Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Jbninc skrev:
zqa skrev:
Jbninc skrev:Syntes det er lidt ulækkert af Eto, ikke at melde ud hvad han vil. Hvis vi skal have nogle penge for ham skal det jo gøres i dette transfervindue. Jeg ser helst han bliver i klubben så man kan koncentrere sig om at hente Ribery til klubben, men han skal åbenbart opføre sig som en lille primadonna for tiden.
Hvad i alverden snakker du om? Eto'o og hans agent har udtalt han gerne vil blive i Barcelona... problemet er så at Barca ikke vil give ham den kontrakt han mener han er berettiget til.. Og desuden tror jeg mere det er Barca der ikke ved om de vil have ham, eller ikke vil.
Ja, det er muligt at han har sagt han gerne vil blive i klubben og derefter stiller nogle helt vanvittige krav, hvilket jo så kunne tyde på at han måske hellere vil andre ting. Som der selv bliver skrevet her på siden, så: "Eto'o har kontrakt et år mere med Barca og klubben ønsker at få en afklaring på om han vil forlænge eller om han skal sælges". Det er det, jeg snakker om. Hvem der er sorteper i forhandlingerne ved vi jo intet om. Vi kan kun gætte.
Hvorfor i alverden er han så "ulækker".. Get a grip.
#jesuisSheep

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Lad nu være med at trække ting ud af context. Jeg siger jo ikke han er ulækker, men at det han gør er ulækkert. Jeg tror personligt ikke at Barcelona er sorteper i denne sag. Jeg tror mere det er Eto, der stiller umenneskelige krav efter en succesrig sæson.

Som jeg ser det, prøver han at udskyde forhandlinger så langt tid som overhovedet muligt, for at få bestyrelsen til at blive mere og mere desperate efter at skrive en gylden kontrakt med ham, da man ikke har et godt alternativ. Forhandlingerne med David Villa er nok mere et spil for galleriet, for vise overfor Eto og hans agent, at man sagtens kan finde andre løsninger, end at forlænge med ham.

Men nu må vi se hvad der sker. Jeg håber allermest at vi får en ny angriber på plads til næste sæson. Eto er sindsyg dygtig, men jeg ser gerne en Villa eller som sådan også en Zlatan.

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Jbninc skrev:Lad nu være med at trække ting ud af context. Jeg siger jo ikke han er ulækker, men at det han gør er ulækkert. Jeg tror personligt ikke at Barcelona er sorteper i denne sag. Jeg tror mere det er Eto, der stiller umenneskelige krav efter en succesrig sæson.

Som jeg ser det, prøver han at udskyde forhandlinger så langt tid som overhovedet muligt, for at få bestyrelsen til at blive mere og mere desperate efter at skrive en gylden kontrakt med ham, da man ikke har et godt alternativ. Forhandlingerne med David Villa er nok mere et spil for galleriet, for vise overfor Eto og hans agent, at man sagtens kan finde andre løsninger, end at forlænge med ham.

Men nu må vi se hvad der sker. Jeg håber allermest at vi får en ny angriber på plads til næste sæson. Eto er sindsyg dygtig, men jeg ser gerne en Villa eller som sådan også en Zlatan.
Vi ved ikke om det er Eto'o der vil væk eller om barcelona mener der findes bedre alternativer....Men en anden mulighed er at Eto'o ønsker at blive den kommende sæson for så at give alt hvad han i sig og dernæst forlade klubben kvit og frit( selvom han allerede nu har mere end betalt sin transfersum tilbage).
Dette mener jeg faktisk er helt rimeligt, for til næste sommer er han 29år og har derved været i klubben i 6 år, hvilket er lang tid især for en angriber. Han vil vel gerne ud og prøve sig af i en ny liga for han har spillet i spanien siden han var 16 år.
Det mange ønsker er åbenbart at Eto'o bliver indtil han bliver smidt på porten ligesom Deco og Dinho.Men slaveri blev altså afskaffet. Eto'o har ret til at planlægge sin fremtidige planer.
Jeg vil endelig gerne se hvad der sker med Eto'o i næste sæson for jeg er overbevidst om at han bliver enten via en kontraktforlængelse eller også bliver han indtil hans kontrakt udeløber i næste sæson. For spændingens skyld vil jeg også gerne se David Villa i barcalona. Så kan vi endelig se om han kan slå Eto'o af holdet, hvilket Henry, Gudjonson, Henrík larson og bojan ikke engang har været i nærheden af.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Jamen? Vi gider da ikke have en spiller rendende, for at han så kan gå kvit og frit næste år. Fodbold er business og vil han ikke forlænge, så skal han ud. Eto er en verdensklasseangriber, og vi kan tjene masser af penge på ham efter hans sæson. At lade ham gå kvit og frit næste år, syntes jeg er nonsens.

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Jbninc skrev:Jamen? Vi gider da ikke have en spiller rendende, for at han så kan gå kvit og frit næste år. Fodbold er business og vil han ikke forlænge, så skal han ud. Eto er en verdensklasseangriber, og vi kan tjene masser af penge på ham efter hans sæson. At lade ham gå kvit og frit næste år, syntes jeg er nonsens.
Så sandt, så sandt. Bestyrelsen har meldt ud, at man gerne beholder Eto'o, men han makker (som sædvanlig?) ikke ret. Jeg ser også gerne Eto'o i Barca trøjen næste år, men hvis han stiller for høje krav, kan en erstatning godt komme på tale. Det kan desuden ikke tale til Eto'os fordel, at han er ude af næste sæson i 2 måneder pga. landsholdet - men alligevel vil han have mere i løn...?

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Pengegrisk den mannen, det er jeg helt overbevist om.

Er utrolig taknemlig for den jobben han har gjort for Barca, han har vært pure class hele tiden, så all honør. Men jeg har dog aldri likt hans personlighet... Hadde forståelse for hvorfor Guardiola ville bli av med Eto'o i fjor faktisk...

Han har dog oppført seg bedre denne sesong, så vil i utgangspunktet beholde ham pr. dags dato, men tviler på at han blir. Ser for meg 2 scenarioer:

1. Han blir en sesong til og går gratis neste år. Løsning: True ham med benken hele sesongen dersom han ikke skriver ny kontrakt.

2. Han selges til Man City, pengegrisk som han er.

Håper som sagt han blir, men tror han reiser.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Pengegrisk og pengegrisk?... Halvtomt eller halvfuldt. Måske han i virkeligheden er undervurderet (også lønmæssigt).

Han har sine mål (produceret på samlebånd) at forhandle med. Han bør få lån som de bedste angribere i verden.

Og ja - når hans kontrakt udløber er det altså hverken grisk eller svinsk at skifte på fri transfer. Det var netop vilkårene han blev ansat på. Og kontrakten har han da opfyldt. At det så er uheldigt for Barca, er en anden ting.

Tilbage står Barca og skal have en afklaring. Man kan ikke tvinge Eto'o til at blive solgt (tvinge andre klubber til at købe ham) eller til at sætte en ny underskrift. - Jeg tror konsekvensen er, at vi inden 14 dage ser enten; Eto'os underskrift på ny kontrakt eller Ribery, Villa eller Forlan købt.

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Kan slet ikke se hvad der skulle gøre Eto'o specielt pengegrisk. Der er i min bog ikke noget i hans situation, der gør ham mere grisk eller grådig, end nogen andre i fodbold branchen, eller andre brancher for den sags skyld.
Hvad angår hans personlighed, så har der været episoder, men ikke noget vanvittigt, især ikke for en top angriber. Hvilken personlighed tror i Zlatan ville komme med.
Har altid ment at de episoder Eto'o rodede sig ud i, var udslag af følelser, snarere end ren og skær dumhed og egoisme. Det være både hans bataljer med Ronaldinho og Guardiola, men især da han erklærede at Mallorca var hans hjerte klub. Det er sguda ærlig snak, at aviser så vil misforstå er noget andet. Manden holder af klubben og os fans, men mest af Mallorca. Så synes han det er dobbeltmoralsk, når andre spillere kysser klub emblemet, når de efter hans mening er klar på at skifte for en højere løn anytime.
Det synes jeg faneme er et udtryk for en helt igennem reel fyr, uanset hvor man er enig med det sidste postulat.
Bortset fra hans personlighed, og underlige ønske om at profit maksimere(som åbenbart er særlig udbredt hos ham), så har vi med en fan-fugu angriber at gøre. Jeg har på intet tidspunkt følt at han ikke er den rette angriber for os. Den kritik han fik i foråret var helt ude af prorportioner. Helt galt gik det i de kampe, hvor målet ikke var at spille godt fodbold eller at vinde, men derimod at Eto'o scorer. Sådan en taktik er jo ødelæggende i sig selv. Kan virkelig ikke se en bedre angriber for Barca, og at så mange på det her forum i den grad er efter ham, undrer mig altså meget.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

ladislau skrev:Den kritik han fik i foråret var helt ude af prorportioner. Helt galt gik det i de kampe, hvor målet ikke var at spille godt fodbold eller at vinde, men derimod at Eto'o scorer. Sådan en taktik er jo ødelæggende i sig selv.
Jeg er som sådan enig nok i det meste af hvad du skriver.
Endnu en gang; Billede

Med hensyn til det sidste (og det jeg har quotet), så nej. Kritiken er reel nok, og, for det meste, fair. Han leverede jo ikke det han skulle. Han lavede ikke mål, og spillede dårligt. Og den taktik du snakker om, var i de sidste 3 kampe. Faktum er, at han spillede ringe stort set hele foråret. Jeg er stadig meget pro-Eto'o, men, hvis han fortsætter på samme niveau, så synes jeg simpelthen ikke han er god nok mere.

Jeg har sagt det mange gange efterhånden; Eto'o er altså ikke den samme spiller som han var inden hans skade mod Bremen.
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af ladislau »

Jamen. selvfølgelig skal en angriber kritiseres, når han ikke laver det han er der for, nemlig mål. Min anke var at kritikken gik hel amok i en ualmindelig ligegyldig kamp. Ellers skal han naturligvis kritiseres, hvis han ikke spiller godt og scorer, men alle angribere har måltørker, og han fik jo immervæk scoret nogle kasser sidste sæson.
Mener heller ikke han er ringe over hele foråret, men jo meget svingende, men det var der også andre inkl. Messi der var. I den lille krise vi havde var det Henry, der var manden oppe foran, der tog ansvar.

Hvorvidt han er den samme spiller, før og efter skaden, så synes jeg ikke det er så entydigt.
Altså han kommer jo frem til mange chancer stadig, dem han brænder ser jeg mere som noget mentalt, end noget fysisk. At han kommer frem til chacerne indikerer jo han stadig er hurtig og teknisk velfunderet. Men jeg har nu også haft fornemmelsen af han lige mangler det sidste i forhold til tidligere... Ved det ikke, måske husker vi også lidt selektivt tilbage...

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

zqa skrev:Bestemt ikke. Men der er desværre stor forskel på Samu Eto'o før hans skade, og efter hans skade. Jeg håber selvfølgelig hans nuværende form skyldes træthed. Der er dog flere ting end at han bare brænder chancer; han har mistet hurtighed, hans førsteberøring er blevet dårligere end min, han er måske faktisk blevet dårligere til at afslutte og så mangler han den eksplosivitet som han havde før hen.
Jeg quoter lige mig selv.

Messi holdte et temmelig højt niveau vil jeg mene. Det er korrekt at han ikke henrykte som han gjorde det tidligere på sæsonen, men han lavede stadig fine ting, mål og assist.

Eto'o lavede ikke rigtig nogen af delene..
#jesuisSheep

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Alle spiller har dårlige perioder. Det Eto'o har været god til, er at minimere dette...Eto'o er helt sikkert blandt verdens 3 bedste angriber, men det er rigtigt, at han er ikke længere den samme spiller, som før hans to store skader..Førhen var Eto'o over alt på banen og han deltog flittigt i opspillet....Flere af hans mål var faktisk tit startet af ham selv med kvikke en-to afleveringer...Under Rejkard vil jeg faktisk gå så vidt, at jeg mener han var klubbens vigtigste spiller, hvilket flere topmanager også sagde, og spillet på banen uden Eto'o også viste i de to sæsoner Eto'o var præget af stor skader.
I denne sæson har han faktisk spillet utrolig stabilt. Han score stadig masser af mål og er altid vores første forsvarspiller, men hans deltagelse i spillet har faktisk været af ringe grad især iforhold til før hans skade..måske er det en bevidst taktik fra trænerens skyld eller måske skyldes det Eto'os mange skader det ved jeg faktisk ikke. Men ikke desto mindre er netop deltagelsen i opbygningen til målene noget jeg har savnet fra den "nye" Eto'o. Han er også blivet lidt langsomere men det gøre faktisk ikke noget for han scorer stadig både de flotte og nemme mål.
Dog mener jeg at Eto'o skal blive og Villa skal hentes. Bojan skal udlejes...Jeg vil virkelig gerne se Eto'o og david VIlla kæmpe om den centrale angrebs postion...Eto'o har altid været god til gå et niveau op når han presses og det tror jeg faktisk også vil ske hvis Villa ankommer...Det spændende vil så være hvem vinder denne interne kamp i barcelona Villa eller Eto'o...Denne senarie tror jeg faktisk på en måde at Eto'o ønsker for folk har af et eller andet årsag ment at Eto'os arbejde er nemt og at alle og enhver kan putte målene ind. Men hvor blev de mål endelig af da Eto'o blev skadet i to sæsoner og real tog titlen begge sæsoner?.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Eto'o lavede klart flere "flotte" og "svære" mål før han blev skadet. 80% af hans mål i år er bare en tå-i-mål mål. Mål er dog mål, og han har lavet mange, man bliver bare irriteret, og skuffet, når man ser hvor mange han rent faktisk kunne have lavet (40+ sikkert).

Eto'o er tit med i opspillet, desværre ødelægger han det bare hver gang, fordi hans førsteberøring gør at bolden ryger en meter fra ham.
#jesuisSheep

Mes Que Un Club

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mes Que Un Club »

Ud med Eto'o. Han er gjort et fantastisk arbejde oppe foran i rigtig mange år nu, men nu er der brug for en udskiftning. Han har scoret masser af mål ja, men det bør man også gøre når man får dem serveret på den måde. Og at Eto'o alligevel kan brænde så mange chancer som han får, er for dårligt. Mener vi bør købe Villa, han vil passe pladsen fantastisk. Og jeg tror også snart at Villa er blaugrana.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Mes Que Un Club skrev:Ud med Eto'o. Han er gjort et fantastisk arbejde oppe foran i rigtig mange år nu, men nu er der brug for en udskiftning. Han har scoret masser af mål ja, men det bør man også gøre når man får dem serveret på den måde. Og at Eto'o alligevel kan brænde så mange chancer som han får, er for dårligt. Mener vi bør købe Villa, han vil passe pladsen fantastisk. Og jeg tror også snart at Villa er blaugrana.
Du var garanteret den første der jublede, da han scorede et flot mål (også med tåen) i CL finalen efter han lavede den finte.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster