Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Toure skrev:@ rummenigge;

Du må da indrømme at det er noget mærkeligt noget, hvis en spiller melder fra en kamp, hver gang en klub er interesseret i ham? Det er da noget værre vrøvl? :?

Desuden udtaler Hodgson at Barcas bud var langt under det Liverpool forventede, og at Barca skal gøre et bedre arbejde inden de prøver at hente Mascherano til Spanien. Og det tror jeg ærligt talt ikke Barcelona vil hoste op med.
Det er jo et rygte du baserer dine udtalelser på. Det er også andre teorier om hvorfor han ikke var med, og en af dem var at Hodgson ikke mente at han var klar mentalt, nu hvor hans fremtid ikke var sikker.

Og hentydningen til hans udseende. Hvad har det lige med noget at gøre?

Toure

Re: Mascherano

Indlæg af Toure »

Jbninc skrev:
Toure skrev:@ rummenigge;

Du må da indrømme at det er noget mærkeligt noget, hvis en spiller melder fra en kamp, hver gang en klub er interesseret i ham? Det er da noget værre vrøvl? :?

Desuden udtaler Hodgson at Barcas bud var langt under det Liverpool forventede, og at Barca skal gøre et bedre arbejde inden de prøver at hente Mascherano til Spanien. Og det tror jeg ærligt talt ikke Barcelona vil hoste op med.
Det er jo et rygte du baserer dine udtalelser på. Det er også andre teorier om hvorfor han ikke var med, og en af dem var at Hodgson ikke mente at han var klar mentalt, nu hvor hans fremtid ikke var sikker.

Og hentydningen til hans udseende. Hvad har det lige med noget at gøre?
Ja, det er jo det jeg skriver! Det ville da være mærkeligt hvis en spiller ikke er mentalt klar, hver gang en klub melder sig for ham?? Hvor ville Barca dog være, hvis det skete for vores bedste spillere?

Hans udseende har måske ikke så meget med sagen at gøre, men pga. det får jeg en trang til at kritisere hans attitude. Også selvom det måske ikke er på den måde.

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Toure skrev:
Jbninc skrev:
Toure skrev:@ rummenigge;

Du må da indrømme at det er noget mærkeligt noget, hvis en spiller melder fra en kamp, hver gang en klub er interesseret i ham? Det er da noget værre vrøvl? :?

Desuden udtaler Hodgson at Barcas bud var langt under det Liverpool forventede, og at Barca skal gøre et bedre arbejde inden de prøver at hente Mascherano til Spanien. Og det tror jeg ærligt talt ikke Barcelona vil hoste op med.
Det er jo et rygte du baserer dine udtalelser på. Det er også andre teorier om hvorfor han ikke var med, og en af dem var at Hodgson ikke mente at han var klar mentalt, nu hvor hans fremtid ikke var sikker.

Og hentydningen til hans udseende. Hvad har det lige med noget at gøre?
Ja, det er jo det jeg skriver! Det ville da være mærkeligt hvis en spiller ikke er mentalt klar, hver gang en klub melder sig for ham?? Hvor ville Barca dog være, hvis det skete for vores bedste spillere?

Hans udseende har måske ikke så meget med sagen at gøre, men pga. det får jeg en trang til at kritisere hans attitude. Også selvom det måske ikke er på den måde.
Nu er det jo ikke et tomt rygte, da der jo er forhandlinger igang. Måske er klubberne enige, hvem ved. Det er jo ikke det samme, som når goal.com skriver deres sædvanlige vås der ikke er hold i.

Selvfølgelig går spillere ikke i et mentalt sort hul, når aviserne begynder at skrive, men nu er transfermarkedet snart lukket, og en handel ligner mere og mere en realitet. Selvfølgelig strejker han ikke.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Mascherano

Indlæg af rummenigge »

@Toure - At Mascheranos er gået i "transfer mode" er i dette tilfælde også lidt specielt da hans familie har villet væk længe (det mener jeg han selv har udtalt), og han var da eksemplarisk sidste sæson hvor Barca også ville have ham og indordnede sig Liverpools krav.

Barcelonas interesse er ikke bare et rygte, det er en konkret bud (måske for andet år i træk), Liverpool har fået ny træner og Mascherano øjner større lykke i Barcelona hvor familien angiveligt vil blive gladest. Igen, derfor er det vel ok at Mascherano lige trækker sig tilbage for at fokusere på at lande Barcakontrakten. Det er jo ikke hans skyld at Barca først dukker op sent i transfervinduet hvor PL og EL er begyndt for Liverpool.

Ideelt set bør han kunne fousere på både Liverpool karriere og Barcahandlen, men i realiteten er det ikke muligt når man står overfor en af de største beslutninger i ens liv. Han skal vel nærmest allerede begynde at flytte så han kan komme til Barca med sin familie så snart handlen er på plads.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Mascherano er helt klart en klassespiller og en af de bedste DM der er i spillet. Jeg er også ret sikker på at han vil pynte på vores hold og forstærke truppen på flere fronter. Han er en meget dominerende og alt-erobrende midtbanespiller og han har også ok teknik, man forlangte bare ikke i Liverpool at han skulle gøre brug af den del af sit spil også. Han er, som flere har påpeget, en leder type og en sand indpisker og dem kan vi ikke får nok af. Han virker til at være en team-spiller og alle hans trænere, inklusiv Hodgson er vilde med ham. Det fortæller mig at vi her har med en meget seriøs og dygtig fodboldspiller at gøre. Men!! Nu går der rygter om at Liverpool forlanger 30 millioner euro for ham, og det skal vi ikke give for ham, når vi åbenbart er i så store økonomiske problemer.

Hvis Liverpool forlanger 30 millioner euro for ham så burde vi kigge andre steder hen. Vi kunne sagtens kigge Bordeaux' vej og købe en Alou Diarra, en udmærket spiller der kan dække flere positioner og er samtidig en ledertype også. Eller de to Sissoko'er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Desuden synes jeg vores dårlige tendenser mht til spillerkøb fortsætter. Sidste år var klubben meget i tvivl om hvordan man skulle forstærke holdet, man enten ventede til det sidste øjeblik eller indså på transfervinduets sidste dag at man manglede nogle spillere. Dette resulterede i et meget dyrt køb af Dima f.eks. Donetsk vidste vi havde brug for spilleren og derfor skulle vi betale mange penge for ham.

Tendens har været den samme i år. Nu har vi helle sommeren hørt på Zubi, Rosell og Pep at holdet ikke har brug for forstærkninger. Nu går det lige pludselig op for en, 9 dage før vinduet lukker at man har brug for forstærkninger. Dette gør at man ikke kan forhandle til flere sider, man er nødt til at koncentrere om en spiller og derfor kan den pågældende spillers klub presse prisen i vejret, ikke optimalt!"
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Det synes jeg er rigtigt set Visca.

Den chance vi har for at lande Masche forholdsvis billigt, dvs under €25mio, er at spilleren lægger pres på klubben, ellers har du helt ret i at vi absolut ingen fordele har ved forhandlingerne da Liverpool ved at vi skal lukke en handel hurtigt samt har sparet pengene på en Cesc handel som aldrig skete.

Til Barcas forsvar skal det siges at Pep måske ser Masche som en luksus tilføjelse og HVIS han ikke kommer nu så kan vi altid vente til januar med en defensiv midt og dermed klare os med det vi har.

En spiller som kommer i januar vinduet har bare ikke haft den luksus at have kunnet spille sig op i den halvsæson hvor næsten intet bliver afgjort samt at det bliver svært at finde en som ikke har spillet europæisk.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:Det synes jeg er rigtigt set Visca.

Den chance vi har for at lande Masche forholdsvis billigt, dvs under €25mio, er at spilleren lægger pres på klubben, ellers har du helt ret i at vi absolut ingen fordele har ved forhandlingerne da Liverpool ved at vi skal lukke en handel hurtigt samt har sparet pengene på en Cesc handel som aldrig skete.

Til Barcas forsvar skal det siges at Pep måske ser Masche som en luksus tilføjelse og HVIS han ikke kommer nu så kan vi altid vente til januar med en defensiv midt og dermed klare os med det vi har.

En spiller som kommer i januar vinduet har bare ikke haft den luksus at have kunnet spille sig op i den halvsæson hvor næsten intet bliver afgjort samt at det bliver svært at finde en som ikke har spillet europæisk.
Og netop dette er vigtig at tage med i overvejelserne. Som du ganske rigtigt siger, det er en sats at vente til Januar dels fordi spilleren ikke har haft tid til at falde til i klubben men skal præstere i alle de vigtige kampe hvor de fleste store trofæer bliver afgjort. Og ved at vente til januar kan vi måske miste nogle vigtige point indtil da, fordi vi har en smal trup. Jeg synes vi har skudt os selv i foden de sidste to transfervinduer ved at vente til det sidste øjeblik og det er ikke godt nok.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Guardiola »

Enig Visca.
Det er lidt hovedløst. Det virker som om, at det blev taget for givet, at vi kunne få Cesc.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Drake »

Zlatan skrev:Med Bussi på midtbanen som sjældent er skadet, og Dos Santos som reserve for ham kan jeg ikke se et problem i det.

Er Dos Santos ikke en offensiv spiller?
Gir ikke mening at han skal spille DM.. :?
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Zlatan

Re: Mascherano

Indlæg af Zlatan »

Drake skrev:
Zlatan skrev:Med Bussi på midtbanen som sjældent er skadet, og Dos Santos som reserve for ham kan jeg ikke se et problem i det.

Er Dos Santos ikke en offensiv spiller?
Gir ikke mening at han skal spille DM.. :?
Så vidt jeg ved, kan han godt spille DM :?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:Enig Visca.
Det er lidt hovedløst. Det virker som om, at det blev taget for givet, at vi kunne få Cesc.
Ja og på mig virker det som at hverken klubben eller Pep har lært noget af de fejl de har begået i fortiden. ( nu gider jeg ikke blive beskyldt for at jeg ingen tiltro har til vores træner. Som sagt han er en fantastisk træner, hans resultater, hans karisma og hans arbejde taler for sig selv, men han er ikke fejlfri og kan stadig forbedre sig meget)

Som sagt, Dima eksempel burde være nok til at klubben burde have ageret anderledes. Jeg synes Pep, hans træner-team og klubben er dårlige til at finde ud hvor truppen har behov for at blive forstærket i starten af vinduet. Man venter og venter og en uge før vinduets lukning går det op for en at man har brug for nye spillere, det er ikke optimalt.

Det kunne være dejligt at man f.eks allerede den 1. juli vidste at holdet f.eks skal forstærkes på 2-3 pladser. Derefter kunne man så udpege x-antal spillere som var relevante for holdet og som man kunne se at de pågældende spillere ville kunne forstærke holdet. Man kunne så have alternativ nr.1, nr.2 osv. osv. Derefter kunne man afsætte en bestemt periode til det pågældende køb og blive enige med hinanden om at man bruger x-antal dage/uger på den pågældende spiller og vil klubben ikke sælge ham til den pris man i Barca anser som den rette pris, så kunne man henvende sig til alternativ nr. 2. Det er meget bedre end at man sætter alle sejl ind på en bestemt spiller eller at man bare stoler blindt på det materiale man allerede har til rådighed for derefter at finde det ikke er nok.

Jeg synes også det er vigtigt at der er konkurrence om pladserne i en storklub som Barca, så spillerene ikke føler sig for sikre på deres plads og derfor måske slapper lidt for meget af. Det kan have en negativ indflydelse. Vi kan tage Bussi som eksempel. Hvis der ikke kommer en kvalificeret forstærkning til, så er han jo ret sikker på at han er et klart førstevalg så længe han er frisk, da Oriol jo ikke kan spille fast ligegyldigt hvor stort et talent han er. Dette kan måske gøre at Bussi hviler lidt for meget på laurbærerne. Det samme er tilfældet med Ibra. Hvis vi sælger ham så er Pedro et klart førstevalg ligesom Bojan er sikker på at han kommer til at spille meget når der ikke er andre alternativer. Derfor burde en klub som os have en sund konkurrence om pladserne på holdet, noget Pep har været god til at praktisere, men synes han er ved at gå lidt væk fra det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Rivaldo10

Re: Mascherano

Indlæg af Rivaldo10 »

Vi er helt enige Visca.

Jeg har længe været en stor kritiker af vores handler (her snakker jeg generelt) også i en tid, hvor det ikke blev set med milde øjne, altså den holdning jeg fremlagde og jeg kan da også husker, at det gav anledning til store debatter blandt nogle brugere.

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvordan det kan være, at vi ikke for længst har lukket handlen med Mascherano. Når jeg siger forlængst, så taler jeg om perioden efter Arsenals officielle afvisning, dvs. engang i slutningen af juli/starten af august. Kan ikke huske det helt præcist, for var i udlandet på det tidspunkt. Det ville hvert fald have givet Liverpool mere tid til at finde afløseren og derudover ville de formodentlig ikke presse prisen så meget op, da det ikke vrimler med alternativer, når det kommer til Yayas afløser. Det tror jeg også Liverpool ved. Medmindre altså Pep foretrækker den ældre og billigere type i Alou Diarra og Senna, hvilket det ikke ser ud til, da et køb af de to sagtens kunne være blevet foretaget for 2 måneder siden, altså uafhængigt af et evt. Cesc køb.

Men lad os nu se ad. 30 mio euro er jeg også enig i er for meget, om end Mascherano er i top 3 på sin position og stadig ung, samt har en rigtig stor portion erfaring. MEN alligevel.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Bager »

Det som JEG ikke forstår, er at hvis man nu køber Mascherano, så vil man om 1-2 år stå med tre DM i form at Mascherano, Busquets og Romeu - som spås en stor fremtid. Der er ingen af dem som er særlig vant til at spille andet end DM. Man kunne måske forestille sig at Mascherano vil kunne overtage Keitas rolle engang i fremtiden som "hårdtarbejdende skyggekriger" på den offensive midtbane til at supplere de mere kreative spillere på denne plads? På denne måde ville puslespillet give mening. Hvad Mascherano iøvrigt angår tror jeg han vil passe fremragende ind.

Jeg giver ikke særlig meget for Santos eller Xavi på den defensive midtbane. I min verden er det sådan at kan man spille DM i barca, så kan man også spille en hæderlig offensiv midt, men hvis man spiller en offensiv midtbaneplads, så kan man ikke automatisk spille en hæderlig DM.
Visca el Barca

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Mascherano

Indlæg af ladislau »

Lad os nu se hvilket hold vi stiller med, før kritikken er alt dominerende.
Synes også, at der undskyldninger i år. Det er for det første en sprit ny trio, der skal foretage indkøbende og blive enige. Dernæst så brugte man jo al indledende energi og tid på, at få Cesc til klubben. Måske burde de have en plan B, men hvis deres præmis var/er at plan B kun er en tarvelig nødløsning. Så er det vel underordnet, om det er sidste øjeblik eller ej.

Synes også kritikken af den manglende bredde er overdreven. Det ene øjeblik har vi angribere i overflod, med Zlatans(såfremt det sker) afgang så mangler vi desperat en angriber, den opgave kan Bojan og Jeffren slet not magte.
Ligeledes kan unge spillere som Romeu og Santos kan aldrig spille DM, det duer slet ikke. Jeg må lige minde om, at både Xavi og Iniesta startede med at komme ind på denne plads.
Det samme i forsvaret, der går kritikken på, at der kun er tre gode forsvars spillere, og Abidal som fjerdevalg. Hvordan regner i med en fjerdemand i det forsvar skal blive spillet ind, og komme i kampform over en sæson?
Abidal og en evt femte mand fra andenholdetspiller trods alt fodbold næsten hver uge.

Jeg siger ikke, at der ikke skal købes ind. Jeg er også for at købe en DM, havde måske foretrukket en anden, men en argentinsk anfører kan vel ikke være helt galt. Bare ikke vi slutter med ti mand al for ofte.
Mener bare, vi er på et punkt, hvor alle beslutninger(også dem som slet ikke er taget endnu), bliver betragtet som det argeste lort.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster