10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af B-Freak »

SpillerSomMESSI skrev:
B-Freak skrev:Efter aftenens kamp har Messi i la liga og CL tilsammen scoret 17 mål og lagt op til 9.

Ronaldo har scoret 23 og lagt op til 7.

Nu ved jeg godt at Ronaldo har spillet en kamp mindre, men taget VM osv i betragtning, bliver Ronaldo så ikke kørt meget op til Ballon d'Or?

Har fundet følgende side med statistik for kalenderåret 2014:

http://messivsronaldo.net/calendar-year.php

Hvis det er rigtigt, er det jo direkte vanvittigt at Ronaldo er så stor favorit til Ballon d'Or... Messi førte Barca til en andenplads i ligaen og Argentina til VM sølv..
Ja men 2. pladsen i ligaen er ikke noget at skrive om, især da Messi ikke blev topscorer i ligaen. Var han blevet det, talte det også med.
VM sølv er ok, men det er ikke alene nok til at Messi bør vinde BDO..

Det skal være en tysker for at være mest værdigt.
Grunden til at CR fører er meget enkelt: Han slog CHL sæson rekorden med sine 17 mål, og har lavet utrolige 20 mål i la liga indtil nu. Det er individuelle præstationer der virkelig batter i den sammenhæng.

Jeg vil pt. mene at det faktum at Messi har slået liga scoringsrekorden OG Chl rekorden sætter ham faktisk i spidsen i kapløbet om BDO... men er stemmer ikke allerede afgivet nu?
Mener at de skal stemme i løbet af denne eller næste uge.
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

neymarJR

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af neymarJR »

Kunne jeg ikke vælge messi,ville jeg vælge en af de tyske verdensmestre.

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Det bliver nok CR, der løber med prisen, men måske kan der komme en overraskelse i form af, at Neuer løber med den, men det ville overraske mig. Det ville ikke være ufortjent, hvis Neuer vandt, men mon ikke det bliver CR? Det er også fair, hvis CR vandt, og ja, hvis man kigger på statistikkerne, så er Messi tæt på CR, hvilket må siges at være imponerende, da Messi har været ramt af både personlige og klubmæssige skavanker. Det er måske også derfor, at visse mennesker stiller Cristianos "bedste perioder" vs Messis "mindre gode perioder", og argumenterer for, hvor sublim en spiller, Messi er.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Ribéry: “I learnt a lot during last year's BdO gala. As soon as I got there I told my wife I'd lose. I saw how Blatter was hugging Ronaldo.”

Ribéry: “And how his entire family was there. I'm not stupid. It was clear he had to win it. He wouldn't bring his entire family otherwise.”

Ribéry: “I fear it'll be about politics again. Ballon d'Or is no longer for the best player. It's all about politics.”
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Brombi »

emo skrev:
Ribéry: “I learnt a lot during last year's BdO gala. As soon as I got there I told my wife I'd lose. I saw how Blatter was hugging Ronaldo.”

Ribéry: “And how his entire family was there. I'm not stupid. It was clear he had to win it. He wouldn't bring his entire family otherwise.”

Ribéry: “I fear it'll be about politics again. Ballon d'Or is no longer for the best player. It's all about politics.”
Øhm bliver stemmerne ikke opgjort, lige efter? Riberydon't be stoopid..

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Kubala »

Kan godt være, at Ribery har en pointe, men jeg mener ikke, at han burde have vundet. Han var ikke bedre end CR i kalenderåret 2013.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Lige efter, mener du til selve gallaen? Jeg tror nu at stemmerne tælles op i god tid, dage før hvis ikke uger, måske. Interne gode kilder, skal da nok kunne melde noget ud. Var der ikke også noget med at CR/Mou ikke mødte op til nogle af de galler da de vidste at de ikke havde vundet.

Rib havde CHL og Bundes på det tidspunkt, CR har kun CHL i denne omgang, Messi har VM... Tyskerne har alt!
Allez...

neymarJR

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af neymarJR »

Titlen er ligegyldig!,er messi på sit topniveau,er der ikke nogen i nærheden af ham. :smile:

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Troels Bager, dansk journalist som er en af de tre danskere som skal afgive sin stemmer til Ballonen, sagde i radioen tidligere i dag, at han ikke havde stemt på Messi som en af de tre muligheder, da denne var skadet i foråret, og var meget bleg under VM. Samtidigt roste han CR, men kunne ikke fortælle hvem han havde stemt på.

Læs mere her, http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/11/26/123042.htm

Messi skadet i foråret, http://www.transfermarkt.co.uk/lionel-m ... eler/28003

Messi bleg under VM, hvad var CR så !

Bare nogen dog kunne skrive nogle facts til denne idiot.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor messi konstant skal nedgøres mens ronaldo skal hypes. Det må simpelthen være fordi ronaldo er inde i en fremragende periode for tiden og folk lidt glemmer hvordan han ellers har spillet i 2014. Manden har på ingen måder været messi overlegen og at ham bager direkte siger at messi ikke har været blandt de 3 bedste i 2014 er idioti!

En ronaldo i sit livs form (over de sidste måneder) har scoret 2 mål mere end en dårlig messi i 2014. Og udover det så pladre folk om hvor vild ronaldo har været for real men glemmer fuldstændig at messi siden 09 stadig har scoret flere mål end ham. Det er decideret pinligt og jeg brækker mig over denne ronaldo hype!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jesni »

Altså, at han ikke stemmer på Messi - og nok CR - forstår jeg godt, når han skal vurdere kalenderåret 2014. Men at sige at Messi var bleg under VM undrer mig godt nok. De kom altså i finalen, og han drev deres offensiv dertil. Giver ikke meget mening for mig.
Piquénbauer skrev:Og udover det så pladre folk om hvor vild ronaldo har været for real men glemmer fuldstændig at messi siden 09 stadig har scoret flere mål end ham. Det er decideret pinligt og jeg brækker mig over denne ronaldo hype!
Det er jo ligegyldigt, når vi skal vurdere/diskutere kalenderåret 2014. De er stadig ret lige, men Ronaldo har bare vundet det trofæ, tæller så latterligt meget.

Fair nok, når han vinder til januar.
Senest rettet af Jesni ons nov 26, 2014 5:15 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Jesni skrev:Altså, at han ikke stemmer på Messi - og nok CR - forstår jeg godt, når han skal vurdere kalenderåret 2014. Men at sige at Messi var bleg under VM undrer mig godt nok. De kom altså i finalen, og han drev deres offensiv dertil. Giver ikke meget mening for mig.
Hvorfor? Hvad er det at Ronaldo har vist i 2014 som var så meget bedre?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af emo »

Jeg hæfter mig mest ved hans opfindsomme Messi skade i foråret, jeg mindes da et glimrende forår fra Messi. Det var hans efterår som var skidt, og det blev brugt som grund til at han ikke fik nok stemmer i sidste afstemning.

Men skadet i foråret? Hvordan kan en journalist der har sport som sit emne og skal afgive en stor stemme ikke have styr på sin fakta.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe det sjoveste var at det var ronaldo der var skadet i foråret. Men når det er ham så bruges det som undskyldning for hans dårlige vm. Ronaldo var ikke særlig god i ligaen i slutningen af sidste sæson og havde et pinligt vm. Men det må være hans mål i cl finalen til 4-1 som trækker stemmer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

UncleBobbyB
Indlæg: 118
Tilmeldt: man nov 15, 2010 10:29 am
Har takket: 20 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af UncleBobbyB »

Nogen der kan hjælpe mig med nogen tal på hvor mange karriere mål hhv. Messi og Ronaldo har?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster