder kæderne sammen. Han gør det godt, og jeg anerkender, forstår og værdsætter hans rolle på holdet. Jeg er blot ikke af den overbevisning, at hans evner er unikke. Hans rolle er unik, da han er blevet trænet til netop dette. Tag Busquets og sæt ham ind på et hvilket som helst andet hold, udover Bayern, og han vil dale betragteligt i jeres opfattelse af ham. Han ville nemlig ikke kunne fungere på samme måde, som eksempelvis Mascherano. Jeg vil i den forbindelse gerne påpege, at Masch jo på ingen måde har fået nok tid til at spille sig ind på den position og rolle, til at I kan konkludere han ikke fungerer.

Nogen af de skarpe individer herinde vil så spasse ud på øverste etage og påpege, at jeg da heller ikke kan sige den salgs, uden at Busquets har fået muligheden for at bevise andet, ligesom jeg påstår Masch ikke har. Det er korrekt. Men der må man så bare se konkret på spillernes generelle færdigheder, hvor Masch altså unægteligt ligger skarpere overall end Bussi, folkens. Det samme må siges om Matuidi, Vidal, Cazorla og Toure. For bare at nævne de første 4 jeg kan finde frem.
Det er noget nonsens. ALLE klubber vil kunne bruge en spiller som Busquets i deres startopstilling som DM. Busquets' overblik er uden sidestykke, hans pasninger er Xavi-iske, hans teknik er sublim og hans positioneringsevne er den bedste i verden. Busquets førsteberøringer er også uhyggeligt gode, han er rigtig, rigtig god med sin 'svage' fod (venstre) (basically så afleverer han stort set lige så godt med sin venstre fod som sin højre - en ekstremt undervurderet evne), hans kropsfinter er geniale og han er jo faktisk en rigtig, rigtig dygtig dribler i 1v1, 1v2 situationer, hvor han bliver presset - hans boldsikkerhed er fænomenal. Han er uden tvivl den mest intelligente fodboldspiller i verden pt.

De eneste punkter Masch er bedre end Busquets er på hurtighed og i glidende tacklinger. I alle andre aspekter er Busquets ham overlegen.

Ligesom Brombi påpeger, så roser alle de "rigtige" eksperter (dvs. verdensklasse trænere) Busquets til skyerne.

Vicente Del Bosque: "You watch the game, and you don't see Busquets, you watch Busquets, and you see the whole game"

phpBB [video]


Den her video er min favorit-video med Busquets. Den er i god kval, musikken passer perfekt, og den illustrerer perfekt Busquets' evner. Den er dog lidt gammel og har ikke for de seneste 2-3 sæsoner, men seriøst, se den, hvis du ikke har set den før! Busquets får det tit til at se let ud, men det han præsterer gang på gang i kampene er alt andet end let.
Senest rettet af Lular tirs dec 01, 2015 6:36 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

phpBB [video]


Den her video er også fantastisk. Se den, se den, se den og få gåsehud over hvor god den her mand er.

Jeg husker også Pep i sin tid har udtalt, at den første spiller han satte i startopstillingen i hver eneste vigtig kamp var Busquets.

Jeg har i lang tid set Busquets som den næstvigtigste spiller på Barca efter Messi. Men nu hvor verdens nr. 2 Neymar og Suarez har vist, at de kan levere i angrebet uden Messi, så vil jeg gå så langt som at sige, at Busquets er den vigtigste spiller. Den dag Busquets stopper, vil det være et enormt tab for Barca. Rent fodboldsmæssigt et større tab end Xavi, uden tvivl. Kigger man på hele pakken samlet, så er Busquets imo en større spiller end Xavi. Jeg ved godt det er grotesk at sige, men det er min mening. Ja, jeg har et mancrush på Bussen.

Den mest bindegale ved det hele er, at Busquets kun er 27 år. Han får debut under Pep i 08-09-sæsonen som 20-årig, og har allerede der en enorm indflydelse på at vi vinder The Treble. Han er nu i gang med sin 8. sæson med Barca, har i en alder af 26 år vundet 5 ud af 7 mulige La-Liga-titler med Barca i hans 7 år for Barca og er godt i gang med at gøre det til 6/8. Læg dertil 3/7 Champions League-titler, godt på vej mod 4/8 (dont jinx it:D). Læg dertil et VM i 10 og EM i 12.

Dalugi, at du kalder Masch en bedre fodboldspiller end Busquets, er mig en kæmpe, kæmpe gåde.

Busquets er verdens bedste midtbanespiller, no doubt, er enig med LE.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Så skete det - Busquts blev vurderet vigtigere for holdet end Messi herinde.... Den lader vi lige stå som et glasklart spejl et øjeblik.

Wow...
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster