10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:
Så længe Perez er præsident i Real, udelukker jeg aldrig en spiller til Real fra Barca. Den mand plejer at få dem, han vil have. Om han så bruger mafiametoder, såsom en pistol for tindingen, ved jeg ikke, men det var nu godt klaret, at han tog røven på Figo, så han skulle skifte til Real.
Ja for det er jo også lykkedes ham at få alle de Barca spillere, som han har peget på. Figos tilfælde var unik, der var flere ting der spillede ind i hans skifte, f.eks hans problemer med daværende ledelse.

Nu skal man ikke tro på meget af det, de fleste fodboldspillere siger, men hvis man kender til Messis historie, og hvor taknemlig hele familien er for hvad Barca har gjort for dem, så har jeg meget svært ved at se ham skifte til real, Perez eller ej.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Latterligt at Messi får en bøde for noget som harmløst som at løfte op i sin trøje, for at ønske sin mor tillykke. Det er sådan noget som man burde belønne i stedet - jordnærhed og det at sætte pris på sin familie. I øvrigt forstår jeg ikke hvorfor dommeren mente at Messi tog trøjen af? Tager man så også trøjen af, når man lige vil tørre sveden af panden med trøjen og dermed løfter op i den på samme måde som Leo gjorde? Jeg synes ærligt talt at det spanske fodboldforbund når nye lavpunkter gang efter gang.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Pieyanthikos »

Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Heartbreaker »

Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Ikke hvad man skal forstå af nyheden på forsiden. Syntes det er lidt tyndt.. Hvad mon bøden havde været for at vise sin undertrøje til Mourinho hvorpå der stod: "Prøv igen næste år." 8)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Ja, 15.000 kroner er vel lige til at overkomme for den kære Leo. Men principielt set synes jeg bare at det er dybt underligt at straffe den slags.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af rummenigge »

Heartbreaker skrev:
Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Ikke hvad man skal forstå af nyheden på forsiden. Syntes det er lidt tyndt.. Hvad mon bøden havde været for at vise sin undertrøje til Mourinho hvorpå der stod: "Prøv igen næste år." 8)
Lol, det ville være for cool!

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Blaugrana92 skrev:
Pieyanthikos skrev:Det er småligt af forbundet, men heldigvis er beløbet også kun symbolsk. Fik Iniesta en bøde i sommers, da han tog trøjen af i VM-finalen?
Ja, 15.000 kroner er vel lige til at overkomme for den kære Leo. Men principielt set synes jeg bare at det er dybt underligt at straffe den slags.
Det kommer vel an på, om du mener, at reklamer under trøjen bør straffes med bøde. Hvis du mener, at reklamer bør straffes, så skal alle budskaber straffes, det er enten-eller.

Hvis du ikke vil straffe reklamer mv., så fair nok.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Mander skrev:Det kommer vel an på, om du mener, at reklamer under trøjen bør straffes med bøde. Hvis du mener, at reklamer bør straffes, så skal alle budskaber straffes, det er enten-eller.

Hvis du ikke vil straffe reklamer mv., så fair nok.
Jeg synes der er en markant forskel på at sende en personlig hilsen til en bekendt og så på at rende rundt med en reklame under trøjen.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Blaugrana92 skrev:
Mander skrev:Det kommer vel an på, om du mener, at reklamer under trøjen bør straffes med bøde. Hvis du mener, at reklamer bør straffes, så skal alle budskaber straffes, det er enten-eller.

Hvis du ikke vil straffe reklamer mv., så fair nok.
Jeg synes der er en markant forskel på at sende en personlig hilsen til en bekendt og så på at rende rundt med en reklame under trøjen.
Men hvad nu hvis spilleren har en trøje på, der er en reklame i viral-stil; altså hvor man ikke umiddelbart kan se, om det er en reklame eller ej? Hvad nu hvis en spiller ønsker at sende en personlig hilsen til en bekendt ved navn Philip Knight? Hvad nu hvis der ikke er tale om en personlig hilsen, men promovering af en forening, der laver velgørenhed - hvem skal så bestemme, om det er reel velgørenhed eller ej? Hvad nu hvis den virksomhed, der reklameres for, samtidig støtter skoleprojekter i den tredje verden?

Det skaber kun ekstra gode muligheder for at det spanske fodboldforbund på mere eller mindre tilfældige præmisser kan bestemme, hvem det er "godkendt" at have på trøjen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, hvad nu hvis. Jamen, jeg kan da sagtens se problematikken, det er slet ikke det - jeg undres blot over, hvordan i al verden 'Mami' ikke kan være godkendt.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Det er nu engang den linje, de har lagt an - så vil jeg hellere have, at den bliver gennemført med konsekvens, og at der så er nogle "ej, det virker da ikke retfærdigt"-situationer, i stedet for "hvorfor får han lov at slippe? Er det fordi han er Messi?"-situationer.. :)

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Det er nu engang den linje, de har lagt an - så vil jeg hellere have, at den bliver gennemført med konsekvens, og at der så er nogle "ej, det virker da ikke retfærdigt"-situationer, i stedet for "hvorfor får han lov at slippe? Er det fordi han er Messi?"-situationer.. :)
Jeg er sådan set enig i at man skal følge regler. Men jeg undrer mig lidt over, hvor gammel denne regel er? Jeg ved at tager man trøjen af, så er det automatisk et gult, og denne regel har eksisteret i efterhånden mange år. Men det med at trække trøjen lidt op, den ser jeg sådan med jævne mellemrum, og kan ikke mindes at en spiller før har fået en bøde for det. Messi er den første der får en bøde for det, af dem jeg kan huske i hvert fald. I 2-6 kampen trak Messi også trøjen, og her reklamerede han vist for en organisation, eller ville han gøre opmærksom på en bestemt sygdom ( kan ikke helt huske det), og såvidt jeg kan huske, fik han intet for det. Han gjorde det i øvrigt begge gange han scorede i den kamp.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Jønde »

Så er Mander kommet op af jura stolen... Ej helt ærligt det jo til grin og en anelse sørgeligt at man kan få en både for at ønske sin mor tillykke, med skrift på en fucking t-shirt.

Drop alt det der jura pjat, se på situationen og brug noget god gammel dags sund fornuft.... Hvor hvad egentlig at det gik af mode?

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Mander »

Jeg stoler ikke nok på det spanske ligaforbund til at jeg tror på, at de kan finde ud af at dømme det ordentligt fra sag til sag. Men tak fordi du er så nedladende i tonen, det er virkelig værdsat.

nachos178

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af nachos178 »

Er der nogen der har et link til en nice video med Messi?
Jeg har efterhånden set samtlige videoer på youtube, men jeg synes de er lidt for korte de fleste af dem. Det må meget gerne være en hvor man kan høre publikum og kommentatoren.

Denne video er fed, der må godt bare være lidt mere kommentator-lyd :)


Jeg er ved at dø af kedsomhed på arbejdet...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster