Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af abx »

Toure er vel den x-kæreste man bare aldrig glemmer - på den positive måde.
Próxima Estación.... Parallel!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Skydefinten »

Er på en måde glad for at Toure ikke er min ex-kæreste:)

Er ret glad for Javier M.-købet. Han er stabil og en fighter med tilhørende teknik, som er rart at have på den defensive midtbane som supplement til bl.a Busquets. Manden er så vidt jeg husker anfører hos Argentina, ikke?

Hvis alternativet var C. Poulsen, puha...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

MartinCulé86

14 - Javier Alejandro Mascherano

Indlæg af MartinCulé86 »

Personligt synes jeg at købet af Masch' er decideret fantastisk. I mine øjne, er han uden tvivl en af verdens bedste defensive midtbanespillere, og derved en glimrende erstatning når vi nu absolut skulle miste Yaya Touré :| . Desuden, har vi jo i Sergio en kommende stor stjerne, så det er to ultrakompetente folk der er til den defensive midtbaneplads.

Det jeg virkelig er begejstreret for er, at det her var den ene af to brikker der skulle på plads, for at vi til næste år kan danne den måske bedste midtbane gruppe/konstellation nogen klub gennem tiden har dannet. Tænk på følgende scenarie, NÅR 'Cesc' kommer til:

Sergio og Mascherano til den defensive midtbaneplads, og Xavi, Iniesta, 'Cesc' til de to offensive. Desuden, en altmulig mand i Keita. Som jeg ser det, er perspektiverne nærmest uendelige i denne gruppe af midtbanespillere. Men hvad siger i, er jeg den eneste med denne mening, eller hvem mener i der evt. ville mangle for at kalde det en perfekt midtbanekonstellation?

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Elbarca »

Skydefinten skrev: Hvis alternativet var C. Poulsen, puha...
Præcis min tanke. Umiddelbart var jeg dog ikke begejstret for tanken om at hente Mascherano. Havde helst set en spiller som havde mere i sig end det defensive. Håber ikke han sparker alt og alle ned med karantæner til følge. Men lad os nu se hvordan han vil fungere på holdet. Det er vist meget godt at Sergio har bidt sig fast i start opstillingen, så et verdensnavn som Mascherano nu skal til at tilkæmpe sig pladsen.

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Det er jo ikke utænkeligt, at man "kopierer" Spaniens taktik fra VM. Altså;

Valdés

Alves-Pique-Puyol-Abidal/Maxwell/Adriano

Busquets-Mascherano

------Xavi--------------

----------Iniesta------

---Messi-------Villa----

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af zqa »

Den ville jeg vanvittigt gerne se, altså taktikken.. Bare med Messi som fri bagved to angribere.. Evt både Iniesta og Messi som frie bagved enten Villa eller Bojan. Men okay. At have to deciderede defensive midtbanespillere er dumt, især når vi har bolden 70% af tiden i 80% af vores kampe.
#jesuisSheep

Drake
Indlæg: 4332
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2599 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Drake »

Hvis barca skulle stille op som spanien, er det så ikke sådan her?

------------------Valdés------------------

Alves-Pique-Puyol-Abidal/Maxwell/Adriano

--Mascherano---------Busquets-----

-------------------Xavi---------------------

--Messi-------------------------Iniesta-

-------------------Villa--------------------
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 14 - Javier Alejandro Mascherano

Indlæg af Bager »

MartinCulé86 skrev:Personligt synes jeg at købet af Masch' er decideret fantastisk. I mine øjne, er han uden tvivl en af verdens bedste defensive midtbanespillere, og derved en glimrende erstatning når vi nu absolut skulle miste Yaya Touré :| . Desuden, har vi jo i Sergio en kommende stor stjerne, så det er to ultrakompetente folk der er til den defensive midtbaneplads.

Det jeg virkelig er begejstreret for er, at det her var den ene af to brikker der skulle på plads, for at vi til næste år kan danne den måske bedste midtbane gruppe/konstellation nogen klub gennem tiden har dannet. Tænk på følgende scenarie, NÅR 'Cesc' kommer til:

Sergio og Mascherano til den defensive midtbaneplads, og Xavi, Iniesta, 'Cesc' til de to offensive. Desuden, en altmulig mand i Keita. Som jeg ser det, er perspektiverne nærmest uendelige i denne gruppe af midtbanespillere. Men hvad siger i, er jeg den eneste med denne mening, eller hvem mener i der evt. ville mangle for at kalde det en perfekt midtbanekonstellation?
Det er lovende, men man glemmer en ubekendt - eller rettere to ubekendte i form af Thiago og Santos som banker på døren til førsteholdet. Spørgsmålet er vel egentlig om vi rent faktisk har brug for Fabregas.
Visca el Barca

Jbninc

Re: 14 - Javier Alejandro Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Bager skrev:
MartinCulé86 skrev:Personligt synes jeg at købet af Masch' er decideret fantastisk. I mine øjne, er han uden tvivl en af verdens bedste defensive midtbanespillere, og derved en glimrende erstatning når vi nu absolut skulle miste Yaya Touré :| . Desuden, har vi jo i Sergio en kommende stor stjerne, så det er to ultrakompetente folk der er til den defensive midtbaneplads.

Det jeg virkelig er begejstreret for er, at det her var den ene af to brikker der skulle på plads, for at vi til næste år kan danne den måske bedste midtbane gruppe/konstellation nogen klub gennem tiden har dannet. Tænk på følgende scenarie, NÅR 'Cesc' kommer til:

Sergio og Mascherano til den defensive midtbaneplads, og Xavi, Iniesta, 'Cesc' til de to offensive. Desuden, en altmulig mand i Keita. Som jeg ser det, er perspektiverne nærmest uendelige i denne gruppe af midtbanespillere. Men hvad siger i, er jeg den eneste med denne mening, eller hvem mener i der evt. ville mangle for at kalde det en perfekt midtbanekonstellation?
Det er lovende, men man glemmer en ubekendt - eller rettere to ubekendte i form af Thiago og Santos som banker på døren til førsteholdet. Spørgsmålet er vel egentlig om vi rent faktisk har brug for Fabregas.
Præcis.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Elbarca »

At kopiere spaniens taktik med 2 defensive midtbane er ikke en dårlig idé mod fysisk stærke og kompakte hold. Specielt hold som Chelsea og Inter ville den kunne gøre godt imod, men i ligaen og mod mindre hold i CL så ville det være spild af evner når vi nu er så gode med bolden. Jeg er sikker på Guardiola før eller senere vil forsøge sig med Busquets og Mascherano sammen og det bliver spændende at se hvordan det fungerer.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

crabby debut må man nok sige! Han bliver simpelthen nødt til at skærer ned på det svinske spil, ellers så ender han som den nye Sergio Ramos/Pepe...
Forumlegende

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Svinske spil?

Synes han klarede det ganske godt. Især i pasningsspillet. At han laver et frispark til et gult kort, ændre da ikke på det. De 2 andre frispark han lavede var ikke i nærheden af et gult kort. I øvrigt er jeg ret sikker på, at havde det været Iniesta eller Xavi, så havde de ikke fået gult kort for det Mascherano lavede.

Synes han var en af vores bedste sammen med Pedro, men det siger heller ikke vanvittig meget, når det var vores dårligste kamp i årevis...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

Rivaldo10 skrev:Svinske spil?

Synes han klarede det ganske godt. Især i pasningsspillet. At han laver et frispark til et gult kort, ændre da ikke på det. De 2 andre frispark han lavede var ikke i nærheden af et gult kort. I øvrigt er jeg ret sikker på, at havde det været Iniesta eller Xavi, så havde de ikke fået gult kort for det Mascherano lavede.

Synes han var en af vores bedste sammen med Pedro, men det siger heller ikke vanvittig meget, når det var vores dårligste kamp i årevis...
Fair nok du har din holdning. Men der er en grund til Pep pillede ham ud efter blot 45 min.
Forumlegende

Jbninc

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:crabby debut må man nok sige! Han bliver simpelthen nødt til at skærer ned på det svinske spil, ellers så ender han som den nye Sergio Ramos/Pepe...
Enig. Hans debut var ikke den bedste menneskeheden har set, men helt elendig var den dog heller ikke. Han var heldig ikke at få et rødt kort i hans debutkamp, og var nok også grunden til at Guardiola skiftede ham ud. Men han skal altså lige falde på plads, for det sker ikke lige med det samme.

Han kom fra PL hvor man godt må slagte sin modspiller, og det kræver tilvænning. At Barcelona ikke er den nemmeste klub at komme til, kan Henry og Zlatan nok godt skriver under på. Med tid skal han nok blive et kæmpe aktiv for os.

Rivaldo10

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Tja, det var vel en kombination af, at der skulle satses offensivt og at han havde et gult kort og der ikke var grund til at risikere et rødt. At han ligefrem skulle være svinsk, fordi at han laver et professionelt frispark og vælter en Hercules spiler omkuld kan jeg ærlig talt ikke forstå. Et frispark jeg tvivler havde givet gult kort til Iniesta eller Xavi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster