Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Nu må vi jo se, om han spiller mod City her om lidt.
Det gør han ikke. Han er åbenbart blevet hjemme og har ikke taget turen med resten af truppen til Manchester fordi han har nægtet at spille, hvis man altså skal tro den engelske presse.

EDIT: Og han er ikke i startopstilling kan jeg se.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Påfaldende at Mascherano ikke starter inde i så vigtig en kamp, og ikke engang er at finde i truppen. Det ligner mere og mere et skifte.

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Drake »

Rivaldo10 skrev:Det lader jeg stå i det uvisse.

Igen, hvad er der jeg og andre bør overbevise andre om? Folk behøver jo heller ikke ligefrem bevise, at Jorden ikke er flad mere. I mine øjne er det logik for burhøns, at vi godt kunne trænge til en verdensklassespiller til midtbanen, særligt når det kommer til den defensive midt. Men det er måske mig. Men jeg kunne da godt gengive det jeg har skrevet 100 gange før og som mange andre også har gjort.

Avha? Det passer ganske enkelt ikke. Det er kun, når det kommer til økonomien. Ellers er spillerindkøb, salg mm. op til Pep, så længe økonomien kan køre rundt.

Tja, nu havde vi/har vi stadig 50. mio euro til inkøb jvf. Rosells udtalelser efter Adriano handlen. Jeg siger ikke, at Pep ikke kan tage fejl for det kan han, men der er altså langt til at prioritere en 34 årig over the hill spiller, som har været skadet eller at foretrække en absolut verdensklasse spiller i Mascherano, som tilmed kan erhverves til en fornuftig pris og ikke er afvisende for et skifte, taler spansk, længe har ytret ønske om et skifte til Barcelona mm.


Det gør han ikke Mander. Ikke engang med i truppen.

Jeg er enig i at vi skal have en verdensklassespiller på den defensive potion..
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Zlatan

Re: Mascherano

Indlæg af Zlatan »

Drake skrev:
Rivaldo10 skrev:Det lader jeg stå i det uvisse.

Igen, hvad er der jeg og andre bør overbevise andre om? Folk behøver jo heller ikke ligefrem bevise, at Jorden ikke er flad mere. I mine øjne er det logik for burhøns, at vi godt kunne trænge til en verdensklassespiller til midtbanen, særligt når det kommer til den defensive midt. Men det er måske mig. Men jeg kunne da godt gengive det jeg har skrevet 100 gange før og som mange andre også har gjort.

Avha? Det passer ganske enkelt ikke. Det er kun, når det kommer til økonomien. Ellers er spillerindkøb, salg mm. op til Pep, så længe økonomien kan køre rundt.

Tja, nu havde vi/har vi stadig 50. mio euro til inkøb jvf. Rosells udtalelser efter Adriano handlen. Jeg siger ikke, at Pep ikke kan tage fejl for det kan han, men der er altså langt til at prioritere en 34 årig over the hill spiller, som har været skadet eller at foretrække en absolut verdensklasse spiller i Mascherano, som tilmed kan erhverves til en fornuftig pris og ikke er afvisende for et skifte, taler spansk, længe har ytret ønske om et skifte til Barcelona mm.


Det gør han ikke Mander. Ikke engang med i truppen.

Jeg er enig i at vi skal have en verdensklassespiller på den defensive potion..
Så det godt vi har Busquets ^^

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Mascherano

Indlæg af ladislau »

Hvis det er så logisk, så behøver vi jo ikke dine evindelige formaninger, om hvad vi skal forstå.

Det passer ganske enkelt, og vi så det også i Dima handelen.

Fordelene ved den gamle, er han ikke vil lave ballade mht spilletid, fra landsholdet kender spillerne og stilen, vigtigst så har han bevist han mestrer den, har også sagt at barca var raket og taler da vist også ok spansk. Så mere risikabelt er det heller not.

Nu har han jo længe meldt sin afgang, men der er da en overvejende mulighed for han lige om lidt lander hos os.

Zlatan

Re: Mascherano

Indlæg af Zlatan »

Med Bussi på midtbanen som sjældent er skadet, og Dos Santos som reserve for ham kan jeg ikke se et problem i det.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Tolquhon »

Jeg er ikke helt enig i, at Mascherano er decideret usympatisk på banen - og selv hvis jeg var, forstår jeg ikke, hvordan nogen kan nævne det som et negativt punkt for en defensiv midtbanespiller... Det nytter ikke noget at have verdens flinkeste spiller til at beskytte Xavi og Iniesta - der skal satanedeme én til, som kan sætte sig i respekt. Iøvrigt er Busquets ikke nogen engel - han er ofte lige så slem til at filme som Alves (hvem husker ikke hans lille "peek-a-boo"-fupnummer mod Inter?) og det synes jeg sgu er værre end at sætte en hård tackling ind af og til.

Desuden - hvis han rent faktisk er så slem på banen, bliver der jo masser af spilletid til Busquets, når Mascherano får karantæne...! :lol:

Jbninc

Re: Mascherano

Indlæg af Jbninc »

Tolquhon skrev:Desuden - hvis han rent faktisk er så slem på banen, bliver der jo masser af spilletid til Busquets, når Mascherano får karantæne...! :lol:
God pointe :D
Tolquhon skrev:Iøvrigt er Busquets ikke nogen engel - han er ofte lige så slem til at filme som Alves (hvem husker ikke hans lille "peek-a-boo"-fupnummer mod Inter?) og det synes jeg sgu er værre end at sætte en hård tackling ind af og til.
Meget enig.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Masche er verdensklasse og vil passe perfekt ind i vores stempelpresse på midtbanen. Bussi er god til at lave de simple afleveringer og det samme er Masche, de er klasse begge to.

Lad os nu se, hvis Masche kommer så er det fordi Pep mener manden kan skabe værdi for os. Bussi er kun 22år og skal ikke slides ned i en ung alder, og han vil kunne lære af Masche og konkurrencen kvæler hverken ham eller Oriol.

Så vil der også komme skader samt karantæner og Masches erfaring kan være god hvis vi spiller med mange unge på én gang, f.eks. med Gomes i forsvaret og Jeff og Bojan oppe foran.

Bussi kan også spille ved siden af Xavi mens Iniesta rykkes op, med Masche bag dem har vi endnu en stærk defensiv konstellation på midtbanen.

Den eneste bekymring jeg har, som nogle af jer andre også har og det er, Masche er ikke ligefrem en oplagt breddespiller.

En sidste ting, Masche er en bedre indpisker end både Toure og Bussi.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Toure

Re: Mascherano

Indlæg af Toure »

Nu er det ikke sådan at vi har brug for en indpisker, da vi trods alt stadig har spillere som Puyol, Valdés, Piqué, Xavi og Alves på holdet... Desuden er holdet i en god balance nu - jeg synes det ville være forkert at hente endnu en boss på banen.

Arrh, jeg kan virkelig ikke lide den mand, selvom det er svært at forklare hvorfor. Måske er det hans rottelignende udseende, der sammen med det lidt for "engelske" spil, der gør at jeg ikke ser ham som en Barca-spiller.

EDIT: I øvrigt strejker han, for at komme til Barca. Meget, meget dårlig attitude. Det er sgu stadig Liverpool der betaler hans løn, og så kan man ikke behandle sin arbejdsgiver på den måde...

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: Mascherano

Indlæg af Raman93 »

Sergio har et fremragende passningsspil, ikke nogen hemmelighed. Det kan udnyttes mere end "bare" en defensiv midtbane. Jeg har lige overvejet noget. Hvis vi køber Masch, så kan man rykke Sergio op på den centrale midtbane. Og som erstatning for Busquest, så rykker man Oriol på Masch plads. Det går IMO op, og jeg tror det vil være en fremragende løsning.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Mascherano

Indlæg af # 23 »

Tja, nu handler det vel bare om tid, før I kan præsentere ham. RH har selv været ude og sige, at de er igang med at forhandle med Barcelona, så de nærmeste dage får I nok Mascherano.

Hvad I skal bruge ham til, har jeg svært ved at se. Jeg synes ikke, at han passer Barca-profilen. Læg dertil oveni, at han er en utrolig svinsk spiller, og når han dertil skal spille i en spansk liga, hvor dommerne ikke har meget tolerance, er jeg bange for, at han kommer til at sælge holdet mange gange. Han er en dygtig oprydder, men når han har bolden, er han ikke noget at råbe hurra for. Og når I alligevel i stort set alle kampe har en boldbesiddelse på 60 procent, har jeg virkelig svært ved at se, hvad Barca helt konkret vil bruge hans spidskompetencer til. Han ville passe bedre i et hold som Inter, Real Madrid eller Chelsea.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Mascherano

Indlæg af rummenigge »

Toure skrev:Nu er det ikke sådan at vi har brug for en indpisker, da vi trods alt stadig har spillere som Puyol, Valdés, Piqué, Xavi og Alves på holdet... Desuden er holdet i en god balance nu - jeg synes det ville være forkert at hente endnu en boss på banen.

Arrh, jeg kan virkelig ikke lide den mand, selvom det er svært at forklare hvorfor. Måske er det hans rottelignende udseende, der sammen med det lidt for "engelske" spil, der gør at jeg ikke ser ham som en Barca-spiller.

EDIT: I øvrigt strejker han, for at komme til Barca. Meget, meget dårlig attitude. Det er sgu stadig Liverpool der betaler hans løn, og så kan man ikke behandle sin arbejdsgiver på den måde...
Fordi Toure synes han er grim og har et rotteansigt så må vi hellere lade være med at hente ham! :wink:

Det med at han strejker det er rent opspin og rygter kreeret af de spanske aviser bl.a., det er jo ikke fordi at Liverpool eller manden selv har været ude at sige, så vi må lige klappe hesten med at bedømme den kære Masch. Hodgson var jo oppe og køre over Poulsen og syntes før City-kampen garanteret ikke at det ville være det store tab at spille uden argentineren, han blev sikkert klogere.

Så længe kemien er god mellem Masch og de andre "ledertyper" så er det kun fint at vi får én mere som kan drive holdet moralsk når det bliver svært. De typer kan man ikke få for mange af så længe de er udprægede teamspillere, og bedømt udfra den respekt han får fra sine trænere er der noget som kan tyde på at han er eksemplarisk.

Pep har siden sidste sæson været ude efter ham, men nu må vi se om det overhovedet bliver til noget.

EDIT: #23 - Der er mange hårde hunde i La Liga og forskellen på de hårde midtbanekampe er ikke stor i fht PL, det er en typisk PL fordom om La Liga fordi dommerne har været lidt rundhåndede med røde kort over de senere år. Det er mere enkelte ting såsom hvor hårdt man må gå til målmanden som der er større forskel på. Selvfølgelig skal Masche indstille sit spile efter Barcas spil, men da jeg ser ham som en rigtig kompetent "stempelpresser" og bolderobre så kan han være en kæmpe gevinst for os.

Jeg er dog stadig nervøs for at han ikke er en breddespiller og potentielt vil blive utilfreds som Toure gjorde det, nu må vi se.

EDIT2: @Toure - nu kan jeg godt se at Hodgsen kommenterer på at Masche ikke er i "right frame of mind to play" men det kan både tolkes med og imod den kære Masche, umiddelbart virker han ikke som en forkælet Cronaldo type.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Toure

Re: Mascherano

Indlæg af Toure »

@ rummenigge;

Du må da indrømme at det er noget mærkeligt noget, hvis en spiller melder fra en kamp, hver gang en klub er interesseret i ham? Det er da noget værre vrøvl? :?

Desuden udtaler Hodgson at Barcas bud var langt under det Liverpool forventede, og at Barca skal gøre et bedre arbejde inden de prøver at hente Mascherano til Spanien. Og det tror jeg ærligt talt ikke Barcelona vil hoste op med.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster