5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Muddi12345 »

Officielt: Busquets forlænger til 2019.

Fantastisk nyhed, elsker Bussi.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Hans umiddelbare svaghed er at satser for meget på at få frispark. Det var lidt irriterende at se på imod City.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Club expects Busquets, who has an ankle injury, to be out for several weeks #fcblive
Vi er fucked. Uden ham vinder vi hverken ligaen eller cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af BarçaDK »

Mascherano har spillet fremragende, synes også han gør det godt som def. midt. Bartra skal steppe op!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Mascherano er fin til at bryde spillet. Men så stopper det også. Vi kan ikke undvære bussi.

Her en en lille artikel som fint beskriver hvorfor:

http://robbro7.com/2015/03/03/why-javie ... barcelona/
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af BarçaDK »

Mascherano er god til at bryde spillet, ja. Men han er også god til at skille sig sikkert af med bolden. Han er ikke kreativ som Busi, men han er fin til at finde en åben kollega selv i ret pressede situationer.

Jeg siger ikke, at det ikke er en nedgradering fra Busquets. Men det er ikke en katastrofe. Medmindre Bartra eller Mathieu gør ind og gør en røv ud af sig selv i forsvaret.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Der må vi så bare være uenige. Jeg ser det som et kæmpe problem. Masche er alt for langsom med bolden og det kommer til at påvirke vores spil markant. IMO kan dette meget vel betyde et farvel til ligaen og cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »



Bussi da han kom fra flyet. Det kan da ikke være så galt når han kan støtte på den? Han bruger ikke engang krykker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Piquénbauer skrev:Der må vi så bare være uenige. Jeg ser det som et kæmpe problem. Masche er alt for langsom med bolden og det kommer til at påvirke vores spil markant. IMO kan dette meget vel betyde et farvel til ligaen og cl.
Masche har siden VM imo været overraskende god i pasningsspillet for os, og skiller sig næsten altid godt af med bolden på den defensive midt. Han er tit meget fremadrettet, ikke ligesom Song som kun spillede til siden. Og når modspillerne giver Masch plads til at løbe frem med bolden, så er Masch heller ikke bange for at løbe frem.

Han er heller ikke helt uden kreativitet, se bare hans oplæg til Suarez' mål i kampen i dag. Imo er Masch fremragende på den defensive midt. Læg dertil hans tackling-"skill", han er nok den bedste "tackler" i verden, han er god til at læse spillet (ikke ligeså god som Kejser Bus ofc, men close), og han er en kæmpe figther og har god speed. Bussen er overall bedre for os ja, men Bussen er også helt hjernedød god jo. Så ja, det er en svækkelse for os at spille med Masch i stedet for Busquets på den defensive midt, men imo ikke så stort et problem, som du gør det til.

Det største problem imo, er, at med Busquets ude, så er det Mathieu, der ser ud til at få pladsen i det central forsvar i stedet for Masch (der jo rykkes op), hvilket imo er trist, da Masch er mange længder bedre en Mathieu i forsvaret. Og imo er Bartra også bedre end Mathieu, men LE har åbenbart ikke den store tiltro til Bartra :/ .

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Igen det handler om speed. Masche er langsom på bolden. Han sænker vores spil markant. Så nej han er hverken dårlig på bolden eller uden kreativitet. Han er bare ikke ligeså hurtig og klog med bolden som bussi. Det synes jeg tydeligt kan mærkes og jeg er overbevist om at det kommer til at koste os.

Det kan også være derfor rygterne går på at rakitic bliver rykket ned på den defensive midt. Men ja hvis det bliver masche så får vi også et problem i forsvaret.

Men prøv at læs den artikel jeg linkede til tidligere. Den kommer ind på problemerne med masche.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Jeg synes ikke Masch er særlig langsom til at skille sig af med bolden. Der må vi jo bare være uenige :) Hovedårsagen til at _jeg_ synes, at Busquets er bedre end Masch på den defensive midt er pga. Busquets teknik er overlegen ift. Masch. Busquets er således mere boldsikker end Masch, og Busquets kan derfor (pga hans teknik) oftere skille sig af med bolden på en bedre måde.

I øvrigt var det også Masch der lagde den fremragende stikning til Suarez ved 1-0 målet i dag.

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Men ja, Rakitic er bestemt en mulighed på den defensive midt. Der spiller han jo for sit landshold. Det fede ved at sende Rakitic på den defensive midt i stedet for Masch er vel at vi så kan holde Mathieu ude af forsvaret (han er ikke god nok imo).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Jep vi er meget uenige. IMO er det tydeligt at masche ikke har samme overblik og spilintelligens som bussi (det er der ikke mange der har) og derfor er han bare ikke på samme niveau når spillet skal vendes. Det er jeg overbevist om kommer til at skabe kæmpe problemer for os.

Men ja defensivt er masche ca på niveau.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lular
Indlæg: 105
Tilmeldt: tors jan 20, 2011 1:02 am
Geografisk sted: Barca
Blevet takket: 9 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Lular »

Er enig i, at Busquets er overlegen hvad angår overblik og spilintelligens (han er nok en af de bedste i verden på det punkt). Busquets er stadig ekstrem vigtig for os, men fordi vi med LE spiller en lidt mere direkte spillestil, hvor midtbanen rykkes bredere ud, og hvor vi spiller med flere lange pasninger fremad, så er Busquets rolle imo ikke helt lige så vigtig som under Guardiola/Tito. Derfor tror jeg fint Masch kan erstatte ham uden at det bliver et kæmpe minus for os. Derudover så er Masch imo en tand bedre overall hvis vi snakker rene defensive evner. (Masch er hurtigere først og fremmest, hvilket er ret vigtigt når vi spiller som vi gør). Jeg vil vurdere dem cirka lige god til at bryde spillet på banen, (Masch er lidt bedre til at tackle, lidt hurtigere, mens Busquets er lidt bedre til at positionere sig / læse spillet rigtigt, men på det punkt synes jeg også Masch er blevet ret god).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Piquénbauer »

Bolden skal stadig rundt på banen. Om det er op til midtbanen, backerne eller angriberne gør ikke det store. Og med masche på den defensive vil dette ikke ske ligeså hurtigt eller "godt".

Vi kan sagtens vinde de mindre kampe med masche på den defensive men når vi møder de helt store så er det ikke godt nok. Modstanderen vil få for lang tid til at komme på plads. Men lad os være enige om at være uenige.

Og lad os håbe at det går hurtigt med bussi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster