Éric Abidal

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Ja, tænk, uden skader, ved så ikke hvor sandsynligt det ville være for ham at holde sig skadesfri.

Hvordan er "mere end en klub" begrebet blevet misbrugt i denne sag?

Han var stabil, i de få kampe han fik og få min.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Sv: 22- Éric Abidal

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Ja, tænk, uden skader, ved så ikke hvor sandsynligt det ville være for ham at holde sig skadesfri.

Hvordan er "mere end en klub" begrebet blevet misbrugt i denne sag?

Han var stabil, i de få kampe han fik og få min.
Det er blevet voldtaget, eftersom det er tydeligt at man på forhånd havde besluttet at afskedige ham! Abidal spillede virkelig solidt.... Hvis man virkelig var mere end bare end klub, så havde man efterlevet Abidals ønske om forlængelse. Den nuværende ledelse har først givet os sponsor på trøjerne, pisset på en legende i Johan. Og nu pisset på Abi. Ja de har voldtaget vores motto.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Men skal vi til at uddeler kontrakter på medlidenhed eller på baggrund af det sportslige.

Vi ved med rette ikke hvordan hans fysiske tilstand er eller hvordan den vil udvikle sig. Der ved lægerne i Barcelona vel lidt mere om, og det virker til st de er skeptiske.

Lad os alle være bagklog efter næste sæson, enten spiller han stabilt i en klub eller så render han ind i en eller flere skader som spolerer hans sæson.
Allez...

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Sv: 22- Éric Abidal

Indlæg af Jamial »

emo skrev:Men skal vi til at uddeler kontrakter på medlidenhed eller på baggrund af det sportslige.

Vi ved med rette ikke hvordan hans fysiske tilstand er eller hvordan den vil udvikle sig. Der ved lægerne i Barcelona vel lidt mere om, og det virker til st de er skeptiske.

Lad os alle være bagklog efter næste sæson, enten spiller han stabilt i en klub eller så render han ind i en eller flere skader som spolerer hans sæson.
Det her har intet med det sportslige at gøre. Pointen er jo at Barca er "mere end en klub", og det handler ikke kun om fodbold, eller kynisme ift. spillere. Abidal har kæmpet sig tilbage, med støtte fra klubben og efter endt kamp er takken et farvel?? Hvordan er Barca mere end en klub hvis man ikke giver manden en chance for at komme i form til næste sæson? Der bliver ingen transfersum alligevel, giv dog manden et et-årig kontrakt og chancen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15145
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1706 gange
Blevet takket: 1133 gange
Kontakt:

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Lopezzz »

Fcuking awesome hvis det bliver til noget.

http://www.bold.dk/nyt/Abidal-Guardiola-vil-have-mig
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Sv: 22- Éric Abidal

Indlæg af Daluigi »

Jamial skrev:
emo skrev:Men skal vi til at uddeler kontrakter på medlidenhed eller på baggrund af det sportslige.

Vi ved med rette ikke hvordan hans fysiske tilstand er eller hvordan den vil udvikle sig. Der ved lægerne i Barcelona vel lidt mere om, og det virker til st de er skeptiske.

Lad os alle være bagklog efter næste sæson, enten spiller han stabilt i en klub eller så render han ind i en eller flere skader som spolerer hans sæson.
Det her har intet med det sportslige at gøre. Pointen er jo at Barca er "mere end en klub", og det handler ikke kun om fodbold, eller kynisme ift. spillere. Abidal har kæmpet sig tilbage, med støtte fra klubben og efter endt kamp er takken et farvel?? Hvordan er Barca mere end en klub hvis man ikke giver manden en chance for at komme i form til næste sæson? Der bliver ingen transfersum alligevel, giv dog manden et et-årig kontrakt og chancen.
Præcis! Og Emo drop nu medlidenheds kortet! Ingen snakker om medlidenhed. Det handler om, at Abi allerede i denne sæson har vist sig bundsolid. Hvad kan det dog ikke blive til næste sæson?... Det er klubben ikke interesseret i at finde ud af. Ergo er man bare en kynisk klub som alle andre, og man kan derfor kaste op over, at vi bryster os af at være "mere end en klub" !

Især når Abidal så udtaler, at det var klubbens beslutning, og ikke hans. Men da han tog sin afsked, meldte klubben ud at det var gensidigt - ja jeg direkte væmmes i over den behandling han har fået. Det er ikke min klub værdigt at gøre sådan noget!!
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

Dertil skal det siges, at Rosell & co. lovede Abidal en ny kontrakt hvis han trådte på grønsværen igen. Falsk løfte.

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af emo »

Vi havde sq da alle ønsket at Abidal skulle ende som en sukker-sød historie, hvor han igen kommer tilbage og spille et par sæsonen på top-niveau og vinder titler. Nu er vi bare sure og triste over at dette ikke kan lad sig gøre i Barcelona, fordi ledelsen og staben ikke tør tage den risiko, da han er en spiller med en uvis fremtid.

Blot det at han har overlevet og er kommet tilbage så stærkt, er en sejr, og den er vi mere end glade for. Men jeg kan da slet ikke se hvorfor vi skulle have en spiller til at optage en plads, hvis denne sportsligt ikke kan være med, en hel sæson.

Han fik et par kampe, var stabil i dem, men på intet tidspunkt blev vi eller han testet i de kampe. Var rene walk-overs, og så løb han ind i en skade, hvilket vel kun er normalt efter så lang tid ude. Derfor mener jeg også at det er sandsynligt at han kommer til at rende ind i flere skader.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10105
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Kubala »

Det eneste jeg synes, er lidt skidt, er, at man ikke gav ham et velbegrundet svar på, hvorfor han ikke kunne blive i Barca. Svaret var bare, at man pga. "den professionelle beslutning", havde valgt, at ikke forlænge med ham. Hvad dette indbærer, kan man så spekulere i. Det samme skete til Abis pressekonference, hvor man snakkede uden om eller bare snakkede sort.


"I do not understand it. I've fought for them and I'm in great shape. I feel better than two years ago. They gave me no reason, other than it was a 'professional' decision," he told Radio Montecarlo.

Jeg har ikke rigtigt noget imod beslutningen, for jeg aner intet om, hvad der foregår bag kulisserne. Det skal siges, at jeg holder rigtig meget af Abi. Ledelsen skulle have givet et direkte svar eller et grundlag for, hvorfor Abi ikke kunne fortsætte sin karriere i Barca, det er min eneste indvending, ellers sker disse ting i fodbold, selv i klubber, som har slogan/motto, som "mere end bare en fodboldklub".

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Bager »

Jeg synes, at det springende punkt er den manglende faglige begrundelse for, at man ikke forlængede fra klubbens side. Hvis lægerne vitterligt har sagt at han ikke ville kunne nå sit gamle niveau, så ville Abidal under ingen omstændigheder have ville forlænge. Abidal er sin egen værste kritiker. Hvis ikke selv mente han kunne komme i topform igen, så ville han ikke være indstillet på at ville forlænge selv.

Summasumarum, jeg tror ikke på at der foreligger en faglig begrundelse for at Abidal ikke kunne blive forlænget. Og derfor fortjener Abidal at blive forlænget. Ikke på grund af medlidenhed, men på grund af hans niveau, baseret på før kræften og i de sidste kampe her i foråret, hvor han gjorde det ganske fremragende.

Hvis han tager til Bayern nu - hvilket jeg næsten håber for hans egen skyld - og får en god sæson, så udstiller han og Guardiola da om nogen Rosell og co. Kunne være fedt.

Min sympati og tvivl kommer Abidal til gode syv dage i ugen.
Visca el Barca

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Michman »

Jeg skammer mig faktisk over at være fan af Barca lige nu.. Så langt vil jeg faktisk gå.. Mere end en klub?.. Hvorhenne?..

Føj..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Brombi »

Abidal: "I like Barça's offer to become director of the schools worldwide. I'll sure accept it, but only after I retired." [el mundo]

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Culé »

Brombi skrev:
Abidal: "I like Barça's offer to become director of the schools worldwide. I'll sure accept it, but only after I retired." [el mundo]
SMUKT ABI!!

Var sku blevet lidt bange for at han var blevet uvenner med klubben og at vi ikke så ham mer. Glæder mig allerede til den dag han er tilbage i klubben! :glad:

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Blaugrana92 »

Kunne vi egentlig ikke få rykket denne tråd over i legende-sektionen, så han ligger sammen med Pep, Ronaldinho, Laudrup, etc. :)

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20900
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Official: French league team Monaco announce the signing of Eric Abidal (33) #fcblive
Official: Eric Abidal (33), whose contract at Barcelona expired, joins Monaco for one season, plus an option for a second season #fcblive
Tw Abidal: "Very happy to return to France and to Monaco, where it all started for me. pic.twitter.com/sxN3GJK1lo" [@eabidalofficial]
Held og lykke til Abi i Monaco, han fortjener al den succes han kan få!

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster