Victor Valdes Arribas

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af zqa »

Jeg vil sige det således; Casilias ville ikke blive dårligere af at spille hos os.. Han er en bedre målmand end Valdés, og ville naturligvis også gøre det bedre. Men ellers er jeg rimelig enig.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Han ville ikke blive dårligere end Valdes' nuværende niveau, nej. Men han ville ikke være ligeså godt som han er for Real.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af zqa »

Arh, det er lidt svært at sige, synes jeg.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Det synes jeg bestemt ikke. En målmand er typisk bedst når han testes regelmæssigt og har masser at lave. At Casillas i langt større dele af en kamp skulle stå og være tilskuer mere eller mindre, vil da ikke gøre ham bedre og jeg har da også svært ved at se hans niveau være ligeså højt som nu.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af zqa »

Naah, det gør han jo på Spaniens landshold, og der gør han det også fremragende.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Spaniens landshold spiller offensivt, men ikke samme form for pres-bold som Barca.

Desuden ville det måske ikke være i én kamp, men over flere, at hans niveau vil dale.
El Señor de las Tartas

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af benjamin »

Diabolito skrev:Spaniens landshold spiller offensivt, men ikke samme form for pres-bold som Barca.

Desuden ville det måske ikke være i én kamp, men over flere, at hans niveau vil dale.
Det er jo rene spekulationer du fremkommer med nu.
Stick to your guns.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Har jeg påstået andet ?
El Señor de las Tartas

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af benjamin »

Diabolito skrev:Har jeg påstået andet ?
nææ :wink:
Stick to your guns.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Grunden til jeg bringer Casillas ind i diskussion, er for at bringe lidt perspektiv
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af zqa »

Diabolito skrev:Spaniens landshold spiller offensivt, men ikke samme form for pres-bold som Barca.

Desuden ville det måske ikke være i én kamp, men over flere, at hans niveau vil dale.
Det ændrer som sådan ikke på, at de har bolden konstant, og der ikke er mange afslutninger på Casillas..
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Guardiola »

Men hvad forventes det af Valdes? At der ikke går mål ind overhovedet. Jeg er helt enig med Diabolito i, at de få chancer Barca giver væk relativt set oftere er større, end hvad det typiske gennemsnit vil være. Det sker, at vores backs bliver fanget dybt i banen. Det er ikke nødvendigivs nemmere at være målmand, når man bliver testet med længere interval - læg dertil det, der er sagt før om chancernes art. Det er reelt at tale om, at en målmand kan spilles varm - det adskiller sig ikke fra andre spillere på et hold, hvorfor skulle det?

Rocco

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Rocco »

Men findes der ikke målmænd der har samme reaktionsevne, og er gode i 1 mod 1 situationer, og som samtidig kan finde ud af at placere sig ved dødbolde? Hvorfor skal et storhold som Barca nøjes med en målmand der lidt for tit dummer sig? I en sæson hvor vores spillere i marken ikke præstere på samme niveau som i år, vil der nødvendigvis være større pres på målmanden end der er i år. Jeg er egentlig meget tilfreds med Valdes i denne sæson, og han har da gjort det godt nok, men meget af hans succes mener jeg kan tilskrives at Barca, i de fleste kampe, har bolden ca 65% af tiden. Jeg mener helt bestemt at det var Valdes der tabte kampen for os mod Espanyol, ved at lave en eller flot assist til De La Pena. Valdes var overhovedet ikke presset, og sådanne fejl må bare ikke ske på det her niveau. Jeg tror de eneste der ikke kan se at han ikke er god nok til Barca er Barca's fans.
Valdes skal ikke smides af holdet, for han har forbedret sig utroligt meget, men der er som sådan heller ikke så meget tvivl om hvem der er første valg. Jeg ville købe Asenjo for at sætte lidt pres på Valdes, så må man jo se hvem der ender op som første valg. Jeg tror helt sikkert at Asenjo om få år vil kunne slå Valdes af pinden.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Rocco skrev:Men findes der ikke målmænd der har samme reaktionsevne, og er gode i 1 mod 1 situationer, og som samtidig kan finde ud af at placere sig ved dødbolde? Hvorfor skal et storhold som Barca nøjes med en målmand der lidt for tit dummer sig? I en sæson hvor vores spillere i marken ikke præstere på samme niveau som i år, vil der nødvendigvis være større pres på målmanden end der er i år. Jeg er egentlig meget tilfreds med Valdes i denne sæson, og han har da gjort det godt nok, men meget af hans succes mener jeg kan tilskrives at Barca, i de fleste kampe, har bolden ca 65% af tiden. Jeg mener helt bestemt at det var Valdes der tabte kampen for os mod Espanyol, ved at lave en eller flot assist til De La Pena. Valdes var overhovedet ikke presset, og sådanne fejl må bare ikke ske på det her niveau. Jeg tror de eneste der ikke kan se at han ikke er god nok til Barca er Barca's fans.
Valdes skal ikke smides af holdet, for han har forbedret sig utroligt meget, men der er som sådan heller ikke så meget tvivl om hvem der er første valg. Jeg ville købe Asenjo for at sætte lidt pres på Valdes, så må man jo se hvem der ender op som første valg. Jeg tror helt sikkert at Asenjo om få år vil kunne slå Valdes af pinden.
helt enig. Lad dog manden arbejde under lidt pres og se om ikke det vil kunne skærpe hans koncentration, netop så vi undgår situationer som mod Espanyol. Derudover vil jeg bare lige tilføje, at dine spekulationer, Dia, ikke ligefrem er de mest sandsynlige.... Han gør det som sagt fantastisk for landsholdet, og JO de spiller flot offensiv bold... måske ikke helt ligesom barca, men nu må du altså stoppe, Buffon er vel heller ikke kun god i Juve? eller Cesar i Inter??.. En klassekeeper skal sQ nok præsterer, så længe han er på et klasse hold. Dette kriterie opfylder både Real og Barca, ergo ser jeg ingen grund til hvorfor Casillas ikke også skulle være den klasse bedre end Valdes, hvis han skiftede til barca.
Forumlegende

Rocco

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Rocco »

Daluigi skrev:
Rocco skrev:Men findes der ikke målmænd der har samme reaktionsevne, og er gode i 1 mod 1 situationer, og som samtidig kan finde ud af at placere sig ved dødbolde? Hvorfor skal et storhold som Barca nøjes med en målmand der lidt for tit dummer sig? I en sæson hvor vores spillere i marken ikke præstere på samme niveau som i år, vil der nødvendigvis være større pres på målmanden end der er i år. Jeg er egentlig meget tilfreds med Valdes i denne sæson, og han har da gjort det godt nok, men meget af hans succes mener jeg kan tilskrives at Barca, i de fleste kampe, har bolden ca 65% af tiden. Jeg mener helt bestemt at det var Valdes der tabte kampen for os mod Espanyol, ved at lave en eller flot assist til De La Pena. Valdes var overhovedet ikke presset, og sådanne fejl må bare ikke ske på det her niveau. Jeg tror de eneste der ikke kan se at han ikke er god nok til Barca er Barca's fans.
Valdes skal ikke smides af holdet, for han har forbedret sig utroligt meget, men der er som sådan heller ikke så meget tvivl om hvem der er første valg. Jeg ville købe Asenjo for at sætte lidt pres på Valdes, så må man jo se hvem der ender op som første valg. Jeg tror helt sikkert at Asenjo om få år vil kunne slå Valdes af pinden.
helt enig. Lad dog manden arbejde under lidt pres og se om ikke det vil kunne skærpe hans koncentration, netop så vi undgår situationer som mod Espanyol. Derudover vil jeg bare lige tilføje, at dine spekulationer, Dia, ikke ligefrem er de mest sandsynlige.... Han gør det som sagt fantastisk for landsholdet, og JO de spiller flot offensiv bold... måske ikke helt ligesom barca, men nu må du altså stoppe, Buffon er vel heller ikke kun god i Juve? eller Cesar i Inter??.. En klassekeeper skal sQ nok præsterer, så længe han er på et klasse hold. Dette kriterie opfylder både Real og Barca, ergo ser jeg ingen grund til hvorfor Casillas ikke også skulle være den klasse bedre end Valdes, hvis han skiftede til barca.
Jeg må sige jeg er enig. En målmand der bliver testet hele tiden, og står mange kampe til perfektion, vil da også kunne gøre det samme (hvis ikke bedre) hvis han ikke bliver testet hele tiden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster