Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Messi »

Eto'o er simpelthen bare blevet for gammel, nej så hellere, Villa eller Zlatan

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Diabolito »

Messi skrev:Eto'o er simpelthen bare blevet for gammel, nej så hellere, Villa eller Zlatan
Villa er kun 7 måneder yngre. Zlatan, 1-2 år ? Det er vel næppe et brugbart argument.
El Señor de las Tartas

Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Messi »

nå dada, så tar' vi da bare Torres

Hævneren
Indlæg: 127
Tilmeldt: lør sep 22, 2007 10:27 pm

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Hævneren »

Tror jeg er nød til at sætte dig på ignore Messi

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bager »

Gad vide hvad et "kæmpe" tilbud dækker over? Jeg vil mene det ihvertfald er over 30 mio som man mener han er værd. Vi må være oppe omkring 50-60 mio.

Jeg håber Éto'o bliver. Men jeg synes det skal være fuldstændig op til ham. Hvis han forlader Barca skal det være fordi han gerne vil. Ellers synes jeg ikke vi skal sælge, heller ikke hvis beløbet er "kæmpe".
Visca el Barca

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Altså, nu hvor vi har fat i Manchester City så syntes jeg da vi skal sælge. De plejer ikke at være pjattede med at give lidt ekstra for en spiller, og med deres resultater, skal de simpelthen tilbyde monster løn og forhåbentlig også et godt bud for ham.

Hvis vi kan få et sted omkring 30-40 for ham, ville det efter min mening være en rigtig god deal. Eto ønsker garanteret en skyhøj løn hos os, og vil bestyrelsen ikke give ham det, så må han ud. Han skal hvertfald ikke have lov til at gå gratis.

Bliver interessant at se hvad der sker :)

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Laporta udtalte imorges at der er udbragt et bud på Eto'o. Ifølge vores elskede præsident er det Manchester City der har udbragt buddet, som han beskriver som "astronomisk". Han siger også at buddet får Cristiano Ronaldo-transferen til at blegne, ved siden af buddet der er udbragt på Eto'o. Laporta siger desuden at Eto'os løn kan blive så høj, at han kan blive den bedst betalte spiller i verden, hvis han skifter til den nordengelske industriby.

Laporta siger desuden til iCat.FM (catalansk radiostation):

"Eto'o vil meget gerne blive i Barca, men et tilbud somdet, er meget svær at sige nej til. Hvis han skifter, så lover jeg, at vi finder en erstatning, der kan leve op til Eto'o"

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg må selv indrømme at jeg blev meget overrasket over denne nyhed. Det ser virkeligt ud til at han forlader os inden for de næste par dage. :shock:

Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Messi »

Kunne være alt for fedt at score kassen på Eto'o sam muligvis har toppet. og så købe Villa. Håber bare Eto'o gider!

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

ladislau skrev:Bullshit? Det er vel ikke mere bullshit, end at Laporta siger, at han håber på Eto'o bliver, når han han nu har prøvet at bytte ham væk for Zlatan.
Kan ikke se noget problem i, at manden prøver at presse citronen, for at maksimere hans løn. Det er da naturligt i lønforhandlinger på et hvert niveau, og det her er naturligvis på et ret højt plan. At Eto'o hvis han ikke bliver solgt i år, er transferfri til næste år, har han da helt sikkert med i hans forhandlinger, ellers ville han da være idiot. Det har Laporta også i baghovedet, og vil enten sælge nu, eller skrive kontrakt. Synes ikke man skal klandre Eto' for at stå i en gunstig forhandlings situation. Selvfølgelig vil han maksimere hans profit, det vil alle! At du så er mavesur over folk forhandler tingene på plads, er for mig komplet uforståeligt.
Alle vil ikke maksimere sin profit, det er tull. Noen har hjerte for klubben og kommer ganske raskt til enighet om en bra lønn for begge parter. Penger betyr ikke alt for alle, det er nok mange fotballspillere som tenker at de tjener så meget i utgangspunktet at de ikke er vanskelige å be i lønnsforhandlinger. De verdsetter trivsel og har et hjerte som banker for klubben. Men det er vel fortsatt komplett uforstålig for deg det...

Klubben har nå villet skrive ny kontrakt med Eto'o helt siden i vinter og det virker som han fortsatt er ganske bombastisk i sitt skyhøye lønnskrav. Da har han ikke mye interesse for å spille for klubben lenger spør du meg. Håper ikke at du mener det er fair at han skal betales mer enn Messi... Dersom ikke Eto'o forstår dette også så er han meget velkommen til å forlate klubben, og ja, da vil jeg kalle ham pengegrisk.

barca76

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af barca76 »

Manchester City har godt nok snøren ude efter Eto´o med et tilsyneladende "stratosfærisk" tilbud og Barca får nok heller ikke pebernødder ud af et evt salg, meen rent sportsligt mener jeg det er noget af en tilbagegang for ham, hvis han accepterer.
City er vel at betegne som en middelklasseklub, som jeg ikke umiddelbart kan se som mulig engelsk mester sådan lige foreløbig. Eto´o er ganske enkelt for god til den klub.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Altså, så vidt jeg har forstået stillede begge parter forhandlingerne på stand by. Hvis du har dokumentation på andet, så er det fair nok.
Om eto'o, Messi, Xavi eller whoever får mest er jeg uendelig ligeglad med, og hvis Messi også er ligeglad, for jeg går ud fra du mener han er en af dem, der værdsætter trivsel og hvis hjerte banker for klubben, og ikke er pengegrisk som Eto'o, så er det vel ligegyldigt hvem der tjener mest.

Personlig tror jeg nu alle fodboldspillere vil tjene så meget som muligt, lige som os andre gerne vil have mest muligt ud af vores lønforhandlinger, også selvom man holder af sin arbejdsplads. At så godt som alle spillere har en agent eller repræsentant, mener jeg påviser det argument. At der heldigvis også stadigvæk er følelser for klubber af fodboldspillere, er naturligvis dejligt at se. Som for eksempel med Gattusos løn nedgang i Milan, det er sympatisk at se. Det er endnu mere dejligt at se vi har spillere, som har sagt nej til tilbud fordi de gerne vil spille i Barca, men selv nogle af dem har altså også forhandlet sig frem til nogle af de højeste lønninger i verden.
Valdes er det seneste eksempel på en Barca-mand, der også vil have det maksimale ud af sin karriere i Barca, er han også pengegrisk, hvor meget må man forlange?
Det er altså proffesionelt fodbold. FC Barcelona køber og sælger spillere hvert år, vi kan jo ikke på forhånd edsværge de spillere vi køber evig troskab, og forvente de føler det samme for klubben, som os fans, eller dem der har spillet i klubben siden ungdomsårene. Det er jo utopi. Det er så dejligt, at mange spillere ikke kan undgå at få Barca ind under huden. Det tror jeg også Eto'o har, han mener stadig han er Mallorca mand, det er fair. Han vil tjene det han kan på sin sport, det er fair. Han har allerede givet Barca meget, og hvad ham og klubben ender bliver enige om, så er der ingen, der har grund til sure miner.

Hvorvidt det er forståeligt for mig, at have et hjerte der banker for klubben, synes jeg er et latterligt personligt angreb, især når man sidder på et fan-forum.

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

ladislau skrev:Altså, så vidt jeg har forstået stillede begge parter forhandlingerne på stand by. Hvis du har dokumentation på andet, så er det fair nok.
Om eto'o, Messi, Xavi eller whoever får mest er jeg uendelig ligeglad med, og hvis Messi også er ligeglad, for jeg går ud fra du mener han er en af dem, der værdsætter trivsel og hvis hjerte banker for klubben, og ikke er pengegrisk som Eto'o, så er det vel ligegyldigt hvem der tjener mest.
Man har da alltid et lønnshierarki i en fotballklubb, som også Laporta påpeker gang på gang. Der den beste spilleren som regel står på toppen av hierarkiet og hever den beste lønnen. Signerer man verdensklasse så vil såklart han heve høy lønn uten å ha bevist noe i klubben, det samme med spillere som kommer fra free transfer.

Ettersom jeg husker rett så var ikke Messi vond å be om å underskrive ny kontrakt, det ble kort prosess. Eto'o tjener tett opp til det samme som Messi og når han da går ut og krever £200 000 i uka for å skrive ny kontrakt så er han pengegrisk og hjertet kan ikke banke spesielt sterkt for klubben dersom han bastant krever å bli lønnet bedre enn Messi.

Spørsmålet jeg vil stille deg er blir hvor mye du mener vi skal gi Eto'o i lønn?

Du kan ikke sammenligne Valdes sin situasjon med Eto'o da han ligger langt langt lavere på lønnsstigen og det vil dermed være større økningspotensiale pga den gode sesongen til Valdes sammen med hans lave lønn. Det samme gjelder Toure. Eto'o på den andre siden er nest best betalt i klubben og etter mitt skjønn ikke den nest beste spilleren. Iniesta verdsetter jeg høyere og mulig også Xavi.

Fair at Eto'o sin favorittklubb er Mallorca, det respekterer jeg selvfølgelig. Men kom ikke her og si at Eto'o så gjerne så gjerne vil bli i klubben, men at det er helt uaktuelt dersom han blir lønnet bedre enn Messi, det er bullshit... Men vi får se, senker han lønnskravene til rundt £140 000 i uka og skriver under på en ny avtale så skal jeg med GLEDE trekke tilbake alt jeg har skrevet om ham her på forumet. Jeg ønsker tross alt at mannen skal fortsette i klubben, selv om jeg ikke alltid har vært like begeistret for hans personlighet og moral så har han imponert ute på banen.
ladislau skrev:Hvorvidt det er forståeligt for mig, at have et hjerte der banker for klubben, synes jeg er et latterligt personligt angreb, især når man sidder på et fan-forum.
Om det hadde vært et personlig angrep så kunne du med all forståelse ha funnet det latterlige, men det var det overhodet ikke. Når du kaller meg mavesur og overhodet ikke forstår hvordan noen spillere vil unnlate å maksimere profit så må jeg prøve å understreke mitt poeng på sterkest mulig måte. At det finnes saker som er viktigere for mange fotballspillere enn penger/status og at det ikke kan være så vanskelig å forstå. Husker tidligere år da Barca slet økonomisk så gikk en del spillere med på lønnskutt hvilket det står stor respekt av.

Jeg betviler ikke din kjærlighet for Barca, det var overhodet ikke det som var meningen med innlegget, da har du missforstått.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

http://www.bold.dk/nyt/Etoo-agent-indka ... ressemoede

Interessant. 200 millioner, er vel fair efter min mening.

David villa, kom glad.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

F.C. barcelona - Der er to til en forhandling. Hvis Eto'o har mulighed for at blive verdens dyrest lønnede spiller hos en anden klub, kan man da ikke fortænke ham i, at forhandle med Barca. Det ville da være underligt andet. Endvidere har Barca tilkendegivet flere gange, at Eto'o ikke indgik i klubbens fremtidsplaner. Man kunne ikke få ham solgt, hvilket endte som en stor succes for Barca (ironisk nok). Jeg syntes du er galt på den, når du kalder Eto'o grisk. Han er ikke en slave, som klubben skal bestemme hvilken løn skal have (læg lige mærke til rimet!)

Endvidere har Eto'o tidligere gået ned i løn hos Barca for at hjælpe klubben. Saviola gjorde det ikke (og skiftede efterfølgende til Reals bænk alene for pengenes skyld). Ham vil jeg gerne kalde pengegrisk. Eto'o nej. Eto'o ved formentligt at dette er sidste mulighed for en kæmpe kontrakt. Han er i sin bedste alder. Har givet Barca alt. Er den mest konstant scorende angriber i Europa set over de sidste mange sæsoner. Har formentlig et kæmpe tilbud fra City på hånden.
- At bebrejde ham for at presse citronen hos os, kan man ikke klandre ham. At han gerne vil prøve andre græsgange, kan man heller ikke klandre ham.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Det er vildt at Eto'o har været vigtig for os, i alle de sæsoner han har været her. Desuden har han scoret i begge vores CL-finaler, og har derfor spillet en kæmpe rolle i, at vi vandt de trofæer. Jeg er meget taknemlig over for vores superstriker Eto'o, som virkelig er great. Han fortjener al ære og ros, og selvfølgelig er det utroligt synd hvis han skifter til City, men den løn han får derovre - den har han fortjent.

Tak til Eto'o - en af de bedste angribere i Barcas historie...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster