Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jønde »

Hold da fest, så skal han sku hænges den skide n...... Ja det altså sådan stemningen er herinde, i kalder jer cule og taler om hjerte og loyalitet, alt imens i skaber lynch stemning omkring en person, der har gjort så meget for vores elskede klub, hvordan hænger det sammen. Ja jeg fatter det sku ikke. I har så travlt med alle jeres motiv tolkninger og intension tolkninger. Ja undskyld mig, men hvad pokker er det i/vi bidrager med, internet snak det hvad vi bidrager med ik en skid mere. Han har trods alt bidraget med masser af mål og alt muligt andet vi ikke ved en skid om.
Han har ALDRIG lagt skjul på at Mallorca har en særlig plads i hans hjerte og at han har været meget glad for at være i barca og det som barca har givet til ham, men at det ikke kan erstatte det forhold han har til Mallorca og det kan man sku da kun respektere, at han ikke bare er en vendekåbe, eller som så mange andre lades som om det altid har været en drøm at spille for netop barca eller ligende...

Jeg er mildt sagt pisse træt af at vi barca fans altid for det største tudefjæs og skaber lynch stemning hver eneste gang vores største profiler skifter klub. Eto`o fortjener om nogen en ordenlig og respektfuld afsked og som klub og fans skal vi i fremtiden møde ham med åbne arme og stor respekt, alt andet er i mine øjne anti cule...
Mes que un club, gælder også for os fans....

Og i øvrigt siger Pep jo direkte at "jeg kan ikke sætte en finger på hans fodbold mæssige kvaliteter eller hans OPFØRSEL sidste år, jeg følere blot at der er brug for udskiftning for at opretholde succesen"
Pep siger direkte at det er udelukkende er et sprøgsmål om "feeling" 100% hans beslutning, og har intet med laporta eller andre at gøre.

I øvrigt er det en ganske normal kendt ledelses stratigi at man skal skaber forandringer i medgang og skabe kontinutet i modgang, så derfor er pep`s udtalelser/holdninger om forandring ganske fornuftige, set ud fra et ledelses perspektiv. Men nej her i barca skal alt være så vildt dramatisk....

kannDK

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af kannDK »

Jønde skrev:Hold da fest, så skal han sku hænges den skide n...... Ja det altså sådan stemningen er herinde, i kalder jer cule og taler om hjerte og loyalitet, alt imens i skaber lynch stemning omkring en person, der har gjort så meget for vores elskede klub, hvordan hænger det sammen. Ja jeg fatter det sku ikke. I har så travlt med alle jeres motiv tolkninger og intension tolkninger. Ja undskyld mig, men hvad pokker er det i/vi bidrager med, internet snak det hvad vi bidrager med ik en skid mere. Han har trods alt bidraget med masser af mål og alt muligt andet vi ikke ved en skid om.
Han har ALDRIG lagt skjul på at Mallorca har en særlig plads i hans hjerte og at han har været meget glad for at være i barca og det som barca har givet til ham, men at det ikke kan erstatte det forhold han har til Mallorca og det kan man sku da kun respektere, at han ikke bare er en vendekåbe, eller som så mange andre lades som om det altid har været en drøm at spille for netop barca eller ligende...

Jeg er mildt sagt pisse træt af at vi barca fans altid for det største tudefjæs og skaber lynch stemning hver eneste gang vores største profiler skifter klub. Eto`o fortjener om nogen en ordenlig og respektfuld afsked og som klub og fans skal vi i fremtiden møde ham med åbne arme og stor respekt, alt andet er i mine øjne anti cule...
Mes que un club, gælder også for os fans....

Og i øvrigt siger Pep jo direkte at "jeg kan ikke sætte en finger på hans fodbold mæssige kvaliteter eller hans OPFØRSEL sidste år, jeg følere blot at der er brug for udskiftning for at opretholde succesen"
Pep siger direkte at det er udelukkende er et sprøgsmål om "feeling" 100% hans beslutning, og har intet med laporta eller andre at gøre.

I øvrigt er det en ganske normal kendt ledelses stratigi at man skal skaber forandringer i medgang og skabe kontinutet i modgang, så derfor er pep`s udtalelser/holdninger om forandring ganske fornuftige, set ud fra et ledelses perspektiv. Men nej her i barca skal alt være så vildt dramatisk....


det nu godt nok at få skiftet ordenlig ud synes ja, at det så går ud over eto'o er der måske en grund til. og jeg synes det er godt at zlatan kommer :)

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

WELL SAID JØNDE!!!

Kan kun være enig!

Og desuden er jeg ret sikker på, at de spekulationer om at han lige skulle malke klubben inden han forlod os, er det pure opspind fra pressens side :!:

Venter med at vræle indtil at det er helt officielt, men er afklaret med at miste en KÆMPE spiller i Barca og for Barca.
En af klubbens største angribere nogensinde forlader klubben og tiden er rigtig for en ny.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Kan absolut heller ikke være andet end enig Jønde. Helt og aldeles spot on.

Synes den her situation, mest af alt har båret præg af det det gamle galehus. Der skal altid være en fall guy, og der er efterhånden ikke noget der hedder interne forhandlinger. Alt går igennem medierne.

Jeg har ikke set Guardiola bekræfte Lunas artikel, og for alt jeg ved kan "den gode bekendte" være kasse damen i el corte ingles.

eldurum

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af eldurum »

Den affektionsværdi som Eto'o har er uerstattelig mht. arbejdsraten, Zlatan kommer næppe til at udfylde den på samme måde, det nægter jeg at tro. Tak for de mange gode år, hvor du har bombet løs og scoret alle dine ''nemme'' mål ( som mange folk herinde mener han kun har gjort). Det blir en svær afsked, men også den mest naturlige for begge parter. Synes Eto'os tråd er fyldt med negative komentarer. Se det positive ved manden, der trods alt tumult gennem årene, har været med i en stor andel af Barca's succes.
3 bedste momenter med Eto'o , af dem jeg lige kan komme i tanke om er :
1. ´Det første mål mod Arsenal i finalen CHL. Vi var bagud og havde meget svært ved at trænge igennem deres forsvar, så målet var en stor forløsning for mig.
2. Målet mod man utd i år. Vi var virkelig under pres i de 10 minutter og jeg havde en dårlig mavefornemmelse. Udover Eto'os mål var flot, kom det også i en vigtig periode i kampen.
3. Målet i el classico , hvor Eto'o udnytter en kommunikationsfejl mellem carlos og casillias til at score.

Held og lykke i Inter! Du er stadig en stor spiller i mine øjne.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

ladislau skrev:Ronaldo og Romario... Hvad er relevansen lige? Men som jeg husker dem, så var de da ikke lige klub folk, Romario skulle tit og ofte hives hjem fra stranden med trusler og bøder. Anyway ikke særlig relevant.

Det kan vel ikke blive ved med at være Eto'os hovedpine, hvor meget barca får for ham, og hvem barca helst vil sælge til. Hvis barca ikke vil have ham, hvorfor skylder han så dem så forbandet meget? Jeg forstår simpelthen ikke i brokker jer, det kan jo i en professionel fodboldverden ikke være sådan, at alle i en trup er fan af den klub de spiller i. Manden har gjort hans forbandede pligt på banen i fem år. Det er det han er købt og betalt til, og det har han gjor fantastisk. Hvis klubben vil købe Zlatan, så er det vel ikke Eto'os hovedpine, nu hvor han ikke længere er ønsket.
Hvad Lunas artikel angår, hvad er så "en god bekendt"? En ven af en fælles ven? En der er ok venner med Eto'o? Eller en der har mødt ham et par gange?

Det jeg mener Ruminigge, med Real ikke har noget at lade høre, er som en anden nævnte, at Laporta har travlt med at postulere, at barca laver stjerner og Real køber stjerner. I dette vindue har vi været ude efter nogen af de samme stjerner som dem. Same same. Vi vil bare ikke betale fuld pris, deraf en sørgelig proletar efterligning af Reals indkøbspolitik.
Når det så går galt, så er de andre klub præsidenter, der er nogle fjolser, for nu har vi allerede overtrådt Fifa-reglerne og lavet en aftale med spilleren(ligesom Real). Nu er det Eto'os skyld vi ikke har råd til Zlatan. Barca må lære der er ens regler for alle, og hvis de ikke har råd, så må de købe nogen de har råd til. Istedet for at hyle over at andre forholder sig til de kontrakter, som er indgået.
Du misser hele min pointe omkring Romario og R9, jeg ved ikke om det var mig der var uklar eller dig som fik læst mit indlæg lige lovligt hurtigt. Fred være med det.

Pointen er at hvis rygterne er sande om Eto'os sign-on fee krav overfor Barca så er det uacceptabelt set i lyset Barcas historie og hvad Barca har givet Eto'o. Ydmyghed fremfor forretningskynisme burde være på sin plads overfor en klub som har givet ham så meget!

Barcas historie rummer profiler som Romario og Ronaldo hvis betydning for holdet var mindst lige så stor (hvis ikke større, Ronaldo var jo nærmest alene i angrebet og bankede 30+ kasser ind) som Eto'o har haft det, derfor skal Eto'o udvise ydmyghed og bare være glad for at Inter tilbyder ham en historisk superkontrakt. Han burde ikke belaste Barca økonomisk på nogen måsde da ingen spiller efter min mening giver mere end Barca giver dem qua sin historie, filosofi og kongelige forhold. Ingen spiller skal føle sig over klubben.

IGEN: P. Madrid politik kan slet ikke sammenlignes med Barcas. De har spenderet 200 M euro+ i dette transfer vindue. At betale fuld markedspris er da i øvrigt ikke dumt hvis investeringen kommer tilbage. kritikken imod P.Madrid er snarere at de køber næsten et helt hold til overpriser og dermed pumper markedsprisen op med lånte penge.

Efter min mening SKAL Barcas supplere egen avl med stjerner udefra. For en storklub som Barca handler det om ramme den rette balance. Hvis ikke vi importerede inspiration udefra så ville vi aldrig få en Cryuff eller en dream team. Hvem ved, måske er Henry eller Ibra den næste Cryuff :wink: (næppe men en teoretisk mulighed)

Jeg elsker Eto'o men elsker klubben højere. Hvis de onde rygter er sande så er jeg bare lidt skuffet over vores afrikanske løve.

Men det ser ud til at handlen er overstået, en klog handel fra Barcas side IMHO, og hvis ikke Barca har skulle slippe sign-on fee så er der ikke bad feelings imellem Eto'o og jeg 8)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Godfather

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Godfather »

Hvorvidt handlen er klog eller ej, kan vi dog først afgøre når alle detaljer er på plads. På nuværende tidspunkt har vi jo ikke kendskab til den konkrete pris, lønnen eller hvorvidt Eto' har fået en såkaldt exit-bonus. Derfor syntes jeg man skal vente med, at udtale sig om handlen før det hele er på plads.

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

Skal da ellers love for, at El Mundo Deportivo er godt igang med at sige farvel til ham :!:
Jeg mangler stadig et ord.. og det er "officielt"!
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Godfather skrev:Hvorvidt handlen er klog eller ej, kan vi dog først afgøre når alle detaljer er på plads. På nuværende tidspunkt har vi jo ikke kendskab til den konkrete pris, lønnen eller hvorvidt Eto' har fået en såkaldt exit-bonus. Derfor syntes jeg man skal vente med, at udtale sig om handlen før det hele er på plads.
Du har ret. Jeg tager udgangspunkt i worst case, dvs. hvis Barca har sluppet 50 M euro plus Eto samt Hleb på lån.

Jeg er overbevist om at pengene forholdsvis hurtigt vil tjene sig hjem i form af trøje salg og så er Nike glade for at Barca kommer af med en Puma mand til fordel for Nike-Ibra hvilket giver Barca bedre kort på hånden når nye sponsoraftaler skal forhandles hjem. Eto'os afgang og Ibras tilgang tror også jeg vil give et positivt boost til holdet. Så alt i alt en god investering både økonomisk og sportsligt. Vi skal huske at alt investering er en risiko, Barca har taget risikoen hvor klubben er rigest. Klogt!

Hvis Hleb er røget med på lån så håber jeg han får spillet sin markedsværdi op hos Inter for på den måde tjene det tabte hjem. Så selv her er der en fidus da Hleb enten mangler klassen til Barca eller også skal han have fundet den i italien.

P.s.
Zidane skiftede til Madrid som 27 el. 28 årig og klubben mere end bare tjente investeringen hjem som lød på 76 M euro. Derfor bl.a. ser jeg ikke Ibra handlen som særlig dum.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

En dejlig billedeserie med vores løve:
http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

rummenigge skrev:En dejlig billedeserie med vores løve:
http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=
Kan ikke finde billederne rumenigge, er det ikke kun artiklen? :?

og ja jønde, der var lige fyret godt op under mig der jeg så de første ord af første sætning, men blev glad da jeg læste det hele :D
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

NeerupHansen

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af NeerupHansen »

Goldenbaum skrev:Neeruphansen: Hvis du selv kunne score alle de maal, saa forstaar jeg ikke hvorfor du ikke har kontrakt hos en storklub. Eller AGF i det mindste... Du kan ikke bebrejde Eto'o for at score mange nemme maal, for det hoerer til rollen som CF. De braendte chancer skyldtes nok manglende selvtillid, som kan ramme enhver angriber. Vi faar se om Zlatan klarer sig i Barca, jeg tvivler. Saa hellere satse paa mindre kendte ala Keirrison. Som Laporta selv sagde Vi skaber stjerner.... hmm meget hyklerisk efter min mening.

Jeg bebrejder ikke Eto'o at have scoret lette mål - de lette mål tæller ligeså flot i det samlede regnestykke som de spektakulære. Der jeg ville hen med det jeg skrev var at vi næsten kunne smide hvilken som helst angriber ind og vedkommende kunne score alle de lette mål som Eto'o også har scoret i den netop overståede sæson. Det jeg mente var at jeg synes der har været længe imellem de rigtig flotte scoringer fra Eto'os side, og det er da helt sikkert ekstra farvet af hans lettere dårlige målnæse her i slutningen af sæsonen. Hvorimod jeg synes det er langt flottere mål er der kommet fra Messi's fod eller for den sags skyld fra Iniesta eller Xavi.

Tilgengæld er jeg en anelse ærgelig over hvordan debatten altid udvikler sig i hvem der skaber stjerner og køber stjerner, for selvfølgelig skal en klub af Barca's kaliber kunne gå ind og købe en etableret verdensklassespiller uden at folk går i spåner over at han ikke kommer fra egne rækker - det er altså professionel fodbold det her.. :)
Det jeg ser som Barca's styrke er at man, uanset resultaterne, ikke laver en kajakvending og skifter 70 % af start11'eren ud i et transfervindue, da det er elementært for barca at opbygge holdet over en længere periode, og sørge for at der er plads og tid til at spillere såvel som trænere får den tillid der er behov for. Og det er der ikke ret mange andre klubber på det niveau der kan prale af. Se bare hvordan cheftrænere bliver smidt rundt i manegen, efter blot få tabte kampe?!

Tilbage til topic.
jeg håber at Zlatan viser sit værd i blaugrana-trøjen, hvis det ellers passer at det er gået i orden, jeg hører til de som mener at han er en mere komplet spiller end Eto'o, så det tror jeg ikke skulle blive noget problem. Og i vorst case, så har vi jo stadig Bojan som kan gå i angrebet, eller Henry som kan ligge på toppen, hvis Zlatan ikke slår til hurtigt nok.. :)

Eto'o er en Barca-helt - sådan vil han blive husket. Vi har nok alle på et eller andet plan ladet os rive med i noget af alt det crap pressen har lukket ud i dette transfer-vindue.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Ponte skrev:
rummenigge skrev:En dejlig billedeserie med vores løve:
http://translate.google.com/translate?j ... ry_state0=
Kan ikke finde billederne rumenigge, er det ikke kun artiklen? :?

og ja jønde, der var lige fyret godt op under mig der jeg så de første ord af første sætning, men blev glad da jeg læste det hele :D
Ah sorry, Jeg håbede man kunne linke til det oversatte galleri da der er knyttet en kommentar til hvert billede:

http://www.elmundodeportivo.es/web/gen/ ... 109-1.html
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Jønde skrev: Jeg er mildt sagt pisse træt af at vi barca fans altid for det største tudefjæs og skaber lynch stemning hver eneste gang vores største profiler skifter klub. Eto`o fortjener om nogen en ordenlig og respektfuld afsked og som klub og fans skal vi i fremtiden møde ham med åbne arme og stor respekt, alt andet er i mine øjne anti cule...
Mes que un club, gælder også for os fans....

Og i øvrigt siger Pep jo direkte at "jeg kan ikke sætte en finger på hans fodbold mæssige kvaliteter eller hans OPFØRSEL sidste år, jeg følere blot at der er brug for udskiftning for at opretholde succesen"
Pep siger direkte at det er udelukkende er et sprøgsmål om "feeling" 100% hans beslutning, og har intet med laporta eller andre at gøre.
Tudefjæs fordi han er på vej væk? tror nu mere folk er trætte af hans opførsel udenfor banen og ikke på den. Det må snart være gået op for dig Jønde. Det er ikke at han smutter, for det er ganske fint med mig. Jeg siger tak for alle de mål manden har bidraget med og den gejst han har haft PÅ BANEN! Han har i sandhed skaffet os nogle titler gennem årene. Peps feeling deler jeg, og er derfor dybt imponeret og glad for at han også mener det er på tide at sende Eto'o videre og få noget nyt blod i angrebet.

Respekt for Pep og tak for alt Eto'o, håber du bomber i Inter.. bare ikke i CL :wink:
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Rumenigge, jeg er glad for, du siger; hvis rygterne taler sandt. For de seneste par måneder omkring Eto'o har været rygter og atter rygter, som folk så har ment de kan bedømme en mand på, men sådan er det jo med sport/sladder pressen.
Jeg vil nu modsat dig mene, at Barca vel skylder Eto'o en del fra de senere år også. I det lys skal han vel selv vurdere hvor og til hvilken pris han gerne vil spille, nu hvor hans og klubbens veje skilles. Han er vel ikke forpligtiget til en evig taknemlighedsgæd?

Hvordan Real finanserer deres indkøb, må de sgu selv gå og rode med. Jeg mener bare at vi lige nu har gået efter stjerner, og også nogen af de samme stjerner, vi vil bare ikke betale prisen, deraf proletar tilgangen, som jeg mener har været eneste forskel. Dermed ikke sagt man ikke skal købe stjerner, for det er da nødvendigt, selvom vi selv avler talent, og også køber up and coming folk, især Cf pladsen har vi traditionelt købt færdige folk til. Her er min pointe bare, at det var en debat Laporta uretmæssigt startede. Om han er fejlciteret eller det er en opkogt historire, er naturligvis også en mulighed.

De der trøje regnskaber tror jeg ikke du skal ligge så meget i. Vil stadig påstå, at det er yderst tvivlsomt hvorvidt Zidane tjente sig ind på trøjesalg. Jeg har ihvertfald ikke set nogle nøgletalt, med en valid kilde, der bakker det postulat op.

Synes ikke der er grund til at være skuffet over Eto'o uanset hvad. Synes som Jønde mere der grund til at være skuffet over fans, der evig og altid har en negativ holdning hvad spillere må kræve og hvad de må mene og hvordan de må agere udenfor banen. Uanset om deres holdninger er baseret på kritikløs læsning af den spanske sportspresse, der ikke er kendt for sin gengivelse af facts. Ikke at det er møntet på dig Ruminigge, du forholder dig jo som nævnt til, at det er rygter.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster