5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SirJonas »

Jeg er enig med dig Bager. Jeg synes dog stadig det skal pointeres at han i de vigtige splitsekunder, træffer de forkerte valg, som nemt kan komme til at koste. og JA det er en fejl som ses meget tydligt, da det er en meget meget vigtig position, i forhold til fx. hvis Messi lavede en fejl aflevering, men det er jo netop også derfor at det er vigtigt at vi har en mand på den position, som laver meget meget få afgørende fejl. Og det er dér jeg mener Busquets - forståeligt nok grundet hans unge alder, kan komme til at koste os.

Selvfølgelig er han en mand vi SKAL beholde i klubben, og jer ser som mange andre også en kæmpe fremtid i manden, men jeg er bare bange for at han kan komme til at koste os vigtige point, fordi han spiller så vigtig en position og er meget meget urutineret.

Jeg synes derfor han bør være en indskifter, og ikke i start 11'eren. Hvordan man så vil klare den situation, er der mange bud på :-)

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

Busquets laver mange fejl, for mange - men som jeg også har skrevet for et stykke tid siden, så virker det som om, at det er pga. manglende fokus, og ikke decideret teknisk utilstrækkelighed. Koncentrationen og stabiliteten plejer at komme med alderen, hvilket selve det spillemæssige formentlig gør i lidt mindre grad.

Jeg synes nu også, at han laver flere gode ting offensivt end Touré - ikke at Touré er dårlig offensivt (husker udmærket hans mål i Copa del Rey), men bare, at Touré spiller Xavi og Ini oftere, mens Busquets engang imellem prøver den målgivende aflevering - som fx mod Atlético, til Zlatan.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

Mander skrev:Jeg synes nu også, at han laver flere gode ting offensivt end Touré - ikke at Touré er dårlig offensivt (husker udmærket hans mål i Copa del Rey), men bare, at Touré spiller Xavi og Ini oftere, mens Busquets engang imellem prøver den målgivende aflevering - som fx mod Atlético, til Zlatan.
I Busquets' tilfælde går det bare ofte galt, hvor det med Touré ofte ender i magisk småspil mellem vores små troldmænd, efter Touré har afleveret bolden til en af dem. Desuden er det meningen at en defensiv midtbanespiller er ekstremt sikker. Den rolle udylder Touré (i skrivende stund) bedre end Busquets.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af SirJonas »

jeg er helt enig !

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Toure skrev:I Busquets' tilfælde går det bare ofte galt, hvor det med Touré ofte ender i magisk småspil mellem vores små troldmænd, efter Touré har afleveret bolden til en af dem. Desuden er det meningen at en defensiv midtbanespiller er ekstremt sikker. Den rolle udylder Touré (i skrivende stund) bedre end Busquets.
Ja, kredit til Touré for at aflevere til Xavi/Iniesta. Rigtig flot.. Valdés laver også bare nogle perfekte afleveringer som tit føre til godt opspil og mål! Hell yeah Valdés for the dm position!

Og nej, den rolle udfylder Touré nemlig ikke..
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Skulle Bussi være bedre end Toure offensivt nu!?!? haha ej nu stopper i.

Toure har altid været fremragende til at søge med frem, og synes bestemt han deltager aktivt i det opbyggende spil. Dertil score Toure en del flere mål en Bussi, så der matcher han ham også, omend det ikke skal være målestokken for deres evner som DM
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Diabolito »

Enig med Daluigi, Busquets er ikke i nærheden af at have samme offensive kvaliteter som Toure. Spillede Toure ikke ofte offensiv midt i Monaco ? Det mener jeg at have set.
El Señor de las Tartas

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

Diabolito skrev:Enig med Daluigi, Busquets er ikke i nærheden af at have samme offensive kvaliteter som Toure. Spillede Toure ikke ofte offensiv midt i Monaco ? Det mener jeg at have set.
Jo, har set nogle videoer hvor han i hvert fald er med til at angrebe lystigt på modstanderne. Tror faktisk at han var offensiv midt, men på grund af hans store postyr er han blevet def. midt i Barca.

Toure

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Toure »

zqa skrev:Og nej, den rolle udfylder Touré nemlig ikke..
Synes du ærligt talt at Busquets er mere sikker på bolden end Touré? Jamen dog, jamen dog...

Brugeravatar
Serpico
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jan 11, 2010 10:51 pm
Geografisk sted: K-town
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Serpico »

Jeg forstår heller ikke hvorfor, Touré ikke får mere spilletid. Han var jo fantastisk spillende sidste sæson. Busquets er upcoming, og imo slet ikke den stærkeste af de to endnu; stort talent og alt det der, men bør ikke være førstevalg. Derimod er han catalaner, og det har vel til tider sin fordel. :| ?

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Quaresma »

Lad være med at kalde Busquets for "Bussi", det lyder da ualmindeligt dumt. Please?!
Topic: Touré er bedre end Busquets. No doubt. Men vil da mene, at kritikken mod Busquets er på en lidt tynd baggrund. Manden har gjort det ganske udmærket, hvis man lige glemmer de enkelte (store) bummerter, han har lavet i denne sæson. Antallet af bommerter bliver desuden helt sikkert minimeret, når han bliver ældre og får noget mere erfaring.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi, Bussi..
BUSSI!!!!!!!!!!!!!!
#jesuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af benjamin »

He he.

Jeg synes han gør det rigtig godt, især i betragtning af, at han kun er 21 og mangler erfaring.
Stick to your guns.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er helt enig .. Bussi? .. gør det da rigtig flot taget hans erfaring og alder i betragtning. Og ja, han har en forrygende teknik og sikkerhed når man kigger på hans lange stænger, men jeg må altså tilslutte mig Touré-erne. Touré er mere sikker på bolden, han er ekstremt kølig når han har den. Det synes jeg også at Busquets er til tider, men nogle gange virker det en anelse panisk, det han foretager sig. Jeg synes slet ikke Touré er så ringe offensivt som mange gør ham til - blandt andet Thomas Thomasberg, den åh så dejlige og kløgtige 'ekspert' de har på Eurosport. Der er rigtig godt drev i ham, han er dygtig til at dække sin bold og så har han altså forbløffende hurtige fødder. Jeg synes ikke der bør være tvivl om at Touré bør være vores førstevalg. Dermed ikke sagt at Busquets har gjort det dårligt, for det synes jeg som sagt bestemt ikke han har.

Btw. Bussi? BUSSI? Wtf? :?

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af JonasV »

goal.com skrev:According to Marca, Busquets suffered a renal contusion in the match against Sevilla, and had to spend some time under observation at the hospital. He has now been released, but has been advised a week of complete rest.

With Yaya Toure also unavailable on African Nations Cup duty, the onus may fall on Rafael Marquez to fill the defensive midfielder slot.
:?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster