Samuel Eto'o

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

Og hvorfor? Fordi der ikke var nogen til at erstatte ham...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Hævneren skrev:Hvori ligger hans vigtighed? Hans primære bidrag har altid været mål, han er ikke den store createur eller dribler. Når hans målnæse fejler bidrager han nærmest ikke med noget.
Det er nemligt fuldstændig forkert, det du skriver her.

Når Eto'os målnæse svigter (hvilket sker sjældent) bidrager han stadig men en kæmpe arbejdsindsats, ikke mindst i at lægge pres når modstanderen har bolden. Noget, som ikke kan siges om ret mange top-angribere.

God video FC. Barcelona. Dem der siger, at han kun scorer mål med indersiden i det lille felt, må revurdere deres holdning.

Jeg vil komme med et postulat (som selvfølgelig er subjektivt): Men jeg mener, at Eto'o har været Barcas vigtigste spiller set samlet over de sidste 5 sæsoner. Jeg tror, at mange undervurderer hans betydning.

Alting har en ende, og jeg er ikke afvisende over for, at den måske er kommet for Eto'o i Barca nu. Men han bliver svær at erstatte, det er sikkert

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af rummenigge »

Kan vi ikke blive enig om at Eto'o har været en klassespiller og meget vigtig for Barca i de 5-6 sæsoner han har været her. Ingen tvivl om hans betydning.

MEN, han kan efter min mening erstattes af andre klassespillere som f.eks. Torres, Villa eller ja, Zlatan. Dette er spillere som har lavet næsten ligeså mange mål i flere sæsoner på hold med værre betingelser for en angriber end hos Barca.

Jeg var heller ikke helt uenig med Txixi da han indikerede at Eto'o godt kan erstattes da hans mål også er et udtryk for dette Barca holds effektivitet. Det blev sagt i starten af 2009 ifbm Eto'os udtalelse om at han kun følte ægte loyalitet overfor Mallorca.

Hvis Eto'o skal væk så er denne sommer det rette tidspunkt da han måske er væk i op til 2 mdr ifbm ANC.

Jeg skal også lige minde om at Barca har ry for at udvikle de bedste angribere i historien! Hvem husker ikke Stoichkov, Romario, Ronaldo, Kluivert som i nævnt rækkefølge (næsten) afløste hinanden. Eto'o var den næste i rækkefølgen og efter min mening kan Zlatan være den næste med ligeså stor succes. Han er hurtig, har ligeså meget flair som CR7 og er bomstærk.

En mester takker måske af efter den forgange sæson og Barca er klar til at byde velkommen til en ny.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:
Hævneren skrev:Hvori ligger hans vigtighed? Hans primære bidrag har altid været mål, han er ikke den store createur eller dribler. Når hans målnæse fejler bidrager han nærmest ikke med noget.
Det er nemligt fuldstændig forkert, det du skriver her.

Når Eto'os målnæse svigter (hvilket sker sjældent) bidrager han stadig men en kæmpe arbejdsindsats, ikke mindst i at lægge pres når modstanderen har bolden. Noget, som ikke kan siges om ret mange top-angribere.

God video FC. Barcelona. Dem der siger, at han kun scorer mål med indersiden i det lille felt, må revurdere deres holdning.

Jeg vil komme med et postulat (som selvfølgelig er subjektivt): Men jeg mener, at Eto'o har været Barcas vigtigste spiller set samlet over de sidste 5 sæsoner. Jeg tror, at mange undervurderer hans betydning.

Alting har en ende, og jeg er ikke afvisende over for, at den måske er kommet for Eto'o i Barca nu. Men han bliver svær at erstatte, det er sikkert
Nja, både og. Ja, han løber meget, og det er selvfølgelig en god ting. Dog er det ikke unikt, da det altid vil være nemmere at tillæge sig en vane for at presse modstanderen, end det er at oplære en teknik på højde med Zlatans. Så jeg mener ikke, at det er en umulighed at erstatte hans løbeegenskaber, selvom det muligvis vil kræve noget omskoling af hans evt. erstatning.

Jeg har personligt aldrig - og tror heller ikke, at der er mange på dette forum, der har - påstået, at Eto'o er en dårlig angriber. Det, vi stiller spørgsmålstegn ved, er om han er den bedste angriber for os. Jeg er da glad for hans mange mål over sæsonerne, og jeg er ikke decideret utilfreds med ham (med det forbehold, at jeg gerne vil have love at bande af ham, når han har sine tørkeperioder!), men jeg tror ikke, at han er uerstattelig. Vi snakker jo ikke om at smide Duncan ind på hans plads, det ville trods alt være en anden klasseangriber, der har bevist sit værd - fx scorer David Villa jo rundt regnet lige så mange mål per sæson, selvom hans hold klarer sig noget dårligere; det er ikke kun en Zlatan vs. Eto'o diskussion.

Eto'o har været en god spiller for os, og har skam betalt sig selv ind, ingen tvivl om det... men nogle gange bliver man også nødt til at ruske lidt op i tingene, og jeg tror at det er tiden for det nu. Zlatan er et sats, men jo mere man tør satse, jo større er de potentielle gevinster.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Blaugrana92 »

Eto'o's agent smider lidt koldt vand på de varme transferrygter og påstar at Barcelona ikke har modtaget nogle bud, og understreger ved samme lejlighed at Eto'o er yderst glad for at være i Barcelona, men holder alligevel døren åben for et potentielt skifte til Premier League.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

- For at få et ja fra Samuel, kræver det et gyldent håndtryk, samt en løn på niveau med den Ibrahimovic får, siger Eto’os agent, José Maria Mesalles, til Gazzetta dello Sport.
#jesuisSheep


Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Flax_Generous »

zqa skrev:For at få et ja fra Samuel, kræver det et gyldent håndtryk, samt en løn på niveau med den Ibrahimovic får, siger Eto’os agent, José Maria Mesalles, til Gazzetta dello Sport.
Så Eto'o vil være den højest betalte spiller i verden? Ifølge denne opgørelse får Zlatan Ibrahimovic nemlig en monster-løn.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af zqa »

Det vil han sikkert, ja. Han vil sikkert gerne tjene nok til, at han kan give mad til alle i hele Cameroun.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Guardiola »

Så er han da ihvertfald en sympatisk fyr

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Tolquhon »

Man City vil angiveligt give ham lige så høj løn som Robinho... Mon han bider på krogen? Jeg vil ikke nødvendigvis af med ham, men hvis han smutter, er det bare om at få så mange penge som muligt for ham (jeg tror ikke han vil indgå i en byttehandel) - og hvis han spiller i City er der mindre risiko for at han ender med at bombe mod os. :wink:

Goldenbaum
Indlæg: 121
Tilmeldt: lør nov 08, 2008 8:54 pm
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 8 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Goldenbaum »

zqa skrev:Det vil han sikkert, ja. Han vil sikkert gerne tjene nok til, at han kan give mad til alle i hele Cameroun.
Gad vide hvilken skabsracistisk tanke der ligger bag den sætning. Det er ok at springe ud...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Daluigi »

Rolig nu, mon ikke zqa jokede lidt, som han alltid gør. Vil dog godt give dig ret i, at formålet med indlægget virker fjernt og irrelevant.
Forumlegende

deho

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af deho »

Daluigi skrev:Rolig nu, mon ikke zqa jokede lidt, som han alltid gør. Vil dog godt give dig ret i, at formålet med indlægget virker fjernt og irrelevant.
Det har da ikke noget med racisme at gøre... uanset hvilket land man taler om, vil muligheden for at brødføde alle indbyggerne vel afhænge af løn kontra antal indbyggere - og ikke noget med hudfarve eller lignende.

Man kunne vel lige så godt sige, at han kunne give alle danskere mad, hvis løn kontra indbygger - forholdet er tilstrækkeligt højt :)

Toure

Re: 9 - Samuel Eto'o

Indlæg af Toure »

deho skrev:
Daluigi skrev:Rolig nu, mon ikke zqa jokede lidt, som han alltid gør. Vil dog godt give dig ret i, at formålet med indlægget virker fjernt og irrelevant.
Det har da ikke noget med racisme at gøre... uanset hvilket land man taler om, vil muligheden for at brødføde alle indbyggerne vel afhænge af løn kontra antal indbyggere - og ikke noget med hudfarve eller lignende.

Man kunne vel lige så godt sige, at han kunne give alle danskere mad, hvis løn kontra indbygger - forholdet er tilstrækkeligt højt :)
Det ville bare slet ikke give ening, hvis han sagde det om Danmark, da Eto'o ikke kommer fra Danmark, så vidt jeg ved.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster