10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

Pep Guardiola confirms Manchester City are not going to sign Leo Messi: "We just signed Jack Grealish and he will wear number 10 because we're convinced about him and thought Leo would stay. Now Messi is NOT in our plans.”

Filten
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 225 gange
Blevet takket: 206 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
fre aug 06, 2021 2:53 pm
Pep Guardiola confirms Manchester City are not going to sign Leo Messi: "We just signed Jack Grealish and he will wear number 10 because we're convinced about him and thought Leo would stay. Now Messi is NOT in our plans.”

Ja han ryger til PSG, de har taget kontakt…. Røvhuller
Håber Barca eller la liga hiver en kanin op af hatten. Messis bagland har efter signende allerede kontaktet PSG. 50 mio Euro om året frem til 2024
Senest rettet af Filten fre aug 06, 2021 2:58 pm, rettet i alt 1 gang.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Ba sai luo na
Indlæg: 287
Tilmeldt: søn jan 14, 2018 2:26 am
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Ba sai luo na »

Eller at nu får barca ikke solgt Pjanic til Juventus
Juventus skifter fokus

Messi og Ronaldo på samme hold

VicValde
Indlæg: 230
Tilmeldt: tors aug 17, 2017 8:02 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 43 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af VicValde »

Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:52 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 2:50 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:44 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 2:16 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:08 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 06, 2021 2:05 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:01 pm
Kan der slet ikke nå at ske et eller andet der kan åbne op for at beholde Messi? Transfervinduet lukker jo først d.31 august ikke? Ville det ikke være nok at få solgt Roberto, lenglet, pjanic, coutinho og dembele? - til at kunne beholde mæssig
Enten vil de ikke væk eller ingen vil have dem til den løn de får. Ret sikker på at Laporta har prøvet. Men jo…
Sørgeligt at folk som Roberto og lenglet og co. føler de har noget at bevise de er jo piv elendige og er inddirekte skyld i at Messi ikke kan signes i og med de er uønsket af klub og fans da de ikke bidrager med en dyt ud over klodsede fejl.

Det var da godt, du skrev “indirekte”. Forstår simpelthen ikke den hetz mod alle de andre spillere. De, og deres agenter, har gået efter den bedst mulige kontrakt, hvilket vel kun er fair og samtidig forståeligt.

Havde jeg skrevet under på nogle konditioner med min arbejdsplads, og de pludselig ville sende mig væk til et sted med formodentlig værre konditioner, så ville jeg da heller ikke gøre det velvilligt.

Det er ægte mennesker - ikke maskiner. De tænker på dem selv og deres familie, og for langt de fleste har de formodentlig fået opfyldt en barndomsdrøm at spille i en af verdens allerstørste klubber. Selvfølgelig smutter man ikke bare til Southampton, fordi dem der tilbød kontrakten dummede sig og er kommet på andre tanker.

En kontrakt går begge veje. Hvis den skulle være performance-betonet, så skulle den jo være tilbudt og underskrevet sådan.
Forstår hvad du mener.

Men lad os lige lege med tanken om, at du er lenglet på din arbejdsplads, ved hver anden ordre formår du, at producere røde tal for din virksomhed og nu har virksomheden ikke råd til at have deres bedste medarbejder(Messi) som gang på gang laver overskud i virksomheden. Virksomhedens eneste mulighed for at beholde deres bedste medarbejder er, at du og de andre medarbejdere i virksomheden, som ikke har kompentencerne til at producere overskud og samtidigt ikke vil opsige sig selv eller finde et andet sted (hvor der ikke kræves samme niveau eller har samme ambitioner) fordi i mener, i stadig har noget at bevise. Og dermed var i indirekte skyld i, at jeres bedste medarbejder skifter til en anden virksomhed. I stedet for at indse, hvad der vil være bedst for virksomheden og dennes interessenter. I bliver nu i virksomheden og ser at jeres konkurrenter løber med jeres bedste medarbejder og dermed er bedre end jer på alle parametre.

Hetzen går på at de andre spillere der bliver nævnt ikke er gode nok til at være i Barca, de vil ikke alle gå ned i løn, de tænker penge, penge, penge og har tilsyneladende ingen sportslige ambitioner. De er ikke ønsket af størstedelen af fans og ledelsen. Og det er blevet påpeget eller hentydet til at de skal væk eller ned i løn af ledelsen og de ved godt det er for at få plads til Messi. Men nej de bliver og er indirekte skyld i at Barca ikke kommer til af vinde en dyt de næste mange år. Tænk hvad 2 år
Mere med Messi ville kunne have givet de unge, de får ikke en bedre læremester….
Jeg forstår godt, hvor du vil hen - omend jeg synes det bliver noget karikeret og sat meget på spidsen. Tror bare du kigger på, hvad der er bedst for Barca, og der er jeg helt enig. Jeg prøver at forstå, hvad der foregår i hovederne på de spillere. De er i den bedste klub i verden og får fyrstelig betaling. Deres koner, børn og elskerinder bor i en af verdens fedeste byer. Indtil i går spillede de med den bedste spiller i historien.

Hell, jeg var fandme også blevet hængende!
Ja det rigtigt, men hvis de mener at deres tilstedeværelse i klubben er bedre end Messis tilstedeværelse så tager jeg hatten af især, når de er klar over klubbens situation og de ved helt sikkert, at hvis 3-5 stykker af dem forlader klubben, så kan de hjælpe klubben med at beholde Messi, men nej penge over sportslige ambitioner.
Det er én måde at se det på. Jeg tror, de tænker mere på deres børns fremtid end på, hvad fans tænker. Vi lever i 2021 - og Messi er undtagelsen i form af den kærlighed, han har til Barca. Det virker bare ikke som om, at det er sådan, klubberne anskues længere. Jeg tror, de bliver set som en arbejdsplads.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8374
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 637 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Michman »

I just wanna cry alone and eat ice cream..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Antimadridista
Indlæg: 9351
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 952 gange
Blevet takket: 957 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:52 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 2:50 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:44 pm
VicValde skrev:
fre aug 06, 2021 2:16 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:08 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 06, 2021 2:05 pm
Filten skrev:
fre aug 06, 2021 2:01 pm
Kan der slet ikke nå at ske et eller andet der kan åbne op for at beholde Messi? Transfervinduet lukker jo først d.31 august ikke? Ville det ikke være nok at få solgt Roberto, lenglet, pjanic, coutinho og dembele? - til at kunne beholde mæssig
Enten vil de ikke væk eller ingen vil have dem til den løn de får. Ret sikker på at Laporta har prøvet. Men jo…
Sørgeligt at folk som Roberto og lenglet og co. føler de har noget at bevise de er jo piv elendige og er inddirekte skyld i at Messi ikke kan signes i og med de er uønsket af klub og fans da de ikke bidrager med en dyt ud over klodsede fejl.

Det var da godt, du skrev “indirekte”. Forstår simpelthen ikke den hetz mod alle de andre spillere. De, og deres agenter, har gået efter den bedst mulige kontrakt, hvilket vel kun er fair og samtidig forståeligt.

Havde jeg skrevet under på nogle konditioner med min arbejdsplads, og de pludselig ville sende mig væk til et sted med formodentlig værre konditioner, så ville jeg da heller ikke gøre det velvilligt.

Det er ægte mennesker - ikke maskiner. De tænker på dem selv og deres familie, og for langt de fleste har de formodentlig fået opfyldt en barndomsdrøm at spille i en af verdens allerstørste klubber. Selvfølgelig smutter man ikke bare til Southampton, fordi dem der tilbød kontrakten dummede sig og er kommet på andre tanker.

En kontrakt går begge veje. Hvis den skulle være performance-betonet, så skulle den jo være tilbudt og underskrevet sådan.
Forstår hvad du mener.

Men lad os lige lege med tanken om, at du er lenglet på din arbejdsplads, ved hver anden ordre formår du, at producere røde tal for din virksomhed og nu har virksomheden ikke råd til at have deres bedste medarbejder(Messi) som gang på gang laver overskud i virksomheden. Virksomhedens eneste mulighed for at beholde deres bedste medarbejder er, at du og de andre medarbejdere i virksomheden, som ikke har kompentencerne til at producere overskud og samtidigt ikke vil opsige sig selv eller finde et andet sted (hvor der ikke kræves samme niveau eller har samme ambitioner) fordi i mener, i stadig har noget at bevise. Og dermed var i indirekte skyld i, at jeres bedste medarbejder skifter til en anden virksomhed. I stedet for at indse, hvad der vil være bedst for virksomheden og dennes interessenter. I bliver nu i virksomheden og ser at jeres konkurrenter løber med jeres bedste medarbejder og dermed er bedre end jer på alle parametre.

Hetzen går på at de andre spillere der bliver nævnt ikke er gode nok til at være i Barca, de vil ikke alle gå ned i løn, de tænker penge, penge, penge og har tilsyneladende ingen sportslige ambitioner. De er ikke ønsket af størstedelen af fans og ledelsen. Og det er blevet påpeget eller hentydet til at de skal væk eller ned i løn af ledelsen og de ved godt det er for at få plads til Messi. Men nej de bliver og er indirekte skyld i at Barca ikke kommer til af vinde en dyt de næste mange år. Tænk hvad 2 år
Mere med Messi ville kunne have givet de unge, de får ikke en bedre læremester….
Jeg forstår godt, hvor du vil hen - omend jeg synes det bliver noget karikeret og sat meget på spidsen. Tror bare du kigger på, hvad der er bedst for Barca, og der er jeg helt enig. Jeg prøver at forstå, hvad der foregår i hovederne på de spillere. De er i den bedste klub i verden og får fyrstelig betaling. Deres koner, børn og elskerinder bor i en af verdens fedeste byer. Indtil i går spillede de med den bedste spiller i historien.

Hell, jeg var fandme også blevet hængende!
Ja det rigtigt, men hvis de mener at deres tilstedeværelse i klubben er bedre end Messis tilstedeværelse så tager jeg hatten af især, når de er klar over klubbens situation og de ved helt sikkert, at hvis 3-5 stykker af dem forlader klubben, så kan de hjælpe klubben med at beholde Messi, men nej penge over sportslige ambitioner.
Relativt enig. De har selvfølgelig deres kontrakt og ja man kan sige de udlever deres drøm, men hvor fedt er det når man er uønsket. Nærmest af alle.
De vil måske tjene mindre et andet sted, men sandsynligvis være mindre pressede mentalt, hvilket mennesker og ikke maskiner, bliver.
Dertil kan de måske få skub i karrieren igen et andet sted.

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

nosslo15 skrev:
fre aug 06, 2021 5:54 am
Så er vi der sørme igen!! Fuldstændigt samme situation som sidste år - blot med nogle flere spillere og derfor mere kompliceret: Messis fodboldmæssige status i Barca er i FARE pga. nogle grumme forretningsfolk, som ikke har gjort deres arbejde godt nok. Sidste gang vandt han, Messi, ved at sætte sin status på spil, at La Porta blev valgt og Barthomeu fik en røvtur i medierne.
I år, kan det, at Messi sætter sin status på spil, være med til at vinde ham og hans klub noget mere ro på den økonomiske bagsmække.

Vi må jo som Barcafans, uanset om nogle herinde gerne vil af med Messi, håbe på, at det er en PRES BALL i forhold til Tebas og La Liga, som sådan; det er der i hvert fald NOGET, der kunne tyde på, mht. den situation, der har været op til denne drastiske udmelding og udmeldingens tidspunkt - der er stadig næsten en måned tilbage af transfervinduet. Hvis, det er dette, så er det lige så meget et "chicken run" - som det er et "blame game", vi er vidner til, fordi det, som er interessant, jo ikke handler om, HVORFOR det foregår, men AT det foregår. Altså, AT Messi må sige farvel til La Liga pga. rod i økonomien, som jo ikke er Barcas skyld men den forbandede corona virus.

I offentligheden, dog, bliver det et "blame game" og her vinder Barca og Messi formentlig, fordi de jo er "enige", Tebas kan sagtens have sin forklaring på de ting, som sker, men hvis offentligheden vælger Barcas og I hvert fald MESSIS side, så er dette lige meget - og andre klubber vil OGSÅ komme efter Tebas, fordi de også oplever problemer med deres økonomi. Derfor bliver det et "chicken run" bag facaden: hvem tør vente længst? Tør Barca vente i længere tid med at trække Messis afgang tilbage og finde på en, hidtil uset, løsning? Eller tør Tebas vente længere med at komme Barca og andre klubber til undsætning. Det vides ikke endnu, men Tebas kunne jo også overveje, at han ved at gøre dette, altså at komme til undsætning - også SELV kommer til at shine.

Om Messi er informeret i forvejen om La portas stunt, vides ikke - men mon ikke? Dette stunt er jo samtidigt ikke blot en pres ball mod Tebas, men også mod de folk i klubben, som Barca har forsøgt at komme af med: "se her, hvad i med jeres grådighed og stolthed er med til at ødelægge for os alle sammen, her i Spanien!!" "Skam Jer!".


Ja - dette er altså mit "take" på de informationer i sagen, som vi ( jeg ) har nu. I morgen kommer der NYE informationer og så kan det være, at ovenstående bliver gjort til skamme, som noget konspiratorisk pjat. Det må tiden vise. Men hvis det ER et stunt fra La portas side, så er det højt spil og afspejler, som sådan, en hektisk desperation - men han kan vise sig at få ret mht. folkestemningen - også er det spørgsmålet om, hvem der blinker først. Ved at opgive forhandlingerne så tidligt, så har La Porta, givet flere forskellige parter muligheden for at bøje sig; der er Tebas og liga forbundet, som har muligheden for at bøje sig; der er nogle af de spillere, som i øjeblikket "optager" Messis plads, fordi deres urealistiske krav i forhold til transfer ikke kan imødekommes og så er der små 4 uger, hvor de sociale medier kan nå nye temperaturer af forargelse, som kan presse både Tebas og spillerne. Og så er der endelig Messi selv, som måske efter nogle overvejelser og samtaler med sin fader, finder ud af at han jo egentlig bare kunne spille gratis. Og så er der La porta selv, måske han alligevel har en sidste udvej, det er jo det som ræve plejer at have i deres huler. Han har i hvert fald ved sit udspil gjort sig fri af den grimme og smertefulde afpresning, som folk i hans meget lidt misundelsesværdige position konstant udsættes for. Nu er det ham der presser og mon ikke han har nogle trolle på forskellige platforme, som kan hjælpe ham?

Dog har jeg ikke taget højde for 1 ting i ovenstående: at det er Messi SELV, som vil væk - meeen, mon ikke, at han så havde sagt dette noget før? Det tror jeg - og jeg tror - HÅBER - også, at så længe Messi er "dybt chokeret", så skal der nok findes en løsning, selvom der så bliver nogen, som kommer til at sige kykelikyh. Dog, man kunne også være mere kritisk overfor Messi og mene, at han jo slet ikke kan være så dybt chokeret, fordi hans 20 år i klubben i hvert fald giver ham en ting: forbindelser og informationer, han har måske hele tiden vidst, at det ville blive umuligt at forlænge...... La Porta har ihvert fald haft en god anelse om, hvor det bar hen, men har måske kæmpet til det sidste???

Sagaen fortsætter de nærmeste dage og jeg synes at det svært at forudsige, hvad der endelig vil ske.
Jeg kan se af mit skriv fra tidligere, at jeg har dummet mig; det er ikke så underligt, at man offentliggør Messis afgang allerede nu ca. 4 uger før transfervinduet lukker, det handler selvfølgelig om, at Messi skal have tid til at nå at finde en anden klub og blive enig med denne. Men jeg hænger stadig på tanken om, at La Porta på en måde kommer af krogen ved at offentliggøre Messis afgang, så hurtigt og at dette kan være med til at lægge pres på andre.

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nosslo15 »

SparetireDad skrev:
fre aug 06, 2021 2:14 pm
God artikel her - beskriver hele cirkusset på en meget forståelig måde:

https://www.tipsbladet.dk/blog/troels-b ... -barcelona

Vild tanke; kan Barca "leje" Messi somehow - på en eller anden form for "freelance-kontrakt" - er der nogle smuthuller den vej mon? Jeg er sikker på, at man ligenu leder med lys og lygte i Barcas legal-department...
God artikel

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor er der ikke en eneste spiller der er ude og kommentere på det?

Det er simpelthen så underligt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 225 gange
Blevet takket: 206 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 3:52 pm
Hvorfor er der ikke en eneste spiller der er ude og kommentere på det?

Det er simpelthen så underligt!
Har puyol ikke gjort det mener jeg?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jo men ingen fra truppen…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Filten
Indlæg: 2052
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 225 gange
Blevet takket: 206 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Filten »

Piquénbauer skrev:
fre aug 06, 2021 3:57 pm
Jo men ingen fra truppen…
Nej det korrekt. Men ja mærkeligt
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Red
Indlæg: 170
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Red »

Tror muligvis de venter på at Messi selv skriver noget før truppen begynder at skrive, for hvis de havde inside viden ville man da tænke en ville stikke deres plan som fx. Pjanic osv.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af A$AP »

De er nok lige så chokerede, som vi er. Hvad siger man overhovedet efter sådan et forløb der ikke engang varede et døgn.

Neymar er med garanti i gang med at udføre århundredets bedste omgang agentarbejde lige nu.. PSG giver bare god mening, de argentinske spillere der er i truppen, Neymar, argentinsk træner, Paris.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Og en røvfuld af oliepenge og bonusser under bordet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster