Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Sikke dog et helt igennem ubrugeligt pressemøde!! ingen afklaring what so ever. Eto'os agent laver i den gang også en brain fart når han afviser barcas tilbud om forlængelse til 2012 med samme løn, hvorefter han siger det ikke er pengene der gælder, men det sportslige. Så tag dog imod tilbuddet, det andet er jo hykleri. Ellers så smut til City.. please.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jamen, nu er det jo i forbindelse med City 200 mill, som vi ikke får, eller har, og i sidste ende har den endelige indflydelse over. Jeg tror umiddelbart City er den klub, der er villig til at smide mest.

Nu er det jo ikke 200 mill vi har i rede penge, men nogen vi håber, måske at tjene. Skal vi købe Villa, så koster det min. 400 mill, plus alle mulige spillere. Det er et minus på minimum 200 mill, plus større difference, hvis vi ikke får de 200 for Eto'o, som det ikke ser ud til pt. De penge er til gengæld vores, og direkte fra vores transfer budget.

Bibeholdelsen af Eto'o i et år eller en evt forlængelse af kontarkten, gør jo i begge tilfælde at transferpengene afskrives, i et, to eller tre år. Hvorimod et salg af ham, og køb af en ny angriber er penge ud af lommen.
Satsningen på at Kerrison ikke slår til, gør vi ikke skal bruge mange af vores egen penge. Slår han ikke til må vi forstærke os til næste sommer, sandsynligvis koster spillerne ikke en halv milliard stykket der.

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af abx »

Jeg har sgu ikke meget til overs for hverken agenten eller Eto'o.

Stod den til mig, skulle pep melde klart ud, at man ikke ønsker at bruge Eto'o.

Han holder klubben som gidsel for hans grådighed, og hvorfor fan skal klubben så have ham i truppen?

Væk med ham,
Próxima Estación.... Parallel!

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Med de penge var jeg personligt smuttet, hvis jeg var Eto'o. Han har opnået alt det sportslige man kan opnå i spanien. Nu burde han afprøve Premier League, for der tror jeg virkelig at han ville bombe løs.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

abx skrev:Jeg har sgu ikke meget til overs for hverken agenten eller Eto'o.

Stod den til mig, skulle pep melde klart ud, at man ikke ønsker at bruge Eto'o.

Han holder klubben som gidsel for hans grådighed, og hvorfor fan skal klubben så have ham i truppen?

Væk med ham,
Det er hans agent der holder Barca som gidsel. Her ville jeg være konkret som Barca - Eto'o forlæng eller skrid...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Hvis man er lidt irriteret på Eto'o for tiden (om det så bare skyldes agentens spin) så fat mod, gense de dejlige minder:

http://www.youtube.com/watch?v=hcyaoYb1v5A

Hold k*ft hvor jeg elsker vores skaldede afrikanske løve!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

I fjor gikk Guardiola offentlig ut å sa at Eto'o ikke var med i hans fremtidsplaner, derfor velger jeg å ikke tro på agentens påstander om at Guardiola har sagt at han ikke er ønsket.

Det er ekstremt vanskelig å vite hva man skal tro på i disse dager. La merke til at Barca uttalte at de ringte med tilbud om ny kontrakt mens agenten påstår at de sendte e-mail...

Laporta har jo uttalt helt siden tidlig i vinter at han ønsket å forlenge kontrakten med Eto'o og tviler på at han gjorde det uten Guardiola sin velsignelse!? Det var Eto'o som på den tiden ikke ønsket å innlede forhandlinger.

Man får nesten bare se hva som skjer, vanskelig å spå noe akkurat nå føler jeg. Vi får nok svaret en gang i løpet av sommeren...

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Fant dette nå pcm, merkelig om Guardiola plutselig skal ha gjort helomvending og sagt til agenten at Eto'o ikke er ønsket allikevel som står i linken du sendte. Noen lyver, det tror jeg ganske sikkert, enten media, agenten eller Guardiola...

"Mesalles had previously acknowledged that Eto’o wants to finish his contract at the Camp Nou, which expires a year from now, and that at no time did coach Pep Guardiola ever rule the 28-year-old out of his first-team plans."

Kilde: http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... city-offer

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Fantomet »

Barca har tabt ansigt efter min mening

1. De bød Etoo et kontrakt en nat før hans agenter holder pressemøde. Hvorfor bød Barca ikke Etoo i en god tid før? Føler Barca sig presset?

2. Hvorfor sagde Laporta med et budskab om lønnens størrelse fra Man City til medier? Burde han ikke holde det for sig selv og sige kun til Etoo og hans agenter?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

"Mesalles had previously acknowledged that Eto’o wants to finish his contract at the Camp Nou, which expires a year from now, and that at no time did coach Pep Guardiola ever rule the 28-year-old out of his first-team plans."
Netop det som goal.com skriver der er nok det værste der kan ske, at Eto'o bliver til kontraktudløb. Agenten's hovedmål er at lave flest penge som muligt, og da han får et betragteligt procentbeløb af sign-on fee ser han selvfølgelig Eto'o blive i Barca uden kontraktforlængelse. Dette kan kun modbevises ved at Eto'o forlænger med Barca udfra det tilbud han har modtaget til samme løn.

At en klub som ManC til næste år kan nøjes med at betale noget som kunne ligne 5-10 mio € i sign-on fee så er det jo skandaløst billigt ifht de 20-25 mio € Barca nok vil kunne sælge ham for næste år.

Yep, its all about the money. Jeg forstår godt Barca at man i det mindste gerne vil lave lidt cash på Eto'o da han i forvejen er dyr i drift og næppe er typen som vil blive i Barca til karriereslut værende en 2. eller 3. angriber med en neddrosling af lønnen til følge.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Det som pcm påpeger, er også det, som undrer mig. Hvorfor kommer der pludselig et tilbud fra Barca natten før, til samme løn.
- Det burde da være kommet for længe siden, sådan som Barca har optrådt i medierne.

Det her er mega uigennemskueligt, men jeg er helt enig i, at uanset hvad, så er det en rigtig dum situation. Jeg kan godt forstå, hvis Eto'o er lidt gal. Og der er formentlig grund til, at Barca også er det.

Jeg tror et eller andet sted det hele falder tilbage på den kontrakt, som er gyldig nu. Og den kan jo ikke anfægtes, det var vilkår begge parter accepterede. Det her er satme noget rod. På den ene side, kan Eto'o sende et stærkt signal ved at skrive under nu. På den anden side virker forholdet efterhånden en kende anstrengt (må man nok sige). Det kan derfor være svært at tro på en mere harmonisk fremtid.

- Rummenigge. Ja... agenter er nogle værre nogle, fordi de har meget egen interese i en handel. Men er du sikker på, at det er procenter af sign-on fee de modtager, og ikke af salgspris. Det ville da umiddelbart undre mig, hvis det alene var sådan?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

- Rummenigge. Ja... agenter er nogle værre nogle, fordi de har meget egen interese i en handel. Men er du sikker på, at det er procenter af sign-on fee de modtager, og ikke af salgspris. Det ville da umiddelbart undre mig, hvis det alene var sådan?
Agenter for så vidt jeg ved er udelukkende repræsentanter for spilleren. Hvad klubber imellem forhandler sig frem til af salgspris for en spiller stadig 'ejet' af den sælgende klub er helt uafhængig af forhandlingerne med spilleren og dermed agenten selv.

Spilleren/agenten har derimod interesse i at få mest mulig ud af en handel (løn + sign-on fee + div. goder) hvilket er forståeligt. Da det er 'tradition' i fodboldverdenen (ja også i den alm. erhvervsliv dog i sjælden grad) vil der næsten altid være en sign-on fee til spilleren udover lønforhøjelser og andre goder. Det er dermed naturligt at agenten måles på hvor god en kontrakt han kan forhandle hjem, og dermed er det naturligt at agenten får andele i både spillerens løn men også sign-on fees, men selvfølgelig ingenting af hvad klubben tjener.

En spiller kan selvfølgelig play it dirty, for eksempel ved at tage sælgerklubben som gidsel og sige: "jeg lader mig kun løsrive kontrakten hvis jeg får mindst 50% af den salgspris I får for mig, ellers går jeg om et år uden at I får noget ud af mig", i stedet for at nøjes med hvad spilleren/agenten får ud af købeklubben i en handel.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

pcm skrev:Barca har tabt ansigt efter min mening

1. De bød Etoo et kontrakt en nat før hans agenter holder pressemøde. Hvorfor bød Barca ikke Etoo i en god tid før? Føler Barca sig presset?

2. Hvorfor sagde Laporta med et budskab om lønnens størrelse fra Man City til medier? Burde han ikke holde det for sig selv og sige kun til Etoo og hans agenter?

1. Dette har jeg skrevet mange ganger tidligere, Barca har gått offentlig ut i media helt siden tidlig i vinter og ytret ønske om å forlenge med Eto'o, men spilleren selv har avslått å gå i forhandlinger. Derfor har klubben med sikkerhet sendt ballen til Eto'o og ventet på et utspill fra han angående sin fremtid. Når den kom for noen dager siden så var Barca raskt ute med å tilby ny kontrakt. Ser ikke noe galt her jeg, det er Eto'o som har bremset denne prosessen, ikke klubben...

2. Enig, Laporta har en tendens til å være litt for glad i media...

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Så vidt jeg er informeret udsatte Barca med vilje alle forhandlinger dengang Eto'o kom med hans Mallorca. Hvis du har hørt anderlede i medierne, så er problemet måske, at det er igennem medierne og ikke et reelt udspil.
Hvem der har ønsket en forlængelse først, og hvem der lyver om hvad, er jo udelukkende et medie stunt fra begge lejre, som skal skabe sympati og anti-pati igennem loyalitet
I virkeligheden har begge parter jo nok et ret godt indblik, i hvad den anden part ønsker, og det de begge ønsker er jo øjensynlig Eto'os transfer-sum.

Der er mange, som mener Eto'o er grådig, fordi han gerne vil være transfer fri om et år. Det er jeg meget uenig i, hvorom alting er, så er manden jo i sin gode ret til at blive, det ligger jo for fanden i kontrakten.
Problemet for barca, og det er vel barca vi skal forholde os til, er jo nok, at de handlet med andre(først Zlatan og nu Villa), og taget det som en selvfølge at de kunne skyde Eto'o afsted, men nu mangler der et par hundrede millioner i transfer budgettet.
Så er spørgmålet, hvad der er mest hensigtsmæssigt, at købe Villa eller ej, nu hvor ledelsen i den grad har forregnet sig.
Hvad Eto'o angår som Barca spiller, så tror jeg ikke det her vil betyde noget for hans spil. De prøvede også at sælge ham sidste år, og det betød om noget kun en trods reaktion.

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Jeg håber personligt at Eto'o bliver enten via kontraktforlængelse(med en smule forhøjet løn, så den ligger ved siden af Messi) eller også gennem en kontrakudløb til næste sæson....Eto'o skylder ikke barcalona noget, som helst. Han har været blandt barca's 2-3 bedste spiller i 5 år og har mere en betalt hans transfer sum tilbage med mål, assist og hårdt arbejde både defensivt såvel som offensivt, ...hvis Barcelona virkelige ønskede at have Eto'o kunne de jo give ham den samme løn, som Messi. Han fortjener denne løn mere end selv Messi og Det siger jeg som en megastor messi-fan. Uden Eto'o havde vi ikke vundet CL eller La Liga. Han udstråler en kampgejst som smitter af på de andre angriber. Se blot hvordan den samme trup spillede uden Eto'o. Kedeligt spil der gik fra side til side indtil de tabte bolden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster