Carles Puyol Saforcada

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

XaviHernandez

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af XaviHernandez »

ladislau skrev:Jeg har sporardisk uden held prøvet, at finde en engelsk version, men der er nogle dejlige semi-lange uddrag på elbarca. Fantastisk læsning med hans venskab til den lille buddha og Louis Enrique. Price-less
Ved du hvilken dato det er fra?

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af ladislau »

Du hopper bare ind og klikker på Puyol i spiller truppen, der er artikler med manden og uddrag fra selvbiografien bl.a. ogso om Van Gaal, som han er meget positiv overfor. Har altid været pissed på den mand, men det vider bare, ar der altid er flere sider af en sag.

XaviHernandez

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af XaviHernandez »

ladislau skrev:Du hopper bare ind og klikker på Puyol i spiller truppen, der er artikler med manden og uddrag fra selvbiografien bl.a. ogso om Van Gaal, som han er meget positiv overfor. Har altid været pissed på den mand, men det vider bare, ar der altid er flere sider af en sag.
Okay, tak for hjælpen :)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Quaresma »

http://fcbtransfers.blogspot.com/2009/0 ... ummer.html

Bliver virkelig skuffet over både ham, Guardiola og bestyrelsen, hvis han ikke bliver. Puyol er Barca - Barca er Puyol. Til grin hvis de lader ham gå, men noget kunne tyde på at han ikke længere er så sikker på sin plads i startopstillingen - der må jo også være en grund til at Pep, vil give ca. 25 mio. euro for Chygrynskiy. Mister sgu alt respekt for Pep, hvis han lader Puyi varme bænken, eller sælger ham/lader ham gå på fri transfer.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor? Hvorfor skulle vi dog lade Puyol gå, Pep? Svar mig! Han har gang på gang vist hvor fantastisk en kaptajn han er. Sidste eksempel var Champions League finalen i maj. Når det så er sagt, kan jeg slet ikke se hvad fanden vi skal bruge en ukrainsk midterforsvarer til? Spansk, for fanden! Køb spansk! Eller gem Puyol i et par år mere, og se om Muniesa så ikke er ved at være klar? Altså, vores ungdomsakademi stinker så langt væk af talent at madrilenerne går og holder sig for næsen, så hvorfor skulle vi dog smide 25 millioner euro efter en, der kun har erfaring fra den bedste ukrainske række, og så naturligvis noget Europa Cup bold? Jeg kan slet ikke se det fornuftige i det, hvilket jeg vidst også har fået understreget nu! :P
Indtil videre vælger jeg dog at tro på at Guardiola gerne vil beholde Puyol, og Puyol gerne vil blive. Så må vi tage den fra næste sommer af.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Mander »

Tror ikke på, at Puyol bare sådan skrider, eller at nogen i klubben ønsker det. Pressen digter her i agurketiden.

Hvorfor skal vi partout have spanske spillere? Ja, de kan sproget, og har spillet i ligaen, men hvis udlændingen er tilpasningsdygtig nok, så gør det jo ingen forskel. Hellere gå efter toppen af hele verden end toppen af Spanien, udelukkende fordi de er spaniere. Det er ment generelt, ikke lige mht. Chygrynskyi.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Toure

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Toure »

Det er fuldstændigt hovedløst, hvis Pep mener at Puyol ikke kan tilføje mere til Barcelonas trup. Som sagt: "Puyol er Barca og Barca er Puyol".

Som Mander også siger, så tror jeg at aviserne simpelthen ikke har andet af skrive om, så derfor skriver de ting, som lyder chokerende, og noget som kan sælge aviser. Puyol i en anden klub? Det lyder simpelthen så surrealistisk. Og hvor skulle han så spille henne? Manchester City? Arsenal? Det er simpelthen for mærkeligt at tænke på.

Nej, Puyol bliver hvor han skal. I Barca.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Quaresma »

Han har før sagt, at han godt kunne forestille sig at afslutte sin karriere i Milan :P Så hvis han skifter, vil jeg sige at de er det bedste bud.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af zqa »

Toure skrev:"Puyol er Barca og Barca er Puyol".
Arh.....

Jeg synes folk skal tage deres Puyol briller af, eller Barca briller, og se på hans faktiske præstationer. Han er faldet i niveau de seneste to sæsoner. Han er dog en god kaptajn, uden tvivl, måske en af de bedste i verden. Men hvis ens fodboldmæssige kunnen ikke er den samme, og man i forlængelse heraf måske halter lidt efter andre kræfter i truppen, er det tåbeligt at lade personen spille kun af den grund. Dermed ikke sagt han ikke stadig er en god spiller, og stadig kan spille som stamspiller (hellere ham end Marquez), så er det altså ikke dumt at lede efter nye kræfter.

Desuden tror jeg ikke en meter på den historie.. Men den sælger uden tvivl fantastisk.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af rummenigge »

Toure skrev:Det er fuldstændigt hovedløst, hvis Pep mener at Puyol ikke kan tilføje mere til Barcelonas trup. Som sagt: "Puyol er Barca og Barca er Puyol".

Som Mander også siger, så tror jeg at aviserne simpelthen ikke har andet af skrive om, så derfor skriver de ting, som lyder chokerende, og noget som kan sælge aviser. Puyol i en anden klub? Det lyder simpelthen så surrealistisk. Og hvor skulle han så spille henne? Manchester City? Arsenal? Det er simpelthen for mærkeligt at tænke på.

Nej, Puyol bliver hvor han skal. I Barca.
Det sidste Pep sagde noget om Puyol til en pressekonference var at Puyol aldrig får lov at forlade Barca med et glimt i øjet.

MEN Puyol ligger jo ikke over for også at skulle konkurrere på lige fod med alle andre og alderen indhenter selv ham en dag. Og så har ham ytret sig om før at prøve et udlandsophold efter Barca. Dog tror jeg der er mange år i ham endnu hvis bare han accepterer at rotere blandt verdensklasse backs!

Hvis Chygrinskiy kommer så tror jeg der bare vil være en sund rotation mellem de fire erfarende midtstoppere. Samtidig kan Puyol også bruges på Højreback pladsen. I CHL finalen var det jo som om at ikke engang Alves kunne præstere hvad vores Tarzan gjorde på backpladsen 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jbninc

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Jbninc »

rummenigge skrev:
Toure skrev:Det er fuldstændigt hovedløst, hvis Pep mener at Puyol ikke kan tilføje mere til Barcelonas trup. Som sagt: "Puyol er Barca og Barca er Puyol".

Som Mander også siger, så tror jeg at aviserne simpelthen ikke har andet af skrive om, så derfor skriver de ting, som lyder chokerende, og noget som kan sælge aviser. Puyol i en anden klub? Det lyder simpelthen så surrealistisk. Og hvor skulle han så spille henne? Manchester City? Arsenal? Det er simpelthen for mærkeligt at tænke på.

Nej, Puyol bliver hvor han skal. I Barca.
Det sidste Pep sagde noget om Puyol til en pressekonference var at Puyol aldrig får lov at forlade Barca med et glimt i øjet.

MEN Puyol ligger jo ikke over for også at skulle konkurrere på lige fod med alle andre og alderen indhenter selv ham en dag. Og så har ham ytret sig om før at prøve et udlandsophold efter Barca. Dog tror jeg der er mange år i ham endnu hvis bare han accepterer at rotere blandt verdensklasse backs!

Hvis Chygrinskiy kommer så tror jeg der bare vil være en sund rotation mellem de fire erfarende midtstoppere. Samtidig kan Puyol også bruges på Højreback pladsen. I CHL finalen var det jo som om at ikke engang Alves kunne præstere hvad vores Tarzan gjorde på backpladsen 8)
Det skulle næsten være underligt, hvis ikke han afslutter sin karriere i Barcelona. Tror for det første ikke han bliver bænket, og hvor mange gange har vi ikke hørt rygter om skift, når der skulle skrives ny kontrakt? Jeg husker hvertfald Xavi, Toure og Valdes.

De er her stadig, og Puyol bliver også (det siger min krystalkugle hvertfald)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Tror ikke på, at Puyol bare sådan skrider, eller at nogen i klubben ønsker det. Pressen digter her i agurketiden.

Hvorfor skal vi partout have spanske spillere? Ja, de kan sproget, og har spillet i ligaen, men hvis udlændingen er tilpasningsdygtig nok, så gør det jo ingen forskel. Hellere gå efter toppen af hele verden end toppen af Spanien, udelukkende fordi de er spaniere. Det er ment generelt, ikke lige mht. Chygrynskyi.
Jeg er klar over at jeg overhovedet ikke fik det fremlagt således, men det jeg ville frem til var nu mere at det var dumt at bruge så mange penge, når der nu er så åbenlys en stor talentmasse på La Masia. Bare se på vores nuværende hold, og vores hold de sidste år. Stammen består jo spillere af egen avl. Jeg synes det er dødhamrende vigtigt at holde fast i denne tradition, for det er en af de ting jeg personligt elsker allermest ved Barcelona, og jeg er da slet ikke i tvivl om at Pep ikke vil være manden der tænker på at ændre det her med at prøve unge spillere - tværtimod. Det var også derfor jeg afsluttede mit indlæg med at påpege at jeg vælger ikke at tro på hvad diverse medier skriver, så længe Barcelona selv ikke nævner noget om det. :)

Messi

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Messi »

zqa skrev:
Toure skrev:"Puyol er Barca og Barca er Puyol".
Arh.....

Jeg synes folk skal tage deres Puyol briller af, eller Barca briller, og se på hans faktiske præstationer. Han er faldet i niveau de seneste to sæsoner. Han er dog en god kaptajn, uden tvivl, måske en af de bedste i verden. Men hvis ens fodboldmæssige kunnen ikke er den samme, og man i forlængelse heraf måske halter lidt efter andre kræfter i truppen, er det tåbeligt at lade personen spille kun af den grund. Dermed ikke sagt han ikke stadig er en god spiller, og stadig kan spille som stamspiller (hellere ham end Marquez), så er det altså ikke dumt at lede efter nye kræfter.

Desuden tror jeg ikke en meter på den historie.. Men den sælger uden tvivl fantastisk.
Helt enig!! Mange har en tendens til at vurdere Puyol på hans tidligere præstationer. Men hæver han niveauet lidt, er han da klart andet valg igen!! (Pique er self. første valg...)

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af Hævneren »

Bob bob... Jeg er nød til at se mere Pique for at kalde ham bedre end Puyol DEFENSIVT. Puyols positionering og evne til at forudse er stadig uovertruffen. Han rensede jo også fuldstændig Rooney da han blev smidt på højrebackpositionen mod Manchester.
Pique er dog allerede nu bedre end Puyol (og de fleste andre forsvarer i verden) til at føre bolden sikkert frem og aflevere den intelligent og uforudsigeligt, det er en fryd for øjet at se.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 5 - Carles Puyol Saforcada

Indlæg af ladislau »

Det er rigtig nok, at Pique og i højere grad Marquez er bedre fremad. Ingen af dem er dog tæt på Puyol defensivt, der stadig er en af verden absolut bedste på sin plads.
Hvis nogle mener han har haft udfald de seneste, så er det ikke noget, jeg har bidt nævneværdigt mærke i. Synes nærmere Pique, ganske som forventet i hans alder, har været meget svingene. Det er fint nok, men han holder bestemt ikke anførens niveau.

Hvis der skulle være svaghedstegn hos Puyol, så synes jeg Pep burde lade manden sidde over engang imellem, istedet for at spille reserve for alves i eksempelvis pokalkampe. Hans alder kræver måske lidt flerepauser end for fem år siden, og han blev skambrugt sidste år. Det er han selvfølgelig altid blevet, men det bør være Pep, som bænker ham i et par mindre kampe. Tror ikke Puyol kunne finde på at bede om en frikamp.
Synes, som nævnt i andre tråde, at mange virkede trætte i foråret, og større rotation er nødvendig. En ny spiller i forsvaret er velkommen, men mere som back-up.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster