5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

ulrich skrev:[youtube]GgT3f9aENX0[/youtube]

<3 Busquets
Fedt svar på (trolls) tiltale!

Af en eller anden grund har jeg kunnet lide Busquets fra første dag. Jeg ved ikke om nogen kan huske det, udover de fejl han også kunne lave i efteråret 2008, hvor meget mere energi han lagde for dagen i hans første kampe (måske derfor han også lavede nogle fejl i slutningen af kampene). Han var næsten mere spektakulær i måden han gik kompromisløst ind i dueller osv, efterhånden er han dog blevet bedre og mere velovervejet.

Idag bør ingen være i tvivl om hans kvaliteter. Han er efterhånden en af dem man føler sig mest tryg ved når han spiller på midtbanen.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Bare se en af hans seneste kampe imod Granada. Manden har jo øjne i nakken.

[youtube]IipIlV5I5q0[/youtube]

I mine øjne er har han siden VM været bedre end Xabi Alonso. Alonso er vel kun mere udviklet på de lange pasninger grundet hans tid i Liverpool og nu Madrid.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Jeg er allermest imponeret over hans virkeligt høje bundniveau.. Ikke mange spillere som i den unge alder, og på den position, er så solide som han er.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Enig med rummenigge. Busquets har siden VM været bedre end Alonso, som du selv siger vel kun er bedre til at lave lange pasninger. Busquets styrer om nogen den defensive midtbane og er eminent til at fordele spillet og også bryde spillet. En af mine yndlings midtbanespillere og uden tvivl en kommende Barça-legende!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mander »

rummenigge skrev:Idag bør ingen være i tvivl om hans kvaliteter. Han er efterhånden en af dem man føler sig mest tryg ved når han spiller på midtbanen.
Udover nogle få tågere, så tror jeg faktisk ikke, at der er nogen tvivlere mere. De kan stadig ikke fordrage ham, de andre holds fans, men jeg tror nu nok, at de anerkender hans høje niveau.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Egentlig føler jeg kun at jeg har mødt barca fans som har anerkendt Busquets kvaliteter.. Det er ærgerligt..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Egentlig føler jeg kun at jeg har mødt barca fans som har anerkendt Busquets kvaliteter.. Det er ærgerligt..
Der er i hvert fald rigtig mange der hellere vil fokusere på hans kedelige tendens til at overspille situationer, end på hans kvaliteter som fodbold. Og det er, som du siger, nemlig rigtig ærgerligt, for han er en fodboldspiller i verdensklasse.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Well, det tog folk 10 år før de fandt ud af, at Xavi er god..
#jesuisSheep

ladislau
Indlæg: 1273
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 157 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af ladislau »

Sådan er det jo på den midtbane, især den defensive. Ingen fejl, ingen opmærksomhed, men desværre heller ingen anekendelse.
Det undrer jo så, at "fodboldkyndige" på 3 plus eksempelvis, de ikke kan anerkende indsatsen hos folk som Busquets og Pedro.

Hotnuk

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Hotnuk »

Brombi skrev:Egentlig føler jeg kun at jeg har mødt barca fans som har anerkendt Busquets kvaliteter.. Det er ærgerligt..
Har mange venner, blandt andet United-fans, som har anderkendt Busquets kvaliteter. Også nogen Madrid-fans :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Visca El Barca »

Busi er en klassespiller, det er vel kun de hardcore haters, som ikke vil anerkende hans talent og bedrifter. Jeg mener faktisk at han hoerer til blandt de bedste def. midts i dagens fodbold.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Mes Que Un Club

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mes Que Un Club »

Synes godt nok Sergio skuffer gang på gang. Det er måske lige hårdt nok at bruge de ord, men faktum er, at han laver rigtig mange åndsvage ting på banen utrolig ofte. Han roder sig altid ud i et eller andet, som enten ender med et frispark eller en tabt bold.

Nu lyder det måske som om at jeg er meget utilfreds med ham - det er jeg bestemt ikke. Jeg synes han er en fantastisk spiller, der 100% hører til på Barcelonas mandskab. I mine øjne er han bare et af de svage punkter på holdet. Jeg synes at Pep skulle til at tage en snak med ham, så han undgår de åndsvage boldtab, og ikke længere er et svagt punkt på Barcelonas hold.

Til det vil jeg også sige, at jeg savner Yaya Toure rigtig meget. Har altid godt kunne lige ham, da han var utrolig ydmyg og bare gjorde sit arbejde på den defensive midtbane til perfektion. Ærgeligt at vi mistede en mand som ham.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg starter lige med at citere mig selv:
Blaugrana92 skrev:For det første: Jeg er virkelig bange for at det ville ødelægge balancen på midtbanen hvis Cesc, Xavi og Iniesta spillede samtidig. Det går måske mod de små hold, men mod top 10 holdene, er det i mine øjne en risiko at løbe. Cesc har naturligvis nogle defensive kvaliteter at byde på, flere end både Xavi og Iniesta, men rent defensivt, taktisk såvel som teknisk, er Busquets stærkere end Cesc - når jeg siger teknisk, hentyder jeg primært til tacklinger.

Busquets er let at undervurdere og at overse. Han er ikke nogen seværdig fodboldspiller, men man må ikke undervurdere hans betydning for holdet og hans rolle i vores succes de sidste par sæsoner. Han er taktisk på et niveau, som man ikke kan forvente at en 23-årig befinder sig på. Han er en vigtig brik i den føromtalte balance på midtbanen, da han er en modpol til vores to offensivt orienterede midtbanespillere - og så alligevel kun modpol i et begrænset omfang, for nogle af hans klare spidskompetencer findes nu alligevel i pasningsspillet i lighed med Xavi og Iniesta. Jeg husker ikke hvem der udtalte det, men jeg føler mig ret overbevist om at det var Hleb i forbindelse med Champions League finalen sidste sæson, men hvis Xavi, Iniesta og Busquets var på samme hold ved træningen, kunne man godt glemme alt om at se bolden - de tre sammen og så kørte bolden sådan set bare rundt mellem dem, og med sådan en hastighed at man ikke kunne nå at erobre den.

Busquets spiller i mine øjne en yderst vigtig rolle, da han som allerede påpeget bringer den her balance på midtbanen - han har intet imod at blive tilbage og vikariere på en af backpladserne, såfremt eksempelvis Alves bliver fanget højt oppe på banen. Han er alsidighed i sit spil såvel som i sin positionering på banen, og han erobrer mange bolde, ved hjælp af sin forudseenhed. Han er ikke ligeså stærk i nærkampene som en Mascherano, men det opvejer hans forudseenhed til fulde. Han minder jo på flere måder om Guardiola da han spillede - han er naturligvis ikke spilleren med dirigentstokken, som Xavi må siges at være, men i lighed med Guardiola så taber han sjældent bolden, er super dygtig i sit pasningsspil og er i særklasse rent taktisk.

At Busquets så har optrådt mindre heldigt ved flere lejligheder i løbet af de sidste par sæsoner, hænger i mine øjne sammen med to ting. Den ene er den at han er en udpræget holdspiller. Han tager gerne al kritikken og alle de tæsk han nu måtte få, hvis det betyder at holdet får en sejr og hans holdkammerater får mere ro til at arbejde. Han har ikke behov for at nyde mediernes ros og al den positive omtale - så længe holdet får 3 point på kontoen og holdkammeraterne er glade, er Busquets lige så. Den anden grund er den at de få kampe han har optrådt mindre heldigt i, har været kampe med så massiv mediedækning at bare en hundrededel af det, ville få Holger-sagen til at blegne, for når det kommer til stykket er det altså relativt få kampe han har ageret usympatisk i. I flertallet af de kampe han spiller, forbliver han mere eller mindre anonym, i hvert fald for os dødelige, mens Guardiola nok lægger mere end bare mærke til ham, og gør sig sjældent uheldigt bemærket. Jeg har slet ikke noget imod at have en spiller som Busquets på holdet. Selvfølgelig ville det være bedst, hvis vi var fri for alle de bataljer og kontroverser han har bragt, men omvendt kan man spørge sig selv om vi så havde vundet de to opgør mod Madrid i Champions League - hvis vi havde haft en glorie i tankerne hele tiden og kun ville spille 'rent'. Ja, jeg ved at de fleste af os er Barcelona-fans fordi holdet spiller som de gør - men hånden på hjertet så er det altså sjovere at vinde. Og det tror jeg også at både Pep og Busquets synes.
Dernæst synes jeg absolut ikke at Busquets har flere 'dumme boldtab' end Yaya havde. Tværtimod var - og er - Yaya jo en spiller der er glad for at varme bolden og rigtig godt kan lide at drible. Der har været langt mere flow i spillet siden Busquets overtog, for Yaya var som bekendt glad for at holde på bolden, og også nogle gange i lidt for lang tid. I øvrigt forstår jeg ikke helt den med at Yaya altid var utroligt ydmyg. Altså han var da overvejende ydmyg, men han havde jo også sine øjeblikke, hvor han var noget så træt af ikke at få spilletid. Men skal det forstås således at Busquets ikke er ydmyg? For i så fald vil jeg da stille mig fuldstændig uforstående.

Jeg er i øvrigt stærkt uenig i at han er et af de svage punkter på holdet, og det tror jeg også Pep er. Som Pep tidligere har udtalt er han den første der skrives på holdkortet. Hvorfor han er det gider jeg ikke til at skrive igen - det synes jeg selv jeg dækker ganske fint i ovenstående citat.

Mes Que Un Club

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Mes Que Un Club »

Blaugrana92 skrev:Jeg starter lige med at citere mig selv:
Blaugrana92 skrev:For det første: Jeg er virkelig bange for at det ville ødelægge balancen på midtbanen hvis Cesc, Xavi og Iniesta spillede samtidig. Det går måske mod de små hold, men mod top 10 holdene, er det i mine øjne en risiko at løbe. Cesc har naturligvis nogle defensive kvaliteter at byde på, flere end både Xavi og Iniesta, men rent defensivt, taktisk såvel som teknisk, er Busquets stærkere end Cesc - når jeg siger teknisk, hentyder jeg primært til tacklinger.

Busquets er let at undervurdere og at overse. Han er ikke nogen seværdig fodboldspiller, men man må ikke undervurdere hans betydning for holdet og hans rolle i vores succes de sidste par sæsoner. Han er taktisk på et niveau, som man ikke kan forvente at en 23-årig befinder sig på. Han er en vigtig brik i den føromtalte balance på midtbanen, da han er en modpol til vores to offensivt orienterede midtbanespillere - og så alligevel kun modpol i et begrænset omfang, for nogle af hans klare spidskompetencer findes nu alligevel i pasningsspillet i lighed med Xavi og Iniesta. Jeg husker ikke hvem der udtalte det, men jeg føler mig ret overbevist om at det var Hleb i forbindelse med Champions League finalen sidste sæson, men hvis Xavi, Iniesta og Busquets var på samme hold ved træningen, kunne man godt glemme alt om at se bolden - de tre sammen og så kørte bolden sådan set bare rundt mellem dem, og med sådan en hastighed at man ikke kunne nå at erobre den.

Busquets spiller i mine øjne en yderst vigtig rolle, da han som allerede påpeget bringer den her balance på midtbanen - han har intet imod at blive tilbage og vikariere på en af backpladserne, såfremt eksempelvis Alves bliver fanget højt oppe på banen. Han er alsidighed i sit spil såvel som i sin positionering på banen, og han erobrer mange bolde, ved hjælp af sin forudseenhed. Han er ikke ligeså stærk i nærkampene som en Mascherano, men det opvejer hans forudseenhed til fulde. Han minder jo på flere måder om Guardiola da han spillede - han er naturligvis ikke spilleren med dirigentstokken, som Xavi må siges at være, men i lighed med Guardiola så taber han sjældent bolden, er super dygtig i sit pasningsspil og er i særklasse rent taktisk.

At Busquets så har optrådt mindre heldigt ved flere lejligheder i løbet af de sidste par sæsoner, hænger i mine øjne sammen med to ting. Den ene er den at han er en udpræget holdspiller. Han tager gerne al kritikken og alle de tæsk han nu måtte få, hvis det betyder at holdet får en sejr og hans holdkammerater får mere ro til at arbejde. Han har ikke behov for at nyde mediernes ros og al den positive omtale - så længe holdet får 3 point på kontoen og holdkammeraterne er glade, er Busquets lige så. Den anden grund er den at de få kampe han har optrådt mindre heldigt i, har været kampe med så massiv mediedækning at bare en hundrededel af det, ville få Holger-sagen til at blegne, for når det kommer til stykket er det altså relativt få kampe han har ageret usympatisk i. I flertallet af de kampe han spiller, forbliver han mere eller mindre anonym, i hvert fald for os dødelige, mens Guardiola nok lægger mere end bare mærke til ham, og gør sig sjældent uheldigt bemærket. Jeg har slet ikke noget imod at have en spiller som Busquets på holdet. Selvfølgelig ville det være bedst, hvis vi var fri for alle de bataljer og kontroverser han har bragt, men omvendt kan man spørge sig selv om vi så havde vundet de to opgør mod Madrid i Champions League - hvis vi havde haft en glorie i tankerne hele tiden og kun ville spille 'rent'. Ja, jeg ved at de fleste af os er Barcelona-fans fordi holdet spiller som de gør - men hånden på hjertet så er det altså sjovere at vinde. Og det tror jeg også at både Pep og Busquets synes.
Dernæst synes jeg absolut ikke at Busquets har flere 'dumme boldtab' end Yaya havde. Tværtimod var - og er - Yaya jo en spiller der er glad for at varme bolden og rigtig godt kan lide at drible. Der har været langt mere flow i spillet siden Busquets overtog, for Yaya var som bekendt glad for at holde på bolden, og også nogle gange i lidt for lang tid. I øvrigt forstår jeg ikke helt den med at Yaya altid var utroligt ydmyg. Altså han var da overvejende ydmyg, men han havde jo også sine øjeblikke, hvor han var noget så træt af ikke at få spilletid. Men skal det forstås således at Busquets ikke er ydmyg? For i så fald vil jeg da stille mig fuldstændig uforstående.

Jeg er i øvrigt stærkt uenig i at han er et af de svage punkter på holdet, og det tror jeg også Pep er. Som Pep tidligere har udtalt er han den første der skrives på holdkortet. Hvorfor han er det gider jeg ikke til at skrive igen - det synes jeg selv jeg dækker ganske fint i ovenstående citat.
Jeg er skam enig i meget af det du siger! Synes din analyse er rigtig god! Men det ændrer ikke på, at jeg mener at Busquets er meget kluntet, og til tider ser ud til, slet ikke at være på niveau med de andre.

Men han er en utrolig vigtig brik på Barcelonas hold, i en alder af bare 23. Mon ikke han lærer det hen ad vejen? Det irriterer mig bare sommetider, den lidt arrogante spillestil han har. Han prøver ofte at være lidt smart i hans spil, og derfor laver en dribling, han ikke skulle have lavet. Hvis han skulle blive en endnu bedre fodboldsspiller, så skal han lade de andre om det tekniske, og kun koncentrere sig om at erobre bolden, og spille bolden rundt, som han jo sagtens kan.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af zqa »

Er det Busquets sæson 2011-2012 vi snakker om? For på mig lyder det som om, at du snakker Busquets sæson 2008-2009.. Der lavede han nemlig dumme fejl, boldtab og tog forkerte beslutninger.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 30 gæster