Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Ja det er fuldstændig korrekt. Det er meget muligt. Det er ikke så meget Barca kan gøre ved det. Det var vilkårene i kontrakten. Man kan jo omvendt heller ikke tvinge Barca til at forlænge med en spiller, hvis kontrakt udløber. Sceneariet hvor klubben ikke vil forlænge er ikke unormalt.
- Lad os se hvad der sker.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Pressekonferencen, hvis I ikke har opdaget det;

http://fcbtransfers.blogspot.com/
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Jep... ser ud til at agenten har som dagsorden at påpege, at Barca har misbrugt medierne til at få Eto'o til at fremstå som grådig. At Eto'o gerne vil blive i klubben med samme løn, men nu er i tvivl, fordi der er kommet meget tvetydige udmeldinger fra barcas side om, hvorvidt han stadig ønskes i klubben

- Edit: uanset hvad der er op og ned, rigtig og forkert, så er det en ret uheldig situation

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Det er svært at finde hovede og hale i det her, men om ikke andet synes jeg det er dybt kritisabelt af ledelsen at man ikke har gjort noget for at undgå denne situation.

Jeg kunne simpelthen ikke forestille mig at Guardiola skulle udtale noget og mene noget andet. Det har han ikke gjort før og tror heller ikke det er tilfældet nu. Gav vide hvem de her "club officials" er som de snakker om?

Gad vide hvad klubbens svar er til dette interview?

"Eto'o plans to talk with Guardiola in the coming days to hear about his plans first-hand." - håber de får klaret situationen lidt op.

Noget andet er at klubben skulle ifølge rygter have givet ham en kontraktforlængelse på 2 år med samme løn. Nogen siger dette er en fornærmelse mod Éto'os bedrifter og han burde få en lønforhøjelse. Éto'o har i de sidste 3 år tjent 7,5 mio euro/år - det samme som Henry og Xavi tjener. Messi er den som tjener mest med 8,4 mio euro/år. I dette lys synes jeg ikke det er at fornærme Éto'o. Det er en rigtig god kontrakt han har. Han skal ikke have mere end Xavi og Henry synes jeg ikke.
Visca el Barca

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

For lige at opsummere, for dem der ikke helt forstår hvad der sker : :wink:

Samuel Eto'o har 3 muligheder.

For det første kan han blive hos Barcelona indtil næste sommer, hvor hans kontrakt som sagt udløber. Dette vil være forfærdeligt for Barca, da vi ikke kan modtage penge for Eto'o, og han kan gå frit. Dette håber vi ikke på at sker.

Næste mulighed er kontraktforlængelsen. Eto'o skriver under på en ny kontrakt, så han er bundet til Barca for en længere periode. Dette ville være udemærket, da vi sikrer os Eto'os tjenester, samt klubber skal betale en sum til Barca, hvis de vil have ham.

Sidste mulighed er, at han forlader os til sommer. Dette ville også være fint, da vi har masser af tid til at finde en ny angriber, samt vi får en klækkelig sum. Nu snakker vi altså om en klub som Manchester City som fisker efter vores striker, og derfor kan det være et yderst fristende tilbud de kommer med.

Min mening:
Som man kan se i overstående, er første mulighed det værste der kan ske. Eto'o er væk - og vi tjener ikke noget på ham. Alt andet end det må ske. Men ud fra den pressemeddelse, Eto'os agent fremlagde idag, ser det ud til at mareridtshændelsen er over os. Godt nok bliver Eto'o hos os endnu et år, men næste år får vi et problem - så er han væk.

Agenten udtalte desuden at Barca har handlet miserabelt, og at de ikke har givet Eto'o den respekt han fortjener - sandsynligvis i form af penge. Mon ikke forhandlingerne om en ny kontrakt bliver afbrudt, og Eto'o enten forlader os nu eller til næste sommer? Jeg er spændt... :|

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Er der nogen der ikke forstår det ? Det er vel bare en klassisk situation, når spilleren kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Fantomet »

http://www.fcbarcelona.no/nyheter/3033




Samuel Eto’os agent, Josep María Mesalles, går i dag hardt ut mot Barças junta og ryktene om at Eto’o skal være ute etter penger når han nå sier nei til Manchester City.

Mundo Deportivo har en lang sak om situasjonen rundt Samuel Eto’o i dag. Sent i går kveld ble det klart at Barça har tilbudt kameruneren en toårsforlengelse på samme lønn, og hans agent bekrefter i dag dette og offentliggjør samtidig eposten med tilbudet:

Kjære Josep María.

Ettersom vi har blitt kjent med at dere ønsker å fortsette i FC Barcelona, har vi bestemt oss for å tilby dere en forlengelse til 2012 med samme lønn som spilleren har i dag.

Mesalles forteller videre at han, i møte med Raúl Sanllehí og Txiki Begiristain [sportsdirektører i Barça], ble fortalt at det er trener Josep Guardiola som ikke vil ha hans klient med videre. Han sier også at han ikke har vært i møte med Manchester City, og at han derfor er svært opprørt over president Joan Laportas uttalelser om det «stratosfæriske tilbudet» som Eto’o visstnok skal ha mottatt fra den britiske klubben — uttalelser som han også gjentok mens han var i New York.

«Dersom klubben ikke vil ha Samuel, så trenger de ikke si at dette er et problem om penger. Dessverre har klubben tatt i bruk pressen […] i stedet for å si klart og tydelig at de ikke vil ha ham med videre neste sesong. Vi har aldri bedt om en eneste céntimo fra FC Barcelona — hverken lønnsforhøyelse eller bonus for å forlenge; ikke for noe.»

- Bonusen på 15 millioner og det stratosfæriske kontraktsforslaget er løgn

Mesalles bekrefter også at den påståtte bonusen på 15 millioner euro som han og hans klient visstnok skal ha krevet fra Barça for å forlate klubben, er «absolutt falsk» og han gjentar at de enda ikke har diskuterte en eventuell overgang med Manchester City.

«Vi kan ikke tillate at presidenten [Joan Laporta] kommer med løgner når realiteten er at vi først i går kveld klokken 23.33 mottok en epost med tilbudet.»

- Vi burde ha bekreftet Guardiolas signaler

Mesalles er også misfornøyd med de forrvirrende signalene Guardiola har gitt hans klient, og etterlyser åpenhet om hva klubbens sportslige egentlig vil.

«Vi trodde på klemmene og utsagnet om at ‘vi ses 20. juli’, som Guardiola ga oss ved sesongslutt. I ettertid ser vi jo at vi åpenbart skulle ha forsøkt å bekrefte dette. Jeg har derimot ingen som helst tro på juntaens versjon, for man kaster seg ikke om på noen få timer og tilbyr noen en toårsforlengelse dersom treneren ikke vil ha vedkommende med videre.»

- Samuel vil bli i klubben

Mesalles gjentar også at hans klient aldri har villet noe annet enn å bli i Barcelona, og at han er forvirret over alt som har skjedd det siste året. Likevel skal han være innstilt på å bli ut kontrakten i 2010 – uten at Mesalles nevner noe om tilbudet de mottok i går kveld.

«Alt som har skjedd tatt i betraktning, så er Samuel innstilt på å fortsette i Barça og respektere det siste året på hans kontrakt. Han er på plass 19. juni for å gjennomføre helsesjekken, og deretter den 20. juni for å trene med resten av laget for å forberede seg på å gå etter en ny trippel.» avslutter han.

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Fantomet »

Det er lidt træls situation i dag vedrørende Eto'o.

Samuel Eto’os agent, Josep María Mesalles, har et point. Hvorfor har Barca tilbudt Etoo et to års kontrakt, når vores cheftræner ikke vil have Etoo til denne nye sæson?

Ligemeget hvordan sagen forløber sig i dag, håber jeg at Barca behandler Etoo med respekt hvis han har valgt at blive i klubben. De skal ikke lave en Daniel Garcia Lara (Dani blev ikke registere som spiller hos Barca i 2004 og han blev tvunget til at træne alene i hver dag og hans historie kan læses på http://www.elbarca.dk/dani.htm).

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Diabolito skrev:Er der nogen der ikke forstår det ? Det er vel bare en klassisk situation, når spilleren kun har 1 år tilbage af sin kontrakt.
Det kunne da være?

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Ponte »

:shock:

Det her kan bare ikke være rigtigt! og hvis det er rigtigt kan klubben i mine øjne ikke være det bekendt! :evil:

Men som jer andre har jeg svært ved at se at Pep skulle sprede rygter eller andet for at lægge pres på Eto'o.

Det er ikke en fair måde at behandle ham på, men må nok vente de kommende par dage for at om der bliver ryddet op i det her og sandhederne kommer frem.

Håber han forlænger da han har et par gode år i sig endnu og er vigtig for holdet og klubben og skal der gerne være én af de første til at indrømme jeg nok fælder en tåre hvis han forlader os :cry:

Men lad os nu se hvad der sker, håber bare ikke vi nu igen får det tilnavn "galehuset" som vi engang skulle høre på..
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Det kan godt være, at agenten havde en pointe, men det er edder-hundemig uprofessionelt at hænge den klub ud, som man forsøger at forhandle med. Dårlig dårlig stil.

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

pcm skrev:Samuel Eto’os agent, Josep María Mesalles, har et point. Hvorfor har Barca tilbudt Etoo et to års kontrakt, når vores cheftræner ikke vil have Etoo til denne nye sæson?
Hvordan vet du at Guardiola ikke ønsker at Eto'o blir værende? Kilder? Dette har ikke jeg hørt noe om... Ser ut til å bli en farse dette, beskyldningene hagler frem og tilbake, ikke bra. Kan aldri tenke meg at Barca sprer løgner i denne saken, til det er Guardiola og Laporta for profesjonelle, stiller meg mer tvilende til agenten i grunn. Men ikke godt å vite...

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Fantomet »

F.C. Barcelona skrev:
pcm skrev:Samuel Eto’os agent, Josep María Mesalles, har et point. Hvorfor har Barca tilbudt Etoo et to års kontrakt, når vores cheftræner ikke vil have Etoo til denne nye sæson?
Hvordan vet du at Guardiola ikke ønsker at Eto'o blir værende? Kilder? Dette har ikke jeg hørt noe om... Ser ut til å bli en farse dette, beskyldningene hagler frem og tilbake, ikke bra. Kan aldri tenke meg at Barca sprer løgner i denne saken, til det er Guardiola og Laporta for profesjonelle, stiller meg mer tvilende til agenten i grunn. Men ikke godt å vite...
Kilde er http://www.fcbarcelona.no/nyheter/3033

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Det er i mine øjne umuligt på nuværende tidspunkt at vurdere, hvad fakta er i forløbet. Jeg er dog sikker på, at hvis ikke Eto'os agent ikke smører tykt på, så er der ihvertfald, som minimum en mening med timingen af dette udfald. Så det kan bruges optimalt.

Jeg mener nu ikke den sportslige ledelse, har været så brand profesionelle i disse uger. Som jeg tidligere har været inde på, så virker mange af deres aktioner og reaktioner, som om de op til sæson-afslutningen havde en klar plan, og nu efter Real vendte op og ned på transfermarkedet, så virker deres dispositioner irrationelle.
Med ovenstående mener jeg ikke, at Eto'o situationen udelukkende partout er deres jok i spinaten, men jeg mener, det virker som om, at de lidt leder efter et prestige køb på toppen. Koste hvad det vil.

Ved ikke, hvordan de kommer ud af dette her, og vi ved jo reelt heller ikke, hvor langt man er i forhandlingerne med andre spillere. Men salget af Eto'o, som ifølge Laporta skulle være astronomisk, men som jeg har forstået det, så var der 200 mill. kr i det for os. Håber jeg har misforstået det, for det er sguda utroligt dårligt solgt, til verdens rigeste klub, der praler med, de ikke har respekt for penge.

I forbindelse med Eto'o, så synes jeg man enten skal forlænge, eller sige op i røven med de 200 mill, så tager vi ham en sæson mere, og dropper Villa. Så har vi forhåbentlig købt Kerrison for en slik, og håbe han kan spille sig ind, og være i top klassen, når Eto'o så engang er væk.
Altså lige som med Deco, så er de piv ringe til salg i barca, men måske har er de endnu en gang fundet en ung klasse-spiller. Det har alle dage mere været deres merit.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

ladislau skrev: I forbindelse med Eto'o, så synes jeg man enten skal forlænge, eller sige op i røven med de 200 mill, så tager vi ham en sæson mere, og dropper Villa. Så har vi forhåbentlig købt Kerrison for en slik, og håbe han kan spille sig ind, og være i top klassen, når Eto'o så engang er væk.
Jeg tvivler på at du ville skyde en hvid pind efter 200 millioner, hvis du sad i ledelsen hos Barca. Tror du vi hedder Real Madrid? :twisted:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster