Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Daluigi skrev:Det handler om at vise den klub der har formet sin karriere noget respekt. Han har før prøvet at vride skillinger ud af klubben med en transfersum, nu sidder han så og håber på at finde et smuthul i systemet. Du kalder det klogt, jeg kalder det moralsk forkasteligt.
Men er det så ikke også moralsk forkasteligt at Barcelona tilbyd Eto'o at blive i klubben ved at gå ned i løn ? Er det sådan man behandler en spiller der de seneste sæsoner har "formet" Barcelonas spil på banen?

Ingen er uden beskidte hænder i Eto'o sagen, klubben har opført sig svinsk overfor ham, og han har været alt for følsom og taget meget lort til sig.
Allez...

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Elbarca »

Klubben tilbød ham en kontrakt lig den han havde i forvejen, han skulle ikke ned i løn. Etoo ville se om andre ville give mere og det gad klubben ikke vente på.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Tilgiv mig, men: Har manden ikke penge nok i forvejen? Og ja, jeg ved da godt at de fleste ville gøre det - inklusive undertegnede - men helt ærlig? Nu er manden i en ny klub, han får uden tvivl skyhøje lønninger og han er jo startet ganske fint? Hvorfor ikke bare komme videre og tage udgangspunkt i at han er i Inter og ikke at han var i Barcelona?
Nå, men vi må jo bare se hvad der sker. Jeg kan ikke forestille mig at Laporta ikke har styr på hvad Eto'o har ret til og ikke har ret til: Han kan sgu sit kram!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Efter sigende er Eto'o den bedst betalte spiller pt. i Seria A. Men det er da underordnet. Hvorfor lukke "historien" med Barca helt, hvis han stadig kan suge mere ud af dem. Barcelona behandlede imo Eto'o skidt, både sidste sommer og denne sommer. Barcelona skal bøde for det, og jeg håber for alt i verden at han få penge ud af dem, selvom det skulle være marginaler, bare på grund af princippen.

Eto'o viste sig at blive en meget dyr spiller for Barca. Med tilgangen af Zlatan, var Barca nødsaget til at hæve Messis løn for at stadfæste at han er stjernen på holdet, havde ikke sket denne sommer hvis en spiller som Eto'o var blevet.
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:Efter sigende er Eto'o den bedst betalte spiller pt. i Seria A. Men det er da underordnet. Hvorfor lukke "historien" med Barca helt, hvis han stadig kan suge mere ud af dem. Barcelona behandlede imo Eto'o skidt, både sidste sommer og denne sommer. Barcelona skal bøde for det, og jeg håber for alt i verden at han få penge ud af dem, selvom det skulle være marginaler, bare på grund af princippen.

Eto'o viste sig at blive en meget dyr spiller for Barca. Med tilgangen af Zlatan, var Barca nødsaget til at hæve Messis løn for at stadfæste at han er stjernen på holdet, havde ikke sket denne sommer hvis en spiller som Eto'o var blevet.
ja lad ham endelig suge alt hvad han kan og fører vores klub ind i en større gæld. Er virkelig en syg tangent du er kørt ud af hvis du spørg mig. Men du skal have ret til at mene sådan, jeg skal så også have ret til at vise min største foragt, nærmest hadvækkende følelser overfor din og Eto'os holdning.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Daluigi skrev:
emo skrev:Efter sigende er Eto'o den bedst betalte spiller pt. i Seria A. Men det er da underordnet. Hvorfor lukke "historien" med Barca helt, hvis han stadig kan suge mere ud af dem. Barcelona behandlede imo Eto'o skidt, både sidste sommer og denne sommer. Barcelona skal bøde for det, og jeg håber for alt i verden at han få penge ud af dem, selvom det skulle være marginaler, bare på grund af princippen.

Eto'o viste sig at blive en meget dyr spiller for Barca. Med tilgangen af Zlatan, var Barca nødsaget til at hæve Messis løn for at stadfæste at han er stjernen på holdet, havde ikke sket denne sommer hvis en spiller som Eto'o var blevet.
ja lad ham endelig suge alt hvad han kan og fører vores klub ind i en større gæld. Er virkelig en syg tangent du er kørt ud af hvis du spørg mig. Men du skal have ret til at mene sådan, jeg skal så også have ret til at vise min største foragt, nærmest hadvækkende følelser overfor din og Eto'os holdning.
Uh ja, maks 15 procent af 20 mill euro, fører klubben ud i en større gæld... pfff!!! Det er ikke pengene det her handler om, men princippen. Måden Barcelona afskibbede Eto'o. Måden hvorpå man på en imo ikke eksisterende baggrund hentede en spiller der er 2-3 måske 4 gange så dyrer, end Eto'o var for klubben. Måden hvorpå man skider på en af sine "kæmpere" bare fordi markedsværdien ikke er stor nok længere, bare fordi at klubben drives af en klam imperalistisk ideologi/tankegang.
Allez...

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Det var Eto'o og hans agent som pressede Barca til det yderste, og som krævede en løn på højde med Messis. Dette var ikke i orden ifølge Barca, og i stedet for at han kunne vandre frit væk næste sommer, valgte man at sælge ham - det var simpelthen det bedste for begge parter.

At Eto'o så prøver at lokke penge fra den klub, der bragte ham til toppen af fodbold, og den klub som opfyldte alle hans drømme, er simpelthen disrespektfuldt. Jeg ville mene at det var yderst grådigt gjort, og jeg synes at det er langt ude at han kræver penge. Har han ikke fået nok? Og desuden er det latterligt at han på dén måde giver Barcelona et ordentligt karatespark lige i nødderne, og tilsviner den klub, som har gjort ALT for ham.

Jeg har dog endnu ikke mistet min respekt til Eto'o, grundet de mange vigtige mål han har scoret for os. Men han må sgu lige tage sig sammen, og komme videre...

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Selvfølgelig har Barca gjort meget for ham, men mon ikke, at han har gjort ALT for klubben. Inden hans ankomst havde Barca ikke vundet noget i 6 år, og i de to sæsoner han var skadet vandt Barca ligeledes ingenting.

Anyways ret skal være ret. Hvis han har krav på et pr. millioner ekstra, så skal han vel have dem. Det er ikke nødvendigvis grådighed. Men jeg er ikke helt inde i de regler, så det må vel være op til domstolen at afgøre det. Nu er det bare ærgeligt at han ikke får den bedste modtagelse på Camp Nou næste gang. Tilskuerne har tidligere vist sig at være en flok lud*ere ved at pifte af Deco og Eto'o.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

http://en.wikipedia.org/wiki/Etienne_Eto'o
Her har vi ny Eto'o, det er hans lillebror Etienne Eto'o som spiller i Real Mallorca. Han er kun 20 år.
Jeg kan desværre ikke se hans navn nogen steder på R.C.D. Mallorcas hjemmeside.
Hvis vi ikke vinder noget i næste par sæsoner så skal vi bare skrive kontrakt med ham på 5 år 8)
MDCCCXCIX

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

emo skrev:Uh ja, maks 15 procent af 20 mill euro, fører klubben ud i en større gæld... pfff!!! Det er ikke pengene det her handler om, men princippen. Måden Barcelona afskibbede Eto'o. Måden hvorpå man på en imo ikke eksisterende baggrund hentede en spiller der er 2-3 måske 4 gange så dyrer, end Eto'o var for klubben. Måden hvorpå man skider på en af sine "kæmpere" bare fordi markedsværdien ikke er stor nok længere, bare fordi at klubben drives af en klam imperalistisk ideologi/tankegang.
Hvad med måden, hvorpå der tit var problemer med Eto'o? Hver sommer, og også under Rijkaard. Hvis Eto'o havde fået en lønforhøjelse til Messi-niveau, så skulle Messi jo alligevel have lønforhøjelse, så han igen var den bedst betalte i truppen. Hvis Eto'o var blevet, havde det stadig ikke ændret på det problem, at Guardiola ønskede ændringer, og nye strenge at spille på.

Hvad fanden betyder "klam imperialistisk ideologi/tankegang"? Det her er en fodboldklub, ikke et kolonioverherredømme. Hvis du med "imperialisme" mener, at man 1) tænker på penge, og 2) tænker på flere trofæer, så betyder det jo bare, at du ønsker en klub for hyggefodbold, i stedet for en professionel fodboldklub, der skal vinde, og samtidig skal tjene penge. Like it or not, men uden penge er dine muligheder pludselig meget begrænsede. Lad være med at smide retorik hentet fra Enhedslisten ind i det.

Hvad skete der med "ingen over, ingen ved siden af"? Går den fløjten, når det handler om Samuel Eto'o?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Mander skrev: Hvad med måden, hvorpå der tit var problemer med Eto'o? Hver sommer, og også under Rijkaard. Hvis Eto'o havde fået en lønforhøjelse til Messi-niveau, så skulle Messi jo alligevel have lønforhøjelse, så han igen var den bedst betalte i truppen. Hvis Eto'o var blevet, havde det stadig ikke ændret på det problem, at Guardiola ønskede ændringer, og nye strenge at spille på.
Jeg skriver på intet tidspunkt at Eto'o skulle have løn på højde med Messi. Men en lønforhøjelse af en art var han fortjent til. Eto'o er en følsom gut, der ofte har misforstået nogle ting, som har bragt ham og klubben ud i stormvejr. Men på banen var han en ener, han gav Barcelona en målscorer, en man havde længtes efer i noget tid, en konstant målfarlig herre.
Mander skrev: Hvad fanden betyder "klam imperialistisk ideologi/tankegang"? Det her er en fodboldklub, ikke et kolonioverherredømme. Hvis du med "imperialisme" mener, at man 1) tænker på penge, og 2) tænker på flere trofæer, så betyder det jo bare, at du ønsker en klub for hyggefodbold, i stedet for en professionel fodboldklub, der skal vinde, og samtidig skal tjene penge. Like it or not, men uden penge er dine muligheder pludselig meget begrænsede.
Nemlig, du er inde på noget af det jeg mener. Jeg syntes at dagens fodbold er klam, men støtter op om sporten i håb om at klubberne på et tidspunkt ændre syn og tilgodeser sine fans og betaler tilbage på en eller anden måde. Der er for mange penge i sporten, og alt drejer sig om penge, fra klubbernes side. Ingen grund til at tjene på sine fans, billetpriserne er for høje ligemget om vi snakker den spanske liga eller den danske.
Mander skrev:Lad være med at smide retorik hentet fra Enhedslisten ind i det.
Good one, champ!!! :roll:
Mander skrev:Hvad skete der med "ingen over, ingen ved siden af"? Går den fløjten, når det handler om Samuel Eto'o?
Kan da ikke se hvad det har med Eto'os krav at gøre. "Ingen over klubbe", uh det lyder så pænt, men er der hold i det, i moderne fodbold? Alt kan misfortolkes.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Såvidt jeg husker, havde Eto'o en løn, der lå meget lidt under Messi, så en lønforhøjelse til ham havde reelt betydet, at han var kommet på niveau med Messi eller over, og så ville du stå i samme situation som med Zlatans løn. Ronaldinho var også en følsom gut, der ofte har misforstået nogle ting, såsom, at man ikke går på diskotek, når der skal herske en vis disciplin på holdet. Ja, ved godt, at det var under Rijkaard og ikke Pep, men man kan ikke bare afvise Eto'o som det blideste lam på Guds grønne jord, der blev mobbet af den onde Laporta. Eto'o gjorde det godt i Barca, og det er jeg glad for, men hvorfor er forandring så skidt? Ja, vi vandt det hele i sidste sæson, men det er jo tydeligt, at Chelsea-taktikken har vundet indpas de fleste steder, og Eto'o er altså ikke specielt effektiv over for et ti-mandsforsvar.

Du synes måske ikke, at underholdning er tilbagebetaling nok? Hvis du (og andre, med din holdning) ønsker, at de skal skifte kurs, så kan du jo netop kun ændre deres holdning ved enten at få indflydelse i klubben (=præsident/bestyrelse) eller ved at lade være med at støtte sporten. Hvis I bliver ved med at putte penge i maskineriet, så styrker I jo også bare kursen. Hvordan der kan være for mange penge i sporten ved jeg ikke, for det er udelukkende pga. de mange fans, at pengene er der. At klubberne ikke må tjene penge på sine fans lyder meget hyggeligt, men det holder ikke i virkelighedens verden; hvis billetpriserne skal ned, må man vise det ved at blive hjemme fra kampene. Hvis folk holder op med at komme, kan de jo blive tvunget til at sænke priserne. Det er markedsøkonomi 101.

"[K]lam imperialistisk ideologi/tankegang" hører ingen steder hjemme i fodbold. Imperialisme er kendetegnet ved overherredømme og underkastelse af andre, og ingen tvinger nogen som helst til at være en del af denne her leg. Derfor henvisningen til EL, der også smider om sig med tomme begreber (jf. neoliberalisme).

Hvis du er så meget imod moderne fodbold (øjensynligt fordi nogen tjener gode penge på det, hvilket man ikke må? Også selvom, at det kan være den bedste chance ud af fattigdom for mange afrikanere?), så burde du da netop være enig i, at klubben er det vigtigste. Har det ikke hele tiden været kendetegnende ved Barca, at selv sådan en som Maradona måtte finde sig i, at klubben er den største stjerne? Det virker som om, at du personligt har mere fidus til Eto'o end til Barca, siden du støtter 15 % til ham, ikke kun, hvis der er lovhjemmel for det - men alene fordi "det handler om princippet".
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

@ Mander

Ifølge den seneste top over bedst betalte spillere, så lå Eto'o til at få små 7mill kroner årligt mindre end Messi. Eto'o lå i samme lønklasse som Thiery Henry. En opgørelse fra 2008 viser at Henry tjente mere end Eto'o i Barcelona. Måske er det marginaler for nogle, men jeg mener at det er en stor forskel, hvis vi tager udgangspunkt i Messis løn.

Eftersigende kører Barcelona med en lidt anderledes lønstruktur end mange andre klubber, den har jeg dog ikke stor indsigt i, tager blot udgangspunk i det fakta der bliver fremlagt igennem diverse sportsaviser, i og med at klubberne holder spillernes løn hemmelige.

Eto'os opførsel kan ikke sammenlignes med Ronaldinhos, og slet ikke deres følsomhed. Der skulle ikke meget til at provokere Eto'o, og det burde man have taget hensyn til. Messi bliver passet på af alle, han er skrøbelig og ofte er der udtalelser ude om at der skal vises ekstra hensyn til en spiller med hans personlighed. Hvorfor kunne Eto'o ikke blive behandlet på samme måde, hvorfor var Eto'o mindre vigtigt i sidste ende.

Han var blevet frosset ud i sommeren 08. Han blev aldrig solgt og Pep var nødsaget til at bruge ham. Eto'o tilbagebetalte på den bedst mulige måde,at score i de kampe han skulle score i. Han ydede den bedste preformance for klubben, på baggrund af at han vidste hvordan de havde de med ham, nemlig at de ville af med ham.

Det lyder meget som om jeg er på Eto'os side fremfor klubbens side, og det er ikke helt rigitgt. Jeg er irriteret over at ledelsen handlede som de gjorde, kan ikke se på nogle som helst punkter hvorfor Eto'o skulle sælges så billigt, og hvorfor en spiller som Zlatan skulle betales så dyrt. Men i bund og grund kan jeg slet ikke se hvorfor man solgte Eto'o, og hvilke ændringer det var Pep ville have. (Bedste udtalelse han er kommet med er at han ikke "mente" at Eto'o ville kunne præstere sådan en sæson igen)... pfff Pep.

Hvad angår moderne fodbold så er jeg da klart imod at penge styrer så meget. Hvem siger at underholdningen ville være væk hvis penge også var det. Vi fans er naive, vi er klar på at betale stortset hvad det koster for at komme ind og nyde vores passion, selvom det gør pokkers ondt på vores økonomi. Det kan klubberne til tider ikke forstå, de tager os for givet, de har fattet at vi er der ligegemget hvad og udnytter os på den måde. Hvorfor ridder de på den bølge, hvorfor sætter de ikke pris på fans og sætter priserne ned, de vil ikke skræmme folk væk, og ærligt så er indtægtspriserne ikke den afgørende faktor i en klubs økonomi.

Måske en dum diskusion at have gang i herinde, i denne tråd. Håber at du kan følge mit syn, kan nok ikke pensle det mere ud. Hvis du ikke forstå helt hvad jeg skriver så læs lidt om moderne fodbold.
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Med lønnen ved jeg ikke, jeg husker det bare som, at han og Henry sammen lå lige under Messi. Ud fra det synspunkt, så ville en lønforhøjelse hive ham op på Messi-niveau (for at være noget reelt værd; en lønforhøjelse på kr. 1 mio. om året, ville næppe stille nogen fodboldspiller tilfreds når man først kommer op i den skala).

Spørgsmålet er jo, om man skal tage hensyn til en spiller, der bliver nemmere provokeret end hvad godt er - jeg siger nej. Messi bliver passet på, men såvidt jeg ved skulle han ikke være besværlig at samarbejde med, overhovedet - klubben vil bare gerne passe på sin helt store guldklump. Ingen på holdet bliver behandlet lige så delikat som Messi, ikke engang Xavi eller Iniesta, som efter min mening begge er klart vigtigere end Eto'o var.

Eto'o gjorde sit job i første halvdel af sidste sæson, men med undtagelse af CL-finalen, så slog han slet ikke til efter nytår - det er vel heller ikke optimalt. Peps ønske om forandring gik ud på, at Zlatan er en spiller, der kan bruges som targetman, og som kan bruge hovedet mod Chelsea & co. Eto'o havde det meget svært mod hold, der pakkede sig godt sammen foran eget mål, ligesom vores andre små spillere generelt er det. Derudover er Zlatan bedre til langskud, som jeg ser det (selvom han endnu ikke har vist denne del af sine facetter for os), hvilket burde tvinge modstanderne lidt længere frem på banen.

Jeg ved udmærket godt, hvad du mener, jeg er bare lodret uenig i, at klubberne opfører sig uafhængigt af fansenes ønsker. Hvis de gør det, så må fansene jo lave et modtræk, for at vise deres utilfredshed. At støtte en fodboldklub er jo i bund og grund det samme som at vælge mellem Coca-Cola og Pepsi; Hvis du er utilfreds med fx Coca-Colas behandling af deres arbejdsstyrke, eller deres dyre priser, så må du lade være med at bruge penge på deres produkt, og dermed opfordre dem til at fortsætte med det, der tydeligvis virker (eftersom de bliver ved med at skovle penge ind). Ja, det er uoverskueligt for én person at ændre på systemet, men hvis ikke nok personer er parate til at gøre noget ved "problemet", så må det jo betyde, at flertallet af fans har det helt fint med status quo. Derudover, så må du jo indrømme, at når medlemstallet for Barca er røget i vejret siden Laportas tilgang, så er det svært at klandre klubben for ikke at have fansenes interesser in mente. Fansene vil have flot fodbold og masser af trofæer, og det får de - er det ikke tilbagebetaling nok, når det kommer til stykket?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Nu vil jeg ikke blande mig i jeres politiske diskussion om penge i fodbold, men jeg kan ikke se hvordan Eto'os lønkrav kan have haft indflydelse på hans exit, eftersom der jo aldrig var forhandlinger mellem ham og klubben om hans evt. fremtidige løn.
Det var jo fordi Pep valgte ham fra, og Pep arbejder jo ikke i økonomi afdelingen, hans begrundelse var jo, at det var en feeling. Altså intet med løn at gøre.
Jeg mener så, at ledelsen ikke var helt fair i sommers overfor Eto'o mht at melde ud, og udmeldinger til pressen, men det er en anden sag.

Den nuværende disputs om de 15 procent er jo et økonomisk mellemværende, hvor jeg ikke kan se hvem der ret eller uret. Det kender jeg hverken den specifikke lov eller spansk lovgivning nok til at afgøre. Som Guardiola skriver så er der vel noget præcedens, eller måske en gråzone hvor demme sag evt. kan danne præcedens, hvad ved jeg.

Jeg kan bare ikke se noget grådighed i denne sag, fra nogen af parterne. Det må i sgu lige forklare mig så. For hvorfor er det forkert af nogle af parterne at reagere, som de gør lige pt?
I mine øjne har en af parterne måske sovet lidt i timen og/eller reglerne er blurry. Det kan jo ske.
Der er jo også en tredie part i form af Inter, som jo umiddelbart ikke er omfattet af spanske regler, men udfra hvad der kommet ud kan jeg ikke se, at nogen bevidst har gjort noget uhensigtmæssigt i denne sag.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster