Éric Abidal

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

anolacrabcf

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg føler mig ret overbevist om at vi har set det bedste fre Abidals side, han er jo ike helt ung længere. Han var aller bedst da han spillede for Lyon men har også ind imellem vist sig fra sin bedste side i Barca, har altid levet på sin hurtighed og fysik og når først det ryger så er der ikke så forfærdeligt meget tilbage. Personligt kan jeg godt lide ham som spiller, han har lidt af det vi til tider mangler (fysisk styrke) og da han var på sit bedste var der ikke mange der kunne sætte ham mand mod mand.

Toure

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Toure »

anolacrabcf skrev:Jeg føler mig ret overbevist om at vi har set det bedste fre Abidals side, han er jo ike helt ung længere. Han var aller bedst da han spillede for Lyon men har også ind imellem vist sig fra sin bedste side i Barca, har altid levet på sin hurtighed og fysik og når først det ryger så er der ikke så forfærdeligt meget tilbage. Personligt kan jeg godt lide ham som spiller, han har lidt af det vi til tider mangler (fysisk styrke) og da han var på sit bedste var der ikke mange der kunne sætte ham mand mod mand.
Abidal fyldte altså kun 30 for en uge siden, så hvis vi er heldige er der da stadig ca. 5 år tilbage i ham. Jeg synes stadig han bidrager godt til truppen, men jeg er også fuldt ud klar over, at Maxwell kommer stormende bagfra. Han bliver snart vores førstemand på venstrebacken. Men mon ikke Abidal kan holde lidt endnu?

anolacrabcf

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af anolacrabcf »

Abidal har bestemt ikke 5 år tilbage i Barca, vil gerne satse på at han ryger til næste sommer, derfor burde vi efter min mening lede efter en ny venstre back, men de gør vi nok ikke efter som vi lige har købt Maxwell, problemet er bare at han efter min mening ikke har niveauet til en starplads og at der ikke er noget udviklings potentiale i ham da han er 27 år, derfor havde jeg virkelig håbet på Felipe i sommers, men som bekendt gik den handel i vasken

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg synes Abidal bliver udsat for alt for meget kritik, præcis som jeg synes Zambrotta gjorde det. Jeg synes ganske enkel Abidal er en fremragende fodboldspiller. Han er rigtig stærk i defensiven, stor, stærk og et fysisk pragteksemplar, og så synes jeg desuden ikke at han er så ringe offensivt som man tit gør ham til. Han deltager godt i spillet, og det virker som om han har et rigtig fint samarbejde derude med Henry. Jeg er jo godt klar over at han hverken er nogen Dani Alves eller Maxwell, men han har til gengæld nogle defensive kvaliteter, som jeg synes er rigtig meget værd. Desuden tror jeg han er rigtig god at have som person i truppen. Virker ekstremt rolig, afklaret og konstant fokuseret. Altid dejligt at have sådanne type - dermed ikke sagt at jeg synes vi mangler dem. Alt i alt synes jeg ærligt talt at Abidal gør et glimrende stykke arbejde og har gjort det siden han ankom. Jeg synes stadig det er for tidligt at sige hvorvidt han kan holde 2 eller 6 år endnu. Se bare hvor længe Sylvinho holdt. Eller Cafu! ;)
Men i hvert fald synes jeg ikke at han skal smides ud bare lige sådan vupti. Hans præstationer synes jeg bestemt ikke man kan klage over.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Mander »

Abidal plejer at gøre det ganske solidt i kampene, men nogle gange er det som om, at hans hjerne lige slår fra i 1-2 sekunder, når han skal aflevere og på andre tidspunkter. Det plejer jo alt sammen at løse sig i sidste ende, men jeg gad godt, at han ville koncentrere sig 100 % af tiden i stedet for 95 %, for på et eller andet tidspunkt kan det koste et mål.

Derudover hader dommerne ham, det så vi jo i foråret.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Derudover hader dommerne ham, det så vi jo i foråret.
Hvilket jeg har virkelig svært ved at forstå? :?
Umiddelbart virker han jo som en rolig, venlig og flink fyr? Ja, han kan være en hård hund på en fodboldbane, men jeg tror bestemt ikke han er hverken kontroversiel eller nogen bølle uden for banen. Han har det virkelig med at være uheldig. Begår halv- eller heltynde straffespark og bliver vidst ud! Det ville virkelig irritere mig grænseløst! :P

Toure

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Toure »

Abidal bliver ikke klar til El Clásico.
Det betyder at Maxwell sandsynligvis kommer til at spille på venstreback i den kamp... :)

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af benjamin »

Synes ellers han har oppet sig, og gør det ganske fornuftigt for tiden - syndt han er skadet! Men Maxwell er jo også en glimrende back, og slet ikke så slem i det defensive som jeg havde regnet med.
Stick to your guns.

Jbninc

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af Jbninc »

Forbandede landskampe. Men Maxwell er vel heller ikke helt uden evner defensivt, han har jo trods alt spillet i Italien, og må ha' lært et trick eller to.

Hvordan ser det ud med Ronaldo? Er han egentlig ikke snart klar igen?

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af klogfyr »

Abidal har fået konstateret influenza A, og yaya måske også. Håber ikke, det spreder sig til resten af holdet.

cwith

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af cwith »

klogfyr skrev:Abidal har fået konstateret influenza A, og yaya måske også. Håber ikke, det spreder sig til resten af holdet.
Det ville jo være katastrofalt

10hi!

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af 10hi! »

klogfyr skrev:Abidal har fået konstateret influenza A, og yaya måske også. Håber ikke, det spreder sig til resten af holdet.
I hope not! Men vil du ikke lige være sød at smide en form for kilde?

Vi kan jo ikke bare sidde og slynge sådanne ubehagelige rygter ud til højre og venstre :P

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af zqa »

#jesuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af zqa »

Abidal underskrev idag, onsdag, en kontraktforlængelse med en lønforhøjelse. Kontrakten går til 2012.
Lækkert. Han har virkelig vist klasse i denne sæson.
#jesuisSheep

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: 22- Éric Abidal

Indlæg af benjamin »

God nyhed! Han har spillet en god sæson indtil videre, og med en alder på 30, burde han kunne præstere på dette niveau i nogle år mere. Godt at have en back med defensive kvaliteter.
Stick to your guns.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster