Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Zaki

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Zaki »

kannDK skrev: Haha :D velkommen til forummet mate..
du har fuldstændig ret, han fortjener et klap på skulderen.. og jeg håber han siger farvel til klubben som ronaldinho.., men mener du så også at det er et dårligt køb (Zlatan Ibrahimovic) :)?
Nej, syntes det er en god handel og godt for begge parter. Eto'o har allerede vundet alt med barca og trænger til noget nyt og Barcelona trænger også til noget frisk blod. Ibra er desuden en sindsyg god spiller (efter min mening:) - og Barca trænger til en robust hovedstødstærk spiller, der kan holde på bolden også (lidt ligesom drogba). Ibra har derudover også en god teknik, så tror han kommer til at blive god for barca.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Nej jeg syntes ikke at det er et fair krav han stiller hvis det er sandt. Nej jeg behøver ikke en personlig opringning fra eto`o selv for at danne min mening, men i og med min mening bliver dannet ud fra rygter fra mediere og personer der kan have særlige interesser i at spreder disse rygter følere jeg at, man/jeg skal passe på med at blive alt for fordømmende i mine/vores udtalelser. Det at majoteten, siger noget gør det ikke til en absolut sandhed....
Jeg kunne godt tænke mig at i som er kritiske også gad at forholde jer til den anden side af sagen. Mange af jer bliver ved med at skrive at han har opført sig skamfuldt osv osv, overfor både pep og barca, dette tiltrods for at pep har udtalt at "det ikke kan sættes en fingre på eto`o opførsel" og at det udelukkende er et spørgsmål om "feeling" udfra en erfaring om at det er bedst at lave store udskiftninger i medgangs perioder.
Flere af jer har også sagt at "mon ik pep kender ham bedst". Derfor forstå jeg ganske enkelt ikke at i holder så stædigt fast i alt det drama og fuldstændig udelukker at diskutere de positive og udramatiske udtaleser der også har været. På mig virker det som om nogen af jer er så fast besluttet på at eto`o skal slagtes uanset hvad, så derfor glider i let og elegant udenom det positive og gentager det negative igen og igen....

Hvor mange af jer var ude med ligeså skarpe bemærkninger da Valdes sagde at han ville have samme løn som casillas, ellers ville han se sig om efter en ny klub?
Og hvorfor er det ikke lige så slemt som at eto`o siger at han vil have det samme som messi?

Brugeravatar
Kenneth
Indlæg: 61
Tilmeldt: tors jul 20, 2006 6:04 pm
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Kenneth »

Jønde skrev:Nej jeg syntes ikke at det er et fair krav han stiller hvis det er sandt. Nej jeg behøver ikke en personlig opringning fra eto`o selv for at danne min mening, men i og med min mening bliver dannet ud fra rygter fra mediere og personer der kan have særlige interesser i at spreder disse rygter følere jeg at, man/jeg skal passe på med at blive alt for fordømmende i mine/vores udtalelser. Det at majoteten, siger noget gør det ikke til en absolut sandhed....
Jeg kunne godt tænke mig at i som er kritiske også gad at forholde jer til den anden side af sagen. Mange af jer bliver ved med at skrive at han har opført sig skamfuldt osv osv, overfor både pep og barca, dette tiltrods for at pep har udtalt at "det ikke kan sættes en fingre på eto`o opførsel" og at det udelukkende er et spørgsmål om "feeling" udfra en erfaring om at det er bedst at lave store udskiftninger i medgangs perioder.
Flere af jer har også sagt at "mon ik pep kender ham bedst". Derfor forstå jeg ganske enkelt ikke at i holder så stædigt fast i alt det drama og fuldstændig udelukker at diskutere de positive og udramatiske udtaleser der også har været. På mig virker det som om nogen af jer er så fast besluttet på at eto`o skal slagtes uanset hvad, så derfor glider i let og elegant udenom det positive og gentager det negative igen og igen....

Hvor mange af jer var ude med ligeså skarpe bemærkninger da Valdes sagde at han ville have samme løn som casillas, ellers ville han se sig om efter en ny klub?
Og hvorfor er det ikke lige så slemt som at eto`o siger at han vil have det samme som messi?
Der har været flere rygter, og direkte udtalelser fra Mesalles, som i bedste fald var tvetydige mht. exit bonus, og i værste fald meget let kunne tolkes i retning af at der ville blive stillet krav om exit bonus fra Eto'os side. Jeg tror at langt størstedelen af den animositet der har været imod Eto'o skyldes netop denne exit bonus. Det viser sig tilsyneladende nu, at der ikke vil blive fremsat et sådant krav, og jeg selv (og andre) har trukket de kritiske udtalelser tilbage som var en konsekvens af dette krav.

Dertil kommer, at jeg generelt mener, at når en spiller har et år tilbage af sin kontrakt, og iøvrigt kan takke klubben for sin store success, så skal vedkommende være indstillet på enten at forlænge kontrakten, eller hvis vedkommende ikke ønsker at blive, arbejdet på at komme videre til en anden klub således at den nuværende klub kan tjene på en transfer. Det gælder således også Eto'o. Vi kan sagtens blive enige om, at hele processen kunne være håndteret bedre af ledelsen (fx hænger det ikke særligt godt sammen, at ledelsen kommer med et udspil til kontraktforlængelse på sms, og at Guardiola senere udtaler, at han ønsker en fornyelse af truppen og at han gerne vil skifte ud på CF-pladsen).

Mht. Valdes, så var jeg absolut heller ikke positiv stemt overfor, at han mente han skulle have så høj en løn. Hvis han skulle have lige så meget som Casillas (er det 7,5 mio. € pr. sæson?), så ville jeg foretrække at vi havde satset på Asenjo. Beklager at jeg ikke "slagtede" Valdes ved den lejlighed... :wink: :P
¡Visca el Barça! FCBarcelona Soci num. 96111

kannDK

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af kannDK »

aftalen bliver officiel på mandag, hvor ibrahimovic bliver præsenteret i barca, og eto i inter...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Kenneth skrev: Mht. Valdes, så var jeg absolut heller ikke positiv stemt overfor, at han mente han skulle have så høj en løn. Hvis han skulle have lige så meget som Casillas (er det 7,5 mio. € pr. sæson?), så ville jeg foretrække at vi havde satset på Asenjo. Beklager at jeg ikke "slagtede" Valdes ved den lejlighed... :wink: :P
Hehe, jeg ville have slagtet ham hvis han i en lign. situation som Eto'o havde bedt om sign-on bonus :wink:

I Valdes tilfælde stod døren jo også åbent til han kunne finde en ny klub hvis ikke han sammen med Mesalles ændrede sit krav.

Generelt
Det er ikke fordi der er en hadestemning overfor Eto'o specifikt, der er hadestemning overfor enhver spiller der kunne finde på at lave noget som kunne ligne malkning af verdens bedste ko(lub) :wink: (kunne ikke lade være).
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Nu florere der ord som skamfuld opførsel og sådan allerede før sagen om en så kaldt sign out fee var os bekendt, så jeg syntes ikke at kritikken har noget særligt med det at gøre. Glæder mig stadig til at hører noget fra nogle af alle dem der har været (gennem lang tid nu) så kritiske over for eto`o, blandt andet med et argument om at pep må kende ham bedst og når nu pep vil af med ham er der nok en grund, nu hvor pep har sagt om eto`o som han har....

Rocco

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rocco »

Jønde skrev:Nu florere der ord som skamfuld opførsel og sådan allerede før sagen om en så kaldt sign out fee var os bekendt, så jeg syntes ikke at kritikken har noget særligt med det at gøre. Glæder mig stadig til at hører noget fra nogle af alle dem der har været (gennem lang tid nu) så kritiske over for eto`o, blandt andet med et argument om at pep må kende ham bedst og når nu pep vil af med ham er der nok en grund, nu hvor pep har sagt om eto`o som han har....
Eto'o har ikke opført sig eksemplarisk, kan vi ikke godt blive enige om det? skamfuld er måske et overdrevet ord, jeg har selv brugt det, men det er stærke følelser man føler når en sag som denne opstår. Eto'o kyssede Barca logoet for ikke mange måneder siden, så må man gå ud fra at han føler noget for klubben. Måske det er forkert at give Eto'o skylden, da det jo i bund og grund er hans agent der været det store problem. Men man må samtidig gå ud fra at Eto'o er i kontakt med sin agent, og at han i sidste ende ville være manden med det sidste ord. Agenten er trods alt Eto'o's ansatte.
Nu har man været ude og sige at Eto'o aldrig har krævet en sign-ou fee, hvilket jeg er meget tilfreds med at høre. Og må nok trække et af mine indlæg tilbage.
Senest rettet af Rocco fre jul 24, 2009 6:55 pm, rettet i alt 1 gang.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Rocco skrev:
Jønde skrev:Nu florere der ord som skamfuld opførsel og sådan allerede før sagen om en så kaldt sign out fee var os bekendt, så jeg syntes ikke at kritikken har noget særligt med det at gøre. Glæder mig stadig til at hører noget fra nogle af alle dem der har været (gennem lang tid nu) så kritiske over for eto`o, blandt andet med et argument om at pep må kende ham bedst og når nu pep vil af med ham er der nok en grund, nu hvor pep har sagt om eto`o som han har....
Eto'o har ikke opført sig eksemplarisk, kan vi ikke godt blive enige om det? skamfuld er måske et overdrevet ord, jeg har selv brugt det, men det er stærke følelser man føler når en sag som denne opstår. Eto'o kyssede Barca logoet for ikke mange måneder siden, så må man gå ud fra at han føler noget for klubben. Måske det er forkert at give Eto'o skylden, da det jo i bund og grund er hans agent der ikke været det store problem. Men man må samtidig gå ud fra at Eto'o er i kontakt med sin agent, og at han i sidste ende ville være manden med det sidste ord. Agenten er trods alt Eto'o's ansatte.
Nu har man været ude og sige at Eto'o aldrig har krævet en sign-ou fee, hvilket jeg er meget tilfreds med at høre. Og må nok trække et af mine indlæg tilbage.
Helt enig i at eto`o ikke har ageret eksemplarisk og alt det andet du skriver...

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jeg manipulerer ikke med hvad du skriver, eller diskuterer for the sake of argument. Jeg påpeger bare at du blander æbler og appelsiner sammen, som når du mener at det på landsplan ville tangere forræderi. Hentyder du til lovgivning vedr. videregivelse af data, eller er vi helt ude i noget Grevil-sag. Det ser jeg som minimum, som værende noget langt ude.
Giver dig helt ret i at vi har oplevet en periode, der uden sammeligning har været sportsligt det bedste jeg har været vidne til. Al cadeu til ledelsen for det. Har dog stadig forbehold mht til hvorvidt det har været en økonomisk guldalder, men man kan ikke få det hele.

Hvorvidt der har været mere intern polimik, eller bare mere opskruet medie hype om denne sag ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om det er Eto'o, hans agent, eller når Laporta referer til om Eto'o tager telefonen, der er hovedårsagen til polimiken.
Hvad angår nyt indhold, så har du i næsten alle dine indlæg nævnt og blandet aftrædelses-bonus og sign-on fee sammen i et væk. Uden at tage stilling til hvad der er rygter, eftersom forhandlingerne ikke er afsluttet. Vi aner ikke hvad der er skidt og kanel på den front.
Det er dog et faktum, at manden kunne gå transferfrit og indkassere et beløb på alt mellem 50 til måske 200 plus om et år. Jeg ved godt at mange herinde mener det vil være grådigt, at forholde sig til de penge. Dog har han en agent udelukkende ansat til at varetage hans økonomiske interresser. Ligesom Barca har folk til at sikre, at de penge ryger i Barcas kasse når støvet har lagt sig.
Endeligt er det, efter hvad jeg har erfaret, meget normalt en spiller modtager et sign-on fee i forbindelse med et klubskifte. Så er det jo gennem forhandlinger, også med tredie part, altså Inter, at man forsøger at få forhandlet den bedst mulige aftale på plads. Det kan jeg ikke se, at der er mere grådighed, illoyalitet eller forræderi, end i hvilken som helst anden kontrakt forhandling.

Du har dit sidste indlæg ret i, at der er en hadestemning overfor alle, som ikke straks makker ret for ledelsens forhandlings udspil. Jeg synes nu selv med barca-briller, ikke det er særlig konstruktiv tilgangsvinkel, synes det går lidt ud over den saglige debat, at alle partout skal slagtes, hvis ikke man lige er enige med dem.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

Dem som holder med Eto'o kan se ham igen på søndag når Inter møder AC Milan på udebane
MDCCCXCIX

kannDK

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af kannDK »

Lopezzz skrev:Dem som holder med Eto'o kan se ham igen på søndag når Inter møder AC Milan på udebane
nej.. dem der holder med ibrahimovic kan se ham der.. for eto'o bliver først præsenteret mandag.. dsv for eto fans hva? ;)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Jønde skrev:Nu florere der ord som skamfuld opførsel og sådan allerede før sagen om en så kaldt sign out fee var os bekendt, så jeg syntes ikke at kritikken har noget særligt med det at gøre. Glæder mig stadig til at hører noget fra nogle af alle dem der har været (gennem lang tid nu) så kritiske over for eto`o, blandt andet med et argument om at pep må kende ham bedst og når nu pep vil af med ham er der nok en grund, nu hvor pep har sagt om eto`o som han har....
Nu ved jeg ikke hvad du henviser specifikt til, men du må leve med at man er uenig med dig og synes meget af kritikken overfor Eto'o er berettiget.

Jeg tror alle Eto'o kritikere herinde jo ikke kritiserer privat personen Eto'o, men den offentlige Eto'o som tjener den store kasse og er garant for et par illoyale bemærkninger per sæson oveni de 20+ mål.

Bare rolig de fleste herinde kan godt lide Eto'o og har også været først med at rose ham for hans mange kvaliteter. At vi stiller høje krav til en Barca profil på og udenfor banen, ja, det er vel selvskrevet.

Jeg er helt enig med Pep. Eto'o skal væk og ind skal Ibra. Fred være med det hvis vi er uenige her også 8)

P.s.
Hvis dig og Ladislau er kede af at Eto'o skal væk så føler jeg da med jer, jeg er fælder da og en nostalgis tåre men kan bare sige IBRA IS COMING!!! :wink:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

Er glad for nogle folk trækker deres udtagelser tilbage, men stadig forundret over der ikke skal mere til før man sviner en af sine stjerner til og ikke er mere kritisk overfor den til tider sindsyge presse og det er sådan set lige meget om det er Eto´o, Pedro eller Bakero der bliver diskuteret..
Men lader det ligge og lad os komme videre..

Fandt lige denne artikel på El Mundo, blev sgu helt rørt :wink:

http://translate.google.com/translate?p ... e0=&swap=1

advarsel: googles oversættelse er ikke i top..!

Har igen mailet med en veninde som bor i udkanten af Barcelona og hun siger at folk dernede nærmest er i "sørge" stemning og Eto´s afgang. De er glade nok for der kommer nyt blod til Barca, men Eto´o er SÅ meget for SÅ mange dernede og de har det svært med at indse de skal sige farvel til ham. Det store samtale emne dernede om denne transfer er, at de synes det Ibra er for dyr til et Barca indkøb. Men alle er alligevel glade for han kommer til klubben. Og sjovt nok er Villa ikke så populær som man måske skulle tro dernede..

Og ja, man kan også finde en del der mener lige modsat, det kan man vel altid, men heldigvis ikke størstedelen. så skulle den være helgarderet :)
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

er nu underligt ikke at skulle se på vores hårdt arbejdende afrikaner mere... han vil blive savnet er jeg sikker på. Håber bare den savn forbliver ved ham og ikke hans mål. COME ON IBRACADABRA :P
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15189
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Lopezzz »

kannDK skrev:
Lopezzz skrev:Dem som holder med Eto'o kan se ham igen på søndag når Inter møder AC Milan på udebane
nej.. dem der holder med ibrahimovic kan se ham der.. for eto'o bliver først præsenteret mandag.. dsv for eto fans hva? ;)
ok, så må det være på torsdag mod Monaco
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster