Victor Valdes Arribas

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1271
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af ladislau »

Ja, det er en latterlig udtalelse, der er Casillas og så er der resten...
Når det er sagt, så er det vel også mere en salgstale fra agentens side, for at få en bedre kontrakt. Det er dog stadig snotdumt sagt, for nu bliver lille Victors meritter på banen de næste kampe sammenlignet med Casillas, og det kan han næppe leve op til. Så vis manden blev kritiseret før når han droppede, så får han dobbelt portion næste gang.
Synes dog stadig han er en klasse keeper. Han har åbenlyse mangler ude i feltet, ja, og har også haft et par enkelte drops, men alle, og jeg gentager ALLE målmænd dropper en gang imellem. Selv Casillas fik intern kritik i december måned.
Hans refleksredninger og hans eminente styrke i en mod en situationer gør ham perfekt til en klub som Barca, hvor han er klar med en eller to mirakelredninger, selvom han ikke rører bolden resten af kampen. Det er faktisk en rigtig stor kvalitet i sig selv.
Det er sgu svært at stå i en klub som Barca, og jeg husker tydeligt tiden før Valdes blev fast keeper, der fungerede målmandsposten nærmest som en svingdør, fordi gode(og dårlige) keepere ikke fungerede i Barca. Giv manden sin kontakt han er guld værd for os, han er ikke Cassilas, men den bedste vi kan få... Til den der nævnte Reina, som værende bedre, så har han da vist fået chancen, og flunkede.

Brugeravatar
Fantomet
Indlæg: 263
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 2:24 pm
Geografisk sted: Aarhus V med 2 A'er.
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Fantomet »

Valdes er nu 7 træk BBVA Liga kampe ubesejret. Siden den 1 marts. Det er 632 minutter, som er den anden længst i Barca historie. Kun Miguel Reina fra 1972-73 sæson er bedre med 824 minutter.


Billede


Visca el Valdes

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

ja hørte godt de snakkede lidt om det igår .. men på seks kampe har han haft 9 redninger, sagde de ihvertfald igår. 9 redninger på 6 kampe siger vel mere om Barca' defensive kvaliteter end det gør om Valdes' niveau. Dog skal det siges at jeg er stor tilhænger af at Valdes bliver i klubben for lang tid - kan rigtig godt li ham.
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

GiovaniDosBentzen skrev:ja hørte godt de snakkede lidt om det igår .. men på seks kampe har han haft 9 redninger, sagde de ihvertfald igår. 9 redninger på 6 kampe siger vel mere om Barca' defensive kvaliteter end det gør om Valdes' niveau.
lige præcis, forsvaret og især midtbanen har gjort det fantastisk. Valdes gør det godt, den ros skal han ha, men føler det primært er markspillernes fortjeneste.
Forumlegende

Rocco

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Rocco »

Valdes er ikke god nok til Barca. Han er en klubmand, og det bliver der taget alt for meget hensyn til.

Toure

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Toure »

Rocco skrev:Valdes er ikke god nok til Barca. Han er en klubmand, og det bliver der taget alt for meget hensyn til.
Enig. Men han er dog en meget god spiller, og det beviser han ved at holde nullet så mange gange. Men efter min mening skulle Asenjo købes, så han kan bevise at han vil kæmpe for en stamplads - modsat nu.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Valdes laver nogle underlige ting af og til, men det er blevet mindre og mindre med årene, mens han er modnet. Han har ikke toppet endnu, da målmænd typisk først topper omkring de 30-32 år.

Ser vi på nuet, forstår jeg jer dog stadig ikke helt. På hvilke områder, er det Valdes ikke er god nok til Barca ? Jeg kunne rigtig godt tænke mig en uddybning.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

ofte dårlig placering ved frispark (senest juninho's" og der er flere andre denne sæson)
En smule usikker i feltet ved hjørnespark og andre situationer.
slet ikke STABIL nok. Han er med andre ord utilregnelig, som du også selv berettet om, i og med han laver nogle underlige ting engang imellem, og de underlige ting kan koste vigtige kampe, da de komme mod både små og store hold hold.

Hans force er dog 1 mod 1 hvor jeg faktisk mener han er på niveau med Casillas.
Forumlegende

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Syntes han er blevet meget meget bedre. Syntes det er mere sjældent man ser ham lave sine hjerneblødninger. Efter min mening er han netop blevet meget mere stabil og ser ingen grund til at skifte ham ud. Ville ikke have noget imod at hente et supertalent som måske Asenjo, men skal ikke være på bekostning af Valdes
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Guardiola »

Vi ligger nr. 1 og er ved at slå en hel bunke rekorder. Vi har holdt buret rent i 6 kampe. Valdes vinder med stor sandsynlighed Zamora trofæet - igen. Han er ung. Vores målscore lyder 92-24 efter 32 kampe. Hvorfor skifte målmand? Jeg syntes at Valdes er rigtig god. Og det er en alt alt alt for stor gambling, og for mig helt uforståeligt, at skifte. Det er sgu svært at se, at det kan gøres meget bedre. Dertil skal også lægges, at Valdes er hjemmedyrket og har klubånd. Det er for mig absolut ikke ligegyldigt. Det er for mig heller ikke ligegyldigt, at han i toppen af hierakiet anførermæssigt. Det siger noget om de andre spillere på holdets forhold til Valdes. Og endelig, så er det ikke underligt, at Valdes kan komme i problemer, når vi dels har hyperoffensive backs, og dertil ikke har prioriteret at være stærke i luftrummet. Pique har til dels hjulpet herpå, men det er altså en afvejning ved de centerforsvarere vi har. Valdes er en realitivt lille målmand under 190, tilgengæld utroligt reaktionsstærk. Det er guldværd, da de chancer vi tit giver væk er 1 mod 1. Alle argumenterne har været sagt før - men det lader til, at Valdes deler vandene.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Jeg kan godt følge Daluigis argument med placeringsevne. Jeg synes dog ikke, at det er det, der skal gøre vi henter en ny.

Man er nødt til at tage vores spillestil i betragtning. Det er klart at en målmand som Casillas er så god og får det bevist gang på gang, når han konstant testes og konstant laver den ene redning efter den anden. Hos Barca er det anderledes. Når modstanderen er i angreb er det næsten hver gang et kontrastød. Valdes er fantastisk 1 mod 1 og hans reflekser er på højde med de bedste i verden. Og det er det vigtigste for en Barcamålmand i min bog
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af zqa »

Valdés har 7 cleansheets i træk, 2 clean fra at tangere klubrekorden.
#jesuisSheep

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af JonasV »

Diabolito skrev:Man er nødt til at tage vores spillestil i betragtning. Det er klart at en målmand som Casillas er så god og får det bevist gang på gang, når han konstant testes og konstant laver den ene redning efter den anden. Hos Barca er det anderledes. Når modstanderen er i angreb er det næsten hver gang et kontrastød. Valdes er fantastisk 1 mod 1 og hans reflekser er på højde med de bedste i verden. Og det er det vigtigste for en Barcamålmand i min bog
Good point. Jeg har selv set mig en anelse sur på Valdes, må jeg tilstå, men hans præstationer hænger jo unægteligt også sammen med hele Barcas offensive fodboldfilosofi. Juryen voterer stadig.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Daluigi »

Det gør den da, men det faktum at valdes blot har haft 9 redninger i 6 kampe, taler unægtelig til forsvarets fordel. Altså er det lige pt ikke det rette argument at anvende barcas offensive fodboldfilosofi. Ja det giver da et par friløbere, men jeg mener nu ikke det er flere end andre hold må indkasserer. Vi holder modstanderne fra chancer, og det viser Valdes' antal redninger --> få.
Forumlegende

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 849
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 1 - Victor Valdes Arribas

Indlæg af Diabolito »

Jeg kan ikke se hvorfor argumentet vedr. vores spillestil ikke skulle være validt ? Jeg kan da tilføje, at det også har negative effekter på koncentration og fysik, da han skal holde sig selv igang for ikke at blive kold.

Tror du seriøst, at Casillas ville være ligeså god, hvis han spillede hos os ?
El Señor de las Tartas

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster