Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Mander skrev:
Nej, hvorfor skulle han betale halv skat i Spanien ift. i England? En massiv skattelettelse, som jeg ikke har hørt om?
Ja - præcis derfor. 25% skat fra April. Jeg mener kun det gælder for udlændinge, der arbejder i landet, men jeg er ikke helt sikker - http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... y-tax-rate

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Tolquhon skrev:
Mander skrev:
Nej, hvorfor skulle han betale halv skat i Spanien ift. i England? En massiv skattelettelse, som jeg ikke har hørt om?
Ja - præcis derfor. 25% skat fra April. Jeg mener kun det gælder for udlændinge, der arbejder i landet, men jeg er ikke helt sikker - http://www.goal.com/en/news/12/spain/20 ... y-tax-rate
Den ordning er stort set det samme som den danske forskerordning, og gælder for de første 5 år en udlænding er i Spanien. Eto'o betaler fuld skat, mens Cristiano slipper billigt, eftersom han er ny i landet.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Eto'o er jeg 99% sikker på er tapt, dessverre, tror han fortsatt er bitter for i fjor sommer og han ønsker dessuten en lønn som er helt urealistisk. Av City forlanger han iaf £200 000 i uka!! Sykt... Lurer på om det er spill for galleriet, at han med lønnskravet gjør seg utilgjengelig for salg slik at han kan gå gratis neste sommer.

Men man kan aldri være sikker, jeg har da tatt feil før...

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

F.C. Barcelona skrev:Eto'o er jeg 99% sikker på er tapt, dessverre, tror han fortsatt er bitter for i fjor sommer og han ønsker dessuten en lønn som er helt urealistisk. Av City forlanger han iaf £200 000 i uka!! Sykt... Lurer på om det er spill for galleriet, at han med lønnskravet gjør seg utilgjengelig for salg slik at han kan gå gratis neste sommer.

Men man kan aldri være sikker, jeg har da tatt feil før...
Hvis han fortsat er bitter siden sidste sommer, hvorfor skulle han så score løs, og kysse Barca tegnet?

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Overvejede jeg også. Desuden siger han hele tiden han gerne vil fortsætte. Han vil dog bare have en højere løn.
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Lige præcis. Tror sportsligt helt klart han vil blive i Barca, inden han om en tre-fire år skal hjem til Mallorca. Tror til gengæld ikke, han kræver den samme spandfuld penge af os, som han kræver af City. Det er jo sprtligt et skridt ned, så det skal han vel have en økonomisk kompensation for. Han får jo nok heller ikke en bondegård hos Mallorca, så hans dilemma er jo nok, at dette måske er hans sidste helt store kontrakt
Tror som tidligere nævnt nok, det kan ende med en ny kontrakt i Barca. Det virker som både Eto'o og Barca i al fordragelighed ser på alle alternativerne. Tror også det er til gensidig fordel, at de to parter ser, på hvordan de økonomiske betingelser er på alternativerne. Også hvis det skulle ende med en "skilsmisse", virker de begge meget afklaret med forhandlingsforløbet.

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Det er bullshit! "Jeg elsker Barca og har et høyt ønske om å bli i klubben, men gi meg £200 000 i uka først...." Det er det samme som å ønske seg bort!

Eto'o tjener i øyeblikket £133 000 så ikke kom her å si at han ikke er meget meget godt betalt! Er med det den 6. best betalte spilleren i verden og tjener mer enn spillere som C. Ronaldo, Ronaldinho, Raul, Robinho, Gerrard, Ballack etc... Dersom han ønsker å bli så mye som dere påstår og har et hjerte som banker for klubben så burde han ha skrevet ny kontrakt for lenge siden, noe særlig mer enn £133 000 i uka kan han ikke forvente, kanskje £140 000. Verdens kanskje beste spiller, Messi, tjener £148 000 i uka og Eto'o er ikke tidenes smarteste dersom han forventer å få bedre betalt enn Messi...

Eto'o kan ikke si annet i løpet av en sesong enn at han har lyst til å bli, noe annet ville jo vært hårreisende. Alle vet jo at profesjonelle spillere sier det "politisk korrekte" i løpet av en sesong for ikke å ødelegge for laget og moralen. Det er først etter sesongen at sannheten kommer frem, handling beviser mer enn tusen ord... Det burde også dere vite...

Toure: Så du mener at en spiss ikke scorer dersom han er bitter? Eto'o vet da utmerket godt at hans prestasjoner legges til grunn når han etter sesongen skal forhandle om lønn og han ønsker selvfølgelig også at interessen fra andre storklubber skal vedvare. En spiller som Eto'o har da også ambisjoner.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Jeg er enig i at Eto'o kan virke en smule fjendsk i sin holdning overfor ledelsen - det var det samme sidste år, hvor han endte med at blive. Jeg mener heller ikke nødvendigvis at han skal have en lønforhøjelse - han er forholdsvist velbetalt. Han er temmelig smart i og med at han har fuldstændig vanvittige lønkrav overfor andre klubber samtidig med at han takker nej til Barcas tilbud - på den måde presser han Barca til at komme med bedre bud for at undgå at han smutter på fri transfer - men det stiller ham ikke i noget særlig godt lys. Eto'o er vores "problembarn" - jeg tror han nærer stor kærlighed til klubben og omvendt, men forholdet er så sandelig ikke gnidningsfrit.

Hvad angår "hårrejsende" udtalelser midt i sæsonen, har Eto'o da ikke bleg for at levere et par af den slags også - f.eks. var Barcelona bare "et arbejde" mens hans hjerte lå hos Mallorca... :o

Mes Que Un Club

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mes Que Un Club »

Tror at Eto'o har spillet sin sidste kamp for Barca. Villa nærmer sig drastisk Barca og det vil sige at Eto'o er nød til at blive solgt. For det første kan vi ikke have to topangribere kæmpe om samme plads, og vi har jo heller ikke så mange penge at gøre godt med til spillerkøb. Så tror virkelig at Eto'o snart bliver solgt, så snart Villa har skrevet under, hvilket jeg virkelig tror på..

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Bullshit? Det er vel ikke mere bullshit, end at Laporta siger, at han håber på Eto'o bliver, når han han nu har prøvet at bytte ham væk for Zlatan.
Kan ikke se noget problem i, at manden prøver at presse citronen, for at maksimere hans løn. Det er da naturligt i lønforhandlinger på et hvert niveau, og det her er naturligvis på et ret højt plan. At Eto'o hvis han ikke bliver solgt i år, er transferfri til næste år, har han da helt sikkert med i hans forhandlinger, ellers ville han da være idiot. Det har Laporta også i baghovedet, og vil enten sælge nu, eller skrive kontrakt. Synes ikke man skal klandre Eto' for at stå i en gunstig forhandlings situation. Selvfølgelig vil han maksimere hans profit, det vil alle! At du så er mavesur over folk forhandler tingene på plads, er for mig komplet uforståeligt.

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Eto'o skal blive og så skal Villa hentes...Real Madrid har forstærket sig gevaldigt og det samme burde barcelona gøre...hvis nu Messi eller Eto'o bliver skader har vi derved fuldgode erstatninger i Henry,Villa og Iniesta...Til midtbanen skal vi også have hentet en ekstra forstærkning for både Kieta,Toure og Eto'o smutter til African Nations Cup....
Hvis Villa kommer er jeg næsten 100% sikker på, at han ikke vil kunne vælte Eto'o af pinden...Eto'o er en konkurrence menneske og pres gøre ham bare stærkere. Villa vil sikkert sidde sig på Henry's plads og derved vil både Eto'o og Villa danne en meget stærk 3-mands angreb sammen med Messi.Henry må finde sig i at være indskifter for henholdsvis Eto'o og Villa, mens Iniesta kan vikarier på Messi's plads.
Med hensyn til løn syntes jeg at Eto'o fortjener den samme løn, som messi, for Eto'o har vist sig at være en solid og talentfuld spiller, der bare bliver ved og ved med at spille på et utroligt højt niveau...Messi er måske verdens bedste, men Eto'o har altså været mere betydningsfuld for barca i de seneste 6 store titler som barcelona har fået. Han score ALTID i de betydningsfulde kampe og sådan en spiller er altså sjælden i moderne fodbold. Lig dertil hans utrolig arbejdsrate og hans presspil. Andre klubber har 2 spiller til, at udføre Eto'os arbejde. En til at score mål og en til at arbejde og presse modstandernes mål...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Leo Messi skrev:Eto'o skal blive og så skal Villa hentes...Real Madrid har forstærket sig gevaldigt og det samme burde barcelona gøre...hvis nu Messi eller Eto'o bliver skader har vi derved fuldgode erstatninger i Henry,Villa og Iniesta...Til midtbanen skal vi også have hentet en ekstra forstærkning for både Kieta,Toure og Eto'o smutter til African Nations Cup....
Hvis Villa kommer er jeg næsten 100% sikker på, at han ikke vil kunne vælte Eto'o af pinden...Eto'o er en konkurrence menneske og pres gøre ham bare stærkere. Villa vil sikkert sidde sig på Henry's plads og derved vil både Eto'o og Villa danne en meget stærk 3-mands angreb sammen med Messi.Henry må finde sig i at være indskifter for henholdsvis Eto'o og Villa, mens Iniesta kan vikarier på Messi's plads.
Med hensyn til løn syntes jeg at Eto'o fortjener den samme løn, som messi, for Eto'o har vist sig at være en solid og talentfuld spiller, der bare bliver ved og ved med at spille på et utroligt højt niveau...Messi er måske verdens bedste, men Eto'o har altså været mere betydningsfuld for barca i de seneste 6 store titler som barcelona har fået. Han score ALTID i de betydningsfulde kampe og sådan en spiller er altså sjælden i moderne fodbold. Lig dertil hans utrolig arbejdsrate og hans presspil. Andre klubber har 2 spiller til, at udføre Eto'os arbejde. En til at score mål og en til at arbejde og presse modstandernes mål...
Og hvor vil du få alle de penge fra?

Mes Que Un Club

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mes Que Un Club »

Hvis Villa bliver købt, så er vi nød til at sælge en anden spiller. Så mange penge har vi altså ikke! Og Villa kan da ikke spille på Henrys plads? Eller kan han? Tror i hvert fald ikke han vil være så god på den plads..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Hvis vi har 50 mil, og Villa er anslået til 43 - så ser det da for mig ud til, at regnestykket godt kan gå op, selv hvis vi beholder Eto'o. At jeg ikke tror det sker, er noget andet. At jeg så gerne så det ske, må så være noget tredje.

Eto'o er bedre end Villa (må hellere lige tilføje et efter min mening :D ). Men Villa er tæt på, og har mange af de samme kompetencer som Eto'o. Og Villa vil helt sikkert gå godt i spænd med resten af holdet, vores spillestil og filosofi. Jeg ser gerne begge i klubben, og tror godt det kan lade sig gøre. Eto'o til ANC. Henry er oppe i årerne. Der vil blive meget spilletid til dem alle.

Økonomisk: 50 - 43 = 7 tilbage. Indtil videre har vi ikke købt andre spillere, blot vender Henrique tilbage fra udlån. Ud ryger nok også Eidur, Hleb, (Caceres?). Hvad kan de indbringe på salg? Vel omkring 10-15 mil pund? Lad os sige 13, så er det nemt med de 7. Derved 20 tilbage til en backup venstreback, (en backup højre?), (en back-up mid-midt?). Det burde sagtens kunne lade sig gøre. Det sværeste i scenariet for mig at se, er at få forlænget Eto'os kontrakt.

Mes Que Un Club

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mes Que Un Club »

Guardiola skrev:Hvis vi har 50 mil, og Villa er anslået til 43 - så ser det da for mig ud til, at regnestykket godt kan gå op, selv hvis vi beholder Eto'o. At jeg ikke tror det sker, er noget andet. At jeg så gerne så det ske, må så være noget tredje.

Eto'o er bedre end Villa (må hellere lige tilføje et efter min mening :D ). Men Villa er tæt på, og har mange af de samme kompetencer som Eto'o. Og Villa vil helt sikkert gå godt i spænd med resten af holdet, vores spillestil og filosofi. Jeg ser gerne begge i klubben, og tror godt det kan lade sig gøre. Eto'o til ANC. Henry er oppe i årerne. Der vil blive meget spilletid til dem alle.

Økonomisk: 50 - 43 = 7 tilbage. Indtil videre har vi ikke købt andre spillere, blot vender Henrique tilbage fra udlån. Ud ryger nok også Eidur, Hleb, (Caceres?). Hvad kan de indbringe på salg? Vel omkring 10-15 mil pund? Lad os sige 13, så er det nemt med de 7. Derved 20 tilbage til en backup venstreback, (en backup højre?), (en back-up mid-midt?). Det burde sagtens kunne lade sig gøre. Det sværeste i scenariet for mig at se, er at få forlænget Eto'os kontrakt.
Tror jeg virkelig ikke på. Er sikker på at Villa ikke vil til barca hvis vi beholder Eto'o. Eto'o skal sælges hvis Villa købes. Og det tyder meget på at vi køber Villa, nu hvor vi køber Keirrison og muligvis låner ham ud til Valencia, hvor vi så får Villa til Barca. En kanon deal hvis du spørger mig. Men nu må vi se :D

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster