Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Raman93 »

Toure skrev:Mata og van Persie spiller ikke spidsangriber, men tværtimod fløje eller offensiv midt. Derfor ville det være helt forkert at købe dem i stedet for Eto'o, da de ikke spiller samme position...

Van Persie, spiller da spidsangriber? Gør han ikke? :mrgreen:

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

sdsdsdsd skrev:
Toure skrev:Mata og van Persie spiller ikke spidsangriber, men tværtimod fløje eller offensiv midt. Derfor ville det være helt forkert at købe dem i stedet for Eto'o, da de ikke spiller samme position...

Van Persie, spiller da spidsangriber? Gør han ikke? :mrgreen:
Han plejer nu at spille fløj eller meeeget offensiv midtbanespiller - han plejer at fodre Bendtner eller Adebayor. Men ja, han spiller jo i angrebet, bare ikke helt fremme.

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Raman93 »

Toure skrev:
sdsdsdsd skrev:
Toure skrev:Mata og van Persie spiller ikke spidsangriber, men tværtimod fløje eller offensiv midt. Derfor ville det være helt forkert at købe dem i stedet for Eto'o, da de ikke spiller samme position...

Van Persie, spiller da spidsangriber? Gør han ikke? :mrgreen:
Han plejer nu at spille fløj eller meeeget offensiv midtbanespiller - han plejer at fodre Bendtner eller Adebayor. Men ja, han spiller jo i angrebet, bare ikke helt fremme.

Okay..

Krkic

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Krkic »

Både Van Persie og Mata spiller angriber, men kan bruges på fløjene... Hvem gider overhovedet nævne Van Persie som Eto'os afløser? Han spiller jo en lille måned og så er han skadet, ingen glasbenede hollændere til Barca, tak!

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Krkic skrev:Både Van Persie og Mata spiller angriber, men kan bruges på fløjene... Hvem gider overhovedet nævne Van Persie som Eto'os afløser? Han spiller jo en lille måned og så er han skadet, ingen glasbenede hollændere til Barca, tak!
Wikipedia giver dig uret. Ifølge dem, spiller Mata nemlig Winger og second striker. Han er godt nok angriber, men spiller ikke samme position som Eto'o. Ifølge Wikipedia er Van Persie second striker - så de to er udelukkede til at spille på Eto'os position, da de simpelthen ikke er spydangribere...

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af emo »

Toure skrev: Wikipedia giver dig uret. Ifølge dem, spiller Mata nemlig Winger og second striker. Han er godt nok angriber, men spiller ikke samme position som Eto'o. Ifølge Wikipedia er Van Persie second striker - så de to er udelukkede til at spille på Eto'os position, da de simpelthen ikke er spydangribere...
Hvad er definitionen af second-striker. Hvis det er en slags hængede angriber så kan de sagtens overtag den position. Eto'o flakker også rundt oppe i front. I 90'erne spillede Barcelona tit uden en decideret angriber, men med en offensiv midt som ham der lå længst fremme. Hvem husker ikke Hristo Stoichov, han var en hængede angriber, winger type.
Senest rettet af emo lør jun 13, 2009 5:55 pm, rettet i alt 1 gang.
Allez...

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Jeg tror second striker betyder hængende angriber... Jeg mener bare ikke at Mata og Persie er deciderede bombere, der uden tvivl kan overtage Eto'os rolle, som Barcas ultimative bomber, der hænger på toppen som en ørn, der venter på at gøre det af med sit bytte...

Bingocaller

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Bingocaller »

Hmm.. Eto'o i en byttehandel med Mascherano:
http://www.mirror.co.uk/most-popular/20 ... -21436574/ - skal man virkelig tro på det?

Det er måske et smart træk for at skærpe konkurrencen om Eto'o blandt klubber som Liverpool, United, Milan og Inter. Jeg vil gerne have Mascherano til Barca, men ikke i en byttehandel med Eto'o - der sætter jeg sgu grænsen.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Det ville være fuldstændig mærkeligt og skørt... det nægter jeg at tro på

Leo Messi

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Leo Messi »

Har faktisk en følelse af at Eto'o bliver. Dette med en Eto'o-salg har været op at køre ved hvert sæson lige siden Eto'o ankom til barcelona. Han bliver ikke solgt tværtimod tror jeg at barca ledelsen bevidst kører rundt i disse baner, netop for at motivere Eto'o, så han ikke kommer ind i de samme problemer som Dinho og deco gjorde. Det sjove er at dette faktisk ser ud til at virke. Hvert sæson meldes Eto'o på vej væk og hver sæson kommer Eto'o tilbage med den ene solide og framragende sæson efter den næste. Det skal også bemærkes at i de 2 sæsoner, hvor Eto'o var præget af langvarige og grimme skader har barcelona spillet langsomt og kedeligt fodbold, selv med en messi, henry og dinho i truppen var barcelona simpelthen bare for ringe i den sidste tredjedel af banen. Dette medførte at Real Madrid(som hellere ikke var prangende i de to forovennævnte sæsoner) løb med to La Liga titler i træk.
Ligeså længe Laporta er præsident vil Eto'o føle sig sikker på en stameplads på holdet. For Eto'o er den eneste spiller i truppen som er hentet af selveste Laporta. Og Laporta har flere gange udpeget Eto'o som den bedste angriber i verden(hvilket jeg er fuldstændig enig i).
Eto'o vil være væk i 2 måneder i næste sæson, men alt dette kan faktisk løses med købet af Ribery. Den normale startsopstilling vil derved bestå af Ribery-Eto'o-messi. Henry kan være indskifter på helholdsvis Ribery og Eto'os plads.Og derved kan barcelona i Henry have en spiller som er kvalificeret nok til at overtage Eto'os plads når han er væk til ANC. RIbery kan desuden også spille på messi's plads, hvilket gøre at Selv messi vil side på bænken i ny og næ.
Dette er uden tvivl den mest oplagte løsning på problemet. Barcelona skal så bare være villige til at bruge 300-400mil på Ribery, som efter min mening er ligeså talentfuld som Real madrids Ronaldo og vores egen lille Messi.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

Syntes det er lidt ulækkert af Eto, ikke at melde ud hvad han vil. Hvis vi skal have nogle penge for ham skal det jo gøres i dette transfervindue. Jeg ser helst han bliver i klubben så man kan koncentrere sig om at hente Ribery til klubben, men han skal åbenbart opføre sig som en lille primadonna for tiden.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Jbninc skrev:Syntes det er lidt ulækkert af Eto, ikke at melde ud hvad han vil. Hvis vi skal have nogle penge for ham skal det jo gøres i dette transfervindue. Jeg ser helst han bliver i klubben så man kan koncentrere sig om at hente Ribery til klubben, men han skal åbenbart opføre sig som en lille primadonna for tiden.
Hvad i alverden snakker du om? Eto'o og hans agent har udtalt han gerne vil blive i Barcelona... problemet er så at Barca ikke vil give ham den kontrakt han mener han er berettiget til.. Og desuden tror jeg mere det er Barca der ikke ved om de vil have ham, eller ikke vil.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Tror barca helst ser Eto'o solgt... Håber vi får fat i David Villa.
Forumlegende

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Og igen... som det også står i nyheden her på siden, og hvilket jeg tror der er hold i, bliver problemet - at Eto'o forlanger en meget høj løn. Derfor er han både svær at sælge, og svær at kontraktforlænge med.

Jeg håber han bliver med min. 2 års kontraktforlængelse på et lejde, som er rimeligt. Han skal vel have samme løn som Puyol, Xavi, Iniesta og tæt på Messi. Altså nøglespillere.

Jbninc

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Jbninc »

zqa skrev:
Jbninc skrev:Syntes det er lidt ulækkert af Eto, ikke at melde ud hvad han vil. Hvis vi skal have nogle penge for ham skal det jo gøres i dette transfervindue. Jeg ser helst han bliver i klubben så man kan koncentrere sig om at hente Ribery til klubben, men han skal åbenbart opføre sig som en lille primadonna for tiden.
Hvad i alverden snakker du om? Eto'o og hans agent har udtalt han gerne vil blive i Barcelona... problemet er så at Barca ikke vil give ham den kontrakt han mener han er berettiget til.. Og desuden tror jeg mere det er Barca der ikke ved om de vil have ham, eller ikke vil.
Ja, det er muligt at han har sagt han gerne vil blive i klubben og derefter stiller nogle helt vanvittige krav, hvilket jo så kunne tyde på at han måske hellere vil andre ting. Som der selv bliver skrevet her på siden, så: "Eto'o har kontrakt et år mere med Barca og klubben ønsker at få en afklaring på om han vil forlænge eller om han skal sælges". Det er det, jeg snakker om. Hvem der er sorteper i forhandlingerne ved vi jo intet om. Vi kan kun gætte.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster