27 - Lamine Yamal

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

Lopezzz skrev:
søn apr 30, 2023 9:05 am
Yamal og Balde er alt hvad vi har brug for ud i venstre side :cool:
Tænk hvis Kounde har den samme hastighed som de to.

Men vi skal ikke forvente meget fordi en langtidsskade kan ødelægge deres karriere.
Altså på nuværende tidspunkt er det så langt fra sikkert, venstreside bliver hans udgangspunkt. I går havde han en fri rolle, hvilket man også tydeligt så. Lige nu og her, så er højre side hans stærkeste, men jeg tror, man vil få ham at se på alle frontpositionerne i løbet af de næste 2-3-4 år. For det første fordi, han langt fra er klar til en startplads. For det andet fordi, han vil udvikle sig meget endnu og dermed ikke har en fasttømret profil endnu. For det tredje fordi, han er så alsidig, som han er.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
søn apr 30, 2023 10:16 am
Lopezzz skrev:
søn apr 30, 2023 9:05 am
Yamal og Balde er alt hvad vi har brug for ud i venstre side :cool:
Tænk hvis Kounde har den samme hastighed som de to.

Men vi skal ikke forvente meget fordi en langtidsskade kan ødelægge deres karriere.
Altså på nuværende tidspunkt er det så langt fra sikkert, venstreside bliver hans udgangspunkt. I går havde han en fri rolle, hvilket man også tydeligt så. Lige nu og her, så er højre side hans stærkeste, men jeg tror, man vil få ham at se på alle frontpositionerne i løbet af de næste 2-3-4 år. For det første fordi, han langt fra er klar til en startplads. For det andet fordi, han vil udvikle sig meget endnu og dermed ikke har en fasttømret profil endnu. For det tredje fordi, han er så alsidig, som han er.
Men.... En venstrefodet højrekant er vel ikke hvad Xavi ønsker, eller hvad? Det inviterer jo meget mere til at gå ind i banen og så mister vi bredden.

Filten
Indlæg: 1873
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 190 gange
Blevet takket: 185 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Filten »

DrGink skrev:
søn apr 30, 2023 4:21 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 30, 2023 10:16 am
Lopezzz skrev:
søn apr 30, 2023 9:05 am
Yamal og Balde er alt hvad vi har brug for ud i venstre side :cool:
Tænk hvis Kounde har den samme hastighed som de to.

Men vi skal ikke forvente meget fordi en langtidsskade kan ødelægge deres karriere.
Altså på nuværende tidspunkt er det så langt fra sikkert, venstreside bliver hans udgangspunkt. I går havde han en fri rolle, hvilket man også tydeligt så. Lige nu og her, så er højre side hans stærkeste, men jeg tror, man vil få ham at se på alle frontpositionerne i løbet af de næste 2-3-4 år. For det første fordi, han langt fra er klar til en startplads. For det andet fordi, han vil udvikle sig meget endnu og dermed ikke har en fasttømret profil endnu. For det tredje fordi, han er så alsidig, som han er.
Men.... En venstrefodet højrekant er vel ikke hvad Xavi ønsker, eller hvad? Det inviterer jo meget mere til at gå ind i banen og så mister vi bredden.
Jo hvis vi skal fortsætte i næste sæson med høje indlæg som skal heades ind.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
søn apr 30, 2023 4:21 pm
EasyBuddhist skrev:
søn apr 30, 2023 10:16 am
Lopezzz skrev:
søn apr 30, 2023 9:05 am
Yamal og Balde er alt hvad vi har brug for ud i venstre side :cool:
Tænk hvis Kounde har den samme hastighed som de to.

Men vi skal ikke forvente meget fordi en langtidsskade kan ødelægge deres karriere.
Altså på nuværende tidspunkt er det så langt fra sikkert, venstreside bliver hans udgangspunkt. I går havde han en fri rolle, hvilket man også tydeligt så. Lige nu og her, så er højre side hans stærkeste, men jeg tror, man vil få ham at se på alle frontpositionerne i løbet af de næste 2-3-4 år. For det første fordi, han langt fra er klar til en startplads. For det andet fordi, han vil udvikle sig meget endnu og dermed ikke har en fasttømret profil endnu. For det tredje fordi, han er så alsidig, som han er.
Men.... En venstrefodet højrekant er vel ikke hvad Xavi ønsker, eller hvad? Det inviterer jo meget mere til at gå ind i banen og så mister vi bredden.
Ikke sikker, hvad du mener? Raphinha er jo f.eks. venstrefodet og er en typisk indvendig højrekant. Han er i praksis ikke særlig god til at kysse sidelinjen hele kampen igennem og slet ikke til at søge baglinjen. Han kan godt modtage bolden ude bredt, men derfra kommer hans bedste aktioner ved at søge indvendig. Han er dog klart bedst, hvis han søger ind i banen for at modtage bolden og i særdeleshed, hvis han løber ind bag forsvaret som decideret angriber.

Lamine er dog en spiller som Raphinha klart overlegen, når det kommer til facetter i spillet. Han kan gøre de samme ting, men han kan også gå til baglinjen, da han er lige så tovejs som Dembélé. Hans helt store forcer, og det der gør ham til et helt unikt talent, er hans playmaker evner. Overblik og en udtalt pasningsrange.

Ovenstående skal ikke forstås, som at Yamal er bedre end Raphinha på nuværende tidspunkt. Dertil mangler han jo selvfølgelig alt for meget på fysikken endnu. Men loftet er enormt.



Der nogle klip i denne video, der viser hans evne til at droppe dybt. Specielt den pasning 2:44 inde er vanvittig. Ren billard bold han spiller der.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9716
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 630 gange
Blevet takket: 1273 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »



Yamal er stemplet ind som den helt store stjerne for Spanien ved u-17 em. 3 mål og 2 assists i fire kampe. Marc Guiu(17) har scoret 4 mål, mens Juan Hernandez(15) har registreret 2 assists. Pau Prim(17) har spillet fuld tid de sidste tre kampe på DM positionen og han har eftersigende imponeret stort. Pau Cubarsi(16) har styret forsvaret med fuld spilletid i alle fire kampe indtil nu. Hector Fort(16) har ikke spillet så meget, 74 min i alt. Endnu et spansk landshold, der er domineret af barcaspillere og der er altså nogle kæmpe talenter imellem. Specielt Cubarsi og Prim er der store forventninger, udover Yamal selvfølgelig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
lør maj 27, 2023 11:38 pm


Yamal er stemplet ind som den helt store stjerne for Spanien ved u-17 em. 3 mål og 2 assists i fire kampe. Marc Guiu(17) har scoret 4 mål, mens Juan Hernandez(15) har registreret 2 assists. Pau Prim(17) har spillet fuld tid de sidste tre kampe på DM positionen og han har eftersigende imponeret stort. Pau Cubarsi(16) har styret forsvaret med fuld spilletid i alle fire kampe indtil nu. Hector Fort(16) har ikke spillet så meget, 74 min i alt. Endnu et spansk landshold, der er domineret af barcaspillere og der er altså nogle kæmpe talenter imellem. Specielt Cubarsi og Prim er der store forventninger, udover Yamal selvfølgelig.
Der er jo nogle spændende årgange der er på vej. Hvad med ham Guiu? Er der store forventninger til ham? Vi mangler en CF.

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Madameskrald »

Hans træk inden målet mod Serbien er så hurtigt eksekveret, at det med stor sands6nlighed vil være ganske effektivt på senior niveau også - kort træk og afslutning stort set i samme bevægelse. Det er stærkt!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
man maj 29, 2023 11:53 am
Det er godt nok nogle vilde stats selvom det er u17. Og fedt med en spiller som virkelig drible. Det er virkelig noget vi mangler, da det stort set kun er Dembele, som kan drible blandt vores angribere. Han har ca 10 succesfulde driblinger pr kamp🙌

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 620
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 125 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af PeterPedal »

Nu har jeg ikke set så meget til Yamal, men Dembele har jeg fåor længe siden fået nok af. Nok kan han drible, og nok kan han både gå højre og venstre om, men han har ikke noget hovede. Der kommer (næsten) aldrig noget ud af de. Han laver en fantastisk dribletur og så mister ha bolden eller laver en forfejlet aflevering eller skyder 120 meter over mål. Eller løber direkte ind i en modstander. Hvis Yamal dribler bare halvt så godt - men til gengæld har hovedet med sig og kigger fremad, så er han helt klart vores mand :-)
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af Hristo »

PeterPedal skrev:
man maj 29, 2023 5:23 pm
Nu har jeg ikke set så meget til Yamal, men Dembele har jeg fåor længe siden fået nok af. Nok kan han drible, og nok kan han både gå højre og venstre om, men han har ikke noget hovede. Der kommer (næsten) aldrig noget ud af de. Han laver en fantastisk dribletur og så mister ha bolden eller laver en forfejlet aflevering eller skyder 120 meter over mål. Eller løber direkte ind i en modstander. Hvis Yamal dribler bare halvt så godt - men til gengæld har hovedet med sig og kigger fremad, så er han helt klart vores mand :-)
True

DrGink
Indlæg: 686
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 661 gange
Blevet takket: 149 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af DrGink »

Så har Yamal scoret igen i Spaniens u17 kamp mod Frankrig. Endnu en gang hvor han trækker ind fra højrekanten og yder højt over i det lange hjørne. Han har altså benene skruet rigtig på

Kampen kan ses live på youtube :https://www.youtube.com/live/Jtsj2QYivSY?feature=share

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af FCBarcelonaChr »

EasyBuddhist skrev:
man maj 29, 2023 11:53 am
Yamal er virkelig spændende, glæder mig til at følge ham i fremtiden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20375
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1080 gange

Re: Lamine Yamal

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster