10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Squix

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Squix »

Drake skrev:Hvem tror i der bliver La Liga top score, Messi eller Christina?

Håber fandeme der bliver messi, selvom han er lidt bagud :( :wink:
Tror desværre Ronaldo får den i år.

Dog tror jeg Messi bliver den mest scorende i alle turneringer - omvendt, Ronaldo har faktisk ikke været så skarp siden Higuain blev skadet - så måske er hans stime vendt.

Men, altså, Messi laver jo næsten 3 gange så mange assists som Ronaldo, så skulle han vinde, er jeg egenlig ligeglad - så længe vi vinder ligaen :D

edit;

Til Visca's statstik ovenover, ser jeg lige følgende besked på twitter;
Messi so far gave 18 assists this season: Villa 6, Pedro 6, Bojan 2, Pique 1, Alves 1, Abidal 1, Keita 1
Hvilket ser ud til han faktisk har lavet 18 assists og ikke "kun" 16

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Lionel Messi

La Liga: 17 Kampe 19 Mål 14 assists.

C.L: 6 Kampe (4 fra start) 6 mål 1 assist.

CDR: 6 Kampe (4 fra start) 7 mål 1 assist

Super Cup: 1 Kamp 3 mål

Total 30 Kampe 35 mål og 16 assist.

Cristiano

La Liga: 20 Kampe 22 mål 6 assists

C.L: 6 kampe 4 mål 2 assists

CDR: 5 kampe ( 4 fra start) 6 mål

Total 31 kampe 32 og 6 assists.

Så skal man tage antal minutter spillet, Cristiano har f.eks spillet næsten 30 minutter mere i La Liga end Messi ( 298 er vist det eksakte antal).
Tak for stats Visca. Lige lidt flueknep, iflg wikipedia gælder der for sæsonen:

Messi -> 35 mål + 18 assists i 31 kampe, det giver 1,13 mål pr kamp (sidste sæson: 47 mål + 11 assists i 53 kampe, 0,89mål per kamp )

CR7 -> 32 mål + 9 assists i 32 kampe (sidste sæson: 33 mål + 7 assists i 35 kampe)

http://en.wikipedia.org/wiki/Lionel_Messi
http://en.wikipedia.org/wiki/Cristiano_Ronaldo

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alchemist »

@Rumme: Hvordan kan du får den til 35 mål? Tæller du også mål fra Supercopa de España? :)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Alchemist skrev:@Rumme: Hvordan kan du får den til 35 mål? Tæller du også mål fra Supercopa de España? :)
19 + 6 + 7 + 3 = 35? :P

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Alchemist skrev:@Rumme: Hvordan kan du får den til 35 mål? Tæller du også mål fra Supercopa de España? :)
Jep, han scorede 3 mål i suppercuppen (hattrick i hjemmekampen), dog står der på Wikipedia at han har spillet 2 supercup kampe og scoret tre mål. Hmm, jeg husker det som at han kun spillede i hjemmekampen imod Sevilla, i så fald har Visca ret ifht. de 30 kampe og ikke 31 (?!)

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

En regel er en regel. Jeg er enig med Mander, Klogfyr, og kan ikke se hvordan det skulle være anderledes. Det værste der kan indtræde, når man har med et regelsæt at gøre, er vilkårlighed. Det gør det umuligt at indrette sig i forholdet hertil.

Det sagt, så vil de fleste vel være enige om, at episoden med Messi ikke hører under formålsbestemmelsen. Det er et gæt fra min side (kender ikke fodboldloven / det spanske forbunds regler, og gider ærlig talt ikke læse dem), men jeg vil tro at reglen har til hensigt at hindre politiske og religiøse (Kaka) budskaber på trøjen, samt andre der på lignende måde har til hensigt at provokere eller opildne tilskuerne. En fødselsdagshilsen til sin mor, må med al rimelighed kunne holdes uden for.

Jeg syntes der ville være god fornuft i (hvis ikke det allerede eksisterer) at indsætte en kattelem i form af en undtagelsesbestemmelse til hovedreglen. Det gule kort bør altid gives af dommeren i kampen, da han ikke kan læse beskeden igennem. Han skal have en klar regel han hurtigt kan forvalte. Forbundet skal som det klare udgangpunkt give bøde, men undtagelsen giver bortfald, såfremt det vurderes at beskeden ikke er at kategorisere under formålsbestemmelsen (de har tid til at vurdere sagen / beskeden konkret). Igen her indtræder skønnet, og derved vilkårligheden, men jeg mener det kan forsvares når skønnet direkte er lovhjemlet. Med henvisning til hovedreglens undtagelsesbestemmelse, ville Messi med rimelighed kunne gå fri for bøden i et tilfælde som dette.

En af de største aversioner jeg har mod lovforvaltere er, at de glemmer formålet bag bestemmelsen og sætter reglen over hensynet i det konkrete tilfælde. Det er klart, hvorfor det bliver gjort. Men hvis der tidligere ikke er faldet bøde i lignende sager - og det er meget muligt - er det om ikke andet en kærkommen lejlighed til at drøfte regelsættet.
Det må være rigtigt at give Messi bøde her, og så tage diskussionen om reglen. Jeg mener godt, at man med rimelighed kan lave en regel, der undtager et lignende tilfælde.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Du kan ikke sammenligne Iniestas tekstvisning på sin t-shirt med Messis lykønskning af sin mors fødselsdag, da det er to forskellige forbunde, der stod bag VM og La Liga, og dermed derfor at de begge to ikke har fået samme straf.

Jeg synes også, at regler skal være der til at følges, men nu overkommer Messi nok de 15.000 kr, og det gule kort, selvom det måske er lidt strengt, men sådan er reglerne desværre.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:
Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Du kan ikke sammenligne Iniestas tekstvisning på sin t-shirt med Messis lykønskning af sin mors fødselsdag, da det er to forskellige forbunde, der stod bag VM og La Liga, og dermed derfor at de begge to ikke har fået samme straf.

Jeg synes også, at regler skal være der til at følges, men nu overkommer Messi nok de 15.000 kr, og det gule kort, selvom det måske er lidt strengt, men sådan er reglerne desværre.
Iniesta fik utrolig meget ros.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Pieyanthikos »

# 23 skrev:
Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Du kan ikke sammenligne Iniestas tekstvisning på sin t-shirt med Messis lykønskning af sin mors fødselsdag, da det er to forskellige forbunde, der stod bag VM og La Liga, og dermed derfor at de begge to ikke har fået samme straf.
Jeg ved, at jeg ikke kan forvente, at de to forbund dømmer ens - men sammenligne de to sager kan jeg vel godt, eftersom grundlaget er nogenlunde det samme. Det viser noget om hvordan de to forbund ser på sådanne sager, og for en gang skyld er det FIFA, der ikke fremstår som fluekneppere ;)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Til Rumme og andre

Jeg har min statistik fra ESPNsoccer, mit indtryk er, at de har godt styr på det. Sidste sæson kunne jeg også huske at på Wiki havde man tilføjet nogle assists til Messis liste, som ikke skulle være der.

Jeg valgte ESPN, fordi jeg tror de er mere professionelle, men det kan sagtens være at han har 18 assists og ikke 16.

Såvidt jeg husker, spillede Messi kun den ene kamp i super cuppen, altså returopgøret på hjemmebane, derfor giver det 1 kamp og 3 mål i den turnering. Grunden til de mål tæller med er ganske enkelt, det er en officiel turnering.

Jeg er heller ikke så sikker på, at Cristiano ender over Messi. Cristiano og Messi lå også side om side, og hvis jeg ikke husker forkert, lå Cristiano også foran Messi på et tidspunkt sidste sæson. Messi trak fra tilsidst, sådan som jeg husker, både i C.L og i Ligaen ( selvfølgelig hjalp det Messi lidt, at Real røg hurtigt ud af C.L). De tre måls forspring Cristiano har, er så vildt. Selv i denne sæson havde Cristiano også et forspring 2-3 mål, som Messi fik indhentet, indtil Cristiano scorede sine mål mod Villareal. Cristiano har desuden spillet rigtig meget, 300 minutter flere end Messi, og han skal vel også have en pause på et tidspunkt. Vi ved at Messis bedste præstationer kommer, når sæsonen rigtig kommer ind i den afgørende fase. Jeg tror det er Messi der står som topscorer, når man har spillet de 38 runder i La Liga.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Til Rumme og andre

Jeg har min statistik fra ESPNsoccer, mit indtryk er, at de har godt styr på det. Sidste sæson kunne jeg også huske at på Wiki havde man tilføjet nogle assists til Messis liste, som ikke skulle være der.

Jeg valgte ESPN, fordi jeg tror de er mere professionelle, men det kan sagtens være at han har 18 assists og ikke 16.

Såvidt jeg husker, spillede Messi kun den ene kamp i super cuppen, altså returopgøret på hjemmebane, derfor giver det 1 kamp og 3 mål i den turnering. Grunden til de mål tæller med er ganske enkelt, det er en officiel turnering.

Jeg er heller ikke så sikker på, at Cristiano ender over Messi. Cristiano og Messi lå også side om side, og hvis jeg ikke husker forkert, lå Cristiano også foran Messi på et tidspunkt sidste sæson. Messi trak fra tilsidst, sådan som jeg husker, både i C.L og i Ligaen ( selvfølgelig hjalp det Messi lidt, at Real røg hurtigt ud af C.L). De tre måls forspring Cristiano har, er så vildt. Selv i denne sæson havde Cristiano også et forspring 2-3 mål, som Messi fik indhentet, indtil Cristiano scorede sine mål mod Villareal. Cristiano har desuden spillet rigtig meget, 300 minutter flere end Messi, og han skal vel også have en pause på et tidspunkt. Vi ved at Messis bedste præstationer kommer, når sæsonen rigtig kommer ind i den afgørende fase. Jeg tror det er Messi der står som topscorer, når man har spillet de 38 runder i La Liga.
God info der, (7-9-13 for at skader holder sig væk) jeg tror også Messi bliver topscorer, om ikke andet så på total målhøst. Det virker bare som om at Messi må anstrenge sig dét mindre for at lave målene end alle andre, ja og selvfølgelig også CR7 som er i sit livs form for tiden.

Mht. supercuppen, jep det er en officiel kamp og kampen er jo også fuldt på højde med en ligakamp. Vi møder pokalvinderen og Messi laver hattrick i en kamp hvor vi skal hente et nederlag fra S. Pizjuan. Messi er på alle måder oppe på 35 officielle sæsonscoringer på klubholdet 8)

Brugeravatar
Alchemist
Indlæg: 221
Tilmeldt: ons sep 22, 2010 3:03 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Alchemist »

Tak for at afklare det for mig ;) Jeg har bare kigget på http://www.fcbarcelona.com/web/english/ ... fitxa.html , men ja der var jo også de tre mål imod Sevilla.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Guardiola »

ESPN er også der, hvor jeg plejer at hente statistikker fra.

Hvor er Messis stats sindsyge. De hører jo ikke til i moderne fodbold :mrgreen: Sygt mange assist også. Han er laaaangt foran de nærmeste i La Liga på den liste.

I øvrigt, prøv at se på Cristianos kvote af mål i forhold til skud på mål, og sammenlign dem med Messi og Pedro.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:Jeg er heller ikke så sikker på, at Cristiano ender over Messi. Cristiano og Messi lå også side om side, og hvis jeg ikke husker forkert, lå Cristiano også foran Messi på et tidspunkt sidste sæson.
Hvis jeg husker rigtigt, så lå Messi igennem hele sæsonen foran Messi i antal mål, da Ronaldo i sidste sæson var ude i 55 dage med sin ankelskade. Det eneste tidspunkt Ronaldo lå foran, var indtil hans 9. kamp for Real, hvor han så fik skaden mod Marseille.

Men det bliver spændende om at se, om de to smadrer samtlige rekorder i antal mål i denne sæson.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg er heller ikke så sikker på, at Cristiano ender over Messi. Cristiano og Messi lå også side om side, og hvis jeg ikke husker forkert, lå Cristiano også foran Messi på et tidspunkt sidste sæson.
Hvis jeg husker rigtigt, så lå Messi igennem hele sæsonen foran Messi i antal mål, da Ronaldo i sidste sæson var ude i 55 dage med sin ankelskade. Det eneste tidspunkt Ronaldo lå foran, var indtil hans 9. kamp for Real, hvor han så fik skaden mod Marseille.

Men det bliver spændende om at se, om de to smadrer samtlige rekorder i antal mål i denne sæson.
Så lå han jo også foran på et tidspunkt, som jeg skriver?

Jeg tror stadig på, at Messi i sidste ende løber fra Cristiano. Nu kan jeg ikke huske hvem det var der skrev det, men det virker som om, han ikke skal anstrenge sig særlig meget for at score sine mål eller sætte sine medpsillere op. Cristiano skal ramme dagen, hvis han skal score, og det kan i sidste ende blive afgørende. Messi kan f.eks være fuldstændig ude af en kamp, men stadig score 2-3 mål på de 3-5 chancer han kommer til i løbet af en kamp. Cristiano skal bruge rigtig mange chancer for at få scoret sine, se f.eks hans skudstatistik.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster