Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Goldenbaum skrev:
Mes Que Un Club skrev:Ud med Eto'o. Han er gjort et fantastisk arbejde oppe foran i rigtig mange år nu, men nu er der brug for en udskiftning. Han har scoret masser af mål ja, men det bør man også gøre når man får dem serveret på den måde. Og at Eto'o alligevel kan brænde så mange chancer som han får, er for dårligt. Mener vi bør købe Villa, han vil passe pladsen fantastisk. Og jeg tror også snart at Villa er blaugrana.
Du var garanteret den første der jublede, da han scorede et flot mål (også med tåen) i CL finalen efter han lavede den finte.
Hvis Cáceres havde scoret, måtte man så heller ikke juble, hvis man stadig syntes, at andre kunne gøre det bedre på samme plads?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Mander skrev:
Goldenbaum skrev:
Mes Que Un Club skrev:Ud med Eto'o. Han er gjort et fantastisk arbejde oppe foran i rigtig mange år nu, men nu er der brug for en udskiftning. Han har scoret masser af mål ja, men det bør man også gøre når man får dem serveret på den måde. Og at Eto'o alligevel kan brænde så mange chancer som han får, er for dårligt. Mener vi bør købe Villa, han vil passe pladsen fantastisk. Og jeg tror også snart at Villa er blaugrana.
Du var garanteret den første der jublede, da han scorede et flot mål (også med tåen) i CL finalen efter han lavede den finte.
Hvis Cáceres havde scoret, måtte man så heller ikke juble, hvis man stadig syntes, at andre kunne gøre det bedre på samme plads?
Touché. Det er rigtigt, at man aldrig kan afskrive Eto'o - selv i de store kampe. Men det kan man vel også roligt forvente af en nummer 9 for Barca?

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jeg må nu stadig sige zqa, at jeg stadig har mine tvivl om forskellen før og efter er så markant, som du gør den til. Men lad det ligge lidt, og se på hvordan hans sæson gik. Et fremragende efterår efterfulgt af, efter min mening et svingende forår, som havde momenter både i nogle stor sejrene, og jo aller vigtigst i finalen. En sæson med alt i alt 36 mål. Hvordan står du mht forlængelse, ovehovedet not, eller ser du ham blive pga nostalligi, eller kan du give mig ret i at sæsonen er godkendt, selvom han ikke er lige så sharp som før?

Leo Messi, jeg tror ikke både Eto'o og Villa er i Barca til sæsonstart, medmindre de fucker up i deres planlægning. Det giver meget lidt sportlig mening, og vil nok være et ordentligt økonomisk selvmål. Så, det bliver sgu nokenten eller. Har selv været lidt i tvivl, for som afløser, så er i mine øjne Villa bedste bud. Dog tror jeg Eto'o er det bedste valg for barca, både for spillet og for målscoringen.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Mander skrev:
Goldenbaum skrev:
Mes Que Un Club skrev:Ud med Eto'o. Han er gjort et fantastisk arbejde oppe foran i rigtig mange år nu, men nu er der brug for en udskiftning. Han har scoret masser af mål ja, men det bør man også gøre når man får dem serveret på den måde. Og at Eto'o alligevel kan brænde så mange chancer som han får, er for dårligt. Mener vi bør købe Villa, han vil passe pladsen fantastisk. Og jeg tror også snart at Villa er blaugrana.
Du var garanteret den første der jublede, da han scorede et flot mål (også med tåen) i CL finalen efter han lavede den finte.
Hvis Cáceres havde scoret, måtte man så heller ikke juble, hvis man stadig syntes, at andre kunne gøre det bedre på samme plads?
Pointen er også, at han siger at man SKAL score, når man får bolden serveret på den måde. I finalen fik han den i en svær vinkel og finten og skuddet var en hurtig reaktion, som kræver en klasseangriber.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

De ting jeg pointere, kan du vel ikke argumentere imod?

Tja, hvis han kunne overbevise mig om at han kunne komme tilbage i absolut top-form, så vil jeg ufatteligt gerne have han bliver. Alle ved jo at han er en fantastisk angriber - en af de bedste i verden - når han er i top-form.
Jeg tror bare, desværre, ikke han kan komme tilbage for fuld styrke. Men lad os nu se.

Jeg vil give dig ret i at hans efterår er godkendt, hans efterår var skidt.
#jesuisSheep

Bingocaller

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bingocaller »

zqa skrev:Eto'o lavede klart flere "flotte" og "svære" mål før han blev skadet. 80% af hans mål i år er bare en tå-i-mål mål. Mål er dog mål, og han har lavet mange, man bliver bare irriteret, og skuffet, når man ser hvor mange han rent faktisk kunne have lavet (40+ sikkert).

Eto'o er tit med i opspillet, desværre ødelægger han det bare hver gang, fordi hans førsteberøring gør at bolden ryger en meter fra ham.
Jeg synes, man glemmer, hvad Michael Laudrup(ydmygt og rigtigt) har sagt: Der skal to til en aflvering. En til at udføre afleveringen og en til at forstå den.

Den sidste del, altså det at forstå afleveringen og løbe det rigtige sted hen, er Samuel Eto'o en af verdens bedste til. Så kan det godt være, at mange af hans scoringer ofte er simple, men han forstår at løbe det rigtige sted hen og time sine løb, hvilket er virkelig vigtigt for en angriber.

At Eto'o ødelægger opspillet gang på gang, mener jeg, er det rene nonsens. Hans førsteberøring er fremragende - ikke på niveau med Xavi og Iniesta - men stadig fremragende.

Eto'o skal ikke sælges på grund af det spillemæssige, men fordi han nogle gange skaber problemer unden for banen. Eto'o har virkelig været en vigtig spiller, men jeg synes også, det er tid til at prøve en ny striker. Men der vil nok alligevel komme kampe, hvor man vil savne Eto'o.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Bingocaller skrev:Den sidste del, altså det at forstå afleveringen og løbe det rigtige sted hen, er Samuel Eto'o en af verdens bedste til.

At Eto'o ødelægger opspillet gang på gang, mener jeg, er det rene nonsens. Hans førsteberøring er fremragende - ikke på niveau med Xavi og Iniesta - men stadig fremragende.

Eto'o skal ikke sælges på grund af det spillemæssige
Han har trods alt også spillet med de gutter i 5 år.. Ikke underligt.

Du er det eneste menneske jeg kender, der synes Eto'o har en "fremragende" førsteberøring!!

Og jo, det er pga. det spillemæssige.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Flax_Generous »

Bingocaller skrev:Den sidste del, altså det at forstå afleveringen og løbe det rigtige sted hen, er Samuel Eto'o en af verdens bedste til. Så kan det godt være, at mange af hans scoringer ofte er simple, men han forstår at løbe det rigtige sted hen og time sine løb, hvilket er virkelig vigtigt for en angriber.
Ja, uanset hvor langsom Eto'o er blevet i forhold til før sine skader og uanset hvor dårlig teknisk han er når formen og selvtilliden i perioder helt forsvinder, så synes jeg altid, at han leverer et fremragende stykke arbejde inde i feltet. Han har en Ruud'sk næse for at finde huller og han er fremragende til at komme frem til chancer. Når han er i form, som i efteråret, formår han også at udnytte dette - og så er han altså stadig verdensklasse.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Nja, lidt kan jeg vel liiige argumentere mod det. Ikke så meget, at han har været bedre før han blev skadet, for det er jeg principipielt enig i, men mere graden. Synes det er marginalt, hvilket også har betydning på dette niveau. Men synes ikke han har mistet så markant meget touch og hurtighed, som jeg forstår du gør. Han missede også tæmninger i gamle dage, og han løber også fra hans modtandere i år.
Det er nu mere sæsonnen i år, der for mig påviser skaden ikke er så udslagsgivende igen. Hvis den var den afgørende faktor, så kunne han vel ikke spille det brand efterår, og momentvise gode kampe i foråret. Jeg køber simpelthen ikke præmissen om, han ikke erverdens klasse efter skaden, for det har han også vist.
Det er ikke for at overfortolke hvad du siger, for så uenige er vi vist heller not. Men rart med nogle stykker herinde, der ser mere nuanceret på Eto'o"problematikken", for det var sgu bare trættende at læse alle de svinere, især da han lige pludselig både var grådig, og usympatisk. Og "ud med Eto'o og ind med Villa", ved jeg ikke rigtig hvad jeg kan bruge til.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Det er heller ikke så meget hurtighed, som det er eksplosivitet han har mistet. For han er stadig hurtig. Men de der knivskarpe og eksplosive vendinger er der altså langt imellem. Det underlige er egentligt, at han stadig kan, han gør det bare utroligt sjældent - manglende boldsikkerhed.. Måske?! Og dårligere touch end førhen? Muligvis.

Uden tvivl, som jeg siger, han er stadig klasse - fik jeg sagt det? Det er han helt bestemt. Men, han er ikke den samme mere. Selvom han har haft den bedste sæson, scoringmæssigt, nogensinde..

Jeg håber selvfølgelig, som så mange andre, at hans formnedgang i foråret skyldes træthed. Jeg synes dog også at han i efteråret manglede meget af det, som jeg har skrevet. Tæmninger, boldsikkerhed og eksplosivitet - nå ja, og selvfølgelig manglende evne til at sparke bolden i mål (selvom han dog gjorde det fint i denne i efteråret).
Men, jeg ser gerne han bliver i Barcelona i et par år endnu.
#jesuisSheep

Rivaldo10

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Rivaldo10 »

Jeg tror desværre tiden er kommet til, at sige farvel til Eto'o (den klart bedste angriber de sidste 5 år i mine øjne sammen med Henry i øvrigt). Trist er det, men synes det har luret lidt i baggrunden, at han skulle have været smuttet sidste sommer. Det skete dog heldigvis ikke og han fik den bedste afslutning han kunne ønske sig (regner ikke med, at han fortsætter næste sæson). Det er dog tydeligt, at forholdet mellem Eto'o og klubben ikke er det samme mere, på trods af Laportas gentagende lovprisninger af ham i pressen.

Så rigtig gerne, at han fortsatte i klubben, men 4 angribere (Eto'o, Henry Bojan og ny X angriber?) er lige i overkanten. Man må formode at klubben henter en angriber under alle omstændigheder.

EDIT:

Er der forresten nogen der er i besiddelse af en video med de største momenter fra Eto'os karriere i klubben (2004-2009). Altså de 3 liga titler, 2 CL, 1 Copa del Rey og 2 Spanske-Super-Cups.

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

@ FC. Barcelona;

Mon ikke Blaugrana92 kan bikse noget sammen? :wink:

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Det kommer vel også an på hvilken angriber, der bliver hentet, evt en der kan spille kanten også. Men ja, det lugter af et salg. Det gjorde det også sidste år, men nu er der penge i ham igen, så i den forstand er det en logisk konklusion.
Håber nu stadig på han bliver, synes alternativerne(selv Villa) er et større sats end at beholde Eto'o. Og så nu hellere lidt ungt blod til kanten, hvis der skal nyt blod til forreste geled. Lad os nu se, det virker som de er lidt rådvilde pt. Som jeg forstod det, så havde de en helt klar plan mht transfers, så så fuckede Real hele markedet op. Nu skal de lidt planlægge forfra, og modsat af hvad de siger, så virker de lidt, som de gerne vil købe et nyt stort navn fordi Real har handlet fancy ind. Men det er nu mere en fornemmelse, end noget faktuelt.

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Eto'o er helt sikkert ikke den samme spiller som før hans skade. Det er helt sikkert...Førhen var han uden tvivlen den bedste centrale angriber i verden...men efter hans skader er han vel den omkring en af de 5 bedste angriber i verdenen...hvilket jo stadig er verdensklasse...Eto'o er helt sikkert de sidste 5 års bedste angriber, men tiden er efter min mening rette til at Eto'o smutter. For klubbens skyld men også for Eto'os egen skyld.For han skal da ikke smutte på samme måde som dinho og ronnie og ødelægge resten af hans forhåbentlig lange og trofæfyldte karierre.

Forstår ikke at folk kritisere Eto'o for at score nemme mål, som bare skal prikkes ind..Omtrent 40% af hans mål er svære mål, som jeg er sikker på at en f.eks Van nistoroy eller Inzagi ikke havde kunne score...Hvis

Før i forsætter Kritikken, som efter min mening er fejlplacering vil jeg give en gennemgang af Eto's første 100 mål for barca...

Eto's 100 bedste mål:

1-50:

50-100


Eto'o er måske ikke den mest talentfulde griber der har spillet for barca, men han har vist sig at være den mest stabile og er helt sikkert en af de 3 bedste angriber barca har haft nogensinde...han har slået flere recorder her i blandt er han den spiller med det bedste målsnit i barca siden 50'erne, og er allerede i top3 med hensyn til den spiller der har scoret flest mål...Hvis vi skiller os af med Eto'o er jeg helt overbevidst om at Villa, Zlatan osv. ikke kan gøre et bedre job...Men hvis de gøre burde de vinde prisen, som verdens bedste spiller, for Eto'o har holdt sig inden for top10 i alle sæsoner selv da han var skadet...Hans bedste placering er top3..
Senest rettet af Leo Messi fre jun 19, 2009 6:31 pm, rettet i alt 2 gange.

Remmen

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Remmen »

Håber han bliver, men sådan ser det ikke ud..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster