10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af JonasV »

Virkelig ærgerligt at han ikke er med i det store lokalderby. Så må Zlatan og Pedro tage affære.

eldurum

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af eldurum »

Nogen der ved om Messi er den første til at vinde alle trofæer personligt/kollektivt?
Eller om der er andre, der har præsteret noget lignende og i såfald hvem :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Tillykke med "FIFA player of the year" gamle dreng 8)

@Valencia C.F. - Hørt!

Endeligt er han blevet officielt anerkendt som den bedste!

For mig er han godt på vej til at overgå Zidane, Ronaldo, Romario og andre nyere legender. Der er ikke den måde han ikke kan score på og hans løb med bolden er måske ikke set bedre i fodboldhistorien.

Han er bare 22år, jeg tør ikke tænke på hvad det kan blive til når han får lidt mere hår på brystet.

Måske kan han udvikle sig til en blanding af hans fysiske brødre, Maradona og Zola, med Maradonas sublime teknik og vindermentalitet og Zolas sympatiske person, udholdenhed i karrieren og lederevner kan han blive den ubestridte bedste i historien...eller måske er Messi bare sin egen og kommer til at definere fodboldhistorien på sin helt egen måde, jeg håber bare det vil fortsætte til han når Maldinis alder :wink:

SALUT!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Rivaldo10

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rivaldo10 »

Altså 19 år mere. Mon dog, men ville være smukt. Og er overbevist om, at han nok skulle slå Maldini i trofæer. Allerede nu har han 11 og 2 Cl titler mod Maldinis 5. Det er vildt i en alder af 22.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Marca viser endnu engang deres humoristiske sans: Cronaldo er mere komplet end Messi.
Having compared making a decision between the two as one as tough as "choosing between a mother or father", Marca concluded that Messi’s poor form for Argentina was a major factor in him losing out to the Portuguese who "gives you the feeling that he can perform to his best in any environment".
Ja, for Cronaldo er jo ingen choker! Hvilken storslået leder han er, går forrest i alle henseender, bare ikke lige når det handler om at juble sammen med holdkammeraterne...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Marca viser endnu engang deres humoristiske sans: Cronaldo er mere komplet end Messi.
Having compared making a decision between the two as one as tough as "choosing between a mother or father", Marca concluded that Messi’s poor form for Argentina was a major factor in him losing out to the Portuguese who "gives you the feeling that he can perform to his best in any environment".
Ja, for Cronaldo er jo ingen choker! Hvilken storslået leder han er, går forrest i alle henseender, bare ikke lige når det handler om at juble sammen med holdkammeraterne...
Det viser jo bare at alle dem der holder med P. Madrid er nogle tabere! De bruger landshold som grund til at primadonna er bedre end Messi. Primadonna har altså ikke været fantastisk for Portugal. Han er anfører for landsholdet, men det er ham der først giver op når det ikke lige går hans vej. En anfører skal vel motivere sine medspillere og gå forrest, det gør tudeprinsen ikke. Han kaste opgivende med arme, og tuder over alt.

Denne artikel beviser bare, man ikke skal tage Byen Madrid, dens indbyggere (dem der holder med Real Madrid ihvertfald) og dens medier seriøs
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Fred med Marcas utvivlsomme forkærlighed for Real Madrid, det kan man altid få sig en griner over. Det kan jo ikke undre nogen.

Hvad der tilgengæld er uforstående for mig er hvordan hans hjemland kan stemme tennisspilleren Del Potro ind, som årets sportsnavn, frem for Messi (Potro vinder US Open, en turnering som Nadal var for skadet til at vinde og Federer ikke gad at gå efter, med et år hvor han har slået alle de rekorder han gik efter):

http://goal.com/en/news/12/spain/2009/1 ... -del-potro

Igen, som andre herinde før har sagt, Messi sku have spillet for det spanske landshold. Argentina er jo lettere til grin.

Hvornår tror Argentinerne selv at der kommer en og rydder årets bord med 6 titler i verdens største sport inklusiv alle betydelige personlige priser?! It beats me!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15164
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1712 gange
Blevet takket: 1138 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Så længe Messi opfører sig ordentligt i næste 10-15 år så bliver han den største fodboldstjerne i verdens historie.
Men det tvivler jeg at han gør
MDCCCXCIX

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »

Nu når jeg allerede har gjort mig så upopulær så kan jeg da også lige smide denne her. Jeg er ikke uenig med Marca, og mener faktisk at de har en pointe. Det er fuld fortjent at Messi har vundet alt hvad der kunne vindes hvad angår personlige titler dennes sæson, for han har uden tvivl været den bedste. Men jeg mener at Ronaldo er en mere komplet spiller og dermed også bedre, han er hurtigere, sparker bedre, bedre på hovedet, Fysisk stærkere, er mere en ledertype og er dermed som individualist en mere komplet spiller. Jeg tvivler også på om Messi ville have haft samme succes hvis han havde spillet i en hvilken som helst anden klub. Der er ingen tvivl om at han er en rigtig god spiller, men det er netop pga af barca´s spillestil at han har haft den succes han nu har.
Glæder mig allerede til den kommende respons, men husk lige på at det er ikke fordi jeg bedre kan lide Ronaldo som person (tværtimod) men jeg må bare være ærlig og sige han er en bedre fodboldspiller.

emo
Indlæg: 17800
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 366 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Nej, nej, nej og atter nej.

Hvad fejler Messis hoved? Han er blevet meget bedre til at score med det og vil mene at hvis han fik de samme indlæg som C.Ronaldo så ville han også score dem med hovedet. Problemet er at Messi ikke altid er i feltet, men mere ham der skaber spillet for andre.

C.Ronaldo er langtfra en ledertype, han er umoden på en bane, han stopper op i banen og virker opgivende til tider når det ikke lykkes, det gør en leder imo ikke.

Jeg ved ikke om han er hurtigere og hvis han er hvor meget det er. Messi har en sindsyg acceleration og det er den han sætter folk af med, Ronaldo har mulgivis et hurtigere løb over længere distance, måske.

Deres spark kan ikke sammenlignes, Ronaldo sparker hårdt og tørt mens Messi placerer sine skud, begge måde har deres fordele og ulemper.

Fysisk stærkere er Ronaldo end Messi, men det har intet at sige da Messi er så mobil og umulig at få ud af balance, hvilket men ikke kan sige om Ronaldo.

Og så det vigtigste af alt, Messi er forbandet god defensivt, han stopper mange angreb ved at løbe ned i banen og prikke bolden væk fra modstanderen, og det mener jeg at han er en af de bedste offensive spillere til at gør, han er stort set over alt på en bane.

Bare mit syn på de to, uden nogen som helst farvede briller... her. Havde måske et andet syn for et år siden, måske, men meget ændrer sig.
Allez...

ladislau
Indlæg: 1272
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af ladislau »

Hvordan blev det lige en universel sandhed, at komplet er lig med at være bedst?

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tolquhon »

Der er formentlig ikke mange mennesker uden "hvide briller" der kan tage den Marca artikel serioest... Cronaldo er bedre til at tage frispark, men han er komplet elendig til straffespark - bare se hans afbraender mod Almeria for nylig... Og apropos - han fik i den kamp ogsaa lige bevist at han mangler modenheden til at vaere leder af et hold. Helt taabelig sammenligning af de to... Man kan argumentere for, at Cronaldo er mere komplet, ja. Han er ogsaa mere af en "enmandshaer" - paa godt og isaer paa ondt. Dermed er den kritik som blev rettet mod Messi for 1-2 aar siden (for meget loner, for lidt holdspiller) paafaldende rammende i forbindelse med Cronaldo. En bedre spiller end Messi? Jeg synes det ikke.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

anolacrabcf skrev:Nu når jeg allerede har gjort mig så upopulær så kan jeg da også lige smide denne her. Jeg er ikke uenig med Marca, og mener faktisk at de har en pointe. Det er fuld fortjent at Messi har vundet alt hvad der kunne vindes hvad angår personlige titler dennes sæson, for han har uden tvivl været den bedste. Men jeg mener at Ronaldo er en mere komplet spiller og dermed også bedre, han er hurtigere, sparker bedre, bedre på hovedet, Fysisk stærkere, er mere en ledertype og er dermed som individualist en mere komplet spiller. Jeg tvivler også på om Messi ville have haft samme succes hvis han havde spillet i en hvilken som helst anden klub. Der er ingen tvivl om at han er en rigtig god spiller, men det er netop pga af barca´s spillestil at han har haft den succes han nu har.
Glæder mig allerede til den kommende respons, men husk lige på at det er ikke fordi jeg bedre kan lide Ronaldo som person (tværtimod) men jeg må bare være ærlig og sige han er en bedre fodboldspiller.

Bla Bla Bla, LORT, LORT,LORT..
Du lukker kun lort ud, det er jo utroligt!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

anolacrabcf

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af anolacrabcf »


Bla Bla Bla, LORT, LORT,LORT..
Du lukker kun lort ud, det er jo utroligt!
Jeg kommer bare med min mening ikke andet, du behøver ikke være enig men du behøver at respektere den.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

anolacrabcf skrev:

Bla Bla Bla, LORT, LORT,LORT..
Du lukker kun lort ud, det er jo utroligt!
Jeg kommer bare med min mening ikke andet, du behøver ikke være enig men du behøver at respektere den.
Jeg behøver simpelthen at respektere den? Det du siger giver jo ingen mening overhovedet? Du må gerne have din mening, du skal bare være lidt realistisk og saglig i din kritik.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster