Ronaldinho

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

Kongen scorede her i nat sin første hattrick for Atletico Mineiro. De vandt 6-0. Han scorede til hhv. 1-0, 3-0 og 4-0.

Kong Ronnie. The World's greatest. <3
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Elbarca »

FCBarcelonaChr skrev:[youtube]cQ-OURSuVz8[/youtube]
Score et mål der er så smukt at han får tårer i øjnene :glad:

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det var nu ikke derfor at han græd, han græd pga. hans stedfar's død.
Målene i kampen var alle dedikerede til ham og resten af Ronaldinho's familie.

ulrich
Indlæg: 1711
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af ulrich »

[youtube]P13SIVNgHBA[/youtube]

Classic Ronnie. Frisparksmål under muren, "kigvæk" assists. :D

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Jakob »

Hvorfor lod vi den mand gå?
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi Pep er en stor fed dum mand.

Utroligt hvor meget Barca har at takke Ronaldinho. Han hev den klub op fra de mørke tider, og pga. hans talent er de i dag verdens bedste klub og været med til at sætte grundstenene for Peps Barca, som er det bedste klubhold, verden indtil videre har set.

Kong' Ronnie <3
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af emo »

Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi han ikke kunne gøre mere for klubben... ;-) Dristig beslutning, og måske en af de bedste Pep har taget.
Allez...

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

emo skrev:
Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi han ikke kunne gøre mere for klubben... ;-) Dristig beslutning, og måske en af de bedste Pep har taget.
Må du få dig en kraftig omgang diarré og lade dine arme være for korte for at sige det der! Blasfemi.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af emo »

# 23 skrev:
emo skrev:
Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi han ikke kunne gøre mere for klubben... ;-) Dristig beslutning, og måske en af de bedste Pep har taget.
Må du få dig en kraftig omgang diarré og lade dine arme være for korte for at sige det der! Blasfemi.
Har lige haft det første... hvem ved om evolutionen kan ændre på det andet, måske.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:
emo skrev:
Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi han ikke kunne gøre mere for klubben... ;-) Dristig beslutning, og måske en af de bedste Pep har taget.
Må du få dig en kraftig omgang diarré og lade dine arme være for korte for at sige det der! Blasfemi.
... men emo har jo ret? :?

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:
emo skrev:
Jakob skrev:Hvorfor lod vi den mand gå?
Fordi han ikke kunne gøre mere for klubben... ;-) Dristig beslutning, og måske en af de bedste Pep har taget.
Må du få dig en kraftig omgang diarré og lade dine arme være for korte for at sige det der! Blasfemi.
... men emo har jo ret? :?
Jeg er ikke enig. Jeg tror snildt, at Ronnie kunne bidrage med mere. Jeg tror godt, at Pep kunne have motiveret Ronnie tilbage til fordums styrke. Ronaldinho skiftede som 28-årig. ALtså den alder, hvor markspillere skal til at peake for sygt. Ronaldinho havde vundet alt som spiller i 2006, hvor både VM og CL var opnået. Han havde brug for ny motivation, og Rijkaard gik jo død i det. Med Pep tror jeg helt ærligt, at man havde set en endnu vildere Ronaldinho.

Men ja, det skete ikke, og det kan jeg kun være ked af over. Ronnie havde fortjent bedre.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Blaugrana92 »

# 23 skrev:Jeg er ikke enig. Jeg tror snildt, at Ronnie kunne bidrage med mere. Jeg tror godt, at Pep kunne have motiveret Ronnie tilbage til fordums styrke. Ronaldinho skiftede som 28-årig. ALtså den alder, hvor markspillere skal til at peake for sygt. Ronaldinho havde vundet alt som spiller i 2006, hvor både VM og CL var opnået. Han havde brug for ny motivation, og Rijkaard gik jo død i det. Med Pep tror jeg helt ærligt, at man havde set en endnu vildere Ronaldinho.

Men ja, det skete ikke, og det kan jeg kun være ked af over. Ronnie havde fortjent bedre.
Ronaldinho gravede jo desværre sin egen grav. Ligeså meget som jeg elskede og elsker Ronaldinho, ligeså træt er jeg af at måtte konstatere at han tabte sig selv i den søde, brasilianske livsstil, ligesom så mange andre brasilianere har gjort det i Europa. Han blev jo set være i byen gang på gang, som regel med Deco ved sin side. Giovani dos Santos var angiveligt allerede godt på vej i samme retning. Ledelsen så, allerede dengang, at Messi kunne nå meget længere end Ronaldinho nåede, og traf den svære beslutning. Det letteste havde været bare at lade Ronaldinho blive og så kunne man altid skyde skylden på ham, hvis det gik helt ad helvede til. I stedet valgte man at træffe beslutningen om at lade Ronaldinho gå. For det skal man jo også huske; det var ikke kun ledelsen i Barcelona der mente at der skulle ske noget med Ronaldinho. Ronaldinho ville jo angiveligt også gerne selv prøve noget nyt.

Grundlæggende tror jeg at det var ekstremt vigtigt for Messi's udvikling, at man med salget af Ronaldinho nærmest tvang Messi til at tage mere ansvar; til at blive mere moden og til at stå på egne ben. Ronaldinho var som en storebror for Messi, og det havde naturligvis en helt masse fordele, i og med at Messi kunne lære af en af de mest talentfulde fodboldspillere nogensinde. Der var dog også ulemper ved det, blandt andet at man kunne risikere at Messi blev trukket i samme retning som Giovani, altså ud i den brasilianske livsstil med byture og usunde spisevaner. Det er givetvis svært at forestille sig at det skulle ske for sådan en knægt som Messi, men det er aldrig til at vide. Hvad der til gengæld er til at vide, er at Messi har været ustoppelig lige siden. Vi gav afkald på en ekvilibristisk fodboldspiller og en af de mest elegante der nogensinde er set; til gengæld fik vi en Messi, der turde at tage ansvar, turde at kræve, turde at være den der var i fokus og som bare voksede med opgaven.

Nu nævner du Ronaldinho's alder, og den var ganske rigtigt ikke synderligt høj. Men selvom han stadig var en godt bygget mand, med en imponerende balance, adræthed og akrobatik, havde han altså bare taget nogle kilo på, og han var bare ikke ligeså hurtig som han tidligere havde været. Smilet var også forsvundet og han virkede ikke som en mand der var glad for at spille fodbold; og sådan var det vel at mærke et godt stykke tid inden Guardiola kom. Allerede i 2006-2007 sæsonen begyndte han at ligne en mand der var lidt træt af det hele. Han blev faktisk aldrig rigtigt sig selv efter den skuffende VM slutrunde i 2006, selvom han gjorde det fantastisk godt i den efterfølgende sæson.

At Pep valgte at satse fuldt ud på Messi og bede Ronaldinho og Deco om at finde sig en ny klub, var et modigt træk og utvivlsomt et træk, som blev taget i samråd med den øverste sportslige ledelse - og mon ikke også Cruyff var med i drøftelserne? Men det var altså, efter min bedste overbevisning, også et udslagsgivende træk for Messi's udvikling. For at sige det på en lidt cheesy måde, synes jeg at Messi gik fra at være en dreng til at være en mand, da han blev tvunget til at løsrive sig fra Ronaldinho's side. Da vi solgte Ronaldinho var jeg virkelig ked af det og stærkt utilfreds med beslutningen, men set i bakspejlet synes jeg altså også bare at hans dage i klubben var talte. Ligesom emo må jeg blankt indrømme at jeg er rigtig glad for at man gjorde som man gjorde, for ellers er jeg ikke sikker på at vi kunne sidde i dag og sige at vi, i de seneste 4 år, har været vidne til den bedste fodboldspiller i spillets historie.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Champione »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:Jeg er ikke enig. Jeg tror snildt, at Ronnie kunne bidrage med mere. Jeg tror godt, at Pep kunne have motiveret Ronnie tilbage til fordums styrke. Ronaldinho skiftede som 28-årig. ALtså den alder, hvor markspillere skal til at peake for sygt. Ronaldinho havde vundet alt som spiller i 2006, hvor både VM og CL var opnået. Han havde brug for ny motivation, og Rijkaard gik jo død i det. Med Pep tror jeg helt ærligt, at man havde set en endnu vildere Ronaldinho.

Men ja, det skete ikke, og det kan jeg kun være ked af over. Ronnie havde fortjent bedre.
Ronaldinho gravede jo desværre sin egen grav. Ligeså meget som jeg elskede og elsker Ronaldinho, ligeså træt er jeg af at måtte konstatere at han tabte sig selv i den søde, brasilianske livsstil, ligesom så mange andre brasilianere har gjort det i Europa. Han blev jo set være i byen gang på gang, som regel med Deco ved sin side. Giovani dos Santos var angiveligt allerede godt på vej i samme retning. Ledelsen så, allerede dengang, at Messi kunne nå meget længere end Ronaldinho nåede, og traf den svære beslutning. Det letteste havde været bare at lade Ronaldinho blive og så kunne man altid skyde skylden på ham, hvis det gik helt ad helvede til. I stedet valgte man at træffe beslutningen om at lade Ronaldinho gå. For det skal man jo også huske; det var ikke kun ledelsen i Barcelona der mente at der skulle ske noget med Ronaldinho. Ronaldinho ville jo angiveligt også gerne selv prøve noget nyt.

Grundlæggende tror jeg at det var ekstremt vigtigt for Messi's udvikling, at man med salget af Ronaldinho nærmest tvang Messi til at tage mere ansvar; til at blive mere moden og til at stå på egne ben. Ronaldinho var som en storebror for Messi, og det havde naturligvis en helt masse fordele, i og med at Messi kunne lære af en af de mest talentfulde fodboldspillere nogensinde. Der var dog også ulemper ved det, blandt andet at man kunne risikere at Messi blev trukket i samme retning som Giovani, altså ud i den brasilianske livsstil med byture og usunde spisevaner. Det er givetvis svært at forestille sig at det skulle ske for sådan en knægt som Messi, men det er aldrig til at vide. Hvad der til gengæld er til at vide, er at Messi har været ustoppelig lige siden. Vi gav afkald på en ekvilibristisk fodboldspiller og en af de mest elegante der nogensinde er set; til gengæld fik vi en Messi, der turde at tage ansvar, turde at kræve, turde at være den der var i fokus og som bare voksede med opgaven.

Nu nævner du Ronaldinho's alder, og den var ganske rigtigt ikke synderligt høj. Men selvom han stadig var en godt bygget mand, med en imponerende balance, adræthed og akrobatik, havde han altså bare taget nogle kilo på, og han var bare ikke ligeså hurtig som han tidligere havde været. Smilet var også forsvundet og han virkede ikke som en mand der var glad for at spille fodbold; og sådan var det vel at mærke et godt stykke tid inden Guardiola kom. Allerede i 2006-2007 sæsonen begyndte han at ligne en mand der var lidt træt af det hele. Han blev faktisk aldrig rigtigt sig selv efter den skuffende VM slutrunde i 2006, selvom han gjorde det fantastisk godt i den efterfølgende sæson.

At Pep valgte at satse fuldt ud på Messi og bede Ronaldinho og Deco om at finde sig en ny klub, var et modigt træk og utvivlsomt et træk, som blev taget i samråd med den øverste sportslige ledelse - og mon ikke også Cruyff var med i drøftelserne? Men det var altså, efter min bedste overbevisning, også et udslagsgivende træk for Messi's udvikling. For at sige det på en lidt cheesy måde, synes jeg at Messi gik fra at være en dreng til at være en mand, da han blev tvunget til at løsrive sig fra Ronaldinho's side. Da vi solgte Ronaldinho var jeg virkelig ked af det og stærkt utilfreds med beslutningen, men set i bakspejlet synes jeg altså også bare at hans dage i klubben var talte. Ligesom emo må jeg blankt indrømme at jeg er rigtig glad for at man gjorde som man gjorde, for ellers er jeg ikke sikker på at vi kunne sidde i dag og sige at vi, i de seneste 4 år, har været vidne til den bedste fodboldspiller i spillets historie.

Fuldstændig enig! Meget dybdegående og kvalificeret indlæg.

Er meget enig i den sidste del - Messi havde ikke været det han er idag, hvis man ikke havde truffet beslutningen..
---------------------------------------
Barca is my religion!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af # 23 »

Blaugrana92 skrev:
# 23 skrev:Jeg er ikke enig. Jeg tror snildt, at Ronnie kunne bidrage med mere. Jeg tror godt, at Pep kunne have motiveret Ronnie tilbage til fordums styrke. Ronaldinho skiftede som 28-årig. ALtså den alder, hvor markspillere skal til at peake for sygt. Ronaldinho havde vundet alt som spiller i 2006, hvor både VM og CL var opnået. Han havde brug for ny motivation, og Rijkaard gik jo død i det. Med Pep tror jeg helt ærligt, at man havde set en endnu vildere Ronaldinho.

Men ja, det skete ikke, og det kan jeg kun være ked af over. Ronnie havde fortjent bedre.
Ronaldinho gravede jo desværre sin egen grav. Ligeså meget som jeg elskede og elsker Ronaldinho, ligeså træt er jeg af at måtte konstatere at han tabte sig selv i den søde, brasilianske livsstil, ligesom så mange andre brasilianere har gjort det i Europa. Han blev jo set være i byen gang på gang, som regel med Deco ved sin side. Giovani dos Santos var angiveligt allerede godt på vej i samme retning. Ledelsen så, allerede dengang, at Messi kunne nå meget længere end Ronaldinho nåede, og traf den svære beslutning. Det letteste havde været bare at lade Ronaldinho blive og så kunne man altid skyde skylden på ham, hvis det gik helt ad helvede til. I stedet valgte man at træffe beslutningen om at lade Ronaldinho gå. For det skal man jo også huske; det var ikke kun ledelsen i Barcelona der mente at der skulle ske noget med Ronaldinho. Ronaldinho ville jo angiveligt også gerne selv prøve noget nyt.

Grundlæggende tror jeg at det var ekstremt vigtigt for Messi's udvikling, at man med salget af Ronaldinho nærmest tvang Messi til at tage mere ansvar; til at blive mere moden og til at stå på egne ben. Ronaldinho var som en storebror for Messi, og det havde naturligvis en helt masse fordele, i og med at Messi kunne lære af en af de mest talentfulde fodboldspillere nogensinde. Der var dog også ulemper ved det, blandt andet at man kunne risikere at Messi blev trukket i samme retning som Giovani, altså ud i den brasilianske livsstil med byture og usunde spisevaner. Det er givetvis svært at forestille sig at det skulle ske for sådan en knægt som Messi, men det er aldrig til at vide. Hvad der til gengæld er til at vide, er at Messi har været ustoppelig lige siden. Vi gav afkald på en ekvilibristisk fodboldspiller og en af de mest elegante der nogensinde er set; til gengæld fik vi en Messi, der turde at tage ansvar, turde at kræve, turde at være den der var i fokus og som bare voksede med opgaven.

Nu nævner du Ronaldinho's alder, og den var ganske rigtigt ikke synderligt høj. Men selvom han stadig var en godt bygget mand, med en imponerende balance, adræthed og akrobatik, havde han altså bare taget nogle kilo på, og han var bare ikke ligeså hurtig som han tidligere havde været. Smilet var også forsvundet og han virkede ikke som en mand der var glad for at spille fodbold; og sådan var det vel at mærke et godt stykke tid inden Guardiola kom. Allerede i 2006-2007 sæsonen begyndte han at ligne en mand der var lidt træt af det hele. Han blev faktisk aldrig rigtigt sig selv efter den skuffende VM slutrunde i 2006, selvom han gjorde det fantastisk godt i den efterfølgende sæson.

At Pep valgte at satse fuldt ud på Messi og bede Ronaldinho og Deco om at finde sig en ny klub, var et modigt træk og utvivlsomt et træk, som blev taget i samråd med den øverste sportslige ledelse - og mon ikke også Cruyff var med i drøftelserne? Men det var altså, efter min bedste overbevisning, også et udslagsgivende træk for Messi's udvikling. For at sige det på en lidt cheesy måde, synes jeg at Messi gik fra at være en dreng til at være en mand, da han blev tvunget til at løsrive sig fra Ronaldinho's side. Da vi solgte Ronaldinho var jeg virkelig ked af det og stærkt utilfreds med beslutningen, men set i bakspejlet synes jeg altså også bare at hans dage i klubben var talte. Ligesom emo må jeg blankt indrømme at jeg er rigtig glad for at man gjorde som man gjorde, for ellers er jeg ikke sikker på at vi kunne sidde i dag og sige at vi, i de seneste 4 år, har været vidne til den bedste fodboldspiller i spillets historie.
Det er jo for nemt at sige, at Ronaldinho var 100 procent skyld i sin egen deroute.

Riijkaard tabte jo holdet efter deres double-triumf. Da Barca begyndte at underpræstere, gav fansene og medierne straks skylden til Ronaldinho. Det sjove er, at sæsonen efter doublen stadig scorede 24 mål og gav 16 assist i 49 kampe. Disse tal var jo super. Det er kun sæsonen forinden, at han havde en bedre sæson rent statistikmæssigt.

Folkets og fansenes hetz mod ham begyndte jo at ramme ham, og når Rijkaard i samme stund var en lamslået mand, der ikke kunne forny truppen og slet ikke motivere dem, ramte det jo også Ronaldinho.

Jeg synes på mange måder, at Barca reagerede forkert. Jeg er meget sikker på, at Ronaldinho med Pep havde været endnu vildere. Vi snakker altså om en Ronaldinho, der var 28 år, da Pep kom, altså klar til at præstere på toppen af sin karriere. En ny træner betyder ny motivation, og Pep var jo god til at motivere sine spillere, så hvad kunne han ikke gøre med Ronaldinho?

Jeg tror altså ikke, at Messi ville blive en partyboy, hvis Ronnie var blevet der under Pep-æren. Messi er jo ikke den slags person, og jeg tror, han er simpelthen for genert og sky til at være sådan en slags type. David Beckham er jo vel nok den mest feterede spiller, som ROnaldinho også var, men de var to vidt forskellige personligheder. Ronaldinho var bare en festlig type, mens Beckham til trods for sikkert mange invitationer til sjov og spas fastholdte sin professionelle tilgang til sin karriere om at være 100 procent seriøs.

På mange måder er jeg stadig på det punkt, at Barca reagerede en smule forkert. Jeg kan forstå Decos afgang, da han virkede udbrændt, og hanvar også blevet 31 år. Men Ronaldinho var altså stadig tid tilbage i, og jeg tror uden pis ,at hvis Pep havde mod itl at håndtere Ronaldinho, så ville alle i dag snakke om Ronaldinho som den allerstørste nogensinde i fodbold indiskutabelt. At jeg så synes, at han allerede er den største, der har været på en bane, er så min vurdering.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ronaldinho

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg keder mig ...

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster