5 - Sergi Busquets Burgos

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Brombi »

Han har potentiale til at blive verdensklasse, og det har de andre klubber indset :)

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Bager »

Vi skal absolut ikke sælge. Den er ligesom spilleren vi har satset på til denne plads. Han får en lang og stor karriere hos Barca.

I Barca opbygger man ikke et hold for at sælge det for en god pris. Det er vigtigere at have et godt og homogent hold end at have mange penge. Vi skal jo ikke ud og tjene penge, men vinde titler.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

“Det her er knægten der en dag slår både dig og mig af holdet” - Gudjohnsen til Touré om Busquets efter hans anden uge i Barcelona.

Just a slight modification! :D

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

SÆLG SÆLG SÆÆÆÆÆÆLG :D
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:SÆLG SÆLG SÆÆÆÆÆÆLG :D
Du er skæv.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:“Det her er knægten der en dag slår både dig og mig af holdet” - Gudjohnsen til Touré om Busquets efter hans anden uge i Barcelona.

Just a slight modification! :D
:lol:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:SÆLG SÆLG SÆÆÆÆÆÆLG :D
Du er skæv.
næ!
Forumlegende

Squix

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Squix »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:
Daluigi skrev:SÆLG SÆLG SÆÆÆÆÆÆLG :D
Du er skæv.
næ!
Begrund hvorfor du syntes han skal sælges :) ?

Ser absolute ingen grund til at sælge ham, når prisen ikke er "højere"
Han er en formidabel spiller, med en glimrende teknik og god spilforståelse - og så er han kun 22 år.
Jeg syntes at Busse er glimrende til kampene mod tekniske hold, da han har et genialt overblik. Dog mangler han noget styrke, til når vi møder hold som Chelsea, Man U, Real - Hvor vi jo heldigvis har Mascherano nu.

Eneste negative ting jeg kan komme frem med, omkring Busse, må absolute være hans mani med at overdrive når han bliver fældet.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

glimrende teknik!?.. aah skal vi nu ikk liiiige lægge subjektiviteten på hylden.

Nu har vi ikke andre alternativer en Masch desværre, så et salg bliver ikke en realitet. Men havde vi stadig haft en spiller som Toure, så er 32 mill for Bussi, en absolut glimrende pris!!

Nogen der ved hvornår man kan satse på vores DM-talent? ham franskmanden såvidt jeg husker...
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Du må altså være skæv, Daluigi.

Busquets har ikke bare en glimrende teknik, men faktisk en fantastisk teknik taget hans ranglede bygning og høje tyngdepunkt i betragtning. Se for eksempel bare på de ting han laver i løbet af det første minut af denne video:

[youtube]ehCnW-dT08M[/youtube]

Og det er blot fra en kamp.
Fandt også lige denne:

[youtube]gj3sxa2WBxA[/youtube]

Hvis ikke Busquets er 'skillful', så ved jeg sgu ikke hvad han er ...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Daluigi »

ja, youtube clips er jo altid en fantastisk måde at bakke postulater op på :lol:

Bussi er langsom i sin boldomgang i forhold til resten af holdet. Dertil ser man al for ofte han prøver en smart dribling,, for dertil at løbe ind i 3 modspillere. Du ved ligeså godt som jeg, at han ikke er på niveau med resten af holdet. Dermed ikke sagt ahn er boldmongol, det har jeg aldrig påstået! Men hans teknik er ikke på niveau med eksempelvis Toure.

- Stop med at kalde mig skæv, fordi jeg ikke er enig. Nu er det 3. indlæg du gør det.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Daluigi skrev:ja, youtube clips er jo altid en fantastisk måde at bakke postulater op på :lol:
De fremhæver da at han har en ganske glimrende teknik, ikke sandt?
Daluigi skrev:Bussi er langsom i sin boldomgang i forhold til resten af holdet. Dertil ser man al for ofte han prøver en smart dribling,, for dertil at løbe ind i 3 modspillere. Du ved ligeså godt som jeg, at han ikke er på niveau med resten af holdet. Dermed ikke sagt ahn er boldmongol, det har jeg aldrig påstået! Men hans teknik er ikke på niveau med eksempelvis Toure.
Igen er jeg ikke enig. Se lige disse klip:

Busquets vs. Arsenal
Busquets vs. Athletic
Busquets vs. Panathinaikos

Nu skal du ikke spille det kort du lige har brugt med at det altid er let at finde YouTube klip. De her klip inkluderer samtlige af mandens berøringer i tre svære kampe - ok, måske ikke lige Panathinaikos kampen. Hvad du skal prøve at lægge mærke til, er hvor hurtigt han skiller sig af med bolden og hvor simpelt han gør det. Ofte first-timer han endda bare sin aflevering. Det ser jo utroligt let ud, men med det tempo som fodbold spilles i i dag er det overhovedet ikke nogen nem opgave, tværtimod. Det er lige netop disse kvaliteter der gør at han passer som fod i hose på vores hold. Vi skal flytte bolden hurtigt og være dynamiske, men samtidig sørge for ikke at smide bolden væk. Lige præcis disse opgaver udfører Busquets mesterligt gang på gang. At han så også kan sætte spillere af og lave nogle lækkerier i ny og næ, samt det faktum at han er en lille trussel i luften - lille men stadig markant større end eksempelvis Mascherano - er blot et par bonusser i hans spil. At han ikke er på niveau med Xavi, Iniesta, Messi, Pedro, etc. er der vel ikke den store overraskelse i. Det er heller ikke nødvendigt når han spiller den tilbagetrukne plads som han nu engang gør. Men hvis vi ser på hvad vi har haft af disse såkaldte 'balancespillere' gennem de senere år, eksempelvis van Bommel og Edmílson, er han jo klasser over dem, hvad angår teknikken. Jeg er enig med dig i at han ikke er på samme niveau som Touré, men i mine øjne er Touré også noget af et unikum. Jeg er ærgelig over at han ikke ville blive i Barcelona, men han er væk nu og sådan er det bare. Jeg synes Busquets passer helt og aldeles perfekt ind på vores hold.
Daluigi skrev:- Stop med at kalde mig skæv, fordi jeg ikke er enig. Nu er det 3. indlæg du gør det.
Det var en joke, eftersom du skrev "I en lille rus af ganjarøg og julebryg, kom jeg på et påfund, så crazy, at Dia skal være velkommen til at slette tråden her." :wink:

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Reevenge »

@ Blaugrana92

Daluigi er tydeligvis ikke skæv. Han er alt for negativ til at være i nærheden af narkotisk eufori og genialitet. Jeg er til gengæld skæv ligenu og har kun et statement til følge:


Sergio Pussycats er verdens bedste midtbanespiller x 3 opløftet i cosinus af pi - bedre end Xavi, Valero, Cesc og Iniesta tilsammen. Ligeså god som Wlliam Kvist (Sagt med et kæmpe smil, en fed i mundvigen og et glimt i øjet)


... Han skal sælges for 1 milliard zloty'er, 2 Ford Focus'er og Gianfronca Zola som maskot for Barca Atl.


EDIT: Scratch that, vi køber sgu da Raul og Guti (som jeg faktisk har stor respekt for) som assistent-trænere og opkøber Madrid's 2-3 supertalenter (som Perez alligevel smider væk for 4 ruller hø og en pakke spanske Fortuna's cigaretter) - Første køb kunne være en Pablo Sarabia.
Senest rettet af Reevenge ons nov 10, 2010 3:27 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvad fanden skal vi bruge 2 Ford Focus'er til?

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1245
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 155 gange
Blevet takket: 231 gange

Re: 16 - Sergi Busquets Burgos

Indlæg af Reevenge »

Blaugrana92 skrev:Hvad fanden skal vi bruge 2 Ford Focus'er til?
Dem giver vi da til Unicef og trækker det fra i skat.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster