Javier Mascherano

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Mander »

Selvom Busquets har lavet sin del af dybdebolde osv., så skal man heller ikke glemme, at han langt det meste af tiden fungerer som boldflytter - altså sender han den videre til Xavi/Iniesta, eller en af forsvarsspillerne. Han har ikke ansvar for at lave de mest komplicerede afleveringer, men fungerer som station. Det tror jeg godt, at Mascherano kan være med på, lige så snart han vænner til trekanterne.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af SirJonas »

Mander skrev:Selvom Busquets har lavet sin del af dybdebolde osv., så skal man heller ikke glemme, at han langt det meste af tiden fungerer som boldflytter - altså sender han den videre til Xavi/Iniesta, eller en af forsvarsspillerne. Han har ikke ansvar for at lave de mest komplicerede afleveringer, men fungerer som station. Det tror jeg godt, at Mascherano kan være med på, lige så snart han vænner til trekanterne.
Det var noget at det samme, jeg ville ind på, Jønde.

Bussi er langt fra uden fejl, det er alle midtbanespillere. (Måske lige med Xavi og Iniesta som undtagelser)
Men altså den defensive midts primære funktion er at lukke ned og tackle af, og få bolden spillet sikkert videre. Hans sekundære opgave er så at få bolden fremad, på den rigtige måde. Og dér mener jeg så at han i 4/5 kampe kan gøre det uden problemer. Og som sagt skal man huske på at det ikke er hans primære opgave. For han er rigtig sikker med bolden, og derfor tror jeg at modstandere får meget meget svær ved at presse ham, som du forudsiger Jønde. For når han bliver presset, afleverer han nok de fleste gange tilbage, men så fungerer modstanderens kontraspil jo heller ikke ?

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Drake »

Jonas1993 skrev:
Mander skrev:Selvom Busquets har lavet sin del af dybdebolde osv., så skal man heller ikke glemme, at han langt det meste af tiden fungerer som boldflytter - altså sender han den videre til Xavi/Iniesta, eller en af forsvarsspillerne. Han har ikke ansvar for at lave de mest komplicerede afleveringer, men fungerer som station. Det tror jeg godt, at Mascherano kan være med på, lige så snart han vænner til trekanterne.
Det var noget at det samme, jeg ville ind på, Jønde.

Bussi er langt fra uden fejl, det er alle midtbanespillere. (Måske lige med Xavi og Iniesta som undtagelser)
Men altså den defensive midts primære funktion er at lukke ned og tackle af, og få bolden spillet sikkert videre. Hans sekundære opgave er så at få bolden fremad, på den rigtige måde. Og dér mener jeg så at han i 4/5 kampe kan gøre det uden problemer. Og som sagt skal man huske på at det ikke er hans primære opgave. For han er rigtig sikker med bolden, og derfor tror jeg at modstandere får meget meget svær ved at presse ham, som du forudsiger Jønde. For når han bliver presset, afleverer han nok de fleste gange tilbage, men så fungerer modstanderens kontraspil jo heller ikke ?
Præcis! :wink:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

Mascherano fik 2 min. på banen mod ATM, og her formår han altså endnu engang at redde sig et gult kort!! :roll:
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:Mascherano fik 2 min. på banen mod ATM, og her formår han altså endnu engang at redde sig et gult kort!! :roll:
Ja det er så bare en statistik. Det var langt fra til et gult kort det han lavede. Der kommer til at blive slået hårdt ned på ham fra dommernes side tror jeg.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Daluigi »

Brombi skrev:
Daluigi skrev:Mascherano fik 2 min. på banen mod ATM, og her formår han altså endnu engang at redde sig et gult kort!! :roll:
Ja det er så bare en statistik. Det var langt fra til et gult kort det han lavede. Der kommer til at blive slået hårdt ned på ham fra dommernes side tror jeg.
Så du tror dommerne kører en hetz på ham?..
Forumlegende

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev:Mascherano fik 2 min. på banen mod ATM, og her formår han altså endnu engang at redde sig et gult kort!! :roll:
Ja det er så bare en statistik. Det var langt fra til et gult kort det han lavede. Der kommer til at blive slået hårdt ned på ham fra dommernes side tror jeg.
Så du tror dommerne kører en hetz på ham?..
Måske ikke en hetz men jeg tror de vil finde det lettere af slå hårdt ned på ham, 'den nye badboy fra den engelske liga'

Thiago Alcántara

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Thiago Alcántara »

Er bange for at han bliver en ny Van Bommel.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Thiago Alcántara skrev:Er bange for at han bliver en ny Van Bommel.
mascherano virker langt mindre dyrisk end van bomuld..

Thiago Alcántara

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Thiago Alcántara »

Brombi skrev:
Thiago Alcántara skrev:Er bange for at han bliver en ny Van Bommel.
mascherano virker langt mindre dyrisk end van bomuld..
Håber jeg er tilfældet, synes bare at han virker fuldstændig malplaceret.

Toure

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Toure »

Synes overhoved ikke at han passer ind, efter hvad jeg har set af ham. Så hellere Busquets på hans position...

FCBarcelona

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af FCBarcelona »

Mascherano passer til Barcaspillestilen og holdet, nu har vi jo 3 argentinere... Han skal bare lære at man ikke bare kan få gule kort hele tiden, og ikke så voldsomt, men han har erfaringen og teknikken til at være en god defensiv midt for Barca!

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Diabolito »

Mascherano er på rundens hold i la liga på goal.com.

"The €20m addition from Liverpool has taken time to settle into the Blaugrana side, but he produced his best showing for the Camp Nou club despite their inability to defeat Mallorca.

As the Islanders threatened in the second half, the Argentine snapped into every tackle, winning possession and recycling the ball quickly in order to mount another attack. "
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af zqa »

Tja, han gjorde det også fint. Især i anden halvleg viste han noget af det han er købt for.. Desværre får vi bare ikke nok ud af hans kvaliteter mod 90% af de hold vi spiller mod, simpelthen fordi de ikke har bolden. Mascherano kan ikke, han har i hvert fald ikke vist det endnu, noget fremad, og derfor er han ret ubrugelig i de fleste kampe. Blandt andet i går, hvor man stort set ikke bemærkede hans tilstedeværelse i hele første halvleg.
#jesuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 14 - Javier Mascherano

Indlæg af Brombi »

Mascherano var en af de bedste på banen mod rubin kazan og imod mallorca.. håber han fortsætter den gode form

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster