Carles Puyol Saforcada

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af ladislau »

Selvfølgelig er der ting der hører til i Eto'o tråden, men der er nu mange sammenfald, som gør det til en interessant sammenligning.
Faktisk er Puyol jo meget tættere på kontrakt udløb, men naturligvis ikke i så høj kurs som Eto'o. Naturligvis har Puyol mere goodwill end næsten alle andre, men hvorfor havde Eto'o nærmest badwill? Han var ikke som du nævner i dit forrige indslag belastende for klubben, kontroversiel måske, men bestemt ikke belastende. Hans kontroverser internt handlede jo om fodbold, han sad jo ikke på coba cabana, og spillede trommer, og drak bajere.

Hvorfor står de ikke med garantier og nye kontrakter til Puyol? Eto'o fik en sms med hans...
Hvis man skal være sortseer, og mener ledelsen er lige så kyniske i Puyols tilfælde, som i Eto'os, så er det fordi de helst ser han pisser af.

Nu var det ikke for at være sortseer, at jeg skrev mit tidligere indlæg. Jeg håber bare vi har lært af vores fejl som fans, mht afgående koryfæer. Så må vi se om ledelsen har gjort det samme.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Rummenigge: Ja - lad os afstå fra at diskutere Eto'o, og hele sagaen om hans afgang, igen :)

Det er fint at en mening mødes kritisk. Det syntes jeg ikke dit svar var udtryk for (særligt ikke, når du taler om konstruktive indlæg). Et forum lever af forskellige meninger. Derfor syntes jeg det er på grænsen at kalde andres kommentarer for mærkelige, når de vedrører emnet. Det er ok at være uenig. Kald mig whiner, men det pisser mig en kende af. Resten du skriver er jo ren spekulation og udtryk for din subjektive sympati vedrørende de respektive spillere. Det må være på sin plads at komme med en objektiv betragning vedrørende sammenfaldet. Men lad det ligge - jeg skal ikke udelukke at jeg overreagerede.

Lad os enes om, at manglende kontraktunderskrivelser er et emne, som kan bringe meninger frem. Og om at Puyol betyder noget ganske særligt for Barca, og det hele forhåbentligt munder ud i en fornuftig løsning for alle parter. Og så tilbage til Puyol :wink:

Og ladislau - du udtrykker meget præcist hvad jeg mener. Tak for det. Bortset fra jeg ikke tror ledelsen vil af med Puyol. Men hans optræden bliver modtaget meget forskelligtartet.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af rummenigge »

@Guardiola - God ide med at lade Eto'o diskussionen ligge :) Med hensyn til spekulationer omkring spillerne, jeg siger bare at Puyol har været bedre end Eto'o for harmonien på holdet. Det er ikke en subjektiv antagelse mht præference idet jeg sætter Eto'o lige så højt som Puyol (tro det eller lad være), men det er mere et spm om fornemmelse efter at have hørt så mange Barca spiller blive citeret for at fremhæve Puyol som en god kammarat såvel som leder.

@Ladislau - Eto'o og hans agent har været belastende for klubben ved at lufte illoyale kommentar offentligt, så er det lige meget om klubben tilbød kontraktforlængelse via mail eller brevduer.

@Ladislau - Mon ikke en nærliggende grund til at Puyol venter med at forlænge er at han længe har haft ambitioner om at forlænge karrieren i udlandet (det har jeg læst flere gange nu)? Tarzan skal jo snart til at finde sin Jane (han er mig bekendt stadig single) og når han ikke har kunnet finde hende i Barcelona så må det ske i udlandet :wink: Jeg synes at det er konspiratorisk at tro klubben skubber ham ud. Men hvem ved hvad som kommer til at ske. Jeg synes personligt godt man kan give Puyol 5 år ekstra med lønforhøjelse, men hvor realistisk er det egentlig når en spiller er 31 år? Igen ingen spiller er over klubben, selvom man med dette hold næsten glemmer det :)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Elbarca »

Guardiola - Kan seriøst ikke se hvordan Puyol skader klubben. Selv hvis han skulle skifte til udlandet har klubben masser af tid til at overveje afløsere og tilmed et helt sommer transfer vindue. Det er jo ikke således at klubben ikke vil forlænge med ham. De tilbød også Etoo en kontrakt, men han gjorde det bestemt ikke nemt for os planlægge truppen til den nye sæson. Dette ville Puyol aldrig gøre og jeg nægter at tro det kan komme til uvenskab mellem vores anfører og ledelsen.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Elbarca - godt. Det jeg mente var, at Eto'o ikke skader klubben mere, end Puyol. Begge var/er i deres ret til at optræde som de gjorde/gør. Eto'o blev lynchet, og det syntes jeg ikke er rimeligt. Puyol får tid til at tænke sig om. Forklaringen findes vel i, at Puyol kan undværes, Eto'o skulle have en afløser? Men jeg er helt ærligt ikke i humør til at diskutere det mere, så lad den ligge :) Hvis vi er videre uenige, må vi være enige om, at være netop det. Rejser i øvrigt til Rom i morgen henover weekenden, så kan ikke skrive meget yderligere om det her overkogte suppeben.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Elbarca »

Guardiola skrev:Forklaringen findes vel i, at Puyol kan undværes, Eto'o skulle have en afløser?
Nej lyder som om vi er enige. En anden ting hvorfor tage til Rom når kampen i aften spilles i Milano?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Elbarca skrev: En anden ting hvorfor tage til Rom når kampen i aften spilles i Milano?
Hehe... Jamen det er en udflugt med mit arbejde. Og heldigvis skal vi først afsted i morgen tidlig, så når at se kampen i aften. Men mon ikke jeg skal have købt mig Tuttosport eller La Gazzetta dello Sport i morgen.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af ladislau »

Rummenigge selvfølgelig er det en subjektiv antagelse, når du baserer det på din egen personlige fornemmelse. Ikke at jeg er uenig i din fornemmelse, men ret beset så er der jo subjektivt i den grad.

Du må meget gerne forklare mig, i Eto'o tråden, hvilke udtalelser, som du mener i den grad har belastet Barca. Så kan vi tage en diskussion om hvordan loyalitet virker begge veje.I den forbindelse vil jeg også lige påpege, at manden havde længere tilbage af sin kontrakt end Puyol jo har nu.

Det handler jo ikkeom at give ham fem år mere. Hvem har nævnt det? Det handler jo om, at man ikke kæmper for at beholde ham, og så kan vi diskutere om de bør det mandens alder taget i betragtning. Det synes jeg man bør, for jeg synes ikke Pique harvist niveauet endnu, Dmslksvy har jeg kun set i en kamp. Det er naturligvis sat på spidsen, når jeg skriver de måske helst så ham pisse af. For tror nu gerne de så ham blive, minimum som backup på de to pladser han er god på, og for hans lederegenskaber.
Tror bare hans alder og dermed også faldende værd, har fået den sportslige ledelse til at være lidt for nonchelante, men nu mener jeg så også at Puyol stadig er stærkeste mand i forsvaret.

Det med kæresten er jeg ikke helt med på relevansen i. Har han knaldet alle tøser i Spanien, og så skal han starte forfra i et andet land?

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Dhacarbe »

hmm.. hvorfor var det lii puyol havde en handske på...?
- sad og så "Verdens bedste fodbold igår, og de vidste heller ik lii hvorfor han havde den på :S

nogen der ved hvorfor? :P


- FOREVER BARCA<3
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af emo »

Dhacarbe skrev:hmm.. hvorfor var det lii puyol havde en handske på...?
- sad og så "Verdens bedste fodbold igår, og de vidste heller ik lii hvorfor han havde den på :S

nogen der ved hvorfor? :P


- FOREVER BARCA<3
Ja var sq meget underligt. Hvis det var influenza forebyggende så var det da dumt af ham at sidde og rage sig i næsen og ansigtet med den. Må nok have været en joke, eller kedsomhed, eller tog han dem på for at forebygge handske/elastik angreb fra de andre.
Allez...

Brugeravatar
Dhacarbe
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons jul 29, 2009 10:31 am
Har takket: 1 gang

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Dhacarbe »

jaa... kedeligt var det ihvertfald for puyol, han havde sikkert regnet med at han sku starte inde.. :P
- men det var sku sjovt ;) heh
"Messi is a innocent little guy that arrives at Victoria Station and picks the pockets of all those who think they are important without them noticing and who has a great group of ‘thieves’ working by his side.” ###Terry Venables

cwith

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af cwith »

Guardiola skrev:Elbarca - det kan vel diskuteres? Det skader ikke klubben, at dens anfører midt mens sæsonen (og spillet på banen) pågår ikke vil forlænge sin kontrakt? At Eto'o var vigtigere som brik på holdet, end Puyol desværre er det nu, skal ikke komme Eto'o til last. Begge spillere er bundet af en kontrakt, og de er ikke slaver som klubben kan bestemme hvorvidt skal forlænge. Puyol er i sin gode ret til at optræde som han gør. Præcis som Eto'o var det. At det bliver modtaget så forskelligt, er hvad jeg finder tankevækkende.
Du kan da ikke sige at eto'o var vigtigere end Puyol.. Puyol tilfører utroligt meget til barca på og uden for banen.. Desuden er han meget mere professionel og rutineret end Eto'o. Eto'o havde tendens til at gøre dumme ting bl.a. at gå til medierne og sige lort. Puyol er en lederskikkelse i Barca og helt klart en af de vigtigste

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Guardiola »

Cwith - ok, det kan du mene. Men det underbygger vel blot min pointe, i forhold til kontekst af den primære diskussion? - det til side, så har vi mange centrale forsvarspillere, og havde på daværende tidspunkt ikke ret mange central-angribere.

cwith

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af cwith »

Puyol er jo mere end bare en central forsvarsspiller. Hans mentale styrke er vigtig for holdet og han skaber god stemning i truppen. Ingen tvivl om Eto'o gjorde det godt i klubben, men han kunne ikke opløfte holdet mentalt, og var indblandet i en række uprofessionele hændelser

Toure

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Toure »

Puyol er més que un Central midterforsvarer!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster