Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Og at der vel ikke i Danmark, er ret mange der får for lidt at spise

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

deho skrev:
Daluigi skrev:Rolig nu, mon ikke zqa jokede lidt, som han alltid gør. Vil dog godt give dig ret i, at formålet med indlægget virker fjernt og irrelevant.
Det har da ikke noget med racisme at gøre... uanset hvilket land man taler om, vil muligheden for at brødføde alle indbyggerne vel afhænge af løn kontra antal indbyggere - og ikke noget med hudfarve eller lignende.

Man kunne vel lige så godt sige, at han kunne give alle danskere mad, hvis løn kontra indbygger - forholdet er tilstrækkeligt højt :)
hvorfor quoter du overhovedet mig? jeg siger jo netop han joker, og jeg har ikke nævnt racisme? :?
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Mon ikke hans intention har været at quote Guardiola, Daluigi .....

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Hvorfor skulle han quote mig Blaugrana? :| Jeg har da heller ikke nævnt noget om racisme

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Han ville quote Goldenbaum...

Back to topic.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Mon ikke hans intention har været at quote Guardiola, Daluigi .....
Du mener Goldenbaum ;) og jo det tror jeg bestemt, men ville bare gøre det klart, jeg ikke nævnte racisme :wink:

Toure beat me to it :P
Forumlegende

lucho

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af lucho »

Ja, at antyde, at der findes fattige, sultende mennesker i Afrika er racistisk...
Og at skyde Eto'o altruistiske tendenser i skoene ville jo få selv Dansk Folkeparti til at råbe op om racismeparagraffen af ren og skær forargelse.

Christ...

Nå, men jeg håber han bli'r.

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Jeg siger også, at det er skabsracistisk...dvs at han ikke er sprunget ud endnu.

Det er mere måden han skrev det på ligesom ala "de der afrikaner vil bare tage penge fra europa for at sende dem til deres lande"... selvom han ikke har sagt dette, kan det lyde som om at der har været sådan en tanke bag...

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Goldenbaum skrev:Jeg siger også, at det er skabsracistisk...dvs at han ikke er sprunget ud endnu.

Det er mere måden han skrev det på ligesom ala "de der afrikaner vil bare tage penge fra europa for at sende dem til deres lande"... selvom han ikke har sagt dette, kan det lyde som om at der har været sådan en tanke bag...
Eller måske overfortolker du hans indlæg en kende? Jeg har godt nok kun boet i England i et års tid, men jeg har allerede bemærket hvordan den politiske korrekthed herovre står i kontrast til den frie danske tone - derfor er det også med en smule vemodighed at jeg konstaterer, at man selv på et fodboldforum har travlt med at pege fingre og kalde hinanden (skabs-)racister og det der er langt værre. Slå nu koldt vand i blodet, og husk at "tyv tror hver mand stjæler"... 8)

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

Tolquhon skrev:
Goldenbaum skrev:Jeg siger også, at det er skabsracistisk...dvs at han ikke er sprunget ud endnu.

Det er mere måden han skrev det på ligesom ala "de der afrikaner vil bare tage penge fra europa for at sende dem til deres lande"... selvom han ikke har sagt dette, kan det lyde som om at der har været sådan en tanke bag...
Eller måske overfortolker du hans indlæg en kende? Jeg har godt nok kun boet i England i et års tid, men jeg har allerede bemærket hvordan den politiske korrekthed herovre står i kontrast til den frie danske tone - derfor er det også med en smule vemodighed at jeg konstaterer, at man selv på et fodboldforum har travlt med at pege fingre og kalde hinanden (skabs-)racister og det der er langt værre. Slå nu koldt vand i blodet, og husk at "tyv tror hver mand stjæler"... 8)
Det kan godt være, at jeg overfortolker. Syntes bare at indlægget var usmageligt. Men der er intet galt med politisk korrekthed, som der er i andre lande. De fungerer ligeså fint som DK.

Men tjah for at beskederne ikke bliver slettet eller tråden låst, må vi vel fokusere på Eto'o. Håber virkelig at han bliver i klubben. Ellers vil jeg bare sige tak for 5 fantastiske år, og vi vil aldrig glemme ham.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Goldenbaum skrev:
zqa skrev:Det vil han sikkert, ja. Han vil sikkert gerne tjene nok til, at han kan give mad til alle i hele Cameroun.
Gad vide hvilken skabsracistisk tanke der ligger bag den sætning. Det er ok at springe ud...
Rolig nu, jeg synes ikke at indlægget er racistisk, fordomsfuldt overfor et land måske men ikke racistisk. Medmindre der insinueres at en given races underlegenhed er skyld i landets fattigdom ja så er man på et seriøst sidespor og det tror jeg bestemt ikke der menes.

Mine forældre stammer selv fra sydasien og hvis kommentaren var møntet på Indien f.eks. så ville jeg da ikke synes at det var racistisk overhovedet. Kun lidt fordomsfuldt men det er ok hvis det var ment som en spøg.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Guardiola skrev:Hvorfor skulle han quote mig Blaugrana? :| Jeg har da heller ikke nævnt noget om racisme
Undskyld, Pep! :oops:

Laporta udtaler i øvrigt, i denne nyhed, at bestyrelsen forsøge at holde på Eto'o! Så må vi håbe at han rent faktisk mener det, og det hele ikke bare er en lang salgstale! ;)

F.C. Barcelona

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af F.C. Barcelona »

Goldenbaum skrev:Jeg siger også, at det er skabsracistisk...dvs at han ikke er sprunget ud endnu.

Det er mere måden han skrev det på ligesom ala "de der afrikaner vil bare tage penge fra europa for at sende dem til deres lande"... selvom han ikke har sagt dette, kan det lyde som om at der har været sådan en tanke bag...
Vil ha meg frabedt missbruk av begrepet rasisme på dette forumet, det du beskriver har ingen verdens ting med rasisme å gjøre.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Alt forladt Blaugrana :wink:

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Sjovt lille filmklip om Eto'os baggrund:



Hvor jeg dog håber Eto'o bliver her. Jeg syntes personligt ovenstående er langt mere interessant, end det i 6 dele om Zlatan, som aldrig bliver personligt (hun laver ikke andet end at klappe ham på ryggen)

Og nole af hans gode mål denne sæson:



Du vil blive savnet Eto'o

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 31 gæster